Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Reeltje_5 schreef:Even een ander onderwerp![]()
Iemand tips om een pup te motiveren? Welke beloning werkt bij jou heel goed?
Koda is niet heel erg voer gemotiveerd, maar ook niet speelgoed gemotiveerd. Ik ben honden gewend die ongeveer je hand erbij opeten als je ze een brokje geeft, die er dus alles voor over hebben. Koda dus niet haha. Af en toe heeft hij z’n momenten, als hij trek heeft of heel erg zin heeft om wat te doen of zo. Zijn brokjes eet hij ook niet per se direct als je het in z’n bakje doet, of heel rustig. Het is dan ook niet dat hij op het snoepje afvliegt, en als er iets anders voorbij komt (een blaadje bijvoorbeeld haha) dan ziet hij het voer al helemaal niet meer, dan eet hij het ook niet al houdt je het recht voor zijn neus.
Ik werk nu met z’n eigen brokjes, maar de snoepjes die ik geprobeerd heb vind hij ook niet veel meer bijzonder, gekookte kip ook niet.
Ik zoek dus eigenlijk iets wat hij fantastisch vindt (als dat bestaat) waardoor ik hem wat meer kan motiveren.
IMANDRA schreef:Lekker donker zodat die tanden en ogen extra opvallen
cursebreaker schreef:Een stoomreiniger gebruiken (met bijbehorend schoonmaakmiddel) als je die hebt of anders iemand in je omgeving vragen waar je ‘m misschien van kunt lenen als je er zelf geen hebt. En anders zou je het nog met een goede borstel en zelf kunnen inzepen (groene zeep bv) en het met de hand kunnen doen, maar je moet er maar zin in hebben.
Ik denk dat ik ‘m echt weg zou gooien als hij toch al de deur uit zou gaan tzt voor een nieuwe. En dan leg je je hond een paar vetbedden neer om op te liggen bv.De meeste honden liggen niet perse liever op een kleed ofzo ook, dat is vaak ook wat wij onszelf aanpraten - onze pup lag gewoon lekker veel op de stenen ook, ondanks dat ze genoeg zachte ligplekken had. Maar je kunt dan een goedkoper alternatief zoals een vetbed aanbieden wel als je wilt dat ze toch wat heeft om op te liggen < deze zijn ook goed uit te wassen. Of een paar fleecedekens, etc.
En evt met puppy pads werken binnenshuis (als ze nog niet zindelijk genoeg is) zodat je kunt voorkomen dat er nog op die dingen geplast word. Die andere matten zou ik ondanks dat ze uitwasbaar zijn persoonlijk ook weghalen. Dat zal het zindelijk maken niet helpen als ze op de matten sneller getriggerd word om behoeftes te doen.
Pantykous schreef:Voor de al zindelijke pups: wanneer waren die echt goed zindelijk?
Machie schreef:Wat noemen jullie betrouwbaar zindelijk?
Ik vind ze pas echt betrouwbaar zindelijk als ik er niet extra mee moet wandelen of als ze het echt goed zelf aangeven.
Mijn honden hebben dat allemaal voor de 6 maanden nooit gered. Lumoz doet al heel lang eigenlijk niks meer in huis als we goed opletten, maar als we hem niet extra meenemen doet ie t wel in huis.