Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-19 21:51

Succes kaus!!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:58

Ah dankjewel Kimvicious! :D

Dank je Kiwi!

Ik denk dat het voor de natuur niet zo'n probleem is, alleen een boswachter weet natuurlijk niet hoe vaak zoiets gebeurt.

Ik zag hier laatst een vogel door een trein doodgereden worden dus die heb ik wel meegenomen. Die ligt nu bijna drie weken in de vriezer en dan mogen ze m opeten. Dat kan je er nog wel mee doen :')

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 23:00

Ik zou er ook mee uitkijken kimvicious, straks komt ze nog met een reekalf thuis. Die zijn niet heel veel groter dan een konijn hoor.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 05:52

Ik zou ook zorgen dat ze dat dus niet meer kan doen. Niet helemaal netjes of diervriendelijk en als ie al dood was is het gewoon heel vies en eerder gevaarlijk.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 07:15

Bijzonder dat ze die beestjes te pakken krijgt. Skip zat hier vorige week achter een haas aan, maar kwam gelukkig zonder buit terug. En Skip is snel, pas had een Greyhound "moeite" om hem bij te houden. Moeite in de zin van: normaal pakt de Greyhound altijd de staart vast tijdens ren spelletje maar Skip zn staart kreeg hij niet te pakken.

Skip loopt trouwens aan de lijn hier in Ossendrecht, wil niet dat hij weer achter een haast aan gaat.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 07:51

mvdende schreef:
Bijzonder dat ze die beestjes te pakken krijgt. Skip zat hier vorige week achter een haas aan, maar kwam gelukkig zonder buit terug. En Skip is snel, pas had een Greyhound "moeite" om hem bij te houden. Moeite in de zin van: normaal pakt de Greyhound altijd de staart vast tijdens ren spelletje maar Skip zn staart kreeg hij niet te pakken.

Skip loopt trouwens aan de lijn hier in Ossendrecht, wil niet dat hij weer achter een haast aan gaat.

Jij woont dichtbij mij haha

Hier halen ze zelfs katten in en dat klein spook houdt de gemiddelde vogel goed bij.... Ze lopen hier dus niet veel meer los. Hoewel ik tegenwoordig veel op het eiland ben (tholen) waar ik ze makkelijker durf los te laten ivm veel meer zicht voor mezelf maar tja hun ook haha. Zie daar de reeën overdag ook over de velden huppelen dus blijft oppassen

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:08

Tholen, haha, daar ben ik ook nog een blauwe maandag geweest :') Mijn ex zijn ouders wonen daar. Of hij er nog woont geen flauw idee haha. Nu rijd ik continu langs de afslag richting stal.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:45

Kimvicious, hier ook een jager. Dit zal er waarschijnlijk nooit uit gaan. Lange lijn als we op andere plaatsen komen en verder gewoon korte lijn. Maar zelfs aan de korte lijn had hij van de week een muis gevangen :')
Deze wel na enige tijd uit zijn bek kunnen krijgen, wil niet dat hij die opeet.
Als hij wat ziet op het losloopgebied kan ik hem niet terug krijgen dus dan is hopelijk het wild sneller en anders is het de natuur..
En ja ik probeer hem natuurlijk onder apel te krijgen maar het is gewoon een waas en hoppa gaan.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:05

Ik zie Popo echt niet jagen. Hij is echt niet behendig met die onbenullig lange poten van hem. :')
Hij wil wel vaak achter vogeltjes aan want die vliegen weg als je op ze af rent en dat is natuurlijk een leuk spelletje.

Hier gaat alles z'n gangetje, gisteren laatste les Gehoorzaamheid I gehad, nu stoppen we even en na de zomer pakken we het weer op met deel II van de cursus. Dan kan meneer mentaal even verder opgroeien en kunnen we ons een beetje op de basis 100% vastleggen richten, dat is wel prettig in de puberteit. :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 10:22

Gefeliciteerd Simone! :D

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:46

Hier gelukkig ook nog geen teken gehad, vind ze altijd zo vies!
Laat ze er ook door iemand anders uithalen, want ik ben echt geen held haha.

Hier in de omgeving zijn vrijwel in ieder bos die rupsen geconstateerd, heel vervelend!
Normaal maak ik niet zo druk om dat soort dingen, maar met een klein kindje & een pup vind ik het toch een risico.
Voor nu kunnen we dus alleen naar losloopveldje hier in de buurt, of naar het strand.
Maar dat wil ik niet te vaak, ivm de pup.

Hoe doen jullie dit? Gaan jullie wel gewoon naar het bos?

