[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:21

Molly's zijn leuk erbij?

julius_juut

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:13

Of gewoon je endlers uitbreiden, daar ben ik eigenlijk wel erg over te spreken zelf, leuke kleurige druktemakers. :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:18

Molly’s zijn best vervuilers maar wel leuk ja

Vind endlers eigenlijk niet zo leuk haha had er 11 dus ben al blij dat het er nog maar 4 zijn! Rare grijs kleurloze op enkele stipjes na visjes.

Is er een koppeltje wat geschikt zal zijn? Vind koppeltjes ook zo leuk!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:23

De kleine koppeltjesvisssen zijn dwerggourami's en antennebaarsjes, maar die zijn dermate doorgefokt dat ze vaak te snel dood zijn om leuk te zijn. :( Verder kom je dan vaak bij grotere vissen die niet meer in een 60 cm passen.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:00

Ik weet niet wat je van baarsjes vind maar de dario dario is ook echt wel leuk.
Aangezien antenne baarsjes idd zo doorgefokt zijn.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:03

DiscoDipp schreef:
Ik weet niet wat je van baarsjes vind maar de dario dario is ook echt wel leuk.
Aangezien antenne baarsjes idd zo doorgefokt zijn.

Die zijn wel heel leuk! Is een koppeltje beter of een klein groepje van x aantal?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:04

Ik denk dat je dan beter een koppel kunt pakken. Ik heb ze zelf nog nooit gehad, maar volgensmij kunnen ze het onderling kwa mannen enzo niet goed met elkaar vinden.

Als je wil kan ik dat wel even aan iemand vragen die zo eentje heeft?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:41

Ja leuk! Wil graag een mooi koppeltje

Heb wel 1 mannen gup nog daar moeten ze wel mee kunnen dan

En eten ze geen blauwe neons?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:44

PanamaD schreef:
Ja leuk! Wil graag een mooi koppeltje

Heb wel 1 mannen gup nog daar moeten ze wel mee kunnen dan

En eten ze geen blauwe neons?

Zal hem even een bericht doen.
Umhh nee ze zijn kleiner als je denkt hoor hahaha.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:45

Haha hoe groot? Cm of 4 ?

Dankje! Leuk dat je even wilt informeren

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:04

Ik heb even voor je geappt, 2 mannetjes op 3 vrouwtjes moet kunnen. Zijn schijnbaar wel redelijk vredelievend. Eten wel alleen klein voer, dus daphnia enzo. Je moet dus wel 2 keer in de week zeker vries voer gaan doen als je deze wil.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:41

DiscoDipp schreef:
Ik heb even voor je geappt, 2 mannetjes op 3 vrouwtjes moet kunnen. Zijn schijnbaar wel redelijk vredelievend. Eten wel alleen klein voer, dus daphnia enzo. Je moet dus wel 2 keer in de week zeker vries voer gaan doen als je deze wil.

Oke leuk! Dankje ga ik binnenkort naar verloop kijken of ze wat hebben of kunnen bestellen

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:20

Je zou ook kunnen kijken naar honinggoerami's. Dat zijn leuke felgekleurde visjes die niet zo groot worden. Deze moet je ook als koppeltje houden dus dan heb je ook niet meteen een overvloed aan vissen! Anders zwaarddragers misschien? Maar die moeten weer in harem vorm.

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 00:14

Hier ook een 60L bak die staat in te draaien. Komt een Betta mannetje in en de rest van de bewoners zullen waarschijnlijk een schooltje kleine visjes en wat Corydoras Panda worden. Heb ook gelezen over Indische Modderkruipers en Regenbooggrondels. Iemand daar ervaring mee (icm een Betta) ? Zou ik een van de 2 naast de Corydoras kunnen houden of word het of de een of de ander?

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 00:30

Ginger1991 schreef:
Hier ook een 60L bak die staat in te draaien. Komt een Betta mannetje in en de rest van de bewoners zullen waarschijnlijk een schooltje kleine visjes en wat Corydoras Panda worden. Heb ook gelezen over Indische Modderkruipers en Regenbooggrondels. Iemand daar ervaring mee (icm een Betta) ? Zou ik een van de 2 naast de Corydoras kunnen houden of word het of de een of de ander?

