Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 12:22

Tommy is nu met bijna 6 maanden wel echt betrouwbaar zindelijk. Denk al een dikke maand nu. Maar moet ook zeggen dat wel altijd de deur open staat hier := van wandeling tot wandeling werkt hier niet want omdat wij buitenaf wonen en de honden hier in de tuin en de wei kunnen etc, lopen wij niet 4x per dag. Hij komt me ‘s avonds als het donker is wel echt halen als hij moet want dan durft hij niet alleen :')

We hebben vandaag onze 2e les basiscursus gehad. Vorige week was echt pittig, want Tommy vindt andere honden dus niks en blaft dan. Vorige les was hij dus bijna de hele les aan het blaffen :\ we kregen wel heel goede tips en aan het einde van de les was het veel minder.
Thuis met wandelen oefenen we op dezelfde manier maar krijg ik hem er echt niet uit, dus ik was heel bang dat het nu ook niet goed zou gaan. Maar vandaag gedroeg hij zich voorbeeldig *\o/* een paar keer blaffen, maar we konden zelfs naar het midden lopen om daar even te drinken, langs de andere honden af. We krijgen een rustig plekje aan de hoek van het veld en een snuffelplekje (vandaag een oude spijkerbroek) en dat helpt goed. Volgende stap is nog meer aandacht bij ons de hele les zodat we ook alle oefeningen goed mee kunnen doen :))

idylle

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 13:33

Jip is 5,5 maand en geeft sinds vorige week aan als ze naar buiten moet. Ze wordt minimaal 5 x per dag uitgelaten en we willen naar 4 x per dag. Daarbuiten geeft ze het dus sinds vorige week aan.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 13:35

Hoe leren jullie je pup alleen in de auto te blijven?

'Alleen' thuis is geen probleem (dan is ze meestal met onze andere hond, tenzij ik de andere hond uitlaat, dan is ze alleen) maar in de auto is een drama zodra ik bij de auto wegloop. Iemand tips?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 13:44

idylle schreef:

'Alleen' thuis is geen probleem (dan is ze meestal met onze andere hond, tenzij ik de andere hond uitlaat, dan is ze alleen) maar in de auto is een drama zodra ik bij de auto wegloop. Iemand tips?

Niet :+
Ik laat dr nooit alleen in de auto. Vind dat al snel heel erg warm/benauwd.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 13:58

Dat ging bij ons een beetje vanzelf. Maar ik zou voor nu kleinere stapjes maken. Blijft ze ook al rustig als je er zelf nog bij bent? Als je bv de auto open hebt staan en je staat ernaast, gaat ze dan ook echt rustig zitten/liggen? Als ze die rust heeft, zou ik erna uitbreiden door eerst in zicht te blijven en afstand te nemen en kijken hoe ze reageert daarop en dan belonen en teruglopen als ze rustig blijft en zo verder uitbreiden met ook uit zicht gaan bv.

Eventueel eerst ook thuis nog verder oefenen en daar de basis uitbreiden met meer momenten zonder de andere hond erbij. Heb je thuis een camera waarop je kunt zien dat ze ook rustig is als je met de andere hond bent lopen? Is ze daar met alleen blijven wel Echt rustig bv? Heb je daar beeld van zeg maar.

Ik vind het wel persoonlijk wel belangrijk en fijn dat Arya even in de auto kan blijven maar het ligt ook maar net aan hoe je leven is. Ik ging/ga er vaker alleen op uit met de auto en als ik ergens echt nodig naar het toilet moet, dan moet dat ook echt even kunnen bv. want dan kan ik het niet bij wijze van nog 2uur ophouden tot thuis omdat ik de auto niet uit kan. Ik ga bv meestal standaard naar het toilet na een wandeling verder weg (als er een toilet aanwezig is) en voor we dan terug naar huis rijden - of anders onderweg bij een tankstation. Arya zit ook in een bench, wat ze heel gewoon is en dat helpt denk ik ook al, zo’n vertrouwd plekje. Of als ik even snel op 1 weg bij de DA iets moet oppikken e.d. laat ik haar ook wel eens in de auto zitten (wanneer de temperaturen dit aan kunnen) bv. Onze caddy word gelukkig niet zo heel snel warm, en lucht ook goed door als ik de deuren open zet etc dus op warme zomerdagen na - als ik sowieso niet snel wegga met de auto - kan Arya prima in de auto zitten zonder dat het benauwd word bv., dat scheelt al.

