Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:02

Haha zelfde probleem dus hier :+

Afbeelding

Mandyy

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:59

Oeh die mand is wel erg stoer! :D
Heb net een mandje besteld (een roze in de vorm van een aardbei - zo'n holletje).

M'n moeder was vanmiddag bij Noa en Mel wezen kijken.
Noa heel enthousiast op de deur af.. tot ze zag dat het m'n moeder was, haha! Schijterd!
Mel bleef gewoon liggen, dus m'n moeder heeft haar voor het eerst gezien zonder dat ze in de krabpaal lag. :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:05

lor1_1984: Fijn dat het goed gaat met die 2! Altijd mooi als ze het kunnen vinden samen :j Hier was dat ook wel even wennen met onze 2 katers en Sienna!

Ruby1995: Wat een prachtige kat is Sammie ook, wauw! <3 En die mand is super leuk zeg! Jammer genoeg willen mijn ouders nooit al te veel katten spullen in huis hahaha!

Mar_Nimbus: Krolsheid duurt bij Sienna meestal zo'n 4 à 5 dagen. En dan is het echt in 1x plotseling weg haha.

Wat betreft de dekkaters voor Sienna: Wij hadden inderdaad al een aantal prachtige katers gevonden. Helaas blijken deze ergens in de stamboom familie van Sienna te hebben en hoewel de eigenaren van die dekkaters zeggen dat het moet kunnen, willen wij dat toch liever niet. We zoeken dus door!
We zijn op zoek naar een rode/ crème kater. :D

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:03

Dankje voor je compliment Celine, hij is ook heel mooi!

De mand... Tja... Vind hem zelf heel gaaf maar als hij er niet in gaat.
Ik koop gewoon al die spullen vinden m'n ouders niet leuk maarja :') jij hebt meerdere katten dat zou ik liever willen maar dat willen mijn ouders niet :(

Succes met het vinden met een dekkater! Lijkt me nog best lastig. Ben benieuwd wat het word uiteindelijk :))

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:13

Ja is best lastig een geschikte kater te vinden die aan onze eisen voldoet! Maar ik vind het stiekem wel leuk om alles uit te pluizen haha!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 06:47

Daar kun je idd wel ff zoet mee zijn. Kan me mijn zoektocht naar een eigen dekkater nog wel herinneren, dat heeft een hele tijd geduurd voor we die vonden

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 08:26

Vandaag!!! Vandaaaaaag *\%/* *\%/* :# :#

Komt kleine Turbo!

Helemaal zin in!
Afbeelding

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:45

Haha leuk, tis net alsof een van mijn kittens naar jou komt. Ook zo'n mooie rooie

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:14

Eerste kennismaking gehad met Poes.
Poes loopt continu te brommen, grommen en mopperen.
Turbo is heerlijk aan het ontdekken :D

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:13

pluche_pluus schreef:
Eerste kennismaking gehad met Poes.
Poes loopt continu te brommen, grommen en mopperen.
Turbo is heerlijk aan het ontdekken :D

Dat kan nog wel een tijdje duren, maar meestal passen ze zich prima aan.
Wat is het een leukertje <3

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:19

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! :D

Hier duurt de krolsheid gemiddeld 5 dagen, maar op dit moment zijn ze allebei al 1,5 week heel heftig krols. Gevolg: hele huis wordt ondergeplast en het klinkt voortdurend alsof er een kind wordt mishandeld. Je moet er wat voor over hebben!

Overigens ben ik ook bezig met de zoektocht naar de perfecte match qua dekkaters! Bij bengalen is het jammer genoeg best lastig, omdat er heel beperkt aanbod is. Mijn zilveren poes draagt geen andere kleuren dus ik twijfel of ik ga voor een zilveren dekkater, of een bruine (dan krijg je zowel bruin als zilver), en mijn black tabby (bruine) poes draagt sneeuw, daar zou ik stiekem wel een sneeuw of sneeuwdragende kater bij willen maar ik heb nog geen mooie kunnen vinden helaas.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:26

Afbeelding

<3
Hij ligt nu total loss in de katten toren.
En poes zit in de schuur :=

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:39

nou ze gilt inderdaad nog steeds hahaha
ik heb wel een gecastreerde kater lopen en die bespringt ze gewoon :')
alleen die snapt niet wat hij er mee moet geloof ik

gisteren toch maar besloten geen dekkater te zoeken
ik weet 100% zeker dat ik het ontzettend moeilijk ga vinden om die kittens weg te doen en zeker naar wie
dus maar afspraak gemaakt voor volgende week haar te laten steriliseren ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:09

Wat een prachtig katten! Turbo is knap <3

Ik heb besloten 1 nestje te nemen van Gin en Tonic, daarna worden ze beide geholpen. Gin hoeft zo dus niet aan de pil en zodra ze dus dragend is gaan Tonic zijn ballen eraf. Voor Gin is het ook beter om geholpen te worden na het nestje want ik merk dat de krolsheid een hoop energie vreet. Ze is veel afgevallen. Niet mager geworden ofzo, maar wel lichter. Vacht lijkt ook een stuk minder te zijn tijdens de krolsheid. Volgende week ga ik wss eff langs de dierenarts om beide katten te laten testen, Gin heeft ook haar program injectie weer nodig dus moet er sowieso heen. Er gaat sowieso 1 kitten naar mijn ouders :D