Nolan is weer goedgekeurd door de da, hij is gelukkig goed bijgekomen na de buikvirus,
Weegt ondertussen 24.1 kilo, groeit echt als kool! :o

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Angeliquee18 op 03-07-19 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:46

Guinness jaagt alleen op katten waar ik hem op af stuur :+ hebben een aantal katers in de buurt die om de beurt onze auto onder pissen. Dus daar stuur ik m achteraan en als ze het erf af zijn roep ik m terug. Hij pakt ze niet maar rent er wel fanatiek heen :))

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 10:54

Wow goed gegroeid Angelique!

Wij vermijden de plekken met rupsen. Helaas moeten we bij een van de riviertjes er wel langs maar daar zitten ze maar in 1 boom dus dat scheelt.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:00

Eiken zijn hier slecht te vermijden. Als we langs een eik moeten op een stuk waar hij al mocht snuffelen, dan neem ik hem weer even terug. De parken c.q. bos vermijd ik wel. Een park gaat voor de helft, maar nu in de zomer zijn juist in die helft vaak evenementen en een ander park heeft veel eiken. Het bos valt denk ik wel mee, maar voor de zekerheid rijd ik er nu niet heen. Ik zou het jammer vinden als ik er heen rijd en erachter kom dat het niet meevalt.

Teken heb ik hier nog niet gezien gelukkig, ondanks dat Django dolgraag door het hoogste gras loopt. Ik weet niet of er veel teken zouden zijn, maar hij en mijn kat dragen een Seresto band (het ziet er niet uit, maar goed) dus dat kan ook helpen.

Fijn dat Nolan weer hersteld is! Wij hebben intussen een strippenkaart bij de DA :') volgende week voor de 4e keer langs. Meneer heeft/had een beschadiging aan zijn oog.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 11:09

He wat zuur Christina!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:12

Simone gefeliciteerd!

Angelique hij groeit lekker! En hier geen plekken met rupsen maar anders zou ik ze wel vermijden. Heb foto's gezien van honden die er aan gezeten hebben, zag er niet smakelijk uit.

_Christina, ojee hoe komt het? Ergens tegen aan gelopen?

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:28

Geen idee hoe het komt, maar hij zal inderdaad wel ergens tegenaan gelopen zijn of misschien met rollebollen met de korf. Wie weet. Voor de zekerheid nu even geen korf, maar ik kom met de eikenprocessierups voorlopig toch niet op plekken waar ik hem zou korfen.
We stoppen nu met de atropine (pupilverwijderaar, verlicht eventuele pijn), maar gaan nog wel door met de zalf. Even aankijken of het goed blijft of dat hij weer gaat knijpen en/of er aan gaat zitten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 11:34

_Christina schreef:
Geen idee hoe het komt, maar hij zal inderdaad wel ergens tegenaan gelopen zijn of misschien met rollebollen met de korf. Wie weet. Voor de zekerheid nu even geen korf, maar ik kom met de eikenprocessierups voorlopig toch niet op plekken waar ik hem zou korfen.
We stoppen nu met de atropine (pupilverwijderaar, verlicht eventuele pijn), maar gaan nog wel door met de zalf. Even aankijken of het goed blijft of dat hij weer gaat knijpen en/of er aan gaat zitten.

Ik hoop niet dat ie de pupil verwijderd.. :D

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:38

Hahaha nee, als in 'iets dat de pupel verwijdt' :=

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:38

:')

Sterkte en hopelijk knapt hij snel op :)

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:39

Bedankt! Hij heeft er zo verder geen last meer van gelukkig, hopelijk blijft dat zo zonder de atropine.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:50

Hier jagen ze niet. Er zit hier ook geen wild verder eigenlijk :Y) Soms een konijn maar met een strenge 'Nee, hier blijven ' laten ze dat ook wel met rust. Katten in onze tuin lopen wel een risico om gepakt te worden maar dat maakt me niet zoveel uit. We hebben onze tuin al hermetisch afgesloten dus als die kat er dan toch zo graag in wil moet ie dat zelf weten. Dundy had er paar weken terug eentje te pakken maar verder niks meer van gezien.

Die rupsen zitten hier ook niet. Nergens gezien nog. In het hele noorden niet :Y)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:52

Christina hopelijk knap ie snel op.

Simone gefeliciteerd. Y)(^)

Nolan groei flink.

Dierenfan dan wonen wij ook niet ver van elkaar als we de tunnel meerekenen. Geen idee waarom dacht dat je vlak bij de Duitse grens woonde. :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:53

Rupsen, teken, grasaren, graszaad, mensen vermijden....

Afbeelding

Gelukt. Een uur gewandeld aan zee bij laag water. Thuis even het slik eruit spoelen en iedereen tevreden

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 18:01

Wanneer je op de wc zit en pup t er niet mee eens is ;
Afbeelding