Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxdomiixx

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:25

Ik borstel Emily ook nooit, is dan wel een korthaar maar die kunnen ook behoorlijk verharen. Merk niks van de haren :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:38

Bella heeft ook Reversed sneezing, kan geen kwaad verder, ik zeg altijd 'slikken wijfie' en dan slikt ze en klaar xD ik hoef geen neus dicht te houden gelukkig.

En haren.. Bella haar bijna niet, vergeleken met mn Sheltie :p
Te veel borstelen werkt averechts, zeker met een Farmington als je die buiten de rui om gebruikt. En een trui gaat je niet helpen. Meer stofzuigen en minder borstelen wel (maar dat duurt even, net als met vet haar dat moet 'af kicken' van teveel wassen)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:07

ok dank jullie :)
Dus maar 1x per week borstelen is genoeg en een t shirt werkt dus niet
Dan het maar accepteren denk ik, en overal haren tussen en op vinden :(
Ik kan het niet laten om ze te aaien, dus heb ik nog meer haren
Ze zijn ook zo aaibaar..

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 03:29

Tsja... Honden hebben betekend haren... :p

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:42

Ik vind 1x p.w. al veel. Emily is nu bijna 4 en kent het woord borstel niet eens :')

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:18

Hier heb ik een complete verzameling borstels maar gebruik ze zelden. Maar als je al dagelijks borsteld, is 1 X per week afkicken haha

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:21

Welke trekjes hebben jullie chi's. Emily vind het altijd leuk om door mijn haren heen te lopen en zich daarin te nestelen, deed ze ook bij de staart van onze bordercollie vond ze geweldig. Kan er even niet meer bedenken maar zijn er vast nog een paar.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:26

Hier verharen ze enkel bepaalde periodes. Borstelen doe ik alleen als ze gewassen zijn, maar dan met een gewone borstel. Furminator alleen gebruikt toen Sandy net bevallen was en ze zoveel losse haren had.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:37

sinds maandag een nieuwe erbij

Timon
8maandjes
Reu ( chemische gecastreerd sinds een week )
1,2 kg :j moet nog aankomen
wegens andere hond ( stafford ) is hij bij ons gekomen, mijn moeder is helemaal weg van hem en hij mocht dus een week proefdraaien in onze roedel.
hij hangt heel erg aan Paco slapen,spelen en lopen samen.
noa is echt een teefje laat me lekker met rust anders sloop ik je ~~}> en bobby de oudste ( cairn ) is ook een eenling laat hem maar lekker zn gang gaan.

Timon is helaas te klein gebleven en is dus niet bewust door ons zo klein uitgezocht.
hij heeft open frontanel, scheve pootjes ( spier kwestie )
verder is het een hele vrolijke lieve hond
de rechter is timon
de choco en tan is noa
de huskykleur is paco
Afbeelding
hier noa paco en bobby
Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 13:19

Helaas hoort dat haar erbij.. ;) Wil je eens hier komen? Ik heb er ook nog 2 langharige witte katten bij. Dan kun je, je geluk helemaal wel op. :') Dan ben je weer blij met je eigen. :P

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:20

Hier zit ook altijd alles en iedereen onder het haar :=

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:33

Chemische castratie , hoe werkt dat ?
En effect ?
Ik wil mijn reu eigenlijk niet laten castreren omdat er ook zoveel nadelen aanhangen .
En ik hoop dat mijn 2 teefjes straks ongeveer gelijk op gaan gaan met loops worden ...
Is chemische castratie misschien een oplossing ...
Of wie weet er goede manieren om mijn chi reu te weerhouden van dekken

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 15:22

knoop in zn piel _O-
Nee zonder gekheid.. chemische castratie is een chipje die dus een half jaar (geloof ik) hormonen afgeven die ervoor zorgen dat ie niet vruchtbaar is en zn reugedrag wat onderdrukt. Dus eigelijk de pil voor de man. (hond) Ik ben er persoonlijk niet voor. De reden waarom niet is vrij simpel.. hormonen is ten alle tijden troep! Dan kan je net zo goed je teefjes aan de pil doen, heb je ook geen loopsheid. Ik vind het wel een mooie oplossing als je wat twijfelt over je reu, in de zin van is hij goed genoeg voor de fok. bv patella lucatie laat zich meestal pas vanaf een jaar zien ongeveer, vaak nog wat later. Maar als je geen fok ambities heb zeg ik persoonlijk weg met die ballast. ;) Onze mini's hebben al zo vaak ietwat last van grootsheidwaanzin.. dus vroeg castreren kan daar ook wat aan meehelpen te voorkomen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 17:41

Dat overweeg ik dus wel . Hem laten ontmannen !
Mede omdat hij wellicht geen dek reutje kan zijn . En hij wel n tikkeltje dominant kan zijn ...
Je merkt goed bij zo,n kleintje , ga er niet mee lopen soebatten want klein van lijf maar in z'n koppie kan ie de hele wereld aan . Niet bang hoor
Paar daagjes nog en dan m'n Merle meisje ophalen ...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:54

Wel zo handig als je geen oepsnestjes wil. Ik heb hier ook reuen lopen en teven. Nu is alles geholpen, maar dat is sinds vorig jaar nov. Daarvoor de mannen al. Buiten dat cheische castratie is een chip en geeft dus een hoeveelheid af voor een reu, geen idee of dat ook te verkrijgen is op gewicht. Vrij vertaald.. krijgt jouw chi niet dezelfde chip als de rottweiler van de buurman???

