Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:33

Heb nog maar geen paal besteld. Wil ook nog wat dierenwinkels afgaan dat je de paal zelf kan zien en testen. Net wel een berg vreten voor de katten besteld :')

Ben zo blij dat ze eindelijk bijna van de diaree af zijn! Ik vind eigenlijk alleen nog maar vaste ontlasting dus misschien dat het laatste voer toch geholpen heeft of dat ze er overheen gegroeid zijn. Had kattovit gegeven voor paar weken alleen maar en nu voer ik weer applaws bij.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 09-03-16 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:35

Ik denk dat je dan moet uitwijken naar zelf knutselen of langer sparen en evt de tijd tussendoor overbruggen met een goedkopere paal. :)
Laten maken kost vaak ook een hoop (Desiree H, de beheerder van katvriendelijk je huis inrichten op facebook doet dat geloof ik) omdat er dan ook manuren bij komen.
Dat zelf maken kan overigens ook vrij lowbudget:
oude kast vd Kringloop schuren en opnieuw lakken/verven in de kleur die je wil, paar pvcbuizen erop bevestigen met houten blokjes en schroeven, sisaltouw of tapijt eromheen en dan van houten platen plateaus maken al dan niet met opstaande rand en daar (teddy)stof omheen nieten en evt platte kussentjes ertussen die je zelf maakt van bijv een oud dekbed of bij een Action oid koopt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:38

Het geld is niet het probleem, ik heb genoeg gespaard. Ik wil er alleen niet teveel (al vind ik 200 ook al een hele berg) aan uitgeven omdat ze al een hele goede krabton hebben. Vandaar de max van 200. Mijn ouders verklaren mij al voor gek als ik een paal van 100 euro zou kopen :+ ik gebruik dat geld liever voor duur goed voer, dierenarts kosten etc

lor1_1984

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:45

Ja snap ik hoor, was meer van als je langer spaart kun je mss wat meer reserveren voor de paal.
Maar jouw gedachtegang volg ik ook.
Ik vind het daarnaast ook leuk om af en toe te wisselen van paal en met zo'n dure van €200,- of (veel) meer doe je dat niet dus ik heb voor mezelf een budget van max €150,- eens in de 2-3 jaar voor een paal en die moet dan ook aan diverse eisen voldoen als 'makkelijk beklimbaar', 'beige/cremekleurig', 'minimaal 1,65m en liefst nog ri de 2m hoog', 'niet te breed'.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:51

Overigens hebben ze hier ook wel krabpalen en onderdelen:
http://www.zoofast.nl/katten-krabben-c-26_152.html
Ziet er een beetje crap uit maar is een betrouwbare website, ik bestel daar m'n voer en grit maar ook speeltjes en snackjes.
Duurt wel 8-15 dagen voordat het binnen is nadat de betaling verwerkt is omdat het vanuit Polen moet komen. ;)

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:04

lifaya schreef:
Ik zat idd net op die site te kijken maar ik vind ze niet echt mooi :=
Ik zoek idd iets met houten palen. Tweedehands durf ik niet aan, koop het liever gewoon nieuw.
Ik ben best kieskeurig betreft krabpalen xD ik heb een hekel aan poespas, liefst zo simpel mogelijk, maar stevig en mogelijkheden voor de katten.

@ flashgirl, dit is de luxe versie. Je hebt nog 1 andere variant met smallere palen en goedkoper, maar er is niet een luxere variant. Of heb je hem niet van zooplus?

Nee heb het over de 1e link van dierenvilla. De luxere versie heeft een grote mand en plank ipv klein mandje en hang mand. ;)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:01

Lifaya je kunt ook eens naar een kattenshow gaan (ik ben op 17 april in Rotterdam) daar staan ze ook vaak met mooie krabpalen (wel dure)

en op ebay.de kijken, daar staan er ook nog wel op

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:50

Vrees dat die krabpalen mij dan te duur gaan zijn hihi. Die zullen wel over de 200 euro zijn.
Kan je ook gewoon je kat meenemen naar zo'n show ookal doe je niet mee of kunnen alleen deelnemers hun katten meenemen? Lijkt mij leuk voor Tonic om het eens te ervaren,.. Enige wat ik dan eff moet regelen is de mogelijkheid dat die op de bak kan, of heb je daar kattenbakvulling staan? :p hij gebruikt overal de bak, of het nou zijn eigen is of njet :')

