van wandeling tot wandeling werkt hier niet want omdat wij buitenaf wonen en de honden hier in de tuin en de wei kunnen etc, lopen wij niet 4x per dag. Hij komt me ‘s avonds als het donker is wel echt halen als hij moet want dan durft hij niet alleen
We hebben vandaag onze 2e les basiscursus gehad. Vorige week was echt pittig, want Tommy vindt andere honden dus niks en blaft dan. Vorige les was hij dus bijna de hele les aan het blaffen
we kregen wel heel goede tips en aan het einde van de les was het veel minder. Thuis met wandelen oefenen we op dezelfde manier maar krijg ik hem er echt niet uit, dus ik was heel bang dat het nu ook niet goed zou gaan. Maar vandaag gedroeg hij zich voorbeeldig
een paar keer blaffen, maar we konden zelfs naar het midden lopen om daar even te drinken, langs de andere honden af. We krijgen een rustig plekje aan de hoek van het veld en een snuffelplekje (vandaag een oude spijkerbroek) en dat helpt goed. Volgende stap is nog meer aandacht bij ons de hele les zodat we ook alle oefeningen goed mee kunnen doen
Uiteraard doen wij alles echt wel met beleid en laat ik mijn hond niet met warme temperaturen in de auto zitten (zonder airco aan of überhaupt) maar ik vind het in meer situaties wel prettig dat ze het in ieder geval kan als het nodig is.

Ik merk dat Odie bijvoorbeeld s' morgens zeker twee keer op hetzelfde uur naar buiten moet, dan is zijn blaasje heel vol. Ik zou het nooit redden met maar vier keer per dag uitlaten.