Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

candalisa

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:59

Meisie wij trainen ook hoopers is erg leuk om te doen hier een voorbeeld van mila vorige week
https://youtu.be/YHYs3WP2JeM
Maar moet je hem vasthouden tijdens het lopen want dat lijkt mij niet handig want de riem blijft dan toch aan de hoopers hangen?

Kaus ah bah zeg hoe verloopt het ziekte verder?
Emma is juist een blije allemans vriend die vind niks spannend ik liep net met haar apart en werd er 20 meter verderop vuurwerk afgestoken en ze huppelde net zo vrolijk mee. Raya is in de thuis situatie juist de stoere van de 2 dus ik zou eerder verwachten dat de andere haar zouden meenemen maar als ik ze allemaal mee heb blijft Raya alleen bij mij. Ik zou geen riem bij hoeven hebben want ze plakt gewoon aan mijn been. Ik werk met haar zoals ik met alle honden in een angst fase werk en ik laat haar ook bij bekende achter nu zodat ze wat “gespeend” wordt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 15:21

Even een ego post tussendoor...
Onder het mom durft te vragen.

Iemand toevallig een DC walk air maat M te koop?
of een Hunter Divo s/m?

Voor de pup van m'n schoonzus aan't kijken of we 'm toevallig 2e hands kunnen vinden voor een leuk prijsje.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 17:32

Ik breek even in. Cursebreaker, ik heb de Hunter Divo gehad, maar was er niet heel tevreden over. De pasvorm was goed, maar de dingen waarmee je 'm op maat maakt (hoe heten die? Die schuifdingen, weet je wat ik bedoel?) bleven niet goed zitten. Ik moest alles om de haverklap weer strakker maken. Ik zou dus eerder voor een DC gaan :)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 17:35

CB er staat eentje op marktplaats maar die is roze. Pup was een reu toch?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 18:18

@Many,
wat jammer om te horen! Dankjewel voor het delen van je ervaring :j
De Hunter divo hebben we toevallig vandaag in de pets place gepast - DC hebben ze hier helaas nergens in fysieke winkels, al kan ik daar wel van zeggen al dat de Walk Air gewoon altijd wel netjes zal passen omdat we daar eigen ervaringen in hebben; Arya had die als pup ook bv - en die zat namelijk echt heeeel erg fijn bij d'r dus qua pasvorm was die idd echt top! De sluitingen en schuif dingen vond ik op het eerste gezicht wel vergelijkbaar ogen met bv Dog Copenhagen - heb ze in de winkel ook verschoven al namelijk met passen O:) :') Maar wel jammer als er idd dingen snel kapot gaan. Heb je het bij Hunter aangegeven? Als er zwakke punten in zitten, heb je in principe garantie erop. Maar het tuigje wat ze nu aan gaat krijgen is ook niet voor zo heel lang en zal ze alweer aan een grotere toe zijn dus als de pasvorm wel goed is verder, zal die het voor tijdelijk prima moeten doen denk ik. Maar het is even afhankelijk van wat we 2ehands gaan vinden.

@nynkster,
oeh ik ga nog eens spieken, dankje! Op MP waren er een enkele die idd qua maat goed waren en hebben we contact mee opgenomen. Maar het meeste was jammer genoeg al gereserveerd of qua prijs zo hoog dat je dan eigenlijk net zo goed nieuw kunt kopen. M'n schoonzus houdt van kleurtjes dus roze zou eigenlijk perfect zijn denk ik haha - is een teefje. Ze vind bv die fuchsia van DC ook helemaal fantastisch.

Wij hebben de tuigjes gewoon altijd nieuw gekocht, ook in de pup tijd, dus dat 2e hands zoeken enz is echt niet een handigheidje van me haha. Valt me in ieder geval wel op dat de DC tuigen sowieso snel weg zijn :j

Moet zeggen dat het me wel weer tegenvalt bij pets place dat ze van de 2m aan tuigjes, 1 meter volledig vol hebben hangen met de K9 tuigen := >;) M'n schoonzus heeft die voor d'r vorige hond gehad en zei nog tegen me hoe fantastisch ze 'm wel niet vond en dat haar fysio dat juist had aangeraden aan haar toendertijd dus met andere woorden; ik overdrijf met m'n 'die zijn niet goed voor ze, en zeker niet voor de groeiende honden'. Da's echt olie op mijn vuur gooien - zeker als ze me zoals gister nog een artikel doorstuurt waarin staat: de beste puppy tuigjes en de K9 groot in beeld komt. ehhhh :') :') :') Hoop echt dat ze niet alsnog voor de K9 gaat opeens, maar zou me ook niks verbazen als ze nu niet snel genoeg 2ehands wat gaat vinden. Maar goed, niet mijn hond dus niet mijn keus natuurlijk. Ben al hoopvol dat ze naar goede merken aan't kijken is nu dus moet maar even stil zijn en bidden dat ze wat vind :')

