Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:23

Wat een mal beest :))
Op die laatste foto lijkt ze er zelf ook om te moeten lachen :D

Papegara

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:28

Het is echt een rare hoor, Ze loopt hier waggelend door het huis heen bovenop de rug van onze duitse herder.. Ze tongzoent met onze teckelpup en ga zo maar door. Ze begint nu wel te puberen, haar snavel gebruikt ze veel, ook in mijn armen en handen en zelfs mijn wangen en neus moeten er soms aan geloven. Het is een duiveltje waar ik soms knettergek van wordt (als ze geen aandacht krijgt kan ze nogal schreeuwen) maar ik zou haar voor geen goud willen missen! haha :o

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:30

Dat kan ik me voorstellen, ze lijkt me nadrukkelijk aanwezig om het eens heeeeeel vriendelijk te omschrijven :))

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:37

Wat een leuke dieren zeg!
Ik wil zelf nog een reptiel of een witbuikegeltje :)
Heb momenteel niks omdat het van de huisbaas niet mag, maar ik ga binnekort verhuizen en daar mag het misschien wel *\o/*

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:31

Ik heb hier even een spoed vraagje!

Ik heb 2 griekse landschildpadden.. Ik zit nu ziek thuis en kan niet naar de winkel. Normaal heb ik altijd wel andijvie/witlof of een tomaat in huis voor ze. Maar nu heb ik niks.

Het enige van groente/fruit is een peer en een sinaasappel. Zou ik een van deze dingen kunnen geven? :=

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:45

Waar in Noord-Brabant woon je? Ik moet nog boodschappen doen, als het hier in de buurt is kan ik wel wat andijvie ofzo halen. Kom ik het ff brengen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:46

En anders even de buren vragen of ze wat hebben liggen, of dat ze nog boodschappen moeten doen?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:53

Rockwitch: Ook in Oosterhout :=

Ik zag nu dat ik ook nog een banaan had liggen! Dan krijgen ze die voor vandaag! Kirjgen ze wel vaker, en is lekker zacht. Pwieuwww..

Rockwitch: Toch heeeeeel erg bedankt :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:54

Was anders hele kleine moeite geweest hoor. Moet toch naar de supermarkt.
Maar goed dat je nog banaan had.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:22

Lief van je, rockwitch !
Ze lusten ook graag paardenbloem en weegbreeblad ... dat heb je misschien wel in je wei of tuin ?

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 17:28

Kom dan maar wat bij mij brengen rockwitch.......hahaha nee hoor,zal ik je niet aan doen om je helemaal naar Oud-Beijerland te sturen.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:32

Vogelspin :D

Afbeelding

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:23

Haha oud bijerland is ook nog wel te doen, maar tis nu druk op de weg haha

Iemand zin in nasi? Mijn vent is voorlopig nog niet thuis, staat in de file bij IJmuiden...

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 19:44

Sorry,heb net gegeten. Anders had het er wel in gegaan!

Kellykeuhh, oeeehhh wat stoer. *hebben,hebben,hebben*

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:11

Papegara je ara heeft echt opvoeding nodig. Ik weet bij lange na niet alles van gaaien, maar weet wel dat je een probleem gaat krijgen als ze strakjes broedrijp is. Ik heb zelf 2 ara's en nog een kleine kolonie andere gaaien. Ook ik heb foutjes gemaakt met opvoeden, maar zou graag willen dat iemand na 4 jaar nog steeds plezier van zijn gaai heeft.

Jaren geleden heb ik al stinkdieren en wasberen gezien als huisdier, zou het wel willen, maar nooit als huisdier! gewoon een mega stuk in de tuin en de interaktie van de dieren en mensen. Maar ik zal er niet vrijwillig aan beginnen. Maar mocht iemand omhoog zitten, zal ik ze opvangen. Gelukkig is dat nog niet gebeurd en hopenlijk blijft dat zo.

