Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:16

Ohhhh wie nog meer gekke honden met idiote gewoontes? Kymo wijst inmiddels vliegen aan want lukt hem niet ze te vangen maar eenmaal dood eet hij ze erg graag op brrrr. Geloof niet dat het kwaad kan maar snap niet dat het lekker is haha. Spinnen eet hij ook

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:25

Dag 17 van de loopsheid en nog steeds geen dekking. Eigenlijk zouden we haar vandaag of morgen ophalen maar mevrouw laat nog even op zich wachten :roll:

Ondertussen begint Ravi wel te wennen aan het enigst hond zijn. Hij is nu gewoon stil als ik mijn zoontje naar school breng :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-19 15:32

Haha dierenfan mijn katten vangen ze of als ik dooie geef eten ze ze op. De honden proberen ze ook te vangen. Zonder succes

He wat raar Van. Zou ze dan pas echt heel laat te dekken zijn?

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:41

Als ze bij zijn hoofd vliegen of op hem gaan zitten dan probeert Django ze ook te vangen :=

Balen Van!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-19 16:38

_Christina schreef:
Als ze bij zijn hoofd vliegen of op hem gaan zitten dan probeert Django ze ook te vangen :=

Balen Van!

Ja die van mij ook :')

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:39

Ze heeft al eens eerder zo'n lange loopsheid gehad. Toen was ze dekrijp op dag 18 dat was ook in juni/juli. Dus het is niet raar voor haar maar beetje balen dat het net nu zo is

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-19 17:11

Van schreef:
Ze heeft al eens eerder zo'n lange loopsheid gehad. Toen was ze dekrijp op dag 18 dat was ook in juni/juli. Dus het is niet raar voor haar maar beetje balen dat het net nu zo is

Ik duim dat ze zich de komende dagen nog laat dekken :(:)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 17:17

Ze laat zich wel dekken alleen de reu weet wel beter :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-19 17:49

Van schreef:
Ze laat zich wel dekken alleen de reu weet wel beter :Y)

:')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 17:56

Oké, tekenleek hierzo. Ik schrok me vanochtend kapot. 17 juni behandeld met Advantix, toevallig gister honden gewassen met Jean Peau en vanochtend voor het eerst een teek in 4 jaar tijd. In Bodhi zn dikke kraag. Volgens google hoe die er uit zag zou deze al 3 dagen er zitten, bijzonder want niets gevoeld & vanochtend direct.

Maar goed, er uit gehaald. Alles zat er aan dus in principe zou er niets achter moeten zijn gebleven.
De plek ziet er nu zo uit.

Afbeelding
Zonder flits

Afbeelding
Met flits

Is dit schokkend? Is dit dierenartswaardig? Of gewoon aankijken en goed in de gaten houden?

Sorry klink wellicht heel blond :o

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 18:10

Haal hier bijna dagelijks teken van mijn beesten af dus nee daar zou ik niet mee naar de da gaan :Y)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 18:13

Van schreef:
Haal hier bijna dagelijks teken van mijn beesten af dus nee daar zou ik niet mee naar de da gaan :Y)

Ja je leest allemaal van die spookverhalen met rode kringen er om heen en bladiebla. Maar om eerlijk te zijn zou ik het gewoon echt even niet weten :') Snap ook niet waar die ineens vandaan komt.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 18:17

Ik denk dat het wat rood is omdat je er natuurlijk hebt zitten friemelen met dat haar en dan met de tekenpen.
Misschien nog even ontsmetten en dan denk ik dat het wel goed zit. Als alles eraan zat is er niks achter gebleven

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 18:19

Oh nee joh hier is niks mee aan de hand. Wij haalden voorheen ook dagelijks teken er vanaf (dit jaar nog maar eentje) en dat laat altijd zo'n plek. Soms ook met een bultje. Ik maak me er nooit zo'n zorgen om.

Spannend Van! Ik hoop dat er nog een dekking plaats gaat vinden. Heb je al veel mensen op je wachtlijst staan?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 18:25

Oké top. Heb het vanochtend ontsmet nadat de teek er uit was. Ik houd het gewoon even in de gaten maar het zal morgen al wel bij trekken :) Vieze beesten ……

Ik blijf nog steeds duimen Van!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 18:26

Ja redelijk wat op mijn wachtlijst al zijn er wel een paar afgevallen nadat het de vorige keer niet gelukt was. Maak me ook absoluut geen zorgen over het kwijt raken van de pups :Y)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:01

Ik ben online :)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:13

Brrr teken :( gelukkig hier nog niet eentje op Skye gehad dankzij schapenvet bonbons met knoflook en iedere vier weken pipetje in dr nek. Niet slecht voor een stalhond dacht ik zo haha.

