Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 15:12

Bielsje schreef:
Uhm, heeft hier iemand een tip voor een regenjas? Niet voor mij maar voor de pup :Y)

Die moet ik verplicht hebben voor de puppycursus maar jeetje, zoveel keuze! Ik train met tuigje dus er moet een opening zijn om daar de riem aan te doen.

Tips voor een kleed met waterdichte onderkant (voor als het veld nat is), zijn ook welkom! :j

Spoiler:
Volgende keer gaan we naar een hondenschool met binnenlokatie gok ik :')

Qua regenjas zweer ik bij de Non-Stop Fjord raincoat.

Is voor honden in de groei wel erg duur, maar misschien vind je ‘m tweedehands (en je kunt ‘m ook weer doorverkopen als hond lief eruit is gegroeid). Wat mij betreft de investering wel waard, gezien de kwaliteit. Deze is ontworpen voor de actieve hond dus heeft echt een fantastische pasvorm en zit de hond niet in de weg met bewegen - heel belangrijk vind ik want dit is helaas bij heel veel goedkopere varianten niet zo en dat vind ik persoonlijk dan minder geschikt als je het tijdens trainingen e.d. wilt gebruiken. Heeft ook bovenop een hele fijne opening waar je tuig kunt vastklikken met nog een flapje erover zodat het niet open blijft en naar binnen regent. Makkelijk aan/uit te doen, fantastische kwaliteit en lichtgewicht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 15:40

nanoukkie schreef:
idylle schreef:
Jip is 5,5 maand en geeft sinds vorige week aan als ze naar buiten moet. Ze wordt minimaal 5 x per dag uitgelaten en we willen naar 4 x per dag. Daarbuiten geeft ze het dus sinds vorige week aan.

Ik vind vier keer per dag echt weinig? Ikzelf ga alleszins ook vaker dan vier keer naar toilet ;) Ik merk dat Odie bijvoorbeeld s' morgens zeker twee keer op hetzelfde uur naar buiten moet, dan is zijn blaasje heel vol. Ik zou het nooit redden met maar vier keer per dag uitlaten.

Ook niet met je volwassen hond? Wij doen het ook 4x hoor.

Regenjas heb ik eentje van Kramer, niet bijzonder qua pasvorm, maar prima voor af en toe. Bijzonder dat het moet trouwens, voor Evi was een handdoek op nat gras prima, hoefde ze geen jas voor aan _O-

Wel een heel leuk patroontje *D
Afbeelding

mavantos

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:19

Voor een pup zou ik nog geen dure kopen. Ik heb een regenjasje van Trixie. Die vind je ook veel tweedehands op Vinted trouwens.

Bij ons gaan ze meestal 3x per dag uit. Meestal is dat voldoende en anders gaan we een keertje extra. De rest van de dag liggen ze te slapen _O-

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:58

cursebreaker schreef:
Bielsje schreef:
Uhm, heeft hier iemand een tip voor een regenjas? Niet voor mij maar voor de pup :Y)

Die moet ik verplicht hebben voor de puppycursus maar jeetje, zoveel keuze! Ik train met tuigje dus er moet een opening zijn om daar de riem aan te doen.

Tips voor een kleed met waterdichte onderkant (voor als het veld nat is), zijn ook welkom! :j

Spoiler:
Volgende keer gaan we naar een hondenschool met binnenlokatie gok ik :')

Qua regenjas zweer ik bij de Non-Stop Fjord raincoat.

Is voor honden in de groei wel erg duur, maar misschien vind je ‘m tweedehands (en je kunt ‘m ook weer doorverkopen als hond lief eruit is gegroeid). Wat mij betreft de investering wel waard, gezien de kwaliteit. Deze is ontworpen voor de actieve hond dus heeft echt een fantastische pasvorm en zit de hond niet in de weg met bewegen - heel belangrijk vind ik want dit is helaas bij heel veel goedkopere varianten niet zo en dat vind ik persoonlijk dan minder geschikt als je het tijdens trainingen e.d. wilt gebruiken. Heeft ook bovenop een hele fijne opening waar je tuig kunt vastklikken met nog een flapje erover zodat het niet open blijft en naar binnen regent. Makkelijk aan/uit te doen, fantastische kwaliteit en lichtgewicht.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Dat ziet er wel heel fijn uit! Kun je zoiets een beetje op de groei kopen of absoluut niet?

xSannee schreef:
Ook niet met je volwassen hond? Wij doen het ook 4x hoor.

