Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:53

NatasjavE schreef:
SimoneeM schreef:
Wat Natasja zegt is idd wat bij sommigen gebeurd. Het is volgens mij echt of je kat doet het er goed op, of het is meteen rampzalig :+
Hier was t ook geen succes helaas.

Rampzalig inderdaad :')

Ik bedoel diarree bij je kat is niet echt tof( man die geurrrrrrr)

Maar bij een halflangharige kat... :+ :')

Ja herkenbaar. En dan zijn die van mij ook nog wit :') |(
1x was ik blij met de carny, dat was toen na narcose de ontlasting lastig op gang kwam :')

NatasjavE

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:04

Oh wit...ja. :(:) :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 23:49

Over ontlasting gesproken.. Hier morgen ons 'zorgenkindje Sammie' maar weer in de gaten houden. Is nu het laatste half uur zo'n 10x naar de kattenbak geweest. 1x net na het scheppen van de drollen en pies, een mooie plas gedaan, en de rest van de keren.. Geen idee. Waarschijnlijk ook een keertje gepoept, maar Jessie is tussendoor ook een keer geweest.. Hopelijk morgen niks meer aan de hand, maar we gaan hem maar weer in de gaten houden..

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:50

Wat een gedoe hè met die beestjes zo af en toe. Hopelijk was er vandaag niets meer aan de hand.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:51

LoveUggs schreef:
Over ontlasting gesproken.. Hier morgen ons 'zorgenkindje Sammie' maar weer in de gaten houden. Is nu het laatste half uur zo'n 10x naar de kattenbak geweest. 1x net na het scheppen van de drollen en pies, een mooie plas gedaan, en de rest van de keren.. Geen idee. Waarschijnlijk ook een keertje gepoept, maar Jessie is tussendoor ook een keer geweest.. Hopelijk morgen niks meer aan de hand, maar we gaan hem maar weer in de gaten houden..

Oh jeetje, goed in de gaten houden idd! Kan zomaar blaasontsteking/blaasgruis zijn.
Hopelijk is ie opgeknapt :(:)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:54

Hier al een korte update over Sammie. Vanochtend toch even langs de DA geweest, metacam mee ivm met 'blaasontsteking'. Krijgt hij nu preventief omdat ik nog geen plas op had kunnen vangen, dus buisje en pipetje mee naar huis en opgesloten in de slaapkamer met nieuwe kattenbak en steentjes die niet absorberen en wachten. Mooi niet dat ie ging.. Nu de eigen kattenbak (peewee) maar bijna leeg gehaald, minimum aan houtkorrels, onderbak helemaal schoon, en ja hoor, daar ging hij. Mini plasje, we hebben zo'n halve cm kunnen opnemen van het buisje, t is erg rood.. Net DA gebeld om te vragen of dit voldoende was, liefste meer, maar t is niet anders. Gevraagd of dat altijd zo rood is, maar dat is dus niet normaal dus vermoeden toch ook bloed in urine :\

Nu maar urine wegbrengen en als het goed is morgen de uitslag.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:02

Ga duimen dat het niet heel ernstig is.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:08

He bah :(:)
Als er echt niks meer uitkomt meteen bellen hoor, das spoed bij katers!
Maar ik duim idd ook dat het meevalt.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:20

Bij de DA heeft ze de blaas gevoeld en die was niet vol ofzo, dus dat er nu niet veel plas is kan ook komen doordat er gewoon niet zo veel in zn blaas zit, maar hoop stiekem dat ze vandaag nog bellen en er dus tijd voor hebben, anders hoor ik het morgen op mijn werk.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:31

Uitslag urine onderzoek binnen! Een gewone blaas ontsteking, bloed in de urine maar geen kristallen. Week metacam kuurtje afmaken en over een week weer urine inleveren

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:30

LoveUggs schreef:
Uitslag urine onderzoek binnen! Een gewone blaas ontsteking, bloed in de urine maar geen kristallen. Week metacam kuurtje afmaken en over een week weer urine inleveren

Oh wat “fijn”! Blaasontsteking is toch makkelijker weg te krijgen dan kristallen. Hoop dat ie snel opknapt :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:43

Wat fijn dat het een blaasontsteking is en geen kristallen. Nu duimen dat ie snel op knapt.

