Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 11:12

nanoukkie schreef:
idylle schreef:

Ik vind vier keer per dag echt weinig? Ikzelf ga alleszins ook vaker dan vier keer naar toilet ;) Ik merk dat Odie bijvoorbeeld s' morgens zeker twee keer op hetzelfde uur naar buiten moet, dan is zijn blaasje heel vol. Ik zou het nooit redden met maar vier keer per dag uitlaten.

Ook niet met je volwassen hond? Wij doen het ook 4x hoor.

Goh, onze volwassen hond mag altijd buiten wanneer ze buiten wilt. Vaak is dit ook om op voorbij wandelende honden te blaffen, dus hoe vaak zij effectief haar behoefte doet, weet ik niet. Wij hebben s'morgens voor het werk wel twee uur 'vrij' (gezien we rond 07.00 op staan en pas om 09.00 werken), dus dan kan hij zeker twee keer in de tuin. De eerste keer doet hij altijd alleen pipi, dan eet hij een paar brokjes en volgt nummer twee :o

Dan kan hij inderdaad wel een paar uur zonder, maar 4 keer redden wij nog niet. Ik moet er overigens wel aan toevoegen dat wij op een appartement wonen mét tuin. Wij hoeven niet steeds te gaan wandelen. Ik zou willen dat we zouden kunnen wandelen, maar Odie gaat liever zitten ;( Heel vreemd, als we echt in de drukte met hem lopen, volgt hij wél aan de leiband. Als we ergens rustig zijn, gaat hij om de tien meter zitten.

Miepmiept

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 13:25

Wat voor riem gebruiken jullie eigenlijk voor training?

Ik heb voor Chimmy nog niets gevonden wat me bevalt. Liefst verstelbaar, soepel wat niet al te gemakkelijk uit je handen slipt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 13:37

Ik zweer bij de zelfgemaakte lijnen van K9-world.nl Deze winkel zit hier lokaal en is een familiebdrijf wat al generaties lang leren hondenspullen maakt - ook voor werkhonden. Ze gebruiken zowel enkele leren lijnen maar je kunt ook voor de grotere honden/sterkere honden dubbelgestikt leer laten gebruiken. Ik vind hun politielijnen bv echt fantastisch. Verstelbaar en soepel leer, ligt heel erg prettig in de hand (goede grip) en is ontzettend duurzaam. Onze vorige hond heeft 12,5 jaar lang met hun halsband en lijn gedaan. En die van Arya heb ik ook al jaren in gebruik ondertussen en die is nog echt even goed als toen hij nieuw was. Qua prijs zitten zij ook Zeer schappelijk tov wat sommige anderen zich vragen voor dit soort lijnen.

Ik heb deze >> https://www.k9world.nl/Politie-/-Multifunctionele-riem
En deze is ook te krijgen in een smallere variant nog, voor kleinere honden.
Ik gebruik hem ook in de regen en dat gaat op zich ook prima, alleen met echt langdurig gebruik in stromende regen switch ik wel naar een nylon lijn Met grip bv :j

--

Ik zit momenteel even boven achter de pc van m'n zoon en die twee kunnen me weer geen seconde alleen laten dus zijn me gevolgd. Stitch heeft goed gezelschap nu :')

Afbeelding

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:00

Verstelbare lijnen zoals hierboven door cursebreaker doorgestuurd zijn inderdaad top! Ik gebruik ze alleen zelf niet (meer) voor training omdat ik bij sommige oefeningen de lijn eraan laat maar deze niet vast heb. De verstelbare lijnen vind ik daar te lang en door de ijzeren ringen vaak te zwaar voor waardoor Nori niet zo goed kan manoeuvreren. Dus heb ik nu meestal een leren lijn van ongeveer 150 cm voor, maar materiaal is net wat je zelf fijn vindt. Biothane, nylon of touw kan natuurlijk ook.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:08

Gaabje schreef:
Verstelbare lijnen zoals hierboven door cursebreaker doorgestuurd zijn inderdaad top! Ik gebruik ze alleen zelf niet (meer) voor training omdat ik bij sommige oefeningen de lijn eraan laat maar deze niet vast heb. De verstelbare lijnen vind ik daar te lang en door de ijzeren ringen vaak te zwaar voor waardoor Nori niet zo goed kan manoeuvreren. Dus heb ik nu meestal een leren lijn van ongeveer 150 cm voor, maar materiaal is net wat je zelf fijn vindt. Biothane, nylon of touw kan natuurlijk ook.

