Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:38

Ik lag nog wat achter met reageren zag ik haha.

noox
Qua voedingsdeskundigen heb ik eventueel nog wel wat aanraders. Zal je even een WhatsAppje doen :) Ik geef Arya tussendoor een mutlivitaminen/mineralen mix van Groene Os. En verder is het mijn doel om minimaal 1x per jaar bloed te laten trekken en te kijken of er eventueel tekorten zijn of niet. Als dat zo is, kun je specifiek dat tekort nog extra aanvullen bv. Dat is bij ons nog niet nodig geweest in ieder geval. Maar ik vind het wel fijn om gewoon even extra te checken zodat je gewoon meer weet :) Maar wat ik zei; ze halen sowieso al dingen uit het vlees ook, zeker als je gewoon een goed samengesteld menu hebt met kwalitatief goede kvv, en als je echt met een voedingsadviseur aan de slag gaat zal hij/zij je hierin ook verder op weg helpen nog :)

Oshaa
Ah jeetje. Ik heb niet zo heel veel tips denk ik, maar misschien zijn vrijheid buiten even beperken? Sowieso als je niet zelf bij kunt zijn, maar da's meer een ding van mij gevoelsmatig haha. Ik heb ze hier liever echt in zicht - nu hebben wij wel echt een postzegel tuintje dus er is voor hun hier sowieso niet veel te beleven achterom helaas. Is misschien even rot dat hij dan niet meer zo veel buiten kan zitten omdat het voor jezelf te koud is lang buiten te zijn, maar ik denk dat het voor nu beter voorkomen als genezen is en dan kijken idd hoe je de issue in basis kunt gaan aanpakken. Hoe gaat het nu?

Kaus
Wauw, indrukwekkende runderen zeg! Wat knap van Dexter en leuk om te horen hoe de kelpies onderling zo samenwerken en hun eigen weg vinden in dat ‘partnerschap’. Echt heel gaaf!

meisie
Tijd vliegt he!! Van harte met jullie kerel! Op naar nog vele mooie jaren erbij.

candalisa
Ik had het inderdaad gezien; gezellige boel bij jullie haha! Leuke vooruitzichten bij de hondenschool; veel plezier!

--

Ik ben gister even op pad geweest met kleine Riley. Even naar een nabij gelegen 'winkel straatje' waar ze veel heeft gesnuffeld en we bezig zijn geweest met proberen prikkels te negeren want ze wil heeeeel graag overal naartoe haha en ze is erg volhardend. Maar mooie momentjes gehad waarin ze echt hele fijne focus bij mij had dus da's ook wel knap voor het 11 weken oude ding hihi. Erna nog even bij een basisschool op afstand gaan zitten waar ze buiten aan't spelen waren. daar heeft ze vol interesse naar de spelende kids zitten en liggen kijken. Toen werd het emmertje langzaam vol en heb ik haar weer bij d'r humom gedropt thuis haha. Die was deze week nog thuis ivm niet kunnen lopen door d'r knie. Vanaf volgende week zal ze waarschijnlijk wel weer gaan werken dus dan ga ik daar thuis oppassen.

Afbeelding
Afbeelding

Met Arya erna nog naar een losloop park geweest in de buurt, waar we even heerlijk one on one time gehad hebben. Lekker rustig was het <3

Afbeelding

meisie94

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:09

KimD ze laat je lang wachten , ze ziet er wel wat minder comfy uit volgens mij. Hoop dat het snel en soepel verloopt voor jullie ❤

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:44

Oooh die puppy CB <3 Krijg je daar niet spontaan rammelende puppyeierstokken van :))

Wij kregen vanochtend zomaar een loslopende leonberger bovenop ons tijdens het plasrondje. Nergens een baasje te bekennen. Ze waren gelukkig erg leuk aan het spelen dus uiteindelijk maar mee naar huis genomen _O- Daar de dierenarts gebeld en gevraagd of er ook een leonberger in de buurt woonde. En ja hoor! Paar honderd meter verderop. Daarheen gelopen, baasje natuurlijk niet thuis, die waren aan het zoeken. Toevallig wist ik dat dit de schoonouders van mijn rijinstructeur zijn dus hem gebeld en gevraagd of hij zijn schoonouders wilde bellen dat ik hun hond gevonden had _O- Hond is gelukkig weer thuis :D

Dexter moest er even van bijkomen thuis _O-
Afbeelding

Beertje <3
Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:10

Wat een avontuur Kaus :') Gelukkig is de hond weer bij zijn baasjes :)

Wij hebben zo een proefles bij een andere hondenschool, ik ben heel benieuwd wat Cody er van vind :o

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:42

Kaus, fijn dat het een vriendelijke hond was en gelukkig weer thuis bij de baasjes.
Kimm veel plezier straks.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:10

Ik val weer even in het topic in.
Welke jasjes waren goed voor een dwergpoedel en bedekken ook de kont goed? En makkelijk aan te trekken? Afbeelding

Gioia heeft een de winterjas, maar die is flink te groot (gekregen) en bedekt bij de goede lengte de kont niet.

KimDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:12

arabella2000 schreef:
Ik val weer even in het topic in.
Welke jasjes waren goed voor een dwergpoedel en bedekken ook de kont goed? En makkelijk aan te trekken? [ [url=m/Lds6bQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gioia heeft een de winterjas, maar die is flink te groot (gekregen) en bedekt bij de goede lengte de kont niet.

Ik ben erg te spreken over Pommpa & Back on Track. Ze zijn beide heel goed bedekt en goede kwaliteit!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 17:13

Tnx kimm. Ik heb haar 2 pomppa's besteld. De sade mint en de toppa plum. Zit ze in ieder geval goed deze herfst/winter.
Dit weekend in de eifel was ik heel blij dat ik de oude jas meehad.

De oude jas past gelukkig perfect bij de engelse buldog van mijn vriend. Dus mag die hem aan als het sneeuwt of keihard regent

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:09

Kaus
Die rammelende puppy eierstokken valt gelukkig reuze mee hahaha. Wel leuk om wat dingen te doen met d’r tussendoor, maar ook weer blij als ze weer thuis is hihi want ze is best intensief vind ik - heel ander hondje als Arya toen ze pup was, lol. Zou er zelf nog geen trek in hebben om me met een pup bezig te moeten houden fulltime Nu, moet ik zeggen, Iemand anders zal misschien veel makkelijker zo een 2e hond/pup erbij kunnen doen maar ik moet mezelf en mijn grenzen wel echt in het oog houden. Dat zou voor mij nu fulltime echt even wat teveel van het goede zijn haha. Surrogaatmama zijn van deze pup is wel een mooie tussenoplossing voor nu hihi.

En wat fijn dat je de Leonberger zo terug thuis hebt gekregen. Geluk bij een ongeluk dat je toevallig idd gelijk wist waar hij hoort haha. Arme Dexter ziet er idd helemaal gesloopt uit hahaha.

Kiimm
Jaa leuk dat jullie de proefles hebben gehad en ook goed was bevallen - wat ik via de app mee kreeg. Knap gedaan, zowel Cody als jij/jullie want niet alleen hond-lief verdient credits als je samen traint natuurlijk hihi.

arabella
Ah ik denk dat je idd met de Pomppa’s wel blij gaat zijn. Hoor er inderdaad niks als goeds over! Het kan idd echt goed koud zijn al met momenten dus wel fijn ja dat je de oude jas nog mee had, zeker in de Eifel daar met die hoogteverschillen kan het ineens rap gaan met de temperaturen he. Hoe gaat het bij jullie verder :)?

--

Hier gaat het verder z'n gangetje. Ben momenteel bezig met nog wat voorbereidingen treffen om Arya hopelijk wat beter te helpen met de vuurwerk periode. Wat nieuwe dingen uitproberen bovenop hetgeen wat we vorig jaar geprobeerd hebben en dan maar even kijken weer hoe het gaat.

Woensdag ochtend samen met Riley baby en Arya even genoten van een fijn rondje, genietend van de dauw die nog op het gras stond en het zonnetje wat aan't opkomen was. Ik houd echt van dat soort momenten met zo'n mooi licht en als het zo bijna 'sereen' aanvoelt buiten.

Afbeelding

Verder hebben we afgelopen donderdag nog een gezellig wandeling gehad met Kimmel & Koda.
Rondje van 7,5km zoiets gedaan op de Tevernerheide, DL. Erg mooi gebied ook. Heel andere heide/omgeving als de brunssumerheide, ondanks dat beide heides echt op een steenworp afstand liggen van elkaar haha. Heerlijk wandelweer hadden we ook, echt genieten.

Afbeelding

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:40

@ cb: heerlijk die wandelingen!vooral de tevener heide vind ik lwkker idd. Lekker rustig en afwisselend.

