Langhaar is bij mij gewoon niet handig; hier gaan ze in de zomer naar buiten en dan ga ik echt niet dagelijks kammen. Ik merk dat - ook als ze geknipt zijn- dat ze vatbaarder zijn voor vocht en dus voor verkoudheidjes.
Vind zelf een gladhaar ook mooier vooral als ze zo mooi gaan glimmen
DubbelFun
Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-17 16:20
Bij erge 'glim' zou ik dan weer bang zijn voor satijn. Als je dat een keer hebt meegemaakt ben je ook wel genezen. Ik zag ze laatst trouwens weer eens op MP worden aangeboden ( )
Dit is een lunkarya, stugge haren hebben die waardoor kammen pijnlijk voor ze is. Hem knip ik dus gewoon regelmatig kort. De andere 'gladde' langharige borstel ik en knip ik ook regelmatig. Vertel mij maar wat over dat niet goed verzorgen... 3 peruvians laatst binnengekomen en zaten helemaal onder de klitten + haren in geslachtsdelen enzo. Arme arme beestjes. Kort geknipt toen en ze voelde zich meteen veel beter.
Bij erge 'glim' zou ik dan weer bang zijn voor satijn. Als je dat een keer hebt meegemaakt ben je ook wel genezen. Ik zag ze laatst trouwens weer eens op MP worden aangeboden ( )
Wat is er met satijn als ik vragen mag? Ik ken ze wel maar weet niet wat er 'mis' mee is
Aan het satijn-gen is gelinkt dat ze agressieve botontkalking krijgen en binnen 3 a 5 weken onder niet-zulke-prettige omstandigheden dood gaan. Het begint met een raar hupsje met de achterpoten en op het laatst kunnen ze van de pijn niet meer lopen. Dit kan vanaf 6 maanden gebeuren. De meeste worden niet ouder dan 2 a 3 jaar.
Schrikken ze daar niet erg van al dat statische geknetter en de schokjes die ze krijgen ??
Joyce_R
Geplaatst: 21-02-17 08:41
DubbelDun schreef:
Schrikken ze daar niet erg van al dat statische geknetter en de schokjes die ze krijgen ??
Het was gelukkig niet zo erg dat je het echt hoorde knetteren. Het waren enkel haar haren die zo recht overeind stonden En ze gaf ook geen kik. Zag er vooral erg hilarisch uit
Wat een cutie Sanso.. Wel een ietiepietie dweil inderdaad ik had vroegah ook een langharige cavia, ik heb bewust nu voor een kortharige gekozen Alhoewel ik het wel erg nooit vind
Satijn-gen heb ik nog nooit van gehoord maar het klinkt niet al te best nee :/
Joyce_R mijn kat heeft het wel heel vaak haha, super irritant als je haar wilt aaien met cavia's nog niet meegemaakt maar het ziet er wel komisch uit moet ik zeggen..
Ja hij had altijd een "vies kontje" van het hok. En knopen enzo. Maar ja eerlijk is eerlijk als kind zijnde borstelde ik hem wel en ook af en toe een kontbad, maar natuurlijk niet zo iedere dag. Ik wist (helaas) niet beter en toen vond ik dat niet zo
Ik heb best aardig wat langharen maar kam echt niet vaak hoor. 1 keer in de maand lekker bijknippen. Ik spray regelmatig anti klit en af en toe eens de borstel erdoorheen.
Whizper08
Geplaatst: 22-02-17 09:48
Tooske schreef:
Ik heb best aardig wat langharen maar kam echt niet vaak hoor. 1 keer in de maand lekker bijknippen. Ik spray regelmatig anti klit en af en toe eens de borstel erdoorheen.
Mag ik vragen wat voor anti klit je gebruikt? Krijg ook een peruufje binnenkort...