Ja zo'n soort volg lijn is dan ook heel erg prettig, als je idd een lijn wilt die je los kunt laten op de grond. K9-world heeft ook zoiets. Die is zonder handvat en kun je dan idd op de grond laten vallen en slepen; dat is voor tijdens trainingen met losloop oefeningen echt ideaal ook :j Zoiets: https://www.k9world.nl/Leren-honden-riem-18mm << Kun je ook verschillende afmetingen kiezen (of op maat laten maken ook).

En qua materiaal is het idd ook echt uitzoeken wat je zelf prettig vind. Ik wissel het af per soort activiteit en ook het weer, maar mijn vaste go to is de leren lijn. Met lange lijnen ben ik echt 100% voor de nylon lijnen met grip, maar het is echt persoonlijk.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:16

Die foto, wat een wijsneuzen _O-

Ik gebruik een 3 meter lijn van nylon met antislip (https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... ingeweven/) Super licht en soepel / zacht, en altijd voldoende grip. Droogt snel. Ik ben handig met de lijn dus heb hem zo kort indien nodig en hij heeft voor in de wijk voldoende ruimte wanneer dit kan.
Ik heb biothane geprobeerd (bij nat weer een ramp met een sterke hond), verstelbare lijn (kon ik het ook niet mee worden) en een touwlijn. Maar een kortere lengte vind ik al snel te kort en qua materiaal vind ik wat ik nu heb fijn werken. Leer zou ik nog wel eens willen testen maar voor nu ben ik goed voorzien.
Buiten de wijk loopt hij aan de 10 meter lijn (of los) of aan mijn heupgordel.

Qua uitlaten: Fitz doet zijn behoefte niet in de tuin, kan wel de hele dag de tuin in. Hij loopt 4x per dag in basis, in de zomer lopen we eigenlijk standaard in de avond een lange ronde nog. In de winter lopen we voor etenstijd een wat langere ronde en vervalt het rondje na het eten (dan gaan we hersenwerken of trainen). De plasrondjes zijn bij ons max 20 minuten, stelt niets voor. Even rondje park. Hij gaat de meeste dagen mee naar stal namelijk en de andere dagen (mijn werkdagen) loopt mijn man een lange ronde met hem tussen de middag.

Voor behoefte doen is 4x per dag voldoende.
Laatst bijgewerkt door Leo op 05-09-24 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:18

Bielsje ik kan even voor je kijken of ik Odins non stop coat nog heb liggen. Dat is uit mijn hoofd een 55. (Mocht je dat willen uiteraard)
Maar meneer past daar niet meer in :'). Hij is gewoon 62cm lang inmiddels. Zijn Paika past nog wel gelukkig, maar die is gevoerd dus niet ideaal voor wanneer het geen winter is.
Ik moet uiteindelijk dus ook toch weer een nieuwe.

Hier gaat Odin ook 4x per dag uit. Straks als we verhuisd zijn kan hij wel gewoon in de tuin als hij wilt. Maar voor hem is 4x genoeg.

Wij gebruiken ook een politie lijn, maar voor trainingen hadden wij een anti slip lijn van dierenoppamesvoort, die is heel erg licht en ook erg fijn.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:57

love_mandy schreef:
Bielsje ik kan even voor je kijken of ik Odins non stop coat nog heb liggen. Dat is uit mijn hoofd een 55. (Mocht je dat willen uiteraard)
Maar meneer past daar niet meer in :'). Hij is gewoon 62cm lang inmiddels. Zijn Paika past nog wel gelukkig, maar die is gevoerd dus niet ideaal voor wanneer het geen winter is.
Ik moet uiteindelijk dus ook toch weer een nieuwe.

