Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:36

Ik sta op de wachtlijst voor een Malamute. In mijn ervaring zijn ze rustiger dan Huskies en minder wegloperig. En je kunt met een Malamute ook een dagje niets doen :)

Heerlijke honden. Idd niet een will to please, maar voor mezelf vond ik een Husky te hectisch. Ik vind de Mals ook liever met kinderen

01San

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:48

Onze Denv is dan wel een kruising maar echt een allemansvriend, al heeft hij wel altijd even kat uit de boom kijkerig gedrag,,,
Hebben jullie husky's dat ook?
Toen ik hem een keer naar de opvang bracht zei de eigenaar ervan dat het een bordeauxdog ding is... Om kat uit de boom te kijken wanneer hij nieuwe mensen ziet,,,

Of hebben husky's het ook?

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:01

shadow houd van iedereen en wil met iedereen knuffelen.
shasta wacht altijd even af of ze wel lief zijn en wil dan vriendjes worden

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:33

Karma vind vrouwen wel ok, mannen minder :j maar als ze je eenmaal kent is het wel goed.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:11

Pepper heeft zo zijn eigen voorkeuren, sommige mensen vindt hij echt geweldig en de meeste zijn wel leuk maar verder hoeven ze hem ook niet echt te aaien. (Maar hij is niet echt een knuffelhond)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:35

Ach tnx voor de reacties! Dan weet ik dat het toch niet persee het bordeauxdog (25%) in hem is maar ook een husky ding! :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 01:22

Hey!
Vandaag een huskypup van zes maanden aangeschaft, Boris. Het is nu nog allemaal wennen en hij is erg bang. Mij heeft hij al wel twee keer benaderd eenmaal thuis, hartstikke lief maar wel zwaar onderdanig.

Dus ben benieuwd hoe het gaat lopen voor ons twee :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 11:03

Even een tijdje afwezig geweest weer!
We hebben een heerlijke vakantie gehad in Noorwegen met Mexx en wat heeft hij het geweldig gedaan. 4 uur op de boot en 9 uur in de auto en hij heeft geen kik gegeven.

Welkom Resistance, vergis je niet in de hoeveelheid tijd die je in de husky moet steken.

Heb wel een paar kenmerken foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onze mexx wordt in Oktober 2 en hij veranderd nog iedere dag en ook hier blijft het iedere seconden opletten wat hij in gedachte heeft. Los gaat hier ook echt niet, gigantische jacht drift om
over achteraan te jagen.

Ik borstel ons monster iedere dag waarbij er echt veel haar af komt.

We zijn iedere dag zo'n drie uur op met hem op pad om hem tevreden te houden zowel op de fiets step maar ook gewoon wandelen.

Hij kan gelukkig wel lang alleen blijven.

Een plaatje van Noorwegen <3

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:29

Oh wat gaaf zeg! Fijn dat hij zo braaf was. Iedere dag borstelen?? Wooow ik doe dat echt 4x per jaar ofzo :')
Wij hebben hier gelukkig het strand waar Manu goed los kan. En tegenwoordig kan ik veel meer met hem omdat we die trainingen doen. Hij komt goed betrouwbaar hier en het paarden opjagen is er ook uit. Zo bleek toen ik een paard te laat zag en een plantje echt veel interessanter was. Meer durf ik nog niet te proberen :P

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:14

mooie foto's! Karma borstel ik ook maar een paar keer per 3 maanden ofzo de verharing is pas erg als het winter/lente wordt en vice versa :P

en welkom XEmily :) heb je foto's :D?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:44

Mijn monster is trouwens al weer bijna een jaar oud :oo de tijd vliegt!

Afbeelding

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 14:54

Wat gaat dat hard met karma zeg!

Ik borstel pepper om de 3 maand ongeveer, als de plukken eruithangen dan eventueel nog eens. Vooral na het zwemmen komt alles er ineens uit..

Wat gaaf naar Noorwegen!

Ik en pepper hebben een fotoshoot gehad, was erg gezellig. Pepper is echt een geweldige hond, deed alles netjes maar op het eind ging die auwhoeren, ben wel benieuwd naar die plaatjes :') ging hij boven op me zitten of met de rug naar de camera.. tja het blijft een husky hè. Hij vond het goed geweest bij de laatste fotograaf.