Wij hebben naast de papegaaien (14) 2 varkentjes een meishan en een gottinger. en het gewone vee haha

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:47

Pipo,
Ja ik weet het, wij hebben al is contact gehad volgens mij (toen ik opzoek was). Maar is dit geen fase? Want ik straf haar wel hoor, alleen ik weet niet goed welke manier bij haar nu echt werkt. ze is enorm lief, knuffelig en geeft me steeds kusjes maar als ze haar zin niet krijgt blijft zo proberen, als ze na 3 keer nog niet luistert gaat ze de kooi in

Hoe heb jij een papegaai dingen afgeleerd? het is mijn eerste (en laatste) en wil dadelijk geen bijter of wat dan ook. Uiteraard zal het schreeuwen soms misschien komen omdat we een groot gezin hebben en er hier veel in en uit loopt (drukke omgeving dus) als het hier rustig is dan gedraagt ze zich ook..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:49

haha ben jij dat.. , okee wist ik niet, je heb mijn nr. ;)
Dit is geen fase! haal haar uit de kooi als je haar aandacht kan geven. Daarna weer terug in de kooi. Reageer niet op het roepen van haar, niet eens een wenkbrauw optillen.. ze voelen alles. Een papegaai is lief, maar als ze de dienst gaat uitmaken of als ze broedrijp is jou (of een ander) als partner ziet ga je niet vrolijk van worden.
Papegaaien zijn vreselijk slim en het lieve kusjes geven is geen lief kusjes geven, maar genegenheid. Ik ben echt bang dat je opvoeding niet gaat lukken op deze manier :o en je gaai is daar strakjes de dupe van. lees het boekje maar eens van gek van mijn vogel van jee hoe heet ze ook al weer...Bonny talsma. Niet moeilijk geschreven leest makkelijk weg. Verder maar via pm want willen het topic natuurlijk behouden voor bijzondere dieren :D

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:24

Leuk topic! Wat komen er mooie beesten voorbij zeg :-)
zelf hebben mijn vriend en ik;
1. Jemen kameleon
2. Gordelstaart hagedisjes
4. Baardagaam

en graag zouden we er nog een leguaan bij hebben, maar die moet even wachten tot we ons eigen huisje hebben haha :')

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:39

Onze Howard gaat hard achteruit. We hebben het erover gehad en waarschijnlijk wordt donderdag zijn laatste bezoek aan de da.
Zijn buik is echt bol aan het worden van het vocht en zit hem in de weg. Hij is snel moe als hij losloopt en moet vaak even liggen om bij te komen. Is echt in een paar dagen achteruit gegaan.
Maar het is wel lastig, want hij is toch ook nog wel vrolijk en doet nog een beetje de ferret dance, maar dat is niet meer zo veel als voorheen.
Dus we mogen hier niet meer te lang mee wachten. Maar het zal wel ff zwaar worden als we de knoop echt door gaan hakken.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:42

Sterkte rockwitch!

Sneu dat je je slang bent verloren.

Die Ara is prachtig zeg. Hoe ga je dat oplossen in gezinsverband? Want een Ara hecht zich toch zijn leven lang aan 1 persoon?

Ik heb niets met fretten. Vroeger een nare ervaring mee gehad en ik vind het daardoor maar ''vieze'' beesten. Zou graag een andere blik op deze beesten hebben, want ze zien er heel leuk uit. Maar nee, heb er niets mee.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:52

ahh sterkte met Howard!

Leffroi ,dat is niet waar hoor. training maakt van een ara een allemansvriend, is maar net wat hem/haar allemaal is aangeboden en iet vergeten, aangeboden blijft! Kwestie van opvoeden en trainen. Helaas zijn er veel mensen die toch angst hebben voor de grote snavel van een papegaai waardoor de opvoeding en het bijhouden in dit hoofdstukje vaak tekort schiet.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:55

Okee, dat wist ik niet. Ik heb namelijk alleen nog maar meegemaakt/ gehoord dat een ara zich aan 1 persoon gaat hechten, omdat ze in het wild monogaam zijn. Weer wat geleerd! :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:19

trainen, net als paard en hond. de aanhouder wint ;) al legt het meerendeel van de honden zich neer bij een lager plekje in de roedel. Een gaai zal blijven proberen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:44

We dachten zondag even dat we deze week afscheid konden gaan nemen van Howard, maar meneer hobbelt toch nog lekker rond. Hij is wel veel sneller moe als zijn maatje, maar hij kan zo zijn kooi in als hij wil slapen.
Verder eet hij echt als een varken en is hij nog superblij, dus hij mag mooi nog even blijven.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:25

Dat is goed nieuws, gefeliciteerd *\o/*