Regenjas heb ik eentje van Kramer, niet bijzonder qua pasvorm, maar prima voor af en toe. Bijzonder dat het moet trouwens, voor Evi was een handdoek op nat gras prima, hoefde ze geen jas voor aan _O-

Wel een heel leuk patroontje *D
[ Afbeelding ]

Vond ik ook bijzonder en had het dus ook nog niet gedaan :'). Maar toen waren we gister op stal en regende het even, en toen zag ik hem niet veel later bibberen dus nu toch maar braaf doen wat ze zeggen :D

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:48

Pomppa heeft tegenwoordig ook regenjassen met een opening voor een tuigje.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 21:06

Hier komen ze ook maar zo’n 4 soms 5 x pd buiten.
Meestal 2 of 3 x een ronde buiten en de rest in de tuin.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 21:16

Hier is het max 4x per dag (Arya is 5+ momenteel). Vaker is voor ons eigenlijk geen doen, afhankelijk van hoe het met mij gaat. We hebben hier geen (grote) tuin waar ze naar wil behoeftes kan doen dus alles moet aan de lijn naar buiten. Dit lijkt me wel handig, als je een grote tuin hebt; dat ze zelf constant kunnen kiezen, dus mochten we ooit in de toekomst dit kunnen verwezenlijken prima, maar tot dan moet Arya het toch echt gewoon ophouden van de ene wandeling naar de andere met die max 4x. En als ze wel een keer eerder zou moeten, meld ze zich - gebeurd eigenlijk nooit, alleen als ze diarree zou hebben maar ook dat gebeurd gelukkig normaal niet snel en ik heb haar signalen ook altijd heel snel door dus ze hoeft het dan ook niet onnodig lang op te houden en we zijn dan snel bij het gras buiten.

Maar ze kunnen het ook wel echt prima leren ophouden. Persoonlijk ben ik ook van mening dat het zelfs wel belangrijk is om je (pup/jonge) hond dit ook te leren. Dat ze niet afhankelijk worden van hun hele leven lang misschien wel 7/8x per dag aan de lijn uitgelaten te moeten worden, omdat er altijd situaties kunnen ontstaan waarin dit niet meer haalbaar gaat zijn een heel hondenleven lang (uitzonderingen daargelaten he met medische zaken, senioren e.d.) Ik ben er persoonlijk dus niet kapot van om haar dan aan te leren dat ze bv. echt 6/7x naar buiten zou gaan op dagelijkse basis, als je zoals bij ons de tuin niet hebt en alles dus aan de lijn moet doen. Als ze pups zijn, of straks senior vind ik dat wel een ander verhaal en dan kijk je ook gewoon naar het individu. Of als je een tuin hebt waarbij ze de mogelijkheid hebben. Maar als volwassen hond met hoe onze tuin is, is het hier max 4x en ook gerust maar 3x per dag ook sinds ik ziek(er) ben en mijn man met fulltime werken, en andere verplichtingen niet Alles kan opvangen wat ik deed (merken we aan Arya verder niks van in die zin, ze meld zich ook niet vaker als ze dus een keer ‘minder’ gaat).

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 21:23

Hier kunnen ze bij enigzins redelijk weer (lees: boven het vriespunt en wanneer het niet recht naar binnen regent) 24/7 naar buiten.
Daarnaast loop ik 3x daags een uitlaatronde met ze, waarvan 3-5x per week een lange ronde en de rest een rondje om de kerk (15-20 minuten in rustig tempo).
Wanneer we naar mijn ex gaan lopen we de heenweg vaak om, dan zijn we zo een klein uurtje onderweg, de terugweg lopen we rechtstreeks naar huis en dat is dan inclusief plassen, poepen, snuffelen etc ong een half uurtje in rustig tempo.
Hebben ze meteen hun extra beweging voor het weekend gehad. :+
Verder gaat Dívka regelmatig apart mee wandelen als Mahutje bij de trisalon is en Mahdutje gaat op zijn beurt bijna standaard mee wanneer ik boodschappen ga doen of glas wegbrengen ofzo.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 06:54