Hier gaat Odin ook 4x per dag uit. Straks als we verhuisd zijn kan hij wel gewoon in de tuin als hij wilt. Maar voor hem is 4x genoeg.

Wij gebruiken ook een politie lijn, maar voor trainingen hadden wij een anti slip lijn van dierenoppamesvoort, die is heel erg licht en ook erg fijn.

De maat 55 is onderweg, maar bedankt!

Voor een maat 50 hou ik me aanbevolen :j

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:59

Hier gebruik ik ook een politielijn, vooral in de stad. Daarbuiten gebruik ik eigenlijk altijd de 5m lijn. Heb een gladde en een antislip.

Hier ook geen tuin, maar bij andere mensen doet Evi haar behoefte ook niet in de tuin. Dus gewoon 4x een rondje :D

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 22:12

Ik las iets over riemen. Wij hebben nu deze riemen gekocht

Afbeelding

Afbeelding

Een soort longeerlijnen maar dan korter en in kekke kleurtjes. Ik vind het fijn dat ik ‘m zo om m’n nek kan hangen en dan vast kan maken. Daarnaast zijn ze niet zo zwaar maar wel 1.60 meter lang.
Met veel regen zullen ze wel zwaarder worden, maar dan wandelen wij toch niet zo ver. Ik probeer de lange wandelingen altijd om de regen heen te plannen :)

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:35

Ik heb dit keer een biothane politielijn, ben er nu al een stukje minder blij mee nu ik jullie berichten lees maar ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen :')

Ondertussen heb ik weer een lompe pup :+. Snuffelmat gekocht, gister trainers erop en ging goed. Vandaag trainers iets minder bovenop gelegd, pup pakt hem aan de zijkant vast, gooit hem op de kop, schud er een paar keer mee en gooit hem aan de kant... Tadaa, bergje trainers op de vloer _O-

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 12:38

Dat is niet lomp, dat is slim :+ de mijne heeft dat nog niet ontdekt!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 15:18

Machie schreef:
Ik las iets over riemen. Wij hebben nu deze riemen gekocht

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Een soort longeerlijnen maar dan korter en in kekke kleurtjes. Ik vind het fijn dat ik ‘m zo om m’n nek kan hangen en dan vast kan maken. Daarnaast zijn ze niet zo zwaar maar wel 1.60 meter lang.
Met veel regen zullen ze wel zwaarder worden, maar dan wandelen wij toch niet zo ver. Ik probeer de lange wandelingen altijd om de regen heen te plannen :)

Tuffstuff, blijven echt de allerbeste riemen, en leuk met naam of wat je wilt. :D

Puk kreeg de eerste hier van, die is inmiddels 9 jaar oud en die riem is nog steeds als nieuw. :j

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 15:14

Hier de resultaten van de shoot binnen gekregen, zo blij mee :+:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 15:17

Wat een geweldige foto’s! Super mooie stijl heeft Sanne!
En die foto van jullie saampjes <3

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 15:18

Mooie foto’s

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 15:52

Oh wauw! En dan vooral de 1ste en de 3de :))

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 17:08

Heel mooi! <3

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 17:09

Ik moet trouwens steeds aan Albert en Joyce uit B&B vol Liefde denken als ik de titel van dit topic zie :') Niet persé een positieve associatie.. :+

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 17:54

Die foto van jullie samen is prachtig <3 Als Jabba volwassen is wil ik ook fotos laten maken samen met de honden, hopelijk kan ik mijn vriend dan ook overtuigen om op de foto te gaan, dat zou ik heel graag willen :D

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 17:58

Wat een prachtige foto’s !
Vooral die van jullie samen vind ik heel tof <3

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 18:16

Prachtig Sanne, die van jullie samen is echt te mooi♡

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 18:18

Heel erg mooi zeg!!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 18:35

Thanks jongens, heel blij mee ook :+:
En dan te bedenken dat Evi het heel ingewikkeld vond, samen op de foto haha. Zelf poseren ging dr beter af.

Sanne (de fotograaf dus :+ ) is zeker een dikke aanrader! Ze heeft toen ook foto's gemaakt van Evi toen die 8 weken jong was <3

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 18:37

Prachtige foto’s!!