Nishi wil even showen hoe stoer ze is:
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:51

Was idd een opluchting. Ik geef goed voer met een reden :+ als het iets van blaasgruis was geweest met zijn 3 jaar, was ik een stuk minder happy geweest :=
Nu idd hopen dat de metacam snel aanslaat en hij minder last heeft. De steeds kleine plasjes zijn ineens logisch..

Nishi kijkt er wel lekker vrolijk bij :+ hoe gaat ze met het vertrek van de kittens om?
Leuke krabpaal trouwens! Heb hem in een ander kleurtje :+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:55

Dat is haar oke omdat het moet snoetje.

Ja prima. Lanah is natuurlijk nog hier. Maar verder was ze er wel een beetje klaar mee. Alleen de eerste nacht heeft ze wat lopen roepen. Waar Lanah braaf op reageerde maar die heeft nu ook zoiets van ja doei mam. Ik doe mijn eigen ding.
In welke kleur heb jij die krabpaal?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:57

Gelukkig dat het meevalt. *\o/*
Nishi kijk lekker eigenwijs. :')

Nou tot nu toe geen diarree gehad van carny. Doet mij herinneren dat ik voor morgen voor Blue stukje rundvlees uit de vriezer haal. En dat moet Maira weer niet. :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:04

Ik heb hem in cream! Beste aankoop ooit. Stevig genoeg voor onze racemonsters, en wordt goed gebruikt! Kost wat maar dan hebbie ook wat :+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:06

LoveUggs schreef:
Ik heb hem in cream! Beste aankoop ooit. Stevig genoeg voor onze racemonsters, en wordt goed gebruikt! Kost wat maar dan hebbie ook wat :+

Ja precies hier ook. Die kittens gebruikte het als racebaan. Die manden zijn lekker diep en groot. Zelfs Kito past erin maar die ligt t liefste boven op.

Ja alles in huis is hout grijs en wit dus wilde die in t grijs :D ideaal ding.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 02:59

Welke krabpaal is het precies dan? :)

Wat gek zeg, die verschillende reacties op Carny natvoer. Hier hebben ze echt nog nooit problemen met de ontlasting gehad, bij geen enkel natvoer.
Alleen Mara is een poosje aan de dunne geweest toen ik haar net had. Maar dat zal de verhuizing + voerwissel zijn geweest. Dat was echt niet grappig, die lucht! Pfoe! :') :r

Wat schrikken van Sammie zeg! Beterschap voor hem. :(:)
Mara heeft ook eens een blaasontsteking gehad (door de stress van een opname bij de DA, ook het zorgenkindje van de twee :P), die is nog twee keer terug gekomen ook. %) Niet leuk. Begon ook heel plotseling dus moest eerst van alles + vervoer regelen. Heb je voor Sammie geen blaasontspanners mee gekregen? Ik toen wel, en de keren dat het terug kwam heeft ze daar nog wat van gehad en toen ging het goed.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 08:37

Afbeelding
Ik heb dit ding ooit gekocht als grap met het idee dat ze t toch niet gingen gebruiken. Onze oude haarbal ligt er heeel soms in als het lekker weer is buiten. Maandje geleden ofso ook Dobie erin gezet, maar die sprong er meteen uit. Gek genoeg heeft Dobie m toch weer ontdekt en hij ligt er nu elke dag wel in :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 09:48

Heb zo'n fluffy donut achtig ding gekocht voor de katten. Wordt hier niet gebruikt. Ik gebruik het nu als Blue op de kast lig aangezien mevrouw nog wel eens op het randje gaat liggen en zwaartekracht vergeet. Leg ik het onder aan de kast.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:01

Haha opvang donut!
Ik heb ook zo’n ding gehad. Nou echt. Vol walging keken ze er naar :')

Hier hangt gewoon zo’n recht plankje aan het raam, denk dat die van mij niet goed passen in die hierboven :+ Is wel een favoriet plekje hier :j

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:26

Afbeelding
Siberische boskat past :D

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:27

Oh! Dat biedt mogelijkheden dan!
Eens kijken of ik die bij de groothandel kan krijgen...

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:30

Ik heb tot nu toe 50% dat m gebruikt. Onze vorige blauwe rus lag er nooit in en Zero heb ik er ook nog niet in zien liggen. Zero vindt het wel leuk om zijn broertje te slaan als die erin ligt haha

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:28

Afbeelding
Zie alleen dat foto een beetje wazig is, maar is denk ik wel duidelijk. :')

O en Blue is krols en Maira extreme plakkat. :')