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:30

cursebreaker schreef:
@Many,
wat jammer om te horen! Dankjewel voor het delen van je ervaring :j
De Hunter divo hebben we toevallig vandaag in de pets place gepast - DC hebben ze hier helaas nergens in fysieke winkels, al kan ik daar wel van zeggen al dat de Walk Air gewoon altijd wel netjes zal passen omdat we daar eigen ervaringen in hebben; Arya had die als pup ook bv - en die zat namelijk echt heeeel erg fijn bij d'r dus qua pasvorm was die idd echt top! De sluitingen en schuif dingen vond ik op het eerste gezicht wel vergelijkbaar ogen met bv Dog Copenhagen - heb ze in de winkel ook verschoven al namelijk met passen O:) :') Maar wel jammer als er idd dingen snel kapot gaan. Heb je het bij Hunter aangegeven? Als er zwakke punten in zitten, heb je in principe garantie erop. Maar het tuigje wat ze nu aan gaat krijgen is ook niet voor zo heel lang en zal ze alweer aan een grotere toe zijn dus als de pasvorm wel goed is verder, zal die het voor tijdelijk prima moeten doen denk ik. Maar het is even afhankelijk van wat we 2ehands gaan vinden.

De schuifjes gingen niet kapot, maar bleven niet op hun plek zitten. Na een wandeling zat het tuig dus een stuk losser dan van tevoren :+ Niet echt handig. Misschien komt het doordat Pomme nog weleens trekt hoor, dat weet ik niet. Maar bij mijn andere tuigen gebeurt het niet. Een tuig dat ik trouwens wel een aanrader vind (en heel prima geprijsd!) is de Trixie Premium Trekking: https://www.trixie.de/heimtierbedarf/nl ... ard=210222

Maar misschien heb je al genoeg opties, dan negeer je mijn suggestie maar. En hopen dat ze niet toch voor een K9 gaat, haha. Ik heb trouwens weleens gehoord dat op die K9-tuigen zo enorm veel marge zit, dat het voor dierenwinkels heel lucratief is om ze te verkopen. Dat zou het enorme aanbod verklaren ;)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:25

Hier 3 vd 5 honden vermoedelijk kennelhoest.. zo niet blij mee met twee zorgenkindjes waarvan een hartmedicatie gebruikt.

Vd week berichtje in app van hondenschool dat er een niet kwam ivm kennelhoest, voor zekerheid niet gegaan afgelopen week zelf ook maar nu drie vd vijf aan t hoesten.

Nog nooit in alle jaren dat we honden houden gehad.. de oudste driepoot heeft het van elf, Ivy en herder van m'n zus.

Dus Ivy en herder van m'n zus toch opgelopen daar

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:22

Canadalisa, hij heeft er gelukkig nog maar weinig last van. Begin dit jaar was het veel erger. Toen heb ik op sommige momenten zelfs wel overwogen hem in te laten slapen omdat ik dacht dat het nooit beter zou worden. Ik wil hem dan ook absoluut niet meer aan de medicijnen... Dan maar al zijn nagels eraf. Donderdag telefonisch overleg met de DA wat we nu gaan doen.

Marlies, bah wat sneu :(:) niks aan! Heb ze toevallig geënt? Ik heb een jaartje terug ook 3 gehad met kennelhoest waarvan degene die geënt was er eigenlijk nauwelijks last van heeft gehad. Misschien geeft dat hoop!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:59

Hier hadden ze het van de zomer en ook 1 aan de hartmedicatie.
Allemaal gehad behalve die oude soepkip :')
En allemaal niet er tegen geent.

Hoop dat ze bij jou ook er net zo makkelijk vanaf komen.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 16:47

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. Ik krijg over 2 weken een puppy, maar ik zit met wat vragen. Ik was benieuwd hoe jullie hier in staan.
Laten jullie je hond het eerste jaar loslopen of alleen aan een lange lijn. Een hondenschool waar ik met mijn vorige hond heb gelopen adviseert dit, want voorkomen is beter dan genezen. Mijn vorige hond is inderdaad nooit weggelopen en luisterde zeer goed. Maar het lijkt mij zo fijn om de hond het eerste jaar los te hebben.
Zou je met bench training de eerste nachten bij de pup slapen of gelijk laten wennen aan het alleen zijn. Een honden trainer zei dat een pup anders 2 keer moet wennen als je eerst bij de pup gaat slapen en daarna niet meer.

