Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:10

Ik heb er nu 2 en ondanks dat Spip het helemaal prima vond om in haar eentje lekker in haar stoel te pitten en alle aandacht voor zichzelf te hebben zie ik haar nu op 9 jarige leeftijd weer echt een tweede jeugd in gaan met die kleine erbij. Ben dus heel blij dat ik er voor gekozen heb nu een pup erbij te nemen :j

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:13

Nathalie18x schreef:
Ik wil heel graag een 2e maar m'n vriend verhuist denk ik als ik dat doe...

:evaw: :))

Ik heb er 2, Zig van 7 en AJ van 8 maand. Als AJ ongeveer 2 is, komt er waarschijnlijk een 3e bij. Ik had eerst nog een oude beagle en zag nadat zij overleed, Zig echt vereenzamen.

Mijn vriend begon als 'meh ok honden, ze komen in het pakket' en is inmiddels uitgegroeid tot 'JAAA WORSTELEN MET AJ OP DE GROND, LATEN WE NOG 2 HONDEN DOEN' _O-

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:17

Azmay schreef:
Ik heb er nu 2 en ondanks dat Spip het helemaal prima vond om in haar eentje lekker in haar stoel te pitten en alle aandacht voor zichzelf te hebben zie ik haar nu op 9 jarige leeftijd weer echt een tweede jeugd in gaan met die kleine erbij. Ben dus heel blij dat ik er voor gekozen heb nu een pup erbij te nemen :j

Dat heb ik hier ook, mijn teefje die nu 9 is en die niet echt heel speels is, die begon al best snel regelmatig met Olly te spelen. Beetje met speeltjes door de kamer en buiten af en toe op hem af rennen en hem uitdagen. Het spel duurt nooit heel lang, maar ze vind het wel gezellig met hem :+

Maar bij de jongere teef die ik had en een jonge reu die ik een jaar had, deed ze dat niet, daar speelde ze nooit mee. Dus moet ook wel echt een klik zijn.

Was ook echt verbaasd toen ze met hem begon te spelen, de luie dame opeens helemaal blij met speeltjes en touwtje trekken met hem :D

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:18

Mijn vriend is totaal geen hondenmens en ik wel maarja. Als je iets met mij neemt, krijg je er minstens 1 hond bij :') .
Ik vind het wel lastig dat ik nu moet kiezen..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 17:34

Nathalie18x schreef:
Ik wil heel graag een 2e maar m'n vriend verhuist denk ik als ik dat doe...

In dat geval heb je zelfs ruimte voor een 3e :')

Hihi sorry :+

Hier liggen ze af en toe in de zelfde mand te slapen maar meestal alleen. Spelen daar in tegen doen ze meer dan genoeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:43

:')

Ml wilde eerst ook geen hond. Maar die wil van alles eerst niet en als het er eenmaal is, is hij er het meest dol mee. Ik had al mn hoop op het charme offensief van Oppaspup gevestigd en die heeft dat werkelijk briljant gedaan. Na een paar weken hoorde ik steeds meer opmerkingen als 'och toch wel leuk he zo 2. Nysse leeft helemaal op'. En toen ik na wat navragen bij de fokster wist dat mijn droomcombinatie er in 2019 aan kwam samen met Nysse zwaaaaar staan wimperknipperen. En wie kan dat nou weerstaan toch ;) Inmiddels zijn we ook groter gaan wonen met tuin van 1750m2 dus qua ruimte ook geen gebrek.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:50

Ruimte is hier ook genoeg maar ik zag zijn humeur helemaal zakken toen nala en der zusje lizzy samen aan t spelen waren. Drukte kanonnen. Dat vond die echt niks haha. Maar voor nu is t hier zo wel ff goed. Heb me handen vol aan der momenteel.

Ze word al wel heel makkelijk want ze gaat overal mee naar toe. Auto is al geen probleem meer etc. Morgen weer op pad haha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 19:00

Ook Boellie’s jas is klaar. Nouja klaar. De buikband is dus korter. Bij beide jasjes moet nog even een gaatje voor het tuig gemaakt worden.Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:01

Hier 5 en bere gezellig! Wij willen wel terug naar 4 dan beiden 2 honden maar eerst gaan we vermoedelijk volgende jaar nog naar 6 omdat ik maar 1 echt eigen hond heb en dat helemaal niets vind. Dat is wel veel gezien we zelden samen zijn qua het uitlaten maar wel erg gezellig.

