gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke_

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:00

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:01

leuk! mijn konijnen kunnen ook kunstjes, erg leuk om te doen :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:13

Wat leuk. Vanaf welke leeftijd kan/mag dat?

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:24

gewoon als ze klein zijn kan het al :) alleen een beetje oppassen met belonen dan. geen sla geven ofzoiets, maar je gewone brokjes als ze die nog niet gehad hebben :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:26

Dat boek heb ik ook .. ik vind het alleen moeilijk trainen met 3 andere konijn eromheen, en als ik eentje ergens anders zet is ie in paniek en doet ie geen kunstjes meer :')

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:32

_Tarzan schreef:
Dat boek heb ik ook .. ik vind het alleen moeilijk trainen met 3 andere konijn eromheen, en als ik eentje ergens anders zet is ie in paniek en doet ie geen kunstjes meer :')

Haha kan ik me voorstellen :-)
Ben heel benieuwd hoe die van mij reageren. Paultje vindt het altijd super leuk als ik een hindernisje voor hem bouw waar hij overheen moet springen of een tunnel waar ie doorheen moet enz. Kees is meer van de blijf-van-m'n-lijf-show. Die ruikt een keer aan de hindernis en denkt vervolgens: roep me maar als ik eten krijg waar ik niks voor hoef te doen. :')

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:44

Dit is trouwens het hondenhok dat het geworden is voor Sproet! Ik ben er super blij mee, ze heeft nu lekker de ruimte als ze beschut wil zitten.

Links ligt zaagsel omdat ze de hoek van die kant als wc gebruikt (waarom gebruiken ze de beste schuilplaatsen toch altijd als wc... %) )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo zag ze er 4 maanden geleden uit, toen ik haar net had. Wat is ze veranderd he? :)
Afbeelding

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:07

Wat leuk Willeke dat je gaat trainen met de konijntjes!

Mooi hok Marloez, is het wel een beetje makkelijk schoon te maken?

Hier hebben beiden konijntjes diarree.. hele kont onder de plakpoep. Ze hebben niks anders gehad dan anders, iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen? ;(

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:13

geen idee hoe het zou komen, helaas... raar zeg! misschien van stress? je zou hooithee kunnen geven :) en zorgen dat ze genoeg drinken natuurlijk :)

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:18

Ja alleen stress waarvan? Ze zijn hier wel al vuurwerk aan het afsteken, zal dat het kunnen zijn? Werk momenteel 48 uur dus weet ook niet hoe ze daarop reageren. Wel heeft mijn vriend ze de afgelopen dagen eten gegeven, misschien iets teveel biks? Kunnen ze daar na 2 dagen al op reageren?

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:21

dat zou kunnen natuurlijk, maar het is niet echt logisch, of wel?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:24

Jannickee schreef:
Mooi hok Marloez, is het wel een beetje makkelijk schoon te maken?

Ja ik ben er zo klaar mee, de bovenkant kan gewoon open zoals je ziet op de foto. Het is wel een beetje diep dus een erg charmant gezicht is het niet als ik de wc hoek aan het schoonmaken ben. :P

Jannickee schreef:
Hier hebben beiden konijntjes diarree.. hele kont onder de plakpoep. Ze hebben niks anders gehad dan anders, iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen? ;(

Wat vervelend, grote kans dat het voer gerelateerd is omdat ze hei beide hebben.. Heeft er misschien iets tussen het hooi gezeten?

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:53

Hoihoi
Ik zou het ook wel leuk vinden om mee te praten :)
Ik heb een groep van 4 konijnen, 2 rammen (gecastreerd natuurlijk) en 2 voedsters.