Hier ook aan het werken naar een ritme van 4x per dag. Ochtend, tussen de middag, voor het avondeten en om een uur of 22 nog een keertje.
Doe nu nog tussendoor wel een keer plasje in de tuin maar in principe kan z’n blaas langer wel aan. Hij zit ook van 22 tot 6.30 in de bench zonder problemen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 08:19

Mijn honden gaan zo'n 5x per dag uit als ze volwassen zijn. Al is het met deze hitte ook regelmatig ff plasje en klaar.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 09:13

Hier ook 4x per dag en dat gaat prima, ik heb ook niet het idee dat hij dan heel nodig moet. Het gaat dan wel om een volwassen hond.

Ik vind de Non-Stop Fjord raincoat ook erg fijn, maar voor een pup in de groei zou ik voor iets goedkopers gaan (helemaal als je het zelf verder niet gaat gebruiken).

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 09:24

De Pomppa blijkt helaas ook duur. Ik heb Non-Stop maar even gemaild, misschien dat ik een wat grotere maat kan kopen zodat hij iets langer meekan (hoop ik...). Ik heb er wel 1 met korting kunnen vinden dus dan is het misschien te doen.

Hij is tot nu toe niet echt fan van dingen die op of aan moeten, dus mijn voorkeur heeft wel iets met een fijne pasvorm zodat hij er een beetje okee mee blijft :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 09:29

Wellicht dat ze tweedehands ook nog te vinden zijn Bielsje, die van jou gaat natuurlijk nog héél veel groeien :')

Wij gaan dus 4x naar buiten, en de laatste ronde moet ik d'r echt even naar buiten pushen _O-
En 's ochtends blijft ze gerust uitslapen tot 12u :')
Dus blijkbaar niet snel hoge nood hahaha

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 09:40

Dat doet ie helaas al, belachelijk hard :roll:

Ik kan nergens iets 2de hands vinden, of zijn er speciale sites waar ik niets van afweet en Google ook niet? :o

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 09:41

Heb je op Vinted gekeken? :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 09:42

Haha nee denk het niet, marktplaats, vinted misschien.. fb markt?
Maar lijkt me gewoon heel zonde om voor jouw pup zo'n duur model te halen, als hij d'r in een halve maand uitgroeit haha.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 09:49

Ik heb toen Arya jong was ook tuigen ed gewoon voor nieuwprijs gekocht van duurdere merken (en zij ging er ook hard doorheen) en erna weer doorverkocht. Merken als deze kun je ook weer makkelijk doorverkopen namelijk. Mijn schoonmoeder heeft bv tweedehands een merk tuig gekocht voor haar pup nu wat normaal duurder is, maar als ze die niet had gevonden voor die prijs zou ze voor haar pup nooit dat tuig voor nieuwprijs hebben gekocht. En is ook prima, haar keus. Ik ben daar dan gewoon anders in en ik deed dat wel nieuw kopen :j

Ik vind het persoonlijk meer zonde om juist wanneer ze inde groei zijn maar voor iets goedkopers te gaan ‘omdat’ velen vinden dat wanneer ze in de groei zijn je dan ‘onnodig’ meer geld uitgeeft op deze manier. Maar ik vind kwaliteit en pasvorm juist dan ook gewoon heel belangrijk namelijk, zeker met bepaalde producten, maar ik ben met deze visie en aanpak in de minderheid denk ik wel ja haha. Het is natuurlijk ook net wat je wel of niet kunt of wilt uitgeven natuurlijk en dat is voor iedereen anders.

Ook badjassen van Dryup ed heb ik gekocht toen ze nog niet volgroeid was en toen ze een maat groter moest doorverkocht. Met dat soort merken kom je t ook echt weer makkelijk kwijt. Tuurlijk krijg je nooit meer terug met wat het in verhouding nog waard is maar is een afweging die ik maakte en minder zwaar vond wegen omdat ik die specifieke merken en producten gewoon wilde gebruiken.

