Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jaan81 schreef:Als er een koe hier ziek is of iets heeft, komt de DA en die weet precies wat wel en niet kan. Ik wil je dat wel eigen maken (weten wat wel en niet toegestaan in in de biologische sector), maar heb nu andere dingen nog die voorrang hebben
Trekt Mairy het een beetje met de warmte, of heeft ze een lekker koele stal?
ikke schreef:De consument wordt vanalles wijs gemaakt (wat soms een regelrechte leugen is; bestrijdingsmiddelen in de aardappelteelt, bijvoorbeeld) en die consument slikt het als zoete koek want die heeft intussen geen flauw benul meer waar het echt over gaat en zal erg veel moeite moeten doen als ie daar wel achter wil komen.
fransje23 schreef:Mairy, ziet er prima uit! Nu nog hopen op een vaarskal erbij voor de gezelligheid.
ikke schreef:De consument wordt vanalles wijs gemaakt (wat soms een regelrechte leugen is; bestrijdingsmiddelen in de aardappelteelt, bijvoorbeeld) en die consument slikt het als zoete koek want die heeft intussen geen flauw benul meer waar het echt over gaat en zal erg veel moeite moeten doen als ie daar wel achter wil komen.
Dat is inderdaad een probleem, consumenten zien door de bomen het bos niet meer. Daar wordt van allen kanten selectieve info over uitgestrooid. Enerzijds met de zogenaamde weidemelk waarbij dieren nog veel op stal staan anderzijds bijvoorbeeld Wakker dier die er weer andere dingen uitlicht.
Het is ook aan de sector om duidelijk te maken wat er daadwerkelijk gebeurt. Consumenten gewoon eerlijk vertellen hoe en wat en niet selectief. Dit topic is daar overigens wel een mooi voorbeeld van, TS zegt gewoon hoe ze het doen en waarom
Anne_GTI schreef:Oh, ik krijg toch ineens zin in echte melk door dit topic. Ben helemaal niet zo'n zuivelmens maar melk uit de koeltank bij warm weer is echt een traktatie. Ben verwend, lust geen melk uit een pak. Dat waterige aftreksel zou eigenlijk de naam melk niet eens mogen dragen.
Jaan81 schreef:Wat klinkt dat heerlijk!
Dat samen spelen, hoe moet ik dat zien? (Ben nogal visueel ingesteld en zie jou nu op handen en voeten door stal springen samen met mairy)