Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

punjab

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:25

Oh beterschap Kaus voor Dexter. :(:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 06:29

Zo leuk als ze zo blij zijn hè!
Heerlijk met die frisbee! :D
Dat merle vind ik ook erg mooi ze heeft een ontzettend vriendelijke blik.

Ja beterschap. Geeft toch altijd zorg.. en vermoeidheid!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:00

Ik plak een teckel deze ochtend achter het behang denk ik....

Half 2 piepen als een gek. Maar op de babyfoon bleef ze wel liggen en niet drammen en bleef in slaaphouding liggen. Toen iets over half 3 weer, maar toen wel eruit willen en laten plassen. Daarna weer de bench in gestopt en binnen 3 minuten sliep ze weer.

Rond 5 begon ze weer is manlief eruit geweest. Toen binnen 15 minuten stil en rond 7/half 8 begon ze weer en loopt ze nog steeds als een debiel rond te sporten.

Alleen over een uurtje ga ik wandelen met m'n schoonouders en heb ik denk ik dan een hond die moe is, dan maar veel dragen.
Vanmiddag blijft ze daar ook, moet boodschappen doen, frisdrank blikken halen en een plant voor m'n ouders en daar mogen geen honden naar binnen :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:10

x_Jeanine_x schreef:
Ik plak een teckel deze ochtend achter het behang denk ik....

Half 2 piepen als een gek. Maar op de babyfoon bleef ze wel liggen en niet drammen en bleef in slaaphouding liggen. Toen iets over half 3 weer, maar toen wel eruit willen en laten plassen. Daarna weer de bench in gestopt en binnen 3 minuten sliep ze weer.

Rond 5 begon ze weer is manlief eruit geweest. Toen binnen 15 minuten stil en rond 7/half 8 begon ze weer en loopt ze nog steeds als een debiel rond te sporten.

Alleen over een uurtje ga ik wandelen met m'n schoonouders en heb ik denk ik dan een hond die moe is, dan maar veel dragen.
Vanmiddag blijft ze daar ook, moet boodschappen doen, frisdrank blikken halen en een plant voor m'n ouders en daar mogen geen honden naar binnen :o

Maar om wat precies wordt de teckel achter het behang geplakt dan? :=

Wij waren vanochtend vroeg al onderweg, het was best lekker buiten. {:}

Afbeelding

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:11

Goede morgen allemaal!

Mag ik mij hier ook melden? Wij mogen 12 juni onze pup ophalen *\o/*

Ik heb al heel wat blz gelezen maar uiteraard niet alles haha

Mag ik jullie voorstellen aan kyra! Een kruising golden retriever met een Australische herder.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze is er nog niet en is nu al een verwend hondje haha ben zo verliefd op dat bolletje haar <3
Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:18

KimD op dit moment om m'n gebroken nachtrust en het verder niet willen slapen. Maargoed moet ze ook leren, snap ik :D
En heel stiekem ben ik best blij dat ik nu even geen werk heb. Want energie vreet het wel :o
En manlief maar werken, die is vandaag ook weer pleitos en morgenochtend ook, dus daar ga ik morgen eerst maar mee rond de tafel :)

Welkom Stephanie!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:30

Inderdaad, echt genieten als ze zó blij zijn. Hij wist amper nog wat ie allemaal kon doen en heel z'n truckendoos kwam er uit. Dat af & blijf en wachten tot je door het poortje mag om naar de frisbee tegaan was toch wel een grote uitdaging :') man man. Maar genoten.
Echt oppakken wil ik het niet noemen. Ik doe Bodhi er wel héél veel plezier mee maar ik merk dat het onbewust mij wel belast. Dus zo af en toe eens pakken.

Ik wil dinsdag vragen of er nog een mogelijkheid is tot privé lessen of iets anders dat ik ook eens met Bo daar naar toe kan. Ze hebben er wel begrip voor en geven al goede handouts waar ik iets mee kan. Maarja .. vind het toch spannend. Zeker als je met z'n allen op een kluitje moet wachten tot een ieder naar zijn veld mag.