Kleinste mannetje van de groep, en al 10+
Afbeelding

Andere ram engelse hangoor kruising ongeveer 2 jaar

Afbeelding

Afbeelding

Voedster 1 belgische haas ongeveer 5 jaar

Afbeelding

En dan nog een 2 jarige franse hangoor

Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:54

Welkom! Wat een mooie konijnen heb je! Die Belgische haas, is zo'n konijn nou moeilijker te houden dan normale? Dat heb ik ooit gelezen namelijk, ik vind het prachtige beesten :D

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 22:07

Jeika dankjewel!
Ik vind haar niet moeilijker dan mijn andere konijnen. Waarom zouden ze moeilijker zijn :)?
Het is wel een heel actief en onderzoekend konijn, meer als de rest van de groep.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 22:20

Ze zeiden dat ze sneller rugpijn hadden ofzoiets? En dat ze qua huisvesting lastig te houden waren. Dat laatste kan ik nog wel geloven maar ik denk dat dat eerste dan niet waar is.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:07

Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:18

Gave konijnen! Volgens mij vallen Belgische hazen wel te vergelijken met halfwildjes.. Actief, onderzoekend.. Denk niet dat je die blij maakt met een saaie ren, die hebben wel meer uitdaging nodig gok ik :P Dat heb ik ook al vaker gehoord.

Ik ben hier even aan het dubben. Marley en Fiona zijn een tijdje terug apart gegaan, met Rambo samen. Nala was wat zwakker vanwege haar EC en daar reageerde Marley op door te gaan jagen. Fiona ging vrolijk mee doen :')

Goed, ze zitten nu dus apart, Nala is bijna uitbehandeld en ik weet nu even niet wat ik ga doen. Marley en Fiona liggen samen niet echt lekker, Marley wordt steeds weggejaagd door Fioon.

De groep ging hartstikke goed... Ik denk dat ze zich ook goed thuis beginnen te voelen. Oma was ontzettend bang en nu word ik zowat gek van haar aandachttrekkerij :P de zwarte voedster (heeft nog geen naam) blijkt een pittig dametje te zijn die zich niet zomaar wat laat zeggen. Ik kan haar nu aanraken, maar echt tof vindt ze het niet, dus ik laat haar gewoon.

Anyway, wat zouden jullie doen? Dit zo laten? Er vallen geen gewonden, het is vanuit Fioon echt voernijd. Of toch weer koppelen..?

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 21:43

Mijn belgische haas is inderdaad wel actief en onderzoekend en ik heb ook een flinke ren voor ze. Maar ze is ook heel mensgericht. Zodra ik de ren in kom staat ze al aan mm voeten te draaien :)

Eoweyn ik zou als er niet echt word gevochten het zo laten.
Die van mij hebben ook wel eens van die periodes en ook dat ik dan wel eens plukken haar vind enzo. Maar de rust keert normaal snel weer terug en een week later kunnen ze dan weer beste vrienden zijn :)

Maaarije wat een leuke konijnen! Is die links op de foto een rex?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:42

Maar deze nijd is al zo vanaf het begin dat ik die 3 apart zette.. Nu dus 2 weken. Ik zie ook geen verbetering, vandaar m'n twijfels.. Moet ik dan maar afwachten tot het wel goed gaat?

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 14:19

Ja lijkt me wel lastig als er geen verbetering komt. Als er constant stress is is het natuurlijk een ander verhaal.
Ik zou zeggen als ze elkaar uit de weg kunnen en het verder grotendeels rustig is dan zou ik het laten.
Maar goed ik ben ook wel benieuwd hoe anderen daar over denken :)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:49

Ik hoor muis de laatste paar dagen af en toe niezen, maar ik zie geen snot aan dr neus ofzo. Ze eet en drinkt ook gewoon en is niet anders dan anders... iemand idee?

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:58

Bij die van mij begon het ook zonder snot maar later is er wel snot bij gekomen..

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:31

Dan ga ik het zeker even in de gaten houden. Ben jij ermee naar de dierenarts geweest?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:48

Kees niest soms best veel. Ik trouwens ook (overactief neusslijmvlies). Wat ik er mee wil zeggen is dat het niet altijd ernstig is. Zolang ze geen snot hebben zou ik me niet te druk maken Ivy! Wel goed in de gaten houden als ze buiten zitten.

Lastig Eoweyn. Ik denk dat je je gevoel moet volgen in deze. Jij bent de enige die het gedrag van je konijnen goed kent en die ziet hoe ze in hun vel zitten. Ik durf je geen advies te geven.

Jannickee hoe gaat het met de bunnies en de diarree? Hooithee heb ik ook eens gebruikt voor Paultje en werkte echt heel goed. Hoop dat ze inmiddels opgeknapt zijn!

Kees is hier weer lekker bezig:
Afbeelding
Hooi wordt hier door de hele kamer gesleept.