Net terug van de da met Theo. Tandjes weer netjes. Had er minder werk aan deze keer want zoals ik al vermoedde staat zijn rechtertand nu netjes recht onder de boventand en slijt keurig af. Ruimte van de onderbeet bij de andere tand is ook aanzienlijk verminderd. Grote kans dat ook die recht gaat staan onder de bovenste en dat hij er straks vanaf is. Kiezen zijn nog steeds keurig in orde. Dierenarts was ook verbaasd maar het is toch echt gebeurd! Ik ben uiteraard heel blij en hoop dat die andere idd ook recht gaat staan. Waarschijnlijk toch door al het knagen wat ie doet.
Gelijk die kleine druif laten checken. Helemaal gezond! Mooi recht gebit (wat bij Rex Widders dus niet veel voorkomt blijkt). Oortjes goed, oogjes goed, buikje en geslachtsorganen goed en hartje klinkt ook top!
Ik heb de ren even open gezet, zodat hij los door de tuin kan, blijkbaar vind hij het een leuk spelletje om erin, eruit, erin eruit te gaan. Nu ligt hij in de zon, volgens mij spoort hij niet helemaal.
Eske_B
Geplaatst: 30-06-15 12:11
Mooi zo shet!
Die van mij zagen de bevroren-fles-in-theedoek als graaf en knaagspeeltje. Heb hem er maar uitgehaald, m'n ouders worden niet blij als ze een theedoek slopen
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 30-06-15 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt
De konijnen lijken de hitte goed te verdragen. Kunnen lekker op koude tegels in de schaduw liggen, maar laten de bevoren fles in theedoek met rust
Vanmiddag naar de Ranzijn om een zandbak te halen, ben benieuwd hoe ze dat gaan vinden
nientje78
Geplaatst: 30-06-15 15:43
Mijn nijn staat binnen, en binnen is het bij ons goed uit te houden (ondanks de achtertuin vol op het zuiden) Heb hier 2 ventilatoren (plafond en 1 staande) en die circuleren hier de boel goed. Zit alleen met dit weekend.....wij hebben een weekend met de miniclub, hopelijk is het dan te doen in huis. Hij krijgt iig 2 flesjes met water......en zal buuf vragen of ze een oogje in het zeil houd voor me. Hanz zelf voelt koel aan...dus dat is wel fijn. Heb hier stro in het hok liggen.
Stro wordt 's winters aangeraden voor extra warmte.. Ik zou dat dus weghalen
Lumi
Geplaatst: 30-06-15 16:05
Eoweyn_x schreef:
Stro wordt 's winters aangeraden voor extra warmte.. Ik zou dat dus weghalen
haha ik hoef niks weg te halen. Hij gooit het de hele week al zelf uit het hok als we het erin leggen, dat lijkt me duidelijk
nientje78
Geplaatst: 30-06-15 16:08
haha...ja..hier dus ook... Ik leg er een klein beetje in, maar meestal ligt dat in 1 dag aan de kant of uit het hok
Zwerte
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 30-06-15 16:12
Nou ik haal ze dus zeker weten morgenochtend naar binnen. Zat nog te twijfelen, wilde zien hoe ze het vandaag deden. Meneertje hangoor lag nu al te puffen in de schaduw en was al minder alert dan anders. Vanmorgen huppelde hij nog vrolijk rond. Morgen is het nog 10 graden warmer! Mn halfwildje stuitert nog wel rond alsof er niks aan de hand is. Apart hoe verschillend dat kan zijn!
Gek he Zwerte. Mijn zwarte voedster Jillz heeft er ook flink last van, de twee halfwilde dames huppelen blij rond.
Eske_B
Geplaatst: 30-06-15 16:27
Alles eruit? Bodem is hout, en zo goed is het niet als ze daarop plassen... of alleen zaagsel?
Kan een wit laken het beste over de groene ren of over het nachthok? Ze zitten vooral in het nachthok of het gedeelte eronder, met deze hitte.
Eoweyn_x
Geplaatst: 30-06-15 16:42
Ik heb een plastic hok dus voor mij maakt dat niet uit.. Maar beide zijn warm. Misschien een bak met zaagsel wegzetten, als toilet?
Ik zou over allebei doen als je dan een emmer of gieter water er overheen gooit wordt het dak koel, en de tegels in de ren ook
Eske_B
Geplaatst: 30-06-15 16:46
Bak zaagsel hebben ze al, deden ze heel lang netjes alles in. Sinds maart opeens overal: door het hele hok, ren, in het hooi
Ik ga kijken of ik ze morgen binnen kan halen, vanaf vrijdag gaan ze toch vanwege sterilisatie. Bench is alleen ontzettend vies en stinkt naar hondenpis, die moeten we eerst ontsmetten.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 30-06-15 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Mijn konijnen hebben nergens last van gelukkig Behalve de 2 waterflessen heb ik ook nog 2 bakjes water in hun verblijf gezet, daar maakten ze dankbaar gebruik van. Verder heb ik witte lakens erover gedaan, zo blijft het heerlijk koel! Ik zal zo even een foto uploaden.
nienke555
Geplaatst: 30-06-15 17:09
Ik heb er zelf ook een tijdje ingezeten, was zo lekker koel