[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:58

Ander vraagje:
Mijn aquarium is nu ongeveer 3 maanden visloos. Wel vuurgarnaaltjes erin (en wormen :+ ) en ik wil er graag 3 soorten vis in hebben. Een school vuurzalmen, een school rasbora brigittae en een school rasbora kubotai. In totaal 24 visjes waarvan de grootste 2,5cm wordt/is. Kan ik deze vissen tegelijk in mijn aquarium doen of krijg ik dan een nitrietpiek? Hij draait nu 2 jaar en alleen de laatste 3 maanden zonder vis. Ik wil de vissen online bestellen en dan is 1x de verzendkosten natuurlijk goedkoper dan 3x :o

DiscoDipp

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:14

Njaa, daar zijn de meningen over verdeelt. Ik heb wel altijd alles er tegelijk in geplonst en ik heb nooit problemen gehad eigelijk..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:23

Hier ook alls tegelijk

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:23

Aangezien er al wel bewoning is lijkt me ook dat je de vissen er wel gewoon in kan zetten. Daar zou ik me geen zorgen over maken idd.
Waar haal je ze vandaan? Na twee keer slechte dieren bij mijn vaste vissenwinkel wil ik ook wel eens wat anders proberen. Het aanbod aan winkels hier is niet zo enorm. :+

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:34

Ik wilde ze bestellen bij www.aquariaveldhuis.nl
Nog geen ervaring met deze winkel, maar ze hebben wel de 3 soorten vis die ik graag wil en dan ben ik (hopelijk) in één keer klaar.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 01:25

Oh god daar noem me je een winkel op. Heb ik het van de week toch mee aan de stok gehad hahaha. Weer niet hoe het met vissen zit, maar als je iets bestelt, reken maar op een levertijd van een maand ofzo :')

Ik moest artemia eieren hebben ivm 2 nieuwe corydoras kweek die ik heb zitten. Maargoed dat ik en eerder heb besteld dan nodig, en ik micro aaltjes heb om te voeren anders was alles nu dood geweest. 1,5 week moeten wachten op een mail, toen maar gaan bellen omdat erbij stond dat het gewoon op voorraad was, bleek t dat zij dat merk al god weet hoe lang niet meer leveren..

Lekker dan, nu bij de koicompagnie.nl besteld, binnen een halve dag had ik het thuis, en ook nog gemaild of alles goed aangekomen was! Top mensen!!

Die leveren trouwens ook vis aan huis, en hebben ook kei veel keus, zou als ik jou was echt eerst ergens anders zoeken.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 01:32

Koicompagnie komen onze vissen ook weg idd :j

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:42

DiscoDipp schreef:
Oh god daar noem me je een winkel op. Heb ik het van de week toch mee aan de stok gehad hahaha. Weer niet hoe het met vissen zit, maar als je iets bestelt, reken maar op een levertijd van een maand ofzo :')

Ik moest artemia eieren hebben ivm 2 nieuwe corydoras kweek die ik heb zitten. Maargoed dat ik en eerder heb besteld dan nodig, en ik micro aaltjes heb om te voeren anders was alles nu dood geweest. 1,5 week moeten wachten op een mail, toen maar gaan bellen omdat erbij stond dat het gewoon op voorraad was, bleek t dat zij dat merk al god weet hoe lang niet meer leveren..

Lekker dan, nu bij de koicompagnie.nl besteld, binnen een halve dag had ik het thuis, en ook nog gemaild of alles goed aangekomen was! Top mensen!!

Die leveren trouwens ook vis aan huis, en hebben ook kei veel keus, zou als ik jou was echt eerst ergens anders zoeken.

Ik las idd heel wisselende ervaringen op internet. Ik zie dat ze bij koicompagnie ook de kubotai en vuurzalmen verkopen, moet ik alleen de briggitae ergens anders vandaan halen, maar dat komt wel goed. Tnx!

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:08

Mijn guppy bak op dit moment. Lekker kleurrijk in mijn zwarte kamer
Afbeelding

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:21

Leuk dit topic, ik zou graag mee willen kletsen als dat mag.

Ik ben sinds kort wat serieuzer begonnen met mijn aquariums, ik had eerder altijd wat sluierstaarten in een 60 cm bak maar die zijn verhuist naar een bak van 120 cm.

