Ga gerust je gang Kalab! Konijnen zijn leuk en als je de juiste huisvesting hebt gemakkelijk om te verzorgen (vind ik). Waar heb je oa vragen over? Heb je al konijnen uit de opvang op het oog?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ilsemarie schreef:Leuk kalab! Even kort tussendoor... ik ben begonnen met groep van 6, ging een aantal maanden heel mooi maar daarna is het helaas toch misgegaan. Nu in drie koppels van 2 zitten en ze zijn allemaal opgebloeid! Dat vond ik toch wel bijzonder, dat de konijnnen allemaal veranderd zijn nu ze per twee zitten.
Willeke_ schreef:Kalab: leuk! En wat goed dat je je zo verdiept op voorhand.
Als ik het zo hoor, zou ik al snel kiezen voor achter het huis ipv in het weiland ivm vossen en roofvogels. En ook ivm de ziektes. Ik heb hier vorig jaar een konijn met myxamatose uit het weiland gevist die niks meer kon zien en door een plas ijs heen zakte. En mijn vorige konijn die naar de manege is gegaan hier in de buurt is helaas drie maanden terug aan rhd2 overleden. Rond de manege zijn veel dode hazen gevonden. Bij huis heb je voor mijn gevoel wat minder risico's. En ik vind het veel gezelliger om ze dichtbij te hebben.
Oja voor wat betreft groenten en fruit wat ze wel en niet mogen: als ik 'nieuwe soorten' groenten over tijdens het koken, google ik het altijd ff. Ze krijgen bij ons standaard witlof, tomaat, komkommer en andijvie en kleine beetjes fruit.
colunder schreef:Kalab,ik heb ze ook jaren bij de pony's gehad,nu sinds 2,5 jaar thuis.
ik vind thuis echt veel leuker,je hebt er veel meer contact mee.
en inderdaad veel minder kans op ziektes(al had ik meer problemen dat de wilde konijnen mijn voedster(s) dekte,dus heel snel naar huis gehaald.
Eoweyn_x schreef:Hij kon erg agressief uit de hoek komen, ik heb de littekens nog op m'n knokkels staan
Ik vermoed dat ie gepest is oid. Hij viel alles aan wat bewoog en dat was overduidelijk vanuit angst.
Ik heb 'm gewoon gelaten, hij kreeg een maatje en een ruim verblijf, toen was er al veel opgelost. Maar dingen als een stoffer en blik, harde geluiden en oppakken blijft een lastig puntje.