Haha Mera een vriendelijke blik? Het is ook wel een heel lief hondje maar ze kan zó arrogant kijken :P Vanochtend toen ik wakker werd keek ik naar een achterpoot van madam. Ze lag op haar rug met d'r benen alle kanten op en één poot richting mijn gewicht, houd dan je lach maar in :P

Ziet er geslaagd uit KimD! Heerlijk hoor! <3
Wat een onwijze leukerd Stephanie_86! Ik zou de eukaneuba alleen een enkeltje terug naar de winkel geven :') Sorry!
Sterkte x_Jeanine_x, even doorbijten en voor je het weet is die periode voorbij! *\o/* Al vervloekte ik het ook wel als Mera om 6 uur aan gaf dat haar nacht klaar was. Godzijdank valt dat hier nu wel mee. Al had mijn broertje gisteravond; IK WIL OOK EEN HOND OP M'N KAMER. Nou prima laat ik de deur open(sowieso met die warmte maar dan zet ik er nog iets voor dat ze in m'n kamer blijven). Dat heeft ie geweten ook want Lupa stond om 8 uur op en die ging naar beneden met alle herrie die er bij kwam. Toen ging Mera staan piepen en is mijn broertje als eerste uit bed gegaan, hahaha. Eigen schuld.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:34

Super leuke foto Kim, je ziet dat ze ook echt genieten he!

Kaus: hopelijk helpt de medicatie snel. 11x op een nacht ocharme :(:)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:34

Hihi ik wil je niet ontmoedigen Jeanine maar bij Jackie gaat het nog steeds zo. Blaft vaak rond 01.30, 4.30 en om 06.00 is ze wakker en word ik geacht naar het bos te gaan 8-)

Kaus en Kiwi sterkte met jullie lieverds!

Stephanie wat een mooierd <3

Hier nog steeds heel druk. Heb een hele mooie klus erbij maar samen met het runnen van een bedrijf is dat wel veel werk. Vriendlief werkt nog thuis dus gelukkig met de hondjes allemaal prima te doen.

Ik volg veel van jullie inmiddels op Insta dus leuk om van de foto’s te genieten <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:54

Kaus : Dexter hopelijk weer snel de oude!!

Jeanine : hahah dat is waar je voor tekent :D was ze niet gewoon ana het dromen die eerste keer? omdat ze nog wel in slaaphouding lag?

Denies wat heerlijk met de frisbee! voor herhaling vatbaar zo te zien!

Stephanie welkom!

KimD : had je ook een voor de step of dat niet?

Hier leuk plaatje gekregen van onze behendigheid les gisteravond. Hebben de smaak te pakken :Y)
Afbeelding

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:56

Waaw kimD is dat een soort van step ? Echt heel gaaf om zo met de honden er op uit te gaan !

Stephanie_86 welkom veel plezier met aftellen met de dagen !

Jeanine jaa die nacht rust is even door bijten. Komt vast goed. Ik heb met mijn Candy ook 2 weken onwijs slechten nachten gehad. Erna is het dubbel en dwars waard !

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:32

Nynkster schreef:
KimD : had je ook een voor de step of dat niet?

Hier leuk plaatje gekregen van onze behendigheid les gisteravond. Hebben de smaak te pakken :Y)
[ [url=m/tfAf8R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat hebben ze met die breed gedaan? Dat is best wel gevaarlijk eigenlijk. :=

De drie borders lopen voor de step maar Puk is me nog te onzeker voor de step dus ik neem de step ook vaker mee 'wandelen' zodat er alleen maar positieve associaties zijn met de step. Gaat inmiddels al stukken beter, dus als ik ervan overtuigd ben dat ze daar geen problemen meer mee heeft dan doe ik haar het tuig voor het steppen aan tijdens het wandelen en zo gaan we uitbouwen. Tot die tijd gaan de twee heren alleen mee voor de step.

biggirl schreef:
Waaw kimD is dat een soort van step ? Echt heel gaaf om zo met de honden er op uit te gaan !

Het is zelfs 'gewoon' een step! :D Wel een waar je ook offroad mee kan, wel handig in zuid-limburg. :')

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:37

Zo'n step klinkt wel tof!

Och, advies vragen in een Facebook groep doe ik dus ook nooit meer. Schijnbaar zijn er veel mensen anti bench en moet de hond maar gewoon los in de kamer kunnen s'nachts :Y)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:40

Er is een verschil tussen het gebruik van een bench en het gebruik van een bench. Bij het horen van het woord bench gaan veel mensen ervan uit dat je de hond 10 uur per dag erin opsluit. Dat is natuurlijk op geen enkele manier goed te praten. Als jij de bench als (goed getraind) hulpmiddel in huis helpt is er niks aan de hand. Maar dat verschil kunnen mensen vaak niet maken.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:42

Moet zeggen Kim dat ik me dat ook afvroeg. Maar heb toch al besloten over te stappen straks. Heb een andere trainer gevonden. Heb zo m’n vraagtekens bij sommige dingen :?

