Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:51

Komt goed SunnyBellami! :(:) Soms is het goed als iemand je even met de neus op de feiten drukt. Zo is menig persoon hier al gered van het kopen van een broodfok pup. Goed dat je contact op gaat nemen.

Ik vind Candy zo'n leuke hond Biggirl <3 Jammer dat ze zoveel haar heeft _O- Niks voor mij.

Wat schattig Kiwi, merk je dat ze een andere band hebben omdat het moeder en dochter is?

Dexter is er de hele nacht niet uit geweest *\o/* Zijn poep stinkt nog wel vreselijk maar het heeft weer consistentie *\o/* Hij drinkt wel heel veel maar dat kwam van de prednison zei de DA.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:55

sunnybellami schreef:
Dit is inderdaad niet wat ik hoop te horen..
Ik ga er me even over inlezen en contact opnemen met de fokker..

Zit nu met tranen in mn ogen, snap dat jullie het heel goed bedoelen. Is niet leuk om te horen

Ik snap heel goed dat dat rauw op je dak valt. Ik vind de schedelvorm ook 'opvallend', maar dat vind ik bij 90% vd chi's, helaas.
Je goed inlezen is altijd verstandig inderdaad, en overleg ook gerust met je (aankomende) dierenarts bij twijfels. Een fokker zal helaas niet altijd het correcte antwoord geven, maar vaak het (voor hem of haar) wenselijke.

Ik hoop dat het meevalt en je alsnog gewoon kunt genieten van je hondje straks, in goede gezondheid!

(En anders zijn er genoeg goede fokkers, die jullie aan een fijn gezond kameraadje kunnen helpen) :(:)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:56

Kaus schreef:
Dexter is er de hele nacht niet uit geweest *\o/* Zijn poep stinkt nog wel vreselijk maar het heeft weer consistentie *\o/* Hij drinkt wel heel veel maar dat kwam van de prednison zei de DA.

Whoop whoop *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:00

Skippy01 schreef:
sunnybellami schreef:
Dit is inderdaad niet wat ik hoop te horen..
Ik ga er me even over inlezen en contact opnemen met de fokker..

Zit nu met tranen in mn ogen, snap dat jullie het heel goed bedoelen. Is niet leuk om te horen

Ik snap heel goed dat dat rauw op je dak valt. Ik vind de schedelvorm ook 'opvallend', maar dat vind ik bij 90% vd chi's, helaas.
Je goed inlezen is altijd verstandig inderdaad, en overleg ook gerust met je (aankomende) dierenarts bij twijfels. Een fokker zal helaas niet altijd het correcte antwoord geven, maar vaak het (voor hem of haar) wenselijke.

Ik hoop dat het meevalt en je alsnog gewoon kunt genieten van je hondje straks, in goede gezondheid!

(En anders zijn er genoeg goede fokkers, die jullie aan een fijn gezond kameraadje kunnen helpen) :(:)

Daarom gaf ik aan dat een chihuahua altijd wel een afwijkend hoofd heeft maar deze pup is extreem. Zeker voor deze leeftijd.

Ik ben inderdaad wel benieuwd of dit een chihuahua is uit goede geteste fok of een pretnest? Want de fokker had dit ook moeten opmerken in mijn ogen.

Laat je vooral ook niet afwimpelen met 'die weten niet waar ze over praten'. Ik hoop ik hoop natuurlijk dat de pup gezond is. Maar van wat ik van de foto kan beoordelen is het meer onderzoek zeker waard.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:07

KimD schreef:
Daarom gaf ik aan dat een chihuahua altijd wel een afwijkend hoofd heeft maar deze pup is extreem. Zeker voor deze leeftijd.

Ja, goed dat je het opmerkte ook hoor!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:11

Ahh mama en dochter lief hoor!
Hier hebben de honden helemaal geen interesse in water terwijl parel dat vroeger wel had.
Vind het altijd leuke foto’s van honden die er zo dol op zijn.