Expres volgende jaar pas ivm de leeftijden van de jongste 2

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:06

Wij hebben nu vijf honden en voeren precies twee kg op een dag. :j Wij hebben gezegd, bij tien honden stoppen we, maar tegen die tijd is Guinness ook bejaard.

De pups hadden vandaag hun eerste wedstrijd! Ze waren zo knap, JP en VP beide een DK, maar we gingen om te trainen dus dat was super! Lange lijnen vooruit rennen, op afstand sturen, publiek. Wij zijn dus méér dan trots! _/-\o_ Daarna kwam de estafette, daar hadden we helemaal niks van verwacht aangezien ze dan met zijn tweeën in het veld stonden. Werden we tweede. :Y)

De rest heeft ook niet onverdienstelijk gelopen, zal straks even een fotootje plaatsen van ons gezelschap met hun prijsjes. :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:45

Oja spip haar jasjes passen ook goed :j
Badjas is hilarisch vind ze >;)
Afbeelding

Lilith nog even mee gehad naar de wedstrijd hier.
Vond het er netjes en sportief uit zien met Dana hoor Kim :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 20:05

Haha die badjas is ook leuk!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:08

Knappe boelie! Jasje staat hem goed :D

Dat snap ik wel dierenfan, je wilde toch een husky uit de werklijn? of wil je toch graag een husky mix

wat knap dat de pups het zo goed deden ben benieuwd naar de foto :D

die badjas ziet er goed uit, waar heb je die besteld?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:09

Badjas is van Kramer, heb ook een regendekentje en die zit ook prima zo op het oog. Die badjas was ik niet van plan te kopen maar voor 15 euro besloot ik dat ik het niet kon laten :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 20:45

Dankje Karma!

Ach ze zijn heel handig hoor Azmay

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:48

Wij hebben die badjassen van jachthondenwinkel, ben er ook zéér blij mee. In de winter jasje aan, drogen, waterblazer, tada! *\o/*

De gewonnen prijzen van vandaag. Y)(^) Guinness lijkt overigens altijd alsof hij door het parcours gestampt wordt. :')
Afbeelding

Ik heb ook nog even mogen poedelknuffelen, en ik kreeg ook al pootjes van de poedelpuppie! <3

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:53

Oh ik wil later ook een badjas!

KimD mag ik vragen wat voor werk je doet? Als je mij zegt 10 honden ... :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:02

xLaraaj schreef:
Oh ik wil later ook een badjas!

KimD mag ik vragen wat voor werk je doet? Als je mij zegt 10 honden ... :P

Ik heb je een PB gestuurd, maar ik denk dat jij doelt op de uitgaves voor de honden, toch? :=

Onze honden zijn echt een way of life, Kay heeft ook een pup gekocht met de intentie WK te worden. Dat wordt hij niet, maar die instelling moet hij wél hebben om het ooit te kunnen worden natuurlijk.

Wij hebben onder andere om bovenstaande reden ook ervoor gekozen om geen kinderen te nemen. Die beslissing hebben we al een aantal jaar geleden gemaakt, gelukkig maar, ik krijg steeds meer een hekel aan kinderen. :')

Maar ook ons huis is daarop gekocht, onze auto, deze is groot genoeg voor acht, en tegen de tijd dat er meer komen komt er een grotere bus. Onze inrichting.

Veel mensen kunnen het niet begrijpen hoor, maar wij leven echt voor onze honden. :j Wij beschouwen onze vrienden (hoofdzakelijk allemaal uit de agility) ook meer als familie dan onze daadwerkelijke familie.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:05

Ik denk dat ik ook aardig op weg ben zoals jij te worden _O- Wij hebben nu al gedoe met de familie over Kerst. Zij willen dat in midden Nederland houden zonder honden. Dat betekent dat wij wel 14 uur weg zullen zijn. Dahaaaag :evaw: Zij snappen ook echt niet dat wij zo voor onze honden gaan.

Ik ben ook wel benieuwd naar welke baan jullie hebben, en dan bedoel ik niet het geld. Gewoon het type werk :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 21:08

Goed gedaan KimD!