Ik ben op krabpaal jacht, ik ga de Kleine ton en de paal weggooien die ik heb. Die kleine ton is echt te Klein voor hen, daarbij ook kapot. Die paal die word amper gebruikt omdat die te klein is en wankel := maar omdat ze de kleine ton wel heel vaak gebruiken moet ik een geschikte vervanging vinden voor hun. Het moet stevig zijn, makkelijk een kat van 5,5 kilo kunnen dragen en relatief hoog. Nou heb je op zooplus een hele hoop leuke palen voor zwaardere katten maar ik lees zowel positieve als negatieve beoordelingen... Die ik op het oog had

Een beetje duur maar lijkt mij wel uitermate geschikt
http://t.zooplus.nl/shop/katten/krabpaa ... 0cm/506553

Deze leek mij ook wel iets
http://t.zooplus.nl/shop/katten/krabpaa ... ten/300457

Of deze
http://t.zooplus.nl/shop/katten/krabpaa ... ten/468454

Maar het is moeilijk. Ik wil heen wankel ding...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:19

Drapaki en petfun moeten goede palen zijn maar zitten wel in een andere prijsklasse. :$

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:32

De eerste is 200 euro die ik in m'n link heb... Vind dat toch wel een max gezien ik al een giga ton heb hier die ook niet goedkoop was :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:45

Ik zou iig iets met dikke stammen nemen, Noren etc zijn niet de kleinste en lichtste katten en als ze ook nog ruw spelen is een 'standaard' krabmeubel binnen een half jaar aan gort.
Oh en liefst een merk waar je zo nodig losse palen en plateaus kunt bijbestellen zodat je niet het hele meubel moet vervangen als er 1 onderdeel kapit gaat.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:52

Ja de kleine ton is in een korte periode idd kapot gegaan lol :') ze zijn er zo ruw mee dat die zo vaak omvalt. Bovenstuk is losgekomen van onderstuk... Daarom idd het liefst minimaal 15 cm sisal palen zoals de eerste in mijn link. Ik zoek iets simpels, niet opvallend en wel wat in de hoogte gaat. Die van dierenvila vind ik vaak iets te opvallend aanwezig, ik heb geen grote woonkamer dus het moet geen doorn in het oog zijn. Ik wil ook liever niet een paal die aan de muur bevestigd moet worden.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:55

Lifaya ik zou best een kitten willen <3
Jammer dat m'n vader t niet wilt :S

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:05

lifaya schreef:
Ja de kleine ton is in een korte periode idd kapot gegaan lol :') ze zijn er zo ruw mee dat die zo vaak omvalt. Bovenstuk is losgekomen van onderstuk... Daarom idd het liefst minimaal 15 cm sisal palen zoals de eerste in mijn link. Ik zoek iets simpels, niet opvallend en wel wat in de hoogte gaat. Die van dierenvila vind ik vaak iets te opvallend aanwezig, ik heb geen grote woonkamer dus het moet geen doorn in het oog zijn. Ik wil ook liever niet een paal die aan de muur bevestigd moet worden.

Dan zou paal 1 op zich wel een goede oplossing zijn of de merken die ik eerder noemde, die hebben dikke stammen en de keuze uit verschillende kleuren en materialen vd plateaus enzo.
Kost wat meer (geloof dat die bij 200-300 starten) maar dan heb je ook wat en als ik het goed heb onthouden levenslange garantie.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:07

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:13

Als je dat mandje aan de zijkant naar voren draait oogt hij al een stuk smaller, maar het geheel blijft breed.
Als je tweedehands aandurft zou ik kattenplaza enzo in de gaten houden, daar wordt soms ook wel petfun of drapaki aangeboden.

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:18

De krabpaal in de eerste link van dierenvilla heb ik alleen dan de luxere versie. Hij bevalt goed en staat vrij stevig. Klapt niet tegen de muur aan als ze er wild op spelen. Mijn Noor kan er enorm hard tegenaan springen, de paal kan daar goed tegen op iets wiebelen na.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:23

Hier staan er ook verschillende in de prijsklasse die je noemt, ook wel erboven maar dan heb je een idee van wat ze er hebben:
http://krabpalen.peruns.nl/Krabpalen/Gr ... Serie.html
http://krabpalen.peruns.nl/Krabpalen/Ex ... Serie.html
http://krabpalen.peruns.nl/Krabpalen/Basis_Serie.html
Zijn allemaal Drapaki en ik geloof dat de kwaliteit veel beter is dan die van bijv Zooplus.
Zooplus heeft vnl palen met kartonnen stammen en ik heb weleens gehoord dat Drapaki (en Petfun) houten stammen hebben en daardoor al veel steviger zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:34

Ik zat idd net op die site te kijken maar ik vind ze niet echt mooi :=
Ik zoek idd iets met houten palen. Tweedehands durf ik niet aan, koop het liever gewoon nieuw.
Ik ben best kieskeurig betreft krabpalen xD ik heb een hekel aan poespas, liefst zo simpel mogelijk, maar stevig en mogelijkheden voor de katten.

@ flashgirl, dit is de luxe versie. Je hebt nog 1 andere variant met smallere palen en goedkoper, maar er is niet een luxere variant. Of heb je hem niet van zooplus?