Vliegen vangen doet Skye ook en die viezerd slaagt er ook nog regelmatig in. Als het daarbij zou blijven zou top zijn maar madam kwam gister weer apetrots met een konijn aanzetten...

Vanavond was er besloten dat we ook in de sproeier kunnen spelen. Natte vos :P
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:17

Een konijn!?! :o Ze zijn hier met 'konijnen' opgegroeid al heb ik niet het idee dat hij ze echt door heeft. Maar in principe hebben ze hier nooit 'gekke dieren' gevangen of achter aan gejaagd. Vliegen bijvoorbeeld dan wel en ooit heel sneu met een pootje tegen een vlieg getapt van 'hallo? hallo? speel met mij?', alleen tsja .. vlieg was ondertussen dood gestampt :')

Hier ook vrij trouw een pipetje en daarom vind ik het ook zo bijzonder dat hij voor het eerst in 4 jaar een teek had. En het is toch niet dat we alleen maar op de straat ofzo komen. Hij loopt met alle liefde door bosjes en hoog gras te banjeren.

Heerlijk met water spelen! :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:17

xDenies schreef:

Ah nu snap ik waarom er geen reactie op kwam … ik zat in het verkeerde topic. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-19 20:57

xDenies schreef:
xDenies schreef:

Ah nu snap ik waarom er geen reactie op kwam … ik zat in het verkeerde topic. :')

Ik dacht al dat ik iets miste _O-

Hier krijgen ze echt nooit iets tegen teken en heb er in 2 jaar tijd pas 2 gehad. op iedere hond 1.. *\o/*

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:14

Ik haal regelmatig teken van de honden af :') Niets mis mee hoor, zo´n plekje is normaal.

Pas kroop er eentje op mij in huis!!! Had de honden uren daarvoor uitgelaten dus misschien van de hond afgevallen en op de een of andere manier op mij gekomen brrr, zo ranzig. Heb er ooit eentje zelf echt vast gehad op mijn buik ieeh. Jeukte zo, ik kijken, zie je zo´n beest

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:18

xDenies schreef:
Een konijn!?! :o Ze zijn hier met 'konijnen' opgegroeid al heb ik niet het idee dat hij ze echt door heeft. Maar in principe hebben ze hier nooit 'gekke dieren' gevangen of achter aan gejaagd. Vliegen bijvoorbeeld dan wel en ooit heel sneu met een pootje tegen een vlieg getapt van 'hallo? hallo? speel met mij?', alleen tsja .. vlieg was ondertussen dood gestampt :')

Hier ook vrij trouw een pipetje en daarom vind ik het ook zo bijzonder dat hij voor het eerst in 4 jaar een teek had. En het is toch niet dat we alleen maar op de straat ofzo komen. Hij loopt met alle liefde door bosjes en hoog gras te banjeren.

Heerlijk met water spelen! :D

Ja Skye leert van de roedel op stal jagen :P is dus ook weinig tegenin te brengen. Meestal is ze niet snel genoeg maar als ze met zeven tegelijk een konijn een richting op drijven is het natuurlijk een eitje :Y) vogels zijn ook goed, en muizen haha. Als ik dr zie gaan hoef ik maar te roepen en dan is het klaar maar ze is natuurlijk niet heel de dag in het zicht haha. Dus dan komt ze heel trots haar trofee laten zien.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:35

Pas wel op dat jagen officieel niet mag. Zelfs als je het niet opzettelijk doet kan je er wel problemen mee krijgen.

Skye is wel erg mooi <3 Echt fan van haar. Net als van die van jou Nynkster! :))

Dundy en ik doen dit weekend mee met de UFO longshot (distance frisbee) *\o/* We hebben zojuist geoefend op de club en dat ging super dus ik heb er vertrouwen in :D

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:48

Gaaf Kaus! Vind dat frisbee er altijd zo tof uit zien! Dundy is ook zo gaaf <3

Het gebeurt gelukkig niet vaak hoor, misschien vier per jaar(die ik vind dan), vind het zo onwijs akelig. En opeten mogen ze het ook niet meer want dan mag ik daarna ergens uitgespuugde konijnen ingewanden opruimen haha. Gooi ze tegenwoordig het bos in voor de vossen etc. Daar liggen ze dan geen 24 uur meer. Cirkeltje weer rond.