Titeren heb ik het laatst met de da over gehad. Die is op zich voor, maar zei wel ongeveer hetzelfde als Seni eerder.
De test is een momentopname naar zijn mening, en in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Het enige wat de test volgens hem aangeeft is de hoeveelheid antistoffen die op dat moment aanwezig is. Maar het zou kunnen zijn dat die nog hoger wordt omdat ze er bijv recent mee in aanraking zijn geweest, of juist dat ie aan t afnemen is. Dat stipje geeft dat niet aan, maar er is in die gevallen natuurlijk wel verschil hoe lang het nog genoeg zal zijn. Daarbij gaan ze uit van een standaard hoe lang de antistoffen aanwezig blijven als ze een bepaalde waarde hebben, terwijl dat per hond best wat kan afwijken.
Zijn mening is dat als je gaat titeren, je dat 2x zou moeten doen met wat tijd er tussen, zodat je echt wat nuttigs kan zeggen over de hoeveelheid antistoffen en op welk tempo die toe/afnemen.
Ik moet me er verder nog in verdiepen, maar ik vind zijn uitleg wel logisch klinken. Dan nog zullen we daar over een paar jaar iig voor Swirl wel naar gaan kijken.
xdenies de lijn van Swirl is volgens de databases de eerste paar generaties iig schoon. Helemaal nagezocht voor we voor dit nest gingen. Heb ook meerdere andere nesten om die reden voorbij laten gaan.
Helaas staat lang niet alles in de database en zijn er het laatste jaar (dus toen Swirl al geboren was) in directe lijn een paar epilepsie-gevallen naar boven gekomen. Wij hebben dus echt pech gehad, kan alleen maar hopen dat Swirl en haar broers er geen last van krijgen.
Hier ook lekker erop uit geweest trouwens van de week