Momenteel ben ik me aan het orienteren op aquascaping waar ik al een paar aquaria van 60 cm voor op de kop getikt heb :D

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:28

Even kijken of de foto nu lukt
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Elinaa op 26-01-18 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:29

Welkom! Je pakt het wel meteen goed aan, meerdere bakken beginnen. :P

DiscoDipp schreef:

Oh nou lekker zeg! Ik was helemaal blij dat ze daar vampierkrabben verkopen en versturen, maar naar aanleiding van jouw berichtje ben ik even op ervaringen gaan google-en en man man man, wat een reputatie heeft dat bedrijf. 80% van de reviews is uitgesproken negatief, met allemaal dezelfde klachten. :+ Ook over een hele hoop jaren verspreid, dus ook niet een eenmalige slechte periode.

Enne.... hier toevallig iemand met een leuk plekje voor een pleco van zo'n 25/30 cm? Mag gratis opgehaald worden.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 00:27

Ja echt stom he..
Ook de recensies ja, ik had van te voren niks gelezen ofzo, dusja dan maar jullie behoeden :')

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:23

Wow! Schrok me net rot, waar heeft mijn gup last van? Is echt extreem opgeblazen!!

Zn buik werd sowieso wat dikker laatste tijd maar vergeleken met gister is die 2 keer zo vol geworden!!

Hij zwemt nog wel maar wel met moeite

Afbeelding

Afbeelding

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:33

Spontaan zo'n veel dikkere buik is vaak buikwaterzucht. Staan de schubben ook uit? Eigenlijk altijd einde verhaal voor de vis.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 23:21

Ik heb een paar keer dit gejad met een hoogvinkarper. Die had uitstaande schubben (zoals een dennenappel) was inderdaad de volgende dag dood... (gek genoeg alleen de hoogvinkarpers hebben dit bij ons gehad...?). We hebben ook een kardinaaltetra die ineens zo dik en opgeblazen is, maar dat is die inmiddels al 3 maanden, zwemt nog steeds vrolijk rond!

Lijkt er niet op dat zn schubben uitstaan....

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 23:44

Volgende week zaterdag mijn aquarium ophalen.
Eindelijk eentje voor mijzelf! Ik wil er een Azië biotoop van maken.
Ben ook heel benieuwd en zal ook veel foto's maken.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:02

Buikzucht dat ook maar zijn schubben stonden gister niet uit. Net was het te donke om goed te zien maar hij leeft nog wel.

Wat kan ik t beste ermee doen?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:53

Wanneer ze niet meer kunnen zwemmen maak ik ze in principe af. Gewoon met een schaar het koppie eraf knippen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:18

julius_juut schreef:
Wanneer ze niet meer kunnen zwemmen maak ik ze in principe af. Gewoon met een schaar het koppie eraf knippen.

Dat durf ik niet maar me moeder wel die legt er dan een steen op.

Maar der is niets dan afwachten wat ik kan doen? Kan m niet beter maken?

Er is toch ook een goedje dacht kruidnagel?? Om hem af te laten maken?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:48

PanamaD schreef:
julius_juut schreef:

Dat durf ik niet maar me moeder wel die legt er dan een steen op.

Maar der is niets dan afwachten wat ik kan doen? Kan m niet beter maken?

Er is toch ook een goedje dacht kruidnagel?? Om hem af te laten maken?

Ik zou als de mogelijkheid er is hem apart zetten en het gewoon afwachten!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:32

Apart zetten gaat bijna niet gezien t water dan teveel zou afkoelen. Zit een element in

Wilde hem net pakken om m af te maken. Hij lag op de grond wel levendig en zwemt ook wel. Zag wel volgens mij wat schubjes onderop op staan en zelfs wat voller weer geworden.

Maar hij was me te snel af en zwom tussen de planten dus wordt morgen als hij zelf nog niet gegaan is

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:56

Hij is naar de vissen hemel!

Hij lag steeds op de planten te rusten alleen toen ik m wilde vangen en had gevangen was hij heel levendig.

Kon m hierdoor goed bekijken en al zn schubben stonden open, welbekende dennenappel. Dus ondanks zn levendigheid, waardoor je gaat twijfelen, hem af laten maken.

Esha2000 in de bak gedaan geen idee of het helpt maar voor de zekerheid en morgen water verversen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:03

Beter voor hem denk ik...wel sneu natuurlijk!

Mijn aquarium draait prima en de visjes zitten erin :D. Doen het uitstekend :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:09

Ja beter voor hem! Hij zal het toch niet overleven.

Mijn bak wordt wel wat dunnetjes. Heb nog maar 1 gup 4 entlers 9 neons en 3 cory’s.

Binnenkort maar eens opzoek weer

Iemand een tip wat hier bij past? 60’liter bak. Sowieso wil ik 2 cory’s extra