Gelukkig worden onze honden en hoe wij daar mee omgaan hier in de familie goed geaccepteerd!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:11

10 Olly´s zou echt mijn grootste nachtmerrie zijn omg. Olly raast al door het hele bos, zie al voor mij dat er 10 helemaal los gaan :+ Max. 2 Olly´s is genoeg(Ras van Olly noem ik altijd Olly´s haha.. is wat korter;p. Ook als ik het over show heb, er is weer 1 Olly 8-) )
Die andere 2 zijn relaxt, dat scheelt;p

Ik werk zelf gewoon vanuit huis, heb ik ook gedaan voor de honden wat jaren terug ;) Ook niet altijd even leuk, maar tussendoor gewoon met de honden wandelen enzo is toch wel handig. Mijn eigen tijd indelen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:15

Wij zitten momenteel met (opvang)hond nummer drie in de auto naar huis. En Romy heeft er vandaag toevallig eentje minder. Toeval >;)

Nu hopen dat ze snel een passend forever home krijgt <3

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:16

Niet alleen het financiële. Maar ook het tijdsplaatje om te trainen zou met zoveel mij een isue zijn. De mensen die ik ken met veel honden hebben er enkele waar ze veel mee trainen en doen maar weinig met de rest. Dat zou ik moeilijk vinden mijn tijd verdelen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:54

Kaus schreef:
Ik denk dat ik ook aardig op weg ben zoals jij te worden _O- Wij hebben nu al gedoe met de familie over Kerst. Zij willen dat in midden Nederland houden zonder honden. Dat betekent dat wij wel 14 uur weg zullen zijn. Dahaaaag :evaw: Zij snappen ook echt niet dat wij zo voor onze honden gaan.

Ik ben ook wel benieuwd naar welke baan jullie hebben, en dan bedoel ik niet het geld. Gewoon het type werk :')

Hier ook hoor, en dan had Kay ook nog gescheiden ouders, helemaal feest. Daar ontbijten en lunch, daar avondeten, dan naar die oma, die opa, naar die en die. Vreselijk! Absoluut niet mijn ding.

Als kind hadden wij 'pyjamakerst', eerste kerstdag standaard in pyjama en tweede kerstdag met de hele familie bij één iemand eten, en dat evolueerde dan. Dat vond ik leuk, dat geleefd worden niet.

Dus nu werk ik al vier jaar kerst. Kerstavond tot 20u en 1ste en 2de kerstdag van 7u - 18.30u. Dubbel betaald en rust, heerlijk!

Flikker maar lekker op met dat gedoe. Ik heb er ook echt een hekel aan gekregen. Nu heb ik ieder jaar oudjaarsavond en nieuwjaarsdag vrij. Ook voor alle beestjes, de paarden ga Ik altijd heen om 0.00u, en dan wordt het automatisch laat. Anders zou ik dan waarschijnlijk ook vroeg in bed liggen. :')

Familie heeft zich inmiddels neergelegd bij onze levenstijl, en ook bij het feit dat de honden altijd voor gaan, ongeacht de situatie.

Zoe_97 schreef:
Niet alleen het financiële. Maar ook het tijdsplaatje om te trainen zou met zoveel mij een isue zijn. De mensen die ik ken met veel honden hebben er enkele waar ze veel mee trainen en doen maar weinig met de rest. Dat zou ik moeilijk vinden mijn tijd verdelen.

Dat is natuurlijk anders als je met zijn tweeën hiervoor kiest. Ik heb nu twee honden, en Kay twee honden. Trainen met ze alle vier, de wedstrijdhonden uiteraard wat meer. De sheltie niet, dat is onze mascotte, maar die komt niks te kort.

Dat zal als er meer zijn hetzelfde blijven, ik maximaal 6, Kay maximaal 4. En Dana gaat op gegeven moment voor pups een jaar uit de running en Guinness is binnen vier jaar ook 'klaar'. Hij wordt dan 11, en Abbay 10, als ze die mogen halen natuurlijk. En die oudjes blijven dan lekker thuis, zullen die geen problemen mee hebben.

Dat is wat ik vooral zie in mijn directe omgeving, daar komt geen enkele hond iets te kort.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:06

Dit jaar is oud en nieuw "officieel" bij vrienden van mijn ouders dit jaar. Maar als ze dit niet willen veranderen naar bij ons thuis, dan blijf ik wel alleen met Skip in mijn eigen huis. Ik zie het niet zitten met een pup in een "vreemd" huis vol mensen en een kat die doodsbang is voor vuurwerk maar de laatste keer wel vlak langs Skip wist te wandelen. Gevolg: pup in uiterste staat van paraatheid. Die 2 kunnen echt niet samen.