Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:12

Wat erg Sassy, sterkte. Hopelijk kun je dit grote verlies ooit een plekje geven!

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:48

Heel veel sterkte!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:42

Heel veel sterkte!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:57

Heel veel sterkte Sassy!

Zaterdag weer training, echt zoveel zin in.
Jammer dat er nog maar 2 lessen zijn en dan zomerstop..

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:03

Sterkte Sassy :(

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:56

Veel sterkte.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:50

Heel veel sterkte sassy.... :(:)

morgenavond weer lekker trainen *\o/* flink pijnstiller innemen van te voren zodat ik in ieder geval een beetje kan rennen :') (naja het gaat beter dan vorige week, maar nog steeds niet zoals het hoor, morgenvroeg eerst even naar de huisarts vokr een doorverwijzing :( )

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 07:39

Oh Sas dat is niet leuk. Begrijpelijk dat je hier wat minder was. Veel sterkte met het verlies van je kanjer

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:21

Sterkte Sassy!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:41

En gaan jullie nog iets leuks doen met de honden dit weekend? :)
Ik ga morgenochtend weer lekker trainen :)

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:44

Morgenmiddag weer trainen

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:04

Zo de training weer gehad. Het probleem blijft dat zodra de trainster mij komt helpen met vasthouden etc, gioia niets meer doet. Ik ben dus nu de paaltjes aan het aanleren met een beetje hulp van mijn schoonzusje (tips voor een manier die ik haar alleen kan leren en de eerste keren vasthouden). Tussendoor kwam de trainster nog 1 keer helpen en deed gioia het dus weer helemaal niet. De trainster draait zoch om, ik zet haar op de plaats (nog niet aan het begin maar ong het midden) en roep "paaltjes" en ze doet ze gewoon |o

Naja tussendoor ook maar rustig zelf de kattenloop met haar geoefend en dat gaat al vrij goed.

Volgende week een nieuwe kans....

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:17

Luisterd ze wel naar andere mensen of puur alleen niet naar je instructrice? Als het alleen bij haar is dan kijken of je kan schterhalen waarom en er wat tijd in steken samen met haar en los van de toestellen.

Bodhi is over het algemeen best makkelijk bij vreemden. Maar ik heb 1 collega waarbij Bodhi consequent blijft grommen en super onzeker is (heel soms zelfs urine laat lopen). We hebben ons er maar bij neergelegd dat Bodhi haar echt niet mag/heel onzeker van haar wordt. Dus nu vermijden we de confrontatie tussen hun en dan gaat het prima.
Ik hoop dat het bij jullie niet zo is als bij ons, is dit wel zo, weet je dan waarom dit gedrag gestart is?

Sterkte Sassy! Kan me ergens een beetje voorstellen hoe verloren en verschrikkelijk je je moet voelen. :(

De ontheffing voor de bikejoring is eindelijk binnen, dus we kunnen legaal rondfietsen nu! :)

Afbeelding

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 06:18

Ze vind vreemde mensen zowieso niet leuk. En luisteren doet ze het beste naar mij. Bij mijn ouders is ze bv de hele dag, maar daar luisterd ze niet zo goed naar als bij mij.
Ze wist op een gegeven moment wel de trainster te vinden voor een snoepje |o maar vlak daarna was ze toch weer eng.

Ik ben gioia de laatste tijd extra veel mee aan het nemen naar bv de bouwmarkt. Hele drukke plaatsen ga ik niet doen (vind ik zelf niets), maar ze moet maar wennen dag vreemde mensen haar aaien (en vooral kinderen).

Wat fijn dat de ontheffing binnen is *\o/*

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 07:10

Leuk Angelique! Lekker racen met Bodhi

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 07:33

Hoezo moet ze wennen dat vreemde mensen haar aaien, als zij dat gewoon niet leuk vindt? Kan je haar niet beter leren dat ze helemaal niks hoeft met vreemde mensen? Dat je eventueel er aan zou werken dat ze je trainster niet meer zo spannend vindt, snap ik, maar waarom ze perse geaaid moet worden door vreemden als ze dat zelf niet wil?

