ik zou zeggen gewoon even in de gaten houden en je kunt 't altijd even schoonmaken, maar ik zou me er niet teveel druk om maken. Mijne heeft ook een gaatje in haar hoofd (gebeten denk ik) en dat bloedde aardig, dus heb dat toen gestelpt en verder is het toch een kwestie van laten helen. Maar wel in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken
Is het gewoon een krasje? Dan hoef je je niet echt zorgen te maken. Een krasje heelt vanzelf wel en over het algemeen gaat het niet ontsteken.. Als het toch ietwat diep is (maar ook niet zo diep dat het gehecht moet worden) eventjes in de gaten houden, als je het wat vies vind ff schoonmaken en dan laten rusten. Mocht het echt gaan ontsteken dan ff naar de dierenarts voor een flesje antibiotica
Maar zoals ik al zei: bij echt een krasje hoef je je over het algemeen geen zorgen te maken
Ik vind zelf het grondoppervlak erg klein. Zeker als de oudjes niet meer zo goed kunnen klimmen. Misschien kun je eens kijken voor een Liberta Explorer, Critter Nation of Royal Suite?
somokkele
Geplaatst: 26-04-12 10:38
Wat leuk, allemaal rattenliefhebbers. Ze worden toch best veel gehouden als ik zo kijk. Zelf heb ik jarenlang ratten gehad, geweldig, wat een ontzettend leuke dieren, zo sociaal, zo gezellig. Het enige nadeel van ratjes vind ik dat ze zo snel doodgaan. Mijn oudste rat is bijna 4 jaar geworden (overigens juist niet een ratteryrat maar een dierenwinkelmazzeltje) maar dat was het dan ook. De meesten gingen tussen de 2 en 3 jaar dood en bijna altijd aan tumoren of benauwdheid. Helaas nu geen ratten meer, manlief vond ze iets minder leuk (ach ja, wat wil je als boerenzoon ) Maar mocht hier ooit nog een klein huisdier komen, dan is het toch wel een rat, ik blijf ze geweldig vinden!
Banjer
Lid Nieuwsredactie
somokkele: dan zou ik wel 2 ratten nemen... een rat heeft nl. behoefte aan een soortgenootje...
somokkele
Geplaatst: 26-04-12 11:10
Haha, dat weet ik hoor Banjer, dank je wel, ik heb altijd rond de 5 dames gehad. Geen haar op mijn hoofd die er eentje zou aanschaffen, altijd 2 of meer. Maar voorlopig is hier nog discussie, dus nog geen ratten Ik geniet hier wel mee van jullie ratten.
Banjer
Lid Nieuwsredactie
Ik weet overigens nog wel iemand die een Royal Suite te koop heeft, ik kan niet beloven dat hij er nog is maar bij interesse kan ik altijd even navragen
_Dribbel
Geplaatst: 26-04-12 19:02
Bedankt voor de reacties! Dus jullie zouden eerder een wat bredere kooi doen die wat lager is in de lengte dan een hoge voliere welke niet zo breed is?
Ik vind het zo moeilijk.. Er is zo veel maar ik kan niets vinden.
Bedankt Peacehorses, maar ik zoek echt een nieuwe kooi.
Heb 2 meisjes van nu 12 weken oud, maar vreselijk brutaal!
Hier 5/6 weken oud:
8 of 9 weken oud:
Inmiddels zijn ze nog wat gegroeid
Ze stelen alles, en vinden het ook leuk om gaten te maken in dure kleding... Maar naast dat zijn ze wel erg leuk. Overactief en nog grappig ook. Na een paar jaar 'rat-loos' te zijn geweest toch maar weer 2 ratjes aangeschaft na de dood van de kat. Zodat ze veilig los kunnen lopen. Wat ze s'ochtends en s'avonds doen.
_Dribbel
Geplaatst: 28-04-12 18:55
Welkom!! Leuke ratten heb je!
Ik heb vandaag een savic Royal suite gekocht! Het was even een klus om in elkaar te zetten maar ben er super blij mee! Wat een super kooi!
Die van mij zat net vast , had ze even loslopen en ze hadden de kapstok gevonden.. . Eentje in me sjaal gekropen met dr koppie door een gat waar ze niet doorheenpaste, hoorde haar ineens piepen. Hing ze met dr nekje in me sjaal. Heb hem maar kapot geknipt want kreeg dr zelf ook niet meer los. Maargoed ze heeft het overleeft en loopt nu weer blij andere dingen te slopen .
och gut ronnie25 wat een schattige koppies hebben ze zeg en dribbel, keigave kooi! hier zou er de ruimte niet eens voor zijn, anders wist ik ook wel wat hier kwam te staan..
Urbanus
Geplaatst: 03-05-12 16:49
1 van de Garpjes is verliefd op het toilet
Ronnie25
Geplaatst: 03-05-12 21:22
Ahhh haha wat lief!!
Die van mij steelt alles wat los en vast zit.. Deze keer viel het mee en wilde ze even chocolade vlokken proeven
sorry ik ben een stille meelezer en post dus erg weinig maar bij ons thuis zitten we met een probleem: onze 3 vrouwtjes stinken heel erg. we verschonen 1 keer in de week. wie o wie heeft tips? (liefst via PB)
Mijn ratjes stinken ook wel is maar ik zou ze niet gaan wassen, volgens mij gaan ze juist zelfs erger stinken als je ze gaat wassen. Ze houden zich zelf schoon. Misschien slapen ze veel in hun eigen urine dan misschien die plekke vaker schoonmaken?