Super leuk! Ik denk dat ik 1 van mijn mountainbikes inlever en daar een step voor koop. Dan heb ik thuis een step en bij het bos m’n mtb. Nu heb ik steeds maar kleine stukjes die ik veilig kan fietsen vanuit huis

Cupcakes : ach Guinness heeft ook eerst gewoon in bench gezeten. Toen in een ren want dat vond hij fijner. En nu is die los in huis. Als we de kussens goed opbergen gaat dat goed. Doen waar je je goed bij voelt!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:48

Als ze al alleen thuis zijn dan moeten we ook alles opruimen anders sleept Harvey alles naar buiten, maar dan ook ALLES. Afstandsbediening, PS4 controller, schoenen, oud-papier, lege waterbak. Je noemt het maar op en je vind het buiten op een hoopje terug. :+

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:52

De reden dat de bench hier nog even blijft :+ (Ik was 10 minuutjes douchen, en ja dit was net lol)

Afbeelding

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, het was de kat O:)
Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:54

Het is wel lastig, want er was niks aan de hand. Jip sliep altijd door s'nachts en uit het niets sinds een nacht of 2 blaft hij alleen maar 's nachts. En ik kan niet zeggen dat er iets veranderd is.
De een zegt dat het een fase is, de ander zegt weer iets anders.

Maar los in de kamer is geen optie, dan bouwt hij een feestje _O-

@norwayfjord, zo ziet het huis er ook uit als Jip alleen blijft :')

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:58

Hahaha oh wat erg :=
Hier vanaf pup af aan een bench gebruikt en is nooit een probleem geweest voor hem. Tegenwoordig is hij 's nachts los in de woonkamer met de bench open en hij sloopt nooit iets gelukkig. Maar Popo is een hele goede slaper gelukkig. Overdag is hij altijd mee dus ik weet niet of hij dan iets stuk zou maken eigenlijk.

Ik heb vanmorgen toch even het water opgezocht, we zijn naar de Rijn gelopen. Het was 8 uur dus dan zitten er nog geen mensen. Meneer snapt nog niet helemaal hoe dat nou werkt, water. :+
Hij koelde er wel lekker van af!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:07

Oh die Mulan haha. Ook echt van ik weet van niks.

KimD wat een vrolijke foto met de step.

Stephenie welkom en wat een leukje.

Hier zat Senna in de keuken als we weg gingen maar tegenwoordig laat ik ze weer gewoon overal beneden.

Net vanmorgen natuurlijk telefoon van de dierenarts gemist. Hij bel nog terug. Maar zal wel meevallen anders had ie het wel ingesproken denk ik.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:34

CupCakes_ schreef:
Zo'n step klinkt wel tof!

Och, advies vragen in een Facebook groep doe ik dus ook nooit meer. Schijnbaar zijn er veel mensen anti bench en moet de hond maar gewoon los in de kamer kunnen s'nachts :Y)

Verstandig! Zo moest ik mijn pony maar laten inslapen omdat hij een wondje bij de singel had.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:45

*\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 12:12

KimD, ik heb ook al jaren een step (kickbike) en ben in de toekomst ook weet van plan dit met Charlie te gaan doen. Zo leuk samen!

Stephanie wat een leukerd zeg!!

Mulan := ik heb het niet gedaan! Denk ik..

Lekker aan het werk nynkster!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 12:38

Even kort berichtje tussendoor, heeft iemand tips om kotsgeur uit een vloerkleed te halen? Heb het schoongemaakt met heet water en allesreiniger. Toen met de stoomreiniger en toen nog een keer heet water en allesreiniger. Maar de geur gaat er niet uit. Helppp :=

Anders wordt het een tapijtreiniger huren maar ik hoop op wat simpelers.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 12:45

Afbeelding
Afbeelding

Oooooo ik ben op zwemles geweest.... En daarna door het zand lopen duiken en platgelopen door de schapendoesen
Afbeelding