Super Seni!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 08:02

Leuk Seni!

Ik zou wel oefenen dat ze voor je trainster minder bang word, Kenny heeft t ook bij sommige, m'n eigen trainsters niet(hebben wel al 3 seizoenen les van de ene en de ander is heel rustig) maar bij behendigheid proefles was er een man en die vond ie ook eng.
Alleen vreemde mensen maakt mij niet zo veel uit, ik laat Kenny ook alleen aaien als ik zie dat ie dat zelf wil. En zeker door jonge kinderen laat ik m niet aaien, pas waren er in de straat 2 kinderen die zo op me af liepen en Kenny zat al 10 meter achter me t liefst.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 16:53

lastig dat de instructrice eng is. Kan ze wel op een afstandje meekijken en daar van uit tips geven. Uiteindelijk dichterbij komen. En voor/na de les wat meer contact met je hond maken misschien.

Aaien door vreemde mensen zou ik niet doen. Boco loopt zelfs met een k9 tuig met niet aaien erop. Boco is juist veel te enthousiast naar mensen. Zodra mijn trainer te dicht in de buurt is (vooral toen we bezig waren met aanleren) kon ik ook niks meer. Waren te veel prikkels en dan probeert Boco alleen maar aandacht te zoeken bij haar.
Wanneer we in een winkel/markt lopen en mensen kijken alleen al naar hem wil hij er al heen. Als jullie nog tips hebben??? Gelukkig als hij los loopt heeft hij dat al bijna niet meer.

Wij hebben komende week een wat drukkere planning. Maandag een normale behendigheidsles. Woensdag workshop behendigheid. En tussendoor nog een inenting halen. En binnenkort mag Boco naar een trimsalon we hebben een trimbehandeling gewonnen bij een facebook actie.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 17:01

Oh zo enthousiast is soms ook lastig inderdaad.

Drukke week dus, leuk hoor!

De training ging weer goed hier. Grappig om te zien dat Kenny bij mij alles doet maar bij m'n zusje niet. We hadden even een rondje geruild van hond.

Wie gingen er ook al weer meedoen bij de behendigheidwedstrijd 20 juni, bij kynologen vereniging voorne putten eo in Spijkenisse?
Ik ga waarschijnlijk helpen bij de wedstrijd :) ze vroegen nog vrijwilligers dus gelijk maar opgegeven haha

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:42

Ik doe mee :D

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:44

Leuk!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:38

Ik oefen dat met haar omdat ze soms te heftig reageert. Dan rent ze hard weg (ook bij mij uit de buurt) of gaat grommen. Dat is iets wat ik absoluut niet toesta ;) dus het is niet alleen om beter met de trainster overweg te kunnen maar ook bv met de buurman van mijn oma of een bekende als ik die tegenkom terwijl ze losloopt. Zodra ze trouwens vaak een hond bij zich hebben is alles goed haha dan is ze meer met de hond bezig :p

hmmm ik heb nog 1 week de tijd om vervanging te vinden voor een middagdienst eind juni anders kan ik een week niet meetrainen :s mensen die eerst zeiden graag te ruilen kunnen of willen opeens niet, dus nu is het maar afwachten |o
naja anders heeft ze eens een weekje rust

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:04

Kan je haar dan niet beter leren om mensen te negeren, dat ze er gewoon niks mee hoeft? Want als zij zo duidelijk aangeeft het niet leuk te vinden, wat wil je dan bereiken door haar wel te laten aaien door vreemden?

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 21:33

Ik doe ook mee in Voorne Putten :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 21:43

Mag ik me ook melden?
Mijn ouders (nou ja, mn vader) trainen met hun boomer benendigheid... En ik ga donderdag beginnen met Gevorderden 1 met mijn chihuahua en daarna wil ik met haar ook behendigheid/breitensport gaan doen :)