Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:04

AustriaTrick schreef:
Iemand nog ervaringen met waggerland fokkerij? :)

Ik kom ze regelmatig tegen op show. Zij hebben prachtige honden en wij hebben ook contact gehad met hen toen we besloten voor een corgi te gaan.
Wij hebben uiteindelijk voor een andere fokker gekozen omdat het daar goed mee klikte toen we zijn gaan kennismaken, had niks met Waggerland zelf te maken.

Als je op zoek bent naar Blue Merle, Welshclans fokt ook regelmatig met Blue Merle.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:12

Oh heb net ff de website bekeken tigress. Ken haar niet persoonlijk maar zei heeft het blijkbaar een tijdje geleden behoorlijk verknald bij de rasverening en is uit haar functie gezet. Ken verder de honden niet hoor, en het belangrijkste is dat jij er een goed gevoel bij hebt.

Lynn85

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:44

Welshclan verwacht nu een nestje waaruit blue merle kan komen. Ook een leuke fokster. Ze heeft toevallig ook een broer van mijn reu.
Waggerland heeft regelmatig leuke nestjes. Ze doen het heel goed op show. Zeker ook eentje die je kan contacteren.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:51

Ik heb begrepen dat er bepaalde ''struggels'' waren :j
Goed gevoel bij de honden is er nog altijd gelukkig ^-^ Zolang dat er blijft (en voor de rest alles in orde blijft) hou ik mij nog steeds open om daar op de lijst te worden gezet :D

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:54

Lynn85 schreef:
Welshclan verwacht nu een nestje waaruit blue merle kan komen. Ook een leuke fokster. Ze heeft toevallig ook een broer van mijn reu.
Waggerland heeft regelmatig leuke nestjes. Ze doen het heel goed op show. Zeker ook eentje die je kan contacteren.

De broer van jouw reu; is dat Gandalf?

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:17

Leuk ikke89! In welke categorie doe je mee?

Ruby is een dochter van Gandalf :)

Voor iedereen die naar fokkers zoekt. Je kunt ook naar een clubmatch gaan, daar kun je ook de verschillen van de corgi's zien en fokkers spreken!

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:45

Met Harley in de baby of puppyklasse(ik moet nog even rekenen hoe oud hij dan precies is :p ) En Clooney in de Open Klasse.
Wie is Rubys moeder?

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:44

Bonnie from the stone of scone. Van de small hill rebels in Duitsland. Dit is onze derde corgi, en we wouden graag een blue merle. We zijn bij de small hill rebels gekomen via Meta (welshclans). Zij weet vaak wel wie er nestjes verwachten.

Nog een foto van laatst :)

Afbeelding

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:24

Inderdaad, Gandalf en Carwyn zijn broers.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:58

Oh ik meld me graag in dit topic :)
Heb zelf geen Corgi maar vind het echt geweldige leuke honden!
Vanaf kleins af aan wil ik al een Corgi, dus waarschijnlijk dat die er later ook wel gaat komen haha :=

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:28

Never give up! Morgen vertrek ik op 2 dagjes uit met school. Ik ga er dus helaas niet bij kunnen zijn als ons pupje toekomt. Toch enorm spannend! En kan niet wachten om ons dotje terug te zien en om haar niet meer te moeten missen <3

Heb ze zelf al opgegeven voor een fotomeeting in de buurt _O-

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:16

Jackytje schreef:
Never give up! Morgen vertrek ik op 2 dagjes uit met school. Ik ga er dus helaas niet bij kunnen zijn als ons pupje toekomt. Toch enorm spannend! En kan niet wachten om ons dotje terug te zien en om haar niet meer te moeten missen <3

Waar is die fotomeeting? :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:28

Zeg het maar haha.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:38

Jackytje schreef:

Oh wat jammer dat je er niet bij kunt zijn! Maar dan kom je thuis en staat er bolletje wol op je te wachten

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:40

Jut en jul samen tv aan het kijken

Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:42

Oh wat een heerlijke foto :+:

Ze is er. Eindelijk. En oooh ik ben zooooooo verliefd <3 Ze is zoo lief, naar alles toe. (Buiten de katten, daarvoor haalt ze haar stoerste blaf naar boven :') ) Paardjes vindt ze ook prima. Ze is heel flink, doet haar behoeften netjes als ze haar buiten zetten. En ze komt meteen blij op je af gehuppeld als je ze roept. Echt een droomhondje!

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:13

Wat een Dotje!! Veel plezier met haar :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:41

Bedankt! Het is inderdaad echt een dotje <3 Heel flink de nacht doorgekomen, slechts één plasje gelaten. Vandaag halsbandje en leiband gekocht en wandelingetje gemaakt. Ze volgt netjes, maar is wel nog wat terughoudend natuurlijk. Zelf wat los laten lopen op een veldbaantje samen met de andere honden en ze volgt heel flink. Nu uitgeteld natuurlijk..

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:02

Wat een super schattig filmpje jackytje!

Ik kom hier ook gezellig meelezen en misschien meekletsen :). Wij hebben al een labrador in huis en zijn langzaam aan op zoek naar een hoger de voor erbij. Zoals sommigen misschien hebben kunnen lezen in het 'welk ras past bij mij' topic was het lange tijd onzeker omdat We zoveel leuk vinden, maar het wordt toch echt een welsh corgi cardigan.

We gaan over 4 weken waarschijnlijk even bij de clubmatch kijken en zijn ons al rustig aan het oriënteren op fokkers. Tips zijn natuurlijk altijd welkom :)

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:05

Wat leuk dat jullie zo geïnteresseerd zijn in de cardi!
Het is een zeer goed idee om naar de clubmatch te komen. Daar zijn altijd wel verschillende fokkers aanwezig die je graag alles over hun honden, het ras en hun fokprogramma vertellen.
Wij zij er die dag ook, dus misschien komen we elkaar nog tegen :)

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:07

Oh jackytje ik smelt! Die gaat het super krijgen bij jullie!

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:10

Ikke89 schreef:
Wat leuk dat jullie zo geïnteresseerd zijn in de cardi!
Het is een zeer goed idee om naar de clubmatch te komen. Daar zijn altijd wel verschillende fokkers aanwezig die je graag alles over hun honden, het ras en hun fokprogramma vertellen.
Wij zij er die dag ook, dus misschien komen we elkaar nog tegen :)

Welkom! Wat leuk dat je ook gevallen bent voor de corgi. Onze corgi komt bij weslins vandaan in loon op zand en ik weet dat ze eind van het jaar joy weer willen laten dekken. Echt hele leuke gezellige mensen waar je je meteen thuis voelt.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:12

Die van mij komen overigens allebei van de Milligenhof.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:13

Wat leuk Bonna! Ik hoop dat je even verkocht bent van het ras als ons allemaal. :)
Wij gaan naar een show in Merelbeke, is op 29 november. Pupje mag mee toeschouwer zijn, komen nog enkele broertjes en zusjes om hun eerste show te lopen. Gezellig!
Super bedankt Claudia! <3
Hier een pupje van bij Covventinea :)

Gisteren mocht klein guppie mee op de paardenwei, appels rapen. Vond ze geweldig. Enkele knappe foto's gemaakt. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En met blij baasje <3
Afbeelding

Straks topic maken in ITP :D

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:24

Alle corgi's een leuke dierendag gehad? Hier lekker naar de bossen geweest met de hond van mijn schoonbroer en thuis lekker een bullenpeesje. Niet heel veel anders als een gewoon weekend eigenlijk haha.