Ook sta ik vaker op een parkeerplaats dan wel eens met mensen na te kletsen na een wandeling e.d. en dan vind ik dat ze ook gewoon even rustig in de auto moet kunnen wachten als ik haar al erin zet om te laten drinken en rustig te worden. Dat soort kleine dingen gebeurd bij ons in ieder geval toch wel regelmatig :j Uiteraard doen wij alles echt wel met beleid en laat ik mijn hond niet met warme temperaturen in de auto zitten (zonder airco aan of überhaupt) maar ik vind het in meer situaties wel prettig dat ze het in ieder geval kan als het nodig is.

edit; is ze ook onrustig als de andere hond erbij is in de auto? Anders kan ze misschien van die leren ook? Al snap ik dat je haar ook alleen relaxed wil hebben wel maar kan in het begin wel misschien een fijne basis geven als ze steun heeft van de andere hond.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 31-08-24 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 14:12

Machie schreef:
Wat noemen jullie betrouwbaar zindelijk?

Ik vind ze pas echt betrouwbaar zindelijk als ik er niet extra mee moet wandelen of als ze het echt goed zelf aangeven.
Mijn honden hebben dat allemaal voor de 6 maanden nooit gered. Lumoz doet al heel lang eigenlijk niks meer in huis als we goed opletten, maar als we hem niet extra meenemen doet ie t wel in huis.

Ja dat vind ik ook betrouwbaar zindelijk

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 14:15

idylle schreef:

Net als in de bench thuis. Korte stukjes en dat uitbouwen. Nu kunnen ze beide gewoon met de koffer open in de auto liggen.
Ik heb een speciale deken voor over de auto en die houdt hem 5 graden koeler. En ze liggen er nooit in zonder ramen en/of de kofferbak open.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 14:22

Machie schreef:
Wat noemen jullie betrouwbaar zindelijk?

Ik vind ze pas echt betrouwbaar zindelijk als ik er niet extra mee moet wandelen of als ze het echt goed zelf aangeven.
Mijn honden hebben dat allemaal voor de 6 maanden nooit gered. Lumoz doet al heel lang eigenlijk niks meer in huis als we goed opletten, maar als we hem niet extra meenemen doet ie t wel in huis.

Dan is Novi onbetrouwbaar zindelijk :D

Met dit mooie weer staat de deur altijd open doet ze het in de tuin als ze moet.

Ze is nu 5 maand.

Onze andere hond (jack russel) is 3,5 jr maar met slecht weer buiten 's avonds doet ze niks (hoe lang je ook wacht..) en ligt er gerust een plasje en/of poepje in de keuken de volgende ochtend..

We hebben eerder een labradoodle gehad en die was binnen een week volledig zindelijk. Bizar vond ik dat.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 07:43

Jabba is 5.5 maand en op een goeie dag redden we het met 5x uitlaten. Maar er zijn ook dagen dat het 8x is :') Hij geeft het duidelijk aan en dan moet hij ook echt. Hij is verder wel zindelijk in dat hij niet in huis plast, alleen beginnen zijn hormonen wat op te spelen want hij heeft gister in huis over Obi zijn kop geplast...

Een andere pup die ik ken is 7 maanden en die red het met 3x per dag. Maar moet zeggen dat die ook een stuk rustiger is, heb het idee dat ze dan ook minder vaak uit hoeven.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 09:56

Pantykous schreef:
Voor de al zindelijke pups: wanneer waren die echt goed zindelijk?

Alles variërend tussen de 9 weken & 10 maanden. Maze is drie en moet nog steeds 's nachts een keer plassen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 12:54

Mijn puppy is van de week voor het eerst bij de schapen geweest en deed het erg leuk. Ik vind het altijd zo leuk om te zien dat ze instinctief weten dat de schapen bij elkaar moeten blijven.
Het was echt snuffelen dus veel hebben we niet gedaan maar toch leuk!Afbeelding
Afbeelding

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 17:12

Koda is 12 weken en we kunnen nu wat langer tussen het uitlaten wachten. Dus niet direct als hij wakker is etc.
Hij laat wel wat lopen als hij enthousiast is: als een van ons thuis komt of hij een ander persoon ontmoet. Hij is dan zo blij en dan laat hij het dus lopen :')

Ahh Machie, wat super leuk!! <3

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 23:47

Machie: wat leuk! Altijd zo leuk om te zien hoe bij bepaalde honden echt hun instinct naar boven komt! :j

Onze, 10 maanden oude, 'pup' is 3 weken terug voor het eerst naar een pension geweest. 5 dagen. Sinds terugkomst vinden we hem echt rustiger in huis. Buiten is hij nog net zo enthousiast en fanatiek, maar binnen ligt hij echt veel vaker te rustig te slapen. Eerste week dachten we dat hij gewoon bekaf was, maar nu vraag ik me toch echt af of hij dan misschien in die 5 dagen daar heeft geleerd meer rust te pakken?