Ik twijfel tussen 2 honden scholen. Was wel benieuwd of iemand met deze scholen ervaring heeft, als dat hier besproken mag worden. Hondenschool buddy en hondenschool Ronald van Kampen, beiden in Groningen.
Ik ga ondertussen even het topic door bladeren.

KimDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 16:48

Joh, de eerste dag dat ze hier zijn gaat de riem eraf en niet meer eraan als het niet nodig is. :') Een jonge pup zet het niet zonder reden op een lopen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 16:50

Welkom Bodan! Ik denk dat loslopen helemaal afhankelijk is van het type hond dat je neemt. Ik ben zelf van de kelpies en die hoef je eigenlijk niet leren los te lopen. Die komen meteen wel als je ze roept. Dus due lopen ook los vanaf dag 1. Maar stel je hebt een labrador met bananen in z'n oren, dan zou ik m lekker aan de lijn houden tot hij betrouwbaar los kan lopen.

Hetzelfde geldt voor erbij slapen, kijk wat bij je pup past en laat je niet leiden door de mening van iemand anders.

Hondenschool Buddy heb ik toevallig zelf ook getraind! Fijne hondenschool :D Wel erg clicker georiënteerd, daar was ik na een tijdje wel wat klaar mee.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:15

Eens met Kaus, hangt af van het type hond. De onze was dus wel zo'n puppy die het op een lopen zette :+ Ik zie d'r nog gaan, krap 10 weken oud, neus aan de grond en doeiiii baas! Die loopt nu, bijna 2 jaar later, nog steeds maar sporadisch los. Heeft gewoon (te)veel jachtinstinct.

Wat voor hond krijg je? De hondenscholen ken ik niet, dus daar kan ik je niet mee helpen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:39

Welkom Bodan!

Hangt oa wel echt van het individu/type hond af ja (Maar ook de manier Hoe jij in je schoenen staat als eigenaar zijnde en ermee omgaat. Een beetje een combi dus wel van verschillende factoren denk ik)

De pup(herder) van m'n schoonzus rent momenteel gewoon echt overal op af, en doet dat al vanaf dag 1 - die is heel erg zeker van zichzelf en zoekt echt grenzen op - en negeert haar dan ook echt. Dus zij werkt eerst nu aan de band en gehoorzaamheid voor ze doorgaat met los aka: pup zit aan de lange lijn en krijgt de ruimte wanneer het kan en anders niet. Die moet je gewoon echt beperken nu in haar vrijheid. Uitzondering met bekende honden: als wij samen zijn met Arya van ons erbij, gaat ze wel op een overzichtelijk stukje altijd even los, maar dan is ze vooral met Arya bezig en rent ze niet weg. En ze heeft dan nog een andere vriendin met een hond waar ze los mee loopt in omheinde stukjes bv.

Arya daarentegen loopt vanaf dag 1 al los, waar en wanneer dat kon uiteraard maar we kwamen elke dag wel ergens waar ze gewoon los kon, want die was meteen heel erg aanhankelijk en wilde bij ons zijn, dus dat ging met haar heel goed. Heb wel in de maanden erna in losloop ook moeten werken eraan want ze kreeg ook momenten dat ze wel ergens hoi wilde gaan zeggen bv. dus daar hebben we aan gewerkt. Maar in de regel blijft ze gewoon al van pup af aan heel netjes bij me normaliter.

2 heel verschillende honden dus, Arya en de pup van m'n schoonzus. Beide Duitse Herders.
Haar vorige hond was ook meer zoals Arya en bleef ook vanaf dag 1 al bij d'r. Maar bij Riley nu moet ze echt eerst gaan focussen op de band omdat die meer versterkt moet worden omdat die heel erg zelfverzekerd is en graag d'r eigen plan trekt. Is denk ik dus ook echt even aankijken hoe de pup naar jou toe is straks als ie er is. Twijfel je, zou ik met een lange lijn beginnen en los op stukken waar het omheind is bv.

