Werkt het nog steeds goed?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Floss_ schreef:Ik had vlas liggen, maar ben overgestapt naar die stropellets, ideaal!
Ik maak die korrels eerst nat in een cementkuip, zodat het 'poeder' wordt (geen 'papje')
Dan gaat alles in het nachthok. Mijn nachthok is 2 x 1 meter (stuk in mijn schuur afgezet met volierewanden) en daar gooi ik dus 1 zak stropellets-in-poeder leeg.
Dat heb ik in oktober gedaan.
Nu ligt het er nog steeds. Nog steeds schoon, stinkt niet, schimmelt niet.
De kippenpoep droogt op en valt uit elkaar en verdwijnt als het ware in de bodem.
Ik sta er iedere ochtend met mijn nette schoenen in om de kippen te voeren en om een nieuwe krant onder de zitstok te leggen, en kom nooit met vieze schoenen buiten. Superspul dus!
Als het ververst moet worden (ik denk dat dat pas over een maand of 2 is) dan schep ik alles eruit en verspreid ik dat tussen de planten, schijnt een goede bodemverrijker te zijn.
Het vlas heb ik aan de kant gegooid.... Hopelijk komt die baal vlas ooit op bij een ander project.
Lynn_Nikita schreef:vuurneon schreef:Slim! Wij gaan de dames toch mee verhuizen van mijn ouders naar ons huis dus ik neem dat idee mee
Wat hebben jullie in het nachthok liggen? Heb jarenlang vogelzand erin gehad. Maar heb nu vandaag zaagsel erin gedaan.
zaagsel