Parel dr oog is echt weer k*t gewoon.
Het ging opzich goed en ineens kneep ze er weer mee.
Gister dus even haar traanproductie gemeten en het was gewoon helemaal niets!
Niet zo gek dus dat ze knijpt dus gelijk de verwijskliniek weer gebeld en we gaan weer starten met oogdruppels van Utrecht die 83€ zijn voor 4 weken. :oo (boven op haar andere zalfje van 44€ voor 4 weken.
Duur oogje zo hoor :roll:

Hier loopt ook een vrouw met een nieuwe chocolade kleur chihuahua pup en toen ze aankwam van dichtbij schrok ik gewoon.
Ik zei dat dus ook niet heel tactisch.
Ik vroeg jeetje wat heeft die dan zn ogen staan wel heel erg opzij en uitpuilend en waren ook nog groen van kleur ,is dat zo’n tea cup fok?
Ze vond het niet leuk en zei dat het super goede fok was en dat tea cup veel kleiner was :oo
Ze heeft altijd heel veel honden en veel soorten rassen en laat alles inslapen of verkoopt het na de puppen tijd weer door dus ik dacht dat het een opgevangen kneusje was maar ze was dus echt serieus.
Voelde me wel een beetje banketstaaf maar snap niet zo goed dat mensen zich niet wat beter inlezen want je wordt er toch wel mee dood gegooid kwa artikelen ect.

Een vriendin van mij wilde een pup nemen voor haar vader van wat ik van de week vertelde.
Ik zei al je vader zal je dankbaar zijn als de gezondheid van zo’n beestje ellendig is.
Ze gaan nog 500€ voor de pups vragen.
En er zijn er 4 geteld op de echo.
Ik hoop het niet voor het hondje maar ergens hoop ik dat ze heel vies op hun bek gaan en dat ze er geld op toe moeten leggen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:19

@cinniz jeetje het zit echt niet mee met dat oog hè :(

Ik word ook altijd heel happy van honden in het water. Geweldig vind ik dat! Goed voor de ziel, echt waar :))

Pfoe, oogjes opzij uitpuilend zelfs, wow! Zo sneu! Ik snap persoonlijk niet dat dat type zo populair blijft, terwijl er ook van die kleintjes rondlopen zoals Pietertje in dit topic, die gewoon super stoer is en toch ook echt een ukkie <3

Inlezen is het halve werk, veel vragen stellen aan de fokker daarna de andere helft. :j

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:20

cinniz123 schreef:
Ahh mama en dochter lief hoor!
Hier hebben de honden helemaal geen interesse in water terwijl parel dat vroeger wel had.
Vind het altijd leuke foto’s van honden die er zo dol op zijn.

Parel dr oog is echt weer k*t gewoon.
Het ging opzich goed en ineens kneep ze er weer mee.
Gister dus even haar traanproductie gemeten en het was gewoon helemaal niets!
Niet zo gek dus dat ze knijpt dus gelijk de verwijskliniek weer gebeld en we gaan weer starten met oogdruppels van Utrecht die 83€ zijn voor 4 weken. :oo (boven op haar andere zalfje van 44€ voor 4 weken.
Duur oogje zo hoor :roll:

Hier loopt ook een vrouw met een nieuwe chocolade kleur chihuahua pup en toen ze aankwam van dichtbij schrok ik gewoon.
Ik zei dat dus ook niet heel tactisch.
Ik vroeg jeetje wat heeft die dan zn ogen staan wel heel erg opzij en uitpuilend en waren ook nog groen van kleur ,is dat zo’n tea cup fok?
Ze vond het niet leuk en zei dat het super goede fok was en dat tea cup veel kleiner was :oo
Ze heeft altijd heel veel honden en veel soorten rassen en laat alles inslapen of verkoopt het na de puppen tijd weer door dus ik dacht dat het een opgevangen kneusje was maar ze was dus echt serieus.
Voelde me wel een beetje banketstaaf maar snap niet zo goed dat mensen zich niet wat beter inlezen want je wordt er toch wel mee dood gegooid kwa artikelen ect.

Een vriendin van mij wilde een pup nemen voor haar vader van wat ik van de week vertelde.
Ik zei al je vader zal je dankbaar zijn als de gezondheid van zo’n beestje ellendig is.
Ze gaan nog 500€ voor de pups vragen.
En er zijn er 4 geteld op de echo.
Ik hoop het niet voor het hondje maar ergens hoop ik dat ze heel vies op hun bek gaan en dat ze er geld op toe moeten leggen.

De chihuahua staat toch al niet bekend als het meest gezonde ras...

Ook bij de chihuahua komt sm/cm steeds vaker voor.

Áls je een Chi pup wil, moet je echt goed opzoek naar een goede fokker.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:36

Ah sunnybellami, wat vind ik dit sneu voor jou en wat een super goede reactie!

Ik hoop je hier toch snel te kunnen verwelkomen!

Cinniz, wat naar dat oog!

Morgen even met het kleine ding naar het bos! Kleedje mee, water! Ik heb er zin in!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:39

@imj genieten morgen dus! :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:48

Genieten morgen IMJ!