--

Many

Laatste update: ze heeft een hunter tweedehands gevonden hoor ik net :')
Dus we gaan het zien wat die schuifjes gaan doen bij haar.
Normaal hoor ik juist wel goede dingen over Hunter, dus wel jammer van jouw ervaring.
Hoop dat zij dat niet gaat hebben. Maar de pup zal sowieso niet heel lang in deze maat gaan zitten, dus hopelijk valt het dan allemaal wat mee. Qua pasvorm was ie wel echt super fijn, dus dat is in ieder geval wel al iets haha. De rest maar even afwachten.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 19:08

Bodan:
Allereerst welkom, wat een leuk vooruitzicht :D
Ik durfde mijn Golden als pup niet los te laten vanwege de eerder genoemde bananen in de oren. Echter kreeg ik toen de opmerking of ik bang was dat die sneller was dan mij (zo snel ging die toen nog niet :+ ) Sindsdien toch los laten lopen vanaf de 9 weken en dat is echt super geweest. Mijn ouders hebben hun golden het eerste jaar niet los gehad en die hebben echt problemen met het terugkomen en dat de hond uit zicht loopt enzo terwijl Cody netjes in mijn buurt blijf zoals ik dat getraind heb

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:46

Nou de vierde van de vijf begon ook flink te hoesten dus alle vijf laten checken net en alleen m'n harte kindje heeft nergens last van en schoon. De andere vier aan de antibiotica nu en niet zoveel wandelen.

Ivy heeft het niet op vreemde mensen maar wederom weer een engeltje geweest bij de dierenarts. Heel open en enthousiast en braaf geweest. Trots op der. Heb er toen we aan de beurt waren pas uit de auto gehaald, hoefde ze niet te wachten in de wachtkamer.

Dierenarts was zeer tevreden over hoe ze eruit zag. Heupjes voelen ook goed en ze is goed gespierd. Als ze uitgegroeid is foto's laten maken overal van maar dan gaan we naar putten denk ik.

Hier kunnen alle honden los lopen maar doe het alleen waar het overzichtelijk is zodat ik er terug roep en aan lijn als er andere honden komen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:05

Wat rot van de kennelhoest!
Aangezien je er wel snel bij bent zal het kuurtje wel snel en goed aanslaan normaliter. Maar zeker met de wat zwakkere hondjes wel beter om even rigoreus aan te pakken nu. Beterschapjes!

Wij hadden een leuke wandeling/meeting met Kim en Cody vandaag bij de Loonse- en Drunense duinen.

Afbeelding

Zowel hondjes als baasjes hadden een leuke klik xD
Nu ligt Arya tutti kaputti op de bank haha.

Komende dagen even rustig aan doen want ze was door verkeerd terecht komen met spelen even slecht aant lopen. Trok tijdens de wandeling wel al bij maar ik verwacht dat ze morgen dan nog wel wat stijf/beurs gaat zijn (lijkt nu al wat stijf te zijn) dus even gewoon wat aanlijn wandelingen nu.

Voor wie er nog niet bij zit maar wel wilt, pb me maar als je in de app groep wilt; daar wordt onderling data geprikt voor wandelingen voor wie wil aansluiten ergens een keer :)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 23:25

Het was gezellig Curse :D Cody ligt ook al de hele avond te slapen, hij is nog geen 1x opgestaan :')
Hopelijk gaat het snel beter met Arya en heeft ze niet te veel last/pijn.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 00:05

Cody zijn kerststrik is vandaag binnen gekomen. Gelijk even gepast :D
Afbeelding

Afbeelding

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 02:46

Ik meld me! Sinds een een working kelpie. Nog nooit zo'n makkelijke pup gehad. Heerlijk beestje.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:03

Dagahra schreef:
Ik meld me! Sinds een een working kelpie. Nog nooit zo'n makkelijke pup gehad. Heerlijk beestje.

Sinds een week dus :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:10

Oeh nog een kelpie *\%/* Wie zijn de ouders? :)) Ik heb twee gokjes :))

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:27

Kaus schreef:
Oeh nog een kelpie *\%/* Wie zijn de ouders? :)) Ik heb twee gokjes :))

Ik heb je toevallig net pb gestuurd met de namen :)

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:55

Even een random post tussendoor :+

Binnenkort is het tijd om van de puppybrok af te stappen en volwassen voer te geven.
Ik wil sowieso bij brokken blijven, heeft er iemand tips?

Ze krijgt nu Hill's VET ESSENTIALS Growth Medium puppy met kip.
Of zeggen jullie blijf nog 1 zak puppybrok geven? Ze is nu 4 maanden oud.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:45

Dagahra schreef:

Welkom! Zou wel leuk zijn om iets weer te weten en/of een foto er bij te voegen :)