Wat zijn de afmetingen van je aquarium? Pauwoogrondels hebben vaak wel een territorium, ik weet niet of dat goed gaat met Corydora’s op zijn klein oppervlakte, die walsen overal doorheen :P . Van Modderkruipers geen verstand. Met dit aantal liters zou ik voor de beta, corydora’s en misschien een klein schooltje Boraras gaan? Die gaan ook goed met Beta’s :).

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:18

Alaskan schreef:
Ginger1991 schreef:

Wat zijn de afmetingen van je aquarium? Pauwoogrondels hebben vaak wel een territorium, ik weet niet of dat goed gaat met Corydora’s op zijn klein oppervlakte, die walsen overal doorheen :P . Van Modderkruipers geen verstand. Met dit aantal liters zou ik voor de beta, corydora’s en misschien een klein schooltje Boraras gaan? Die gaan ook goed met Beta’s :).

Het is een Panorama 60 dus ruim 50 breed en 40 diep en hoog volgens mij.
Las best wel veel tegenstrijdige verhalen over de Pauwooggrondels. Het zijn beide grond bewoners natuurlijk dus vermoedde al dat het niet handig was. Maar zou wel leuk zijn natuurlijk :D Heb de modderkruipers wel gezien icm corydorassen maar heb natuurlijk niet zo'n groot aquarium.

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:32

Citaat:
Het is een Panorama 60 dus ruim 50 breed en 40 diep en hoog volgens mij.
Las best wel veel tegenstrijdige verhalen over de Pauwooggrondels. Het zijn beide grond bewoners natuurlijk dus vermoedde al dat het niet handig was. Maar zou wel leuk zijn natuurlijk :D Heb de modderkruipers wel gezien icm corydorassen maar heb natuurlijk niet zo'n groot aquarium.

Ik heb altijd veel grotere aquaria gehad dus heb qua kleine afmetingen er niet zo veel verstand van, maar worden die Corydora’s niet pas vanaf 60cm aangeraden?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:09

Bedoel je de pangio kuhli of de pangio oblonga? Die kunnen prima in 60 liter, en zijn heel leuke visjes. De oblonga laat zich wat meer zien hier (heb ze beide) maar zijn minder vaak te koop en zijn wat minder hip gekleurd dan de kuhli. :)

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:54

julius_juut schreef:
Bedoel je de pangio kuhli of de pangio oblonga? Die kunnen prima in 60 liter, en zijn heel leuke visjes. De oblonga laat zich wat meer zien hier (heb ze beide) maar zijn minder vaak te koop en zijn wat minder hip gekleurd dan de kuhli. :)

Ging in eerste instantie om de kuhli maar zal ook eens naar de oblonga kijken.
Kunnen deze samen met corydorassen op de afmeting die ik heb of kan ik beter een van de twee kiezen?

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:06

Alaskan schreef:
Citaat:
Ik heb altijd veel grotere aquaria gehad dus heb qua kleine afmetingen er niet zo veel verstand van, maar worden die Corydora’s niet pas vanaf 60cm aangeraden?

Ik heb voorheen ook altijd groter gehad 100 tot 150 cm en dan was het niet zo moeilijk om je bestand te kiezen :+
Misschien word het wel een andere soort corydoras, soort staat nog niet vast. Had wel gelezen dat de panda in 60 liter kon, vandaar.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 20:12

Ik heb nog 182 corydoras albino te koop :+
Dus als je wat anders als de panda wil :')

Kuhli’s gaan makkelijk in 60 l trouwens :)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:14

Oeh, waar zit je Disco?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:20

Roermond limbrug hahaha

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 01:14

Ugh. XD

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:15

Niet echt naast de deur, hihi.

Mocht iemand interesse hebben, ik heb nog een nieuwe zak Aqua Soil over van 3 liter ter overname.
Bij interesse stuur maar een pb :).