Voor Non-Stop overigens zijn er 20% korting codes te vinden.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 10:01

Op Vinted had ik er 1 gevonden, duurder als degene die ik met korting heb gevonden :')

Ik ben vaak van spullen kopen die makkelijk doorverkoopbaar zijn, om de kwaliteit, en dat is met de Non-Stop wel lijkt het. Het is ook niet dat ik een mini maatje moet hebben nu, dus ik verwacht er vrij makkelijk weer af te komen. Voor zover ik zie is maat 50 een veel verkochte maat :Y)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 10:11

Heb je ook gelijk in curse, Evi heeft ook gewoon tuigjes van goede merken gehad als pup, en idd weer verkocht.
Maar in dit geval ging het om een product wat Bielsje niet zelf perse nodig vind, maar de hondenschool :P

Maar beetje goed korting opzoeken is natuurlijk altijd handig :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 10:14

Bielsje schreef:
Op Vinted had ik er 1 gevonden, duurder als degene die ik met korting heb gevonden :')

Ik ben vaak van spullen kopen die makkelijk doorverkoopbaar zijn, om de kwaliteit, en dat is met de Non-Stop wel lijkt het. Het is ook niet dat ik een mini maatje moet hebben nu, dus ik verwacht er vrij makkelijk weer af te komen. Voor zover ik zie is maat 50 een veel verkochte maat :Y)

Maat 50 heb je nodig dus? Ik zal eens met je meekijken. Mocht ik wat tegenkomen, laat ik het je weten. Er is sowieso voor NS ook een 20% kortingscode te krijgen via hun eigen website, maar dan zit je denk ik wel na aftrek korting te laag om aan de gratis verzending te komen (die is vanaf 60e). Dan zou je al iets erbij moeten bestellen om aan de 60 te komen haha of iemand anders in je omgeving iets mee laten bestellen evt. Het merk Pomppa is ook wel vaker met kortingen te vinden, is ook een mooi merk waar je nog naar zou kunnen kijken.

*even wat anders, maar de hondenschool verplicht het je dus echt om te kopen? Dat is wel bijzonder :') Al snap ik waar ze vandaan komen maar dan zou je het gewoon als advies moeten geven. Want zeker met jonge honden die dan veel moeten zitten/wachten ook tussentijds en als het dan dadelijk kouder word en regent… Het gaat dan wel sowieso echt een meerwaarde zijn dat ding, dat zeker wel ja :j

Hier hebben we de eerste natte wandelingen ook alweer gehad, of ja mijn man. Dus onze regenjas hangt ook weer binnen handbereik op de gang zodat we geen zeiknatte langhaar met ondervacht hebben vlak voor bedtijd enz :’)

xSannee
Ja ik las idd net nog eens goed dat het een verplichting was vanuit de school. Dat is jammer. Al snap ik wel de meerwaarde ervan om het te gebruiken in de aankomende herfst periode, maar dan geef het als advies bv.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 10:20

Wij hadden ook buiten les met Evi (maart, dus ook niet echt lekker weer haha, zelfs nog sneeuw gehad :D ) maar wij legde een kleedje op de grond, dan deed ze alles. Die kreeg het niet echt koud.
Maar teckel in onze les had wel altijd een jasje aan. Zo anders qua vacht zijn die types.

Ik snap de gedachte er achter ook zeker, sneu als de pups kou lijden! Maar jasje hoeft niet de enige oplossing te zijn :D

Maar hopelijk vind je iets passends waar hij nog een beetje in kan groeien Bielsje!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 10:22

Nou ja, het niet nodig vinden was vorige week :Y). Ik heb nog nooit een puppencursus gevolgd op een lokatie waar pups niet binnen konden trainen. Die korte wandelingen die we maken is ook geen drama als het dan een keer regent want voor we het weten zijn er weer in huis!
Maar op stal, toen ik hem niet even snel kon afdrogen, zag ik dat hij het snel koud kreeg, dus voor puppenles zie ik nu zeker de "noodzaak", en op stal is het ook handig!