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:58

hoe zie je dat voor je dan? Wat zou Tonic daar moeten doen?

je kunt wel meedoen :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:00

Gewoon de drukte ervaren, beetje rondsnuffelen en kijken hoe hij er mee om gaat :p meedoen gaat hem niet worden vrees ik. Ik moet sowieso werken die dag, tot een uur of 2. Dus gok dat dat niks gaat worden := al lijkt meedoen mij ook wel leuk hoor! Denk dat hij het als htk nog best goed gaat doen :p al moet hij nog een beetje groeien, hij is nog wat overbbouwd. Maar ja, wat verwacht je, hij is nu 9 maanden ofzo

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:01

iedere deelnemende kat krijgt voor die de zaal binnenkomt een medische check. Katten op bezoek zullen ze dus niet toestaan want dan zouden die ook zo'n medische check moeten hebben

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:03

Yom schreef:
iedere deelnemende kat krijgt voor die de zaal binnenkomt een medische check. Katten op bezoek zullen ze dus niet toestaan want dan zouden die ook zo'n medische check moeten hebben

Oh dat is meteen een stuk duidelijker! Wat houd de medische check in?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:17

kijken of de entingen in orde zijn, vlooiencheck en algemene gezondheidstest :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 00:51

Ah duidelijk :p

Vond deze foto nog op m'n iPad van paar weken geleden... Sukkels zijn het ook :')

Afbeelding

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 08:56

Hahaha :D wel een ontzettend leuke foto!

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:57

Afbeelding

Wij hebben deze krabpaal gekocht in november bij Zooplus, was ruim € 100,- Dat viel mij erg mee qua prijs en hij wordt absoluut intens gebruikt. Ze slaapt in het bovenste mandje en gebruikt ook alle delen om te spelen of aan te krabben. Je moet er wel de ruimte voor hebben :=

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:00

Afbeelding

Zijn die van jullie ook zo gek op water :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:03

Dit is die van mij, een raponsje van zooplus:
Afbeelding

En dit is de schade na een kleine 2 jaar:
Afbeelding
Het sisal is door het vele krabben en hangen behoorlijk afgezakt en afgeragd en je ziet heel goed dat de palen gewoon kartonnen kokers zijn.
Heb je een kat die nogal ruig in die paal jumpt dan worden ze snel erg wankel.
Oa dit is ook de reden dat ik elke 2 jaar een nieuwe koop, de andere reden is dat ik af en toe een beetje verandering wil.
Wel hou ik het altijd op neutrale kleuren zoals beige/creme of lichtgrijs ofzo.

En het tuig:
Afbeelding
<3

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:11

Mao heeft een krabpaal gekregen voor mijn verjaardag! Ze gebruikt hem goed.
Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:53

Mooi! :)

Ik ging net naar Action speciaal voor een antischrokbak en voerbal, had ze vorige werk nog zien liggen en nu... Uit assortiment. -O-
Maar wel een rubber borstel, strip vleesstaafjes, 'diabolo' met belletje erin en multipack catisfactions mee. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:59

Was topic kwijt :+

Lifaya leuk een nest van de 2 :D , en creme in Ginger leuk!

Mooi palen komen weer voorbij!

Vandaag in de tuin weer druk , Lola en Boris druk spelen samen :P . Mag niet in huis maar buiten gaan ze los , ook net over de planten Boris oa poept er en gaat op de violen zitten :') . Poepen in eigen tuin moedig ik aan , alleen niet in de violen :=

Afbeelding

Arme schat , storte grond in 2de stukje heeft hij daar maar gepoept :')

Balen Lor , misschien komen ze weer eens terug?

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:49

Das een mooie paal wouterpaard! Waar komt die vandaan?

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:40

Van zooplus!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:58

Rebecca schreef:
Balen Lor , misschien komen ze weer eens terug?

Denk het niet, Action heeft veel verloop in het assortiment. ;)
Maar als ik mazzel heb heeft m'n moeder vandaag bij de Action in Harderwijk gekeken en neemt zij ze mee voor me.
En anders heb ik gewoon pech en zal ik moeten bestellen ofzo. :)

Die rubberen borstel werkt trouwens als een tierelier zeg. :D
Had de stoelen overdag al bewerkt met de stofzuiger maar er kwamen met die borstel nog beste vlokken haar vanaf. :wow:

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:07

Wond van Noa was zo mooi maar sinds paar dagen komt er wat wondvocht? en een korstje. Is dat normaal na een week?