Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
DiscoDipp schreef:Ik heb even voor je geappt, 2 mannetjes op 3 vrouwtjes moet kunnen. Zijn schijnbaar wel redelijk vredelievend. Eten wel alleen klein voer, dus daphnia enzo. Je moet dus wel 2 keer in de week zeker vries voer gaan doen als je deze wil.
Ginger1991 schreef:Hier ook een 60L bak die staat in te draaien. Komt een Betta mannetje in en de rest van de bewoners zullen waarschijnlijk een schooltje kleine visjes en wat Corydoras Panda worden. Heb ook gelezen over Indische Modderkruipers en Regenbooggrondels. Iemand daar ervaring mee (icm een Betta) ? Zou ik een van de 2 naast de Corydoras kunnen houden of word het of de een of de ander?
Alaskan schreef:Ginger1991 schreef:Hier ook een 60L bak die staat in te draaien. Komt een Betta mannetje in en de rest van de bewoners zullen waarschijnlijk een schooltje kleine visjes en wat Corydoras Panda worden. Heb ook gelezen over Indische Modderkruipers en Regenbooggrondels. Iemand daar ervaring mee (icm een Betta) ? Zou ik een van de 2 naast de Corydoras kunnen houden of word het of de een of de ander?
Wat zijn de afmetingen van je aquarium? Pauwoogrondels hebben vaak wel een territorium, ik weet niet of dat goed gaat met Corydora’s op zijn klein oppervlakte, die walsen overal doorheen. Van Modderkruipers geen verstand. Met dit aantal liters zou ik voor de beta, corydora’s en misschien een klein schooltje Boraras gaan? Die gaan ook goed met Beta’s
.
Citaat:Het is een Panorama 60 dus ruim 50 breed en 40 diep en hoog volgens mij.
Las best wel veel tegenstrijdige verhalen over de Pauwooggrondels. Het zijn beide grond bewoners natuurlijk dus vermoedde al dat het niet handig was. Maar zou wel leuk zijn natuurlijkHeb de modderkruipers wel gezien icm corydorassen maar heb natuurlijk niet zo'n groot aquarium.
julius_juut schreef:Bedoel je de pangio kuhli of de pangio oblonga? Die kunnen prima in 60 liter, en zijn heel leuke visjes. De oblonga laat zich wat meer zien hier (heb ze beide) maar zijn minder vaak te koop en zijn wat minder hip gekleurd dan de kuhli.
Alaskan schreef:Citaat:Ik heb altijd veel grotere aquaria gehad dus heb qua kleine afmetingen er niet zo veel verstand van, maar worden die Corydora’s niet pas vanaf 60cm aangeraden?