Ik ga morgenmiddag naar m'n ouders met pup en gourmetten dus morgen verder lekker niks. Maandag krijgen wij 2 vrienden op visite doen we ook niks.
Volgende week naar de intratuin met m'n schoonouders m'n verjaardagskado uitzoeken :D en 2x lunchen ergens met m'n schoonouders

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:35

Welkom nieuwe pupsels!
Vind het ook heel sneu voor je sunnybellami, maar beter dat je het nu hoort en je er goed op inleest, als dat je eventueel teleurgesteld zou worden met een ziek diertje. Vind het hoofd ook wel een erg vreemde vorm hebben, viel me direct op aan de foto... Hopelijk vertekend de foto misschien wat en valt het allemaal mee. In ieder geval hoop ik heel erg dat je een leuk, lief en vooral gezond pupje thuis krijgt waar je gewoon lekker van kan genieten!

@Cinniz oei! Sterkte met het oogje! Vervelend dat ze er zo’n last van heeft. Hopelijk helpt het zalfje!

@IMJ klinkt heerlijk, geniet ervan <3

@Jeanine veel plezier ook morgen!

Ik had mentaal echt een rotdag dus vandaag veel op bed en de bank gehangen en Ot is zo lief voor me op dat soort dagen <3 ze is dan zo zoet en zoekt me ook steeds op om te knuffelen. Vanmiddag waren de ouders van m’n vriend even langsgeweest voor Ottie en ze heeft zich echt voorbeeldig gedragen. We liggen nu ook lekker op bed te Netflixen :+:

Mood:

Afbeelding

(Foto is zo rood door het zonnescherm :+ )

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:42

Ik kan jammer genoeg geen foto zien?
Hopelijk kan je dit allemaal een beetje verwerken en dit bespreken. Inderdaad beter dat je hzt nu weet dan later :(:)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 06:55

IMJ heel veel plezier vandaag, lekker genieten!

Warboel wat heerlijk dat Otje dan zo lief voor je is <3 Mulan gaat juist enorm spiegelen en wordt heel vervelend als ik een slechte dag heb, maar vaak heb ik het dan niet helemaal door en achteraf denk ik dan, het ging niet goed en ze liet het me zien. Hopelijk kan ik het ooit wat beter reguleren zodat we dat soort dingen kunnen minderen of voorkomen. Ik vind Otje wel echt leuk, volgens mij is het een enorm fijne pup!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 07:40

Otje is zo’n schatje!! Daar heb je echt een leuke hond aan.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 08:07

@warboel wat Fijn dat Of dat zo goed doet! Toobs is een echt jongetje wat dat betreft: 'mens is niet blij, ik ga druk doen met speelgoed, van speelgoed wordt iedereen blij!'
Nee, ik word niet blij van speelgoed, maar hij merkt dus altijd wel dat ik dan niet gezellig en vrolijk ben en op zijn manier probeert hij wel iets.
De spaniël vroeger, als ik me niet ok voelde, ging hij ervandoor 'nope, dáár ga ik niet bij in de buurt komen hoor!'
Heel grappig hoe verschillend ze reageren op mensen die even niet happy zijn!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 08:29

Biggirl; leuk zo candy met dat water! Hier vinden de de waterstraal allemaal leuk maar alleen Djessey en Boellie zijn echte waterratjes

Sunnybelami; Welkom! Heel begrijpelijk dat je er gruwelijk van baalt! Maar je pakt het super op! Ga anders met de foto ook eens bij je DA langs zodat hun eens kunnen kijken. Want helaas zijn fokkers echt niet altijd eerlijk zoals Skippy ook al zegt! Ik had je foto ook gezien maar ivm mobiel bokken geen kans om te reageren.
Ik ben wel net als anderen in dit topic benieuwd of t een nestje is met geteste ouderdieren.

Kaus: van prednison is t inderdaad niet raar dat ze veel gaan drinken. Fijn dat t al beter gaat.

Cinniz, wat k*ut dat t weer zo slecht gaat met parels oog :( Misschien een stomme vraag, maar is t ook een optie om t oogje te laten verwijderen? Want iedere keer zo met van alles er in en niet echt resultaat schiet ook niet op natuurlijk.
Wat een stomme situatie met die pup.. :(

Gezellig Jeanine! pupje zal slapen savonds :P
Sterkte Warboel! een dagje lekker op de bank met je hondje is ook fijn!