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:24

Oow jeetje bah daar moet ik niet aan denken . Hormoon bom .
En een oeps nestje ook niet !
Zie t al gaan , Ciske dekt m'n border colli x shelty mix ...
Dat zal wat zijn

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:28

ten tijde van zal je het heus wel grappig vinden (zou ik ook).. maar zodra er dingen voordoen bij 1 van de pups (hoeft niet bij jou te zijn, maar later als ze uitgevlogen zijn) Ben jij toch de fokker en dus verantwoordelijk

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:32

Psies , daarom alleen al liever geen oeps nestje ...
Zijn al genoeg niet kloppende hondjes op de wereld en Erger nog teveel Zonder een liefde volle thuis

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:57

vooral het laatste! Laat me het anders zeggen.. er zijn al teveel mensen met dollar (euro) tekens in hun ogen.
Ik heb echt geen hekel aan fokkers. Maar wel aan mensen die niet eerlijk zijn.
Wij hebben een hond die bijna dood was. Mams was gedekt door paps dus foute boel. Fokker had het weg laten spuiten. Maar was niet geheel gelukt. 4 zijn er geboren, waar een nest van 10 of meer geen uitzondering is. Al zijn zusjes zijn in die 3 dagen doodgegaan. Geboortegewicht was de helft van een normaal pupje van dit ras. Ik ben nog steeds van mening dat mijn Frommel, leeft omdat ik hem diezelfde avond/middag op heb gehaald.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:00

Mijn mini's gaan op dieet... Vooral Toy en Dribbel worden naar mijn idee toch een beetje te vol. Dus we gaan iets minder voeren. AHHHHH zielig.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 14:01

Daarom zou ik ook alleen een nestje willen als dit genetisch kan met elkaar en beide ouders gezond zijn !
Maar dan omdat ik het heel leuk vindt om dat eens te doen .
En zou ook zekerheid willen hebben dat ik wel liefde volle thuis kan vinden voor de pups

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:43

Hoe gaat ie nu met Emily??? heb je haar al op versvlees gezet?
En met die mama in spe??? al iets te merken??

Hier zijn ze een beetje op dieet zoals gezegd.. nou gewoon iets minder voeren. Helaas hebben we hier een kat die gek is op alles wat de honden eten en die heeft gister het bakje (wat ik vergeten was in de koelkast te zetten) opengekregen en op de grond gegooid.... dus in plaats van minder hebben ze gister meer gekregen want ik wou ze niet s, avonds met een lege maag naar bed sturen.. zucht. Maar goed goede leer voor de volgende X... opruimen haha

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:37

mama in spe gaat goed
zit nu op 4 weken en een paar dagen
kan nog weinig zien maar gisteravond leek ik heel ietsjes een bolling te voelen onder haar buik.....spannend dus hihi

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:54

onze dierenarts rade het aan omdat onze nieuwste 8maanden is en best wel "dominant" en de rest van de roedel dat niet accepteert, sowieso willen we hem definitief laten helpen alleen hij was nu behoorlijk onder zijn gewicht ( 1,2 kg ) en stelde de dierenarts voor hem chemische te castreren en zo een half jaar langer de tijd te gunnen om wat voller en sterker te worden, na 2-3 weken merk je verschil in zijn gedrag en met 6weken zijn ze niet meer vruchtbaar ( al maakt ons dat niet uit want de rest is geholpen thuis ) het gaat bij ons voornamelijk om het gedrag en natuurlijk niet dat die buiten zomaar een teefje kan dekken.
hij is nu 1,5 week geleden chemisch gecastreerd en moet zeggen dat die al stuk minder opdringerig is.

het is dus de bedoeling dit 1malig te doen en binnen een half jaar hem te laten castreren.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:33

aha, vandaar. Zijn zn ballen wel alle 2 ingedaald??? Bij onze "witte" herder was het dus de vraag of hij gecastreerd was of niet. Heb dus een testosteron test laten doen maar gelijk eerst chemisch laten castreren. Helaas was dat niet verstandig omdat die dingen dan ook blijkbaar kunnen verschrompelen. Wil niet zeggen dat dat echt daarvan kwam, maar het was in iedergeval echt onwijs zoeken naar die verstopte dingen. Gelukkig had mijn da de "goedkoopste" allin prijs, dus geen extra kosten voor langere ok prijs ed. :D shoppen loont ook bij operaties haha. Zo ook kwantum kortingen aanvragen _O-