Afbeelding
Er komt nog een topic zodra ik alle foto's heb

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:00

Hij is hartstikke bang. Echt spelen doet hij niet (wel soms even aan een van mn knuffels bijten), rondlopen in huis oid ook niet, nu wel in de buurt van zijn dekentje, zowel binnen als buiten bevriest hij, altijd zitten/liggen. Even kijken, okay, en dan lekker kroelen met het gras en met mij. Aan de riem lopen kent ie natuurlijk nog niet, maar zodra hij iets van druk voelt bevriest hij ook meteen, en snoepjes interesseren hem nog niet zo, dus ben benieuwd ... Heb hem nu maar een dag natuurlijk, maar hij is zo anders dan de andere pups die ik meegemaakt hebt, we zullen zien ...

Ben niet zo fotogeniek, Boris is ook nog niet gewassen sinds ie uit de kennel komt maar dat wil ik hem nog niet aandoen.

Afbeelding

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:39

Jeetje. Heftig en ook erg lastig zo'n angstige hond. Waar heb je hem vandaan?

Prachtige foto van jou en Pepper!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:42

In Ravels, nabij Baarle Nassau. Dacht een nest te verwachten maar mevrouw koopt nesten uit het buitenland op.

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:15

A_nouk: fijn dat je vakantie zo leuk was en dat Mexx het zo goed deed! Leuke foto's :D
Kirri: Wauw, gaat snel met Karma! Leuke foto zo op de steen met z'n tweeën :D
xTiffani: Hele mooie foto! Fijn dat hij het zo goed deed! Ben stiekem ook wel benieuwd naar de foto's van de laatste fotograaf, haha :P
xEmily: Idd heftig zo'n angstige hond! Lief koppie heeft'ie!

Kayuh kan ook niet los i.v.m. jachtinstinct. Vooral op alles wat vliegt is'ie fel. Laatst pikte die bijna een vleermuis uit de lucht tijdens een avondwandeling :wow: Muisjes in de berm zijn ook niet veilig...
Ik borstel hem wanneer hij veel haar loslaat, wisselt dus qua frequentie.
Misschien beetje gekke vraag in een huskytopic, maar vinden jullie honden gehoorzaamheidstraining ook leuk? Ken geen enkele Hus die het leuk vind en had ook niet verwacht dat Kayuh het wel leuk zou vinden, maar hij vind het echt geweldig. Hij kent de meeste van zijn commando's (behalve de loopcommando's als go en ho) ook op gebaar en hij vind het het leukst als ik zijn commando's met gebaren geef.

Nog een foto van m'n knapperd <3
Afbeelding

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:39

Knapperd!

Pepper vindt het wel leuk in huis of in de tuin, dan is hij enorm fanatiek. Maar er zijn dingen die hij liever doet dan andere en dat merk je ook in zijn enthousiasme.

Buiten heeft hij niet zoveel aandacht om gehoorzaamheid te oefenen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:04

Ik heb er veel mee geoefend en nu vindt hij gehoorzaamheidstrainingen heel leuk. De clicker is iets heel positiefs voor hem geworden, de stuk worst is een bonus maar als ik klik is het echt 1 groot feest.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:09

Lisitano schreef:
Ik heb er veel mee geoefend en nu vindt hij gehoorzaamheidstrainingen heel leuk. De clicker is iets heel positiefs voor hem geworden, de stuk worst is een bonus maar als ik klik is het echt 1 groot feest.

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Pepper voert commando's een stuk minder snel uit als ik geen lekkers heb.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 23:50

Oef lastig uit te leggen zo. Ik ga er morgen eens voor zitten. Het komt erop neer dat ik de clicker de beloning heb gemaakt door na elke klik iets heel lekkers te geven. Iets wat hij normaal echt nooit krijgt, vooral Smac deed het goed. En dan heel kleine stukjes zodat hij het alleen proeft en alleen maar meer, meer, meer wil. Ik begin ook met oefeningen die hij heel gemakkelijk vindt zodat hij het leuk en makkelijk vindt te luisteren en z'n beloning te halen. De HIER is nog steeds de moeilijkste.