Meerdere die zoiets gemerkt hebben bij hun hond?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 16:34

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 17:29

Jazeker! *\o/*
Met 3 honden, want oppashond Joep is hier zo vaak dat hij er gewoon helemaal bij hoort. :')

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 17:58

Yes! Wij zijn er bij *\o/*

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:19

Is niet handig met zo'n onderschrift :')

Voor degenen die mee doen, veel plezier!!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:04

Ik ben te weinig actief om aan zoiets mee te doen.

Afijn Chimmy heeft zijn 1e les gehad en het viel me niet tegen. Snel afgeleid bij prikkels, maar daarom gaan we ook. Vanaf volgende week mag hij uurtje later en meedraaien met de hondjes van de vervolgcursus, hij is ook al 11 maanden. Een deel was ook over een plankje lopen, op krukje staan, onder zo'n hooper ding door dus al met al wel leuk. En nu is hij uitgeteld en ik eigenlijk ook, want het is toch een drukte zo'n groep pups en jonge honden.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 09:05

Ik ben het wel eens met de meeste wat betreft betrouwbaar zindelijk. Millie heeft nu nog wel eens een plasje binnen als wij de signalen niet direct zien. Ze gaat meestal voor de deur zitten of drentelen. Maar ze kan het nog niet ophouden.

Verder lijkt het tanden wisselen hier nu echt begonnen. Bij de dierenarts vrijdag zagen we dat er 1 ondertandje uit is. En gisteren was ze echt een beetje aan het drentelen, niet lekker kunnen liggen en telkens iets anders te kauwen pakken. Ene keer een knuffel, dan weer iets met rubber of de nylabone sleutels. Dus denken dat het dan even niet fijn voelt.

Leuk die secret santa!

Alleen in de auto is wel handig af en toe maar hier ook geen must. Wij oefenen nu met alleen even beneden blijven :)) dat ging eerst heel goed, maar nadat ze bank had ontdekt was het ineens niet zo leuk om even alleen te blijven. En nu zijn we dat weer meer aan het opbouwen. Vind het lastig om te kijken wat goed is zonder teveel te beoordelen wat anderen doen. Op stal is er een pup van 10 weken en ze gaat gerust even weg om boodschappen te doen. Dus dan zie je meteen hoe erg dat per hond kan verschillen…

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 10:11

Max kan rustig ook een paar uur beneden blijven, we hebben hem dan in de keuken. Helemaal los lijkt me nog iets teveel prikkels voor hem. Hij is 16 weken eind van de week.

Qua zindelijkheid, hij kan het wel goed ophouden maar soms ziet hij buiten teveel. Dan is hij niet kalm genoeg en gaat binnen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 11:56

Jip is vandaag 24 weken en gisteren voor 't eerst 5 uur in de bench gezeten. Super trots op haar! Wisselen is ze nagenoeg klaar mee. Heeft alleen boven nog 2 hoektanden waar de volwassen hoektanden al achter groeien, even in de gaten houden dus.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:24

Wat tof tussen de schapen Machie!!

Leo schreef:
Hebben jullie je allemaal al opgegeven? :))
[LZP] Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Ik wilde graag dit jaar, maar er komt hoogstwaarschijnlijk iets tussen haha :P
Als dat doorgaat ben ik druk zat einde jaar, dus toch maar even niet. Misschien volgend jaar!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:32

Lumoz kan best even alleen zijn, maar wel in de bench. Als ik ‘m los laat trekt ie alle planten uit de potten en pikt ie alles waar ie bij kan :+
Maar in de bench is het prima.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:53

Uhm, heeft hier iemand een tip voor een regenjas? Niet voor mij maar voor de pup :Y)

Die moet ik verplicht hebben voor de puppycursus maar jeetje, zoveel keuze! Ik train met tuigje dus er moet een opening zijn om daar de riem aan te doen.

Tips voor een kleed met waterdichte onderkant (voor als het veld nat is), zijn ook welkom! :j

Spoiler:
Volgende keer gaan we naar een hondenschool met binnenlokatie gok ik :')

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:56

idylle schreef:
Jip is 5,5 maand en geeft sinds vorige week aan als ze naar buiten moet. Ze wordt minimaal 5 x per dag uitgelaten en we willen naar 4 x per dag. Daarbuiten geeft ze het dus sinds vorige week aan.

Ik vind vier keer per dag echt weinig? Ikzelf ga alleszins ook vaker dan vier keer naar toilet ;) Ik merk dat Odie bijvoorbeeld s' morgens zeker twee keer op hetzelfde uur naar buiten moet, dan is zijn blaasje heel vol. Ik zou het nooit redden met maar vier keer per dag uitlaten.