Ik zit idd op maat 50, als ik volgens Non Stop een 55 zou kunnen bestellen dan heb ik er al 1 klaar staan die ik met meer dan 20% kan bestellen.

Edit: ik heb de 55 maar alvast besteld, laatste maatjes met 25% dus ik kreeg FOMO :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 10:33

Bielsje schreef:
Nou ja, het niet nodig vinden was vorige week :Y). Ik heb nog nooit een puppencursus gevolgd op een lokatie waar pups niet binnen konden trainen. Die korte wandelingen die we maken is ook geen drama als het dan een keer regent want voor we het weten zijn er weer in huis!
Maar op stal, toen ik hem niet even snel kon afdrogen, zag ik dat hij het snel koud kreeg, dus voor puppenles zie ik nu zeker de "noodzaak", en op stal is het ook handig!

Ik zit idd op maat 50, als ik volgens Non Stop een 55 zou kunnen bestellen dan heb ik er al 1 klaar staan die ik met meer dan 20% kan bestellen.

Edit: ik heb de 55 maar alvast besteld, laatste maatjes met 25% dus ik kreeg FOMO :')

Hahahahaha oh dit had ik kunnen zijn geweest :')
Leuke korting wel idd, 25%.

En als je het ding dadelijk eenmaal hebt, kan het thuis ook toch wel echt fijn in gebruik zijn. Ik vind het bv met de avond rondes echt fijn, dan heb je geen (grotendeels dan, wel nog een ontplofte kop hahaha) zeiknatte hond voor bedtijd. Maar ook met gewoon wandelen vind ik het ding top, maar dan liepen/lopen we soms ook gewoon echt lange stukken in de stromende regen dus dan is het echt een uitkomst vind ik. Want het is idd niet dat in ons geval Arya het nodig heeft omdat ze koud word. Haar dubbele vacht is echt heel erg weerbestendig en zeker met regen en kou, maar voor mezelf is het zo’n genot _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 10:36

xSannee schreef:
Wij hadden ook buiten les met Evi (maart, dus ook niet echt lekker weer haha, zelfs nog sneeuw gehad :D ) maar wij legde een kleedje op de grond, dan deed ze alles. Die kreeg het niet echt koud.
Maar teckel in onze les had wel altijd een jasje aan. Zo anders qua vacht zijn die types.

Ik snap de gedachte er achter ook zeker, sneu als de pups kou lijden! Maar jasje hoeft niet de enige oplossing te zijn :D

Maar hopelijk vind je iets passends waar hij nog een beetje in kan groeien Bielsje!

Nee dat zeker niet idd. Maar op zich denk ik wel praktischer, een jasje, als telkens een dekentje bij je houden en verplaatsen. Wij hadden niet de hele les vaste plekken bv. maar ik heb het nooit hoeven gebruiken dus geen idee in hoeverre het een echt prettiger werkt als het ander natuurlijk, dat is maar een invulling van mijn kant haha. En idd het ligt er ook net aan waar het ongemak bij je hond vandaan komt; echt puur vanaf de grond of heeft de hond ook echt last van het hele lichaam rondom ook met regen e.d.

Ik heb de eerste periode binnen getraind maar was in een manege bak, wat ik echt echt echt niet top vind met pups/jonge honden. Gelukkig ging onze toekomstige instructrice toen naar een buitenlocatie, wat ik zelf dan wel echt veel prettiger vond - ondanks dat het nu idd een periode is van vroeger donker, sneller koud, regen e.d.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 10:50

Bij Chimmy's school is wel een hal dus we gaan iig droog kunnen staan.

Qua jasjes heb ik verschillende en bij mijn Beagle zit uiteindelijk zit het jasje wat ik ooit gekocht heb voor 5 euro nog als één van de beste. De Hurtta Expediton parka zit hem ook heel goed. Het is soms toch ook een beetje zoeken. Sowieso heb ik er meerdere, want ik wil ze geen natte jas aantrekken. En Chimmy valt gelukkig wat in dezelfde maat.

Bij mijn Herder zat nooit iets goed, zowel qua jas niet als qua tuigen maar die droeg alleen een jasje op de laatste plasronde.