Hier gaat t eigenlijk best goed! Djessey laat t zalven prima toe en t lijkt ook niet meer zo vervelend te zijn voor haar als de eerste keer. Haar oogwit is weer wit en onderin gewoon weer roze. nu hopen dat t hoornvlies net zo makkelijk herstelt..
Mama en dochter liggen vaak zo bij elkaar <3

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:07

Fijn dat het zalven zo goed gaat!! En lief dat ze zo bij elkaar liggen <3

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:36

Yoshi kan uitslapen *\o/* 22.45 tot 6.24 :D en daarna verder geslapen tot 9.00

Iedereen fijne Pinksteren en geniet veilig van het zonnetje :D {:}

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:47

Fijn dat het goed gaat met het zalven. Was idd toch wel een grotere beschadiging als gedacht dan. Hopen dat het goed gaat herstellen nu. En echt heerlijk die plaatjes van mams en dochter samen <3 <3

Kaus
Fijn dat het alweer wat beter gaat *\o/*

Jeanine

sunnybellami
Welkom. En ik kan me goed voorstellen dat het je rauw op je dak valt ;(. Het zal overbodig zijn om nog iets te zeggen verder aangezien velen me al voor waren maar ik dacht inderdaad wel hetzelfde als de andere dames bij het zien van de foto. Ik vind het wel echt heel tof van je dat je nu verder onderzoek gaat doen en het niet zomaar aan de kant schuift. Misschien ook fijn om even met je (toekomstige) dierenarts te overleggen bv wat ook al door meerderen aangehaald werd? Ik kan me voorstellen dat de fokster van de pups namelijk niet geheel onpartijdig gaat reageren als je om meer informatie gaat vragen en waarschijnlijk wel een hoop zal proberen 'goed te praten' en 'afdoen als normaal'. Ze zal iig niet op d'r eigen pups gaan afgeven denk ik. Succes met alles ieder geval! <3

biggirl
Ahh wat leuk zo Candy met het water!!

Warboel
Otje pakt het onwijs goed op allemaal zeg. Wat fijn dat ze zo goed reageert op jou als je dan zo'n 'off day' hebt. Dat gaat jou mentaal dan denk ik heel veel goeds doen met Otje nu in je leven erbij <3

---

Wij hadden bij m'n ouders gisteren die sproeier aan gezet die KimD ook had gekocht en het honden badje gevuld voor d'r. De sproeier heeft ze niet lang naar gekeken (was wel jammer aangezien ze even bezig zijn geweest om dat ding fatsoenlijk in elkaar te zetten en aan de praat te krijgen haha), want het badje vond ze toch interessanter haha. Jammer genoeg geen foto's gemaakt maar ze heeft zich ook leuk vermaakt met het water. Ze vond het wel met momenten wat vervelend/stressvol dat Milan in het grote bad was met m'n zusje en zij daar dan niet bij 'm kon komen, dus dat moeten we maar vaker oefenen, zodat ze het meer gewoon wordt.

Net al een fijn rondje gedaan (in een ander losloop gebied hier vlakbij) met het gezin voordat het te warm en te druk wordt overal. En dan kan ze nu een groot deel van de dag nog even wat extra rust krijgen, die ze gister te weinig heeft gehad.

Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:35

Het was heerlijk vanochtend buiten. <3 Wij zijn onderweg naar het hondenstrand. :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 11:16

Hier ligt alles lekker te pitten. Net een mini wandeling gedaan. Vanavond staat weer een langere wandeling op het programma (als het niet te warm is).

Gisteren senna eerst gekamd en daarna gewassen
Afbeelding
Afbeelding

Maar die heeft alweer lekker liggen rollen :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 11:24

Hier met Chick net een ronde gedaan. Veel wind dus niet warm :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 11:40

Ja hier ook. Wandleing vanmiddag gaat voor gioia niet door. Ze is niet helemaal kreupel, maar belast haar poot niet goed genoeg. Zucht alweer eens. En dit keer weet ik niet waardoor het komt. Het zit in de pols, niet in de schouder.
Afbeelding
Net maar even koud water in het badje gedaan. Poten koeltijd

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:13

Tis warm alweer hè! Hier niet echt ruimte voor een badje in de tuin. Zou wel passen maar dan zouden ze steeds met natte poten in en uit lopen, dat zie ik niet zo zitten :')

Maar er zit hier op 20 meter lopen een hele schone doorstromende sloot dus daar zwemmen ze vaak in. Alleen even in de gaten houden dat er geen blauwalg in komt.

Arabella, ze ziet eruit als een verzopen kat _O-

Mooie foto's hoor CB ! <3