Nu geef ik nog steeds na elke klik lekkers, maar dat kan ook een normaal koekje zijn en soms is het ineens kipfilet of frikadel.

Onze cursus is ook echt perfect. Heel duidelijk en consequent maar alles wat je van je hond wil moet positief gevraagd worden.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 00:18

Oké, ik train altijd met beloningen. De ene keer normale koekjes en de andere keer kaas, al moet ik zeggen dat de kaas al een tijd geleden is.

Ooit eens met clicker gewerkt maar vindt dan snel dat ik me handen te vol heb. Pepper kent enorm veel commando's en voert deze ook uit, de ene (draaien) sneller dan de ander (achteruit, vindt hij minder leuk). Maar ik baal dat als ik niks bij me heb hij me soms echt aan kan kijken van doe het lekker zelf. Terwijl hij echt wel kan genieten als ik hem dingen leer.

Al hoort dit wel een beetje bij het karakter van de husky. Ik wil hem graag enthousiast maken zonder altijd een beloning te gebruiken.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 00:43

Karma is daar ook lastig in. Het enige waar ze een ''moord'' voor doet is gekookte lever. Ik neem dat dan ook altijd mee als zekerheid. Ze krijgt het soms en als ik haar focus moeilijk terug krijg. Het zal niet helemaal verantwoord zijn maar met de lever komt ze altijd terug. (tot nu toe :=)

De klicker vind karma niks aan. Karma doet alleen mee als de Border er mee werkt dan is ze toch wat jaloers en wil ze laten zien dat ze het ook kan :+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:01

Ik heb ook heel hard geoefend met de clicker :j Manu is een heel zelfstandig type en had echt geen zin in samenwerken zodra we buiten waren. Ik heb op het hondenforum ook hele verhalen geschreven waar de wanhoop uit klinkt :')
Ik ben blij dat ik de cursus ben gaan doen. Die mensen hadden ook snel zijn karakter door en hoe ik hem kon blijven motiveren. Ik kan ook echt m'n aandacht niet laten verslappen, als hij los loopt moet ik hem goed in de gaten houden en bezig houden anders gaat hij wat voor zichzelf doen. Dat mag trouwens wel hoor maar wel als ik dat zeg. Dan gaat hij zwemmen of snuffelen, hij rent niet meer direct weg gelukkig want wie weet gaan we straks samen wel wat leuks doen :D

Ik heb er wel bijna 3 jaar lang keihard op geoefend en zie nu pas echt resultaten :j

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:11

Oké fijn dat je dan ook echt resultaat boekt!(al duurt het even)

Pepper kan wel loslopen, hij is namelijk geen wegloper. Hij blijft wel in mijn buurt maar de Hier duurt soms eventjes. Soms komt hij direct en soms moet hij eerst nog even een rondje rennen, geurtje opsnuffelen etc.

Maar ik ben allang blij dat hij los kan, hij heeft dan zoveel plezier.

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:56

Ik heb met Ayra nog nooit los gewandeld, maar ik durf het ook nog niet aan. Ik woon aan de rand van het dorp en ga dan vaak te wandelen buiten het dorp. Mooie natuur, weinig auto's en Ayra kan gewoon lekker rondsnuffelen en op muisjes jagen :') Ze zit dan aan zo'n uittrekbare lange riem, dus heeft ze wel in een bepaalde mate vrijheid. En dan gaat het ook best goed :)

Maar op het moment zijn er hier redelijk wat hazen en als ze er 1 ziet dan ben ik al haar aandacht kwijt. Zij heeft een haas veel sneller in de smiezen dan ik, dus ik kan haar ook bijna niet voor zijn. Ze deed namelijk hetzelfde met honden die we tegen kwamen. Maar dan heb ik een stukje kip oid, en dan heeft ze haar aandacht bij mij.

Wanneer waren jullie zeker dat jullie hus bij jullie zou blijven en deden jullie ze voor de eerste keer los? Was dat ook op een speciale locatie (met weinig afleiding oid) ?

Ik vind je stukjes over de clicker heel interessant Lisitano :j Heb het zelf nog nooit gedaan, maar ik heb wel ergens een clicker liggen, dus ik zou er wel eens mee aan de slag kunnen gaan.