Hier gaat het redelijk. Heel veel gewerkt de laatste tijd en daardoor weinig tijd voor de hondjes. Maar nog 1 maandje en dan is alles een stuk rustiger. Dus nog even volhouden.
Afbeelding

Wel nog lekker naar zee geweest 2 weken geleden. Bruce (enegelse buldog van mijn vriend) vond het geweldig en bleef maar de golven aanvallen.
Na de zee was gioia wel weer 1 dagje kreupel, maar dat was verwacht. Dus 1 dag piinstilling erin en ze liep weer goed.

Afbeelding
De afgelopen week heeft ze iedere dag minstens 1 uur gelopen met vrieskou of max 10 graden en dan liep ze meestal wel goed. 1 dag was ze wat stijfjes en daarna meteen iedere keer de jas aangedaan.

Bruce was een weekje uit logeren bij mijn broertje en buddy.
Jammer genoeg ging het alleen blijven niet zo goed. Dus de laatste 2 dagen mocht hij thuis slapen met buddy samen. Volgens mij ging dat een stuk beter gelukkig.

KimDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 19:26

De meeste hebben het wel al gezien dat Dana gisteren bevallen is van 7 pups!

Nou, foto's maken is vrijwel onmogelijk haha! Klein bewegelijk grut! Maar we moesten even foto's maken want de merle lijkt allemaal zo op elkaar dat de reu spontaan een teef was bij Kay. _O-

Reutje, kopietje van mama!
Afbeelding
Afbeelding

Teef
Afbeelding
Afbeelding

Reu
Afbeelding
Afbeelding

Reu
Afbeelding
Afbeelding

Teef
Afbeelding
Afbeelding

Reu, de dramaqueen van de familie. Snuitlengte van mama vandaan en de hel breekt los. :+
Afbeelding
Afbeelding

Teef, de mini met haar 205gr geboortegewicht.
Afbeelding
Afbeelding

Hun groei:
Afbeelding

We hebben een vrij onrustige nacht achter de rug, Dana slaapt normaal altijd bij mij en ik ben direct naast de kist gaan liggen maar dat zorgde voor een dubio bij Dana. Ze wilde bij mij liggen maar ook voor haar pups zorgen. Dus haar idee was om alle puppy's bij mij op bed te leggen, leek mij geen goed plan, na twee keer hetzelfde ben ik ín de kist gaan liggen en heb daar 'geslapen'. Dana kreeg nog lichtelijk paniek als ze begonnen te gillen, ook als het om niks was voor bijvoorbeeld omrollen ofzo. Dan pakte ze ze op en ging slepen terwijl dat het gillen nog erger maakte dus haar even duidelijk gemaakt dat ze even moet wachten en ze vak zelf bedaren dan. Toen ik in de kist ging liggen kwam ze ook tegen me aan liggen en verzamelde ze alle puppy's tussen ons in en ze werd helemaal rustig en viel in slaap. Arme kind. :(:) Ook vond ik dat de melk niet helemaal lekker op gang kwam en haar melklijsten wat leeg en slapjes oogde. Ik had nog puppymelk in huis en heb dat gemaakt en gevoerd icm karnemelk en vanochtend leken de melklijsten een stuk voller en trof ik allemaal gevulde buikjes onder mama aan. <3

Nu bijna twee dagen verder gaat het echt heel goed, vanochtend heb ik nog een uurtje naast de kist geslapen en ik ben bijna de hele dag (met opzet) uit de ren gebleven en op de bank gezeten. Op de 2e TV staat de stream op, zo kan ik toch meekijken zonder haar te storen en het gevoel van controle te geven. Ik ben twee keer even moeten gaan ingrijpen, dan ligt er een puppy te ver weg naar haar mening en dan wordt die wat hardhandig teruggefloten. := Maar al met al doet ze het echt super!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 19:53

Nogmaals gefeliciteerd met de knappe pups. Stukje meegekeken op de stream, mooi om te zien. Heftige dagen maar hopelijk gaat dat snel veel beter. Geniet van het hele spul.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-21 21:58

<3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:07

Oh wauw arabella wat mooi! <3

CB, soms ben ik echt jaloers op jouw landschappen, raak je daar ooit aan gewend? :))

Nu valt mijn mooie foto opeens in het niet -O- Wij waren in het grote losloopgebied in Deventer. Echt een aanrader!

Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:44

Ohh Kim, Ik heb t/m nr6 geboren zien worden. Echt onwijs leuk! Heerlijk om die foto's te zien :o En die Dana die het soms even niet meer snapt, lieve mama <3

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:45

Kaus ik vind het anders een top foto hoor! Prachtig!

Cb lekker bekkie zit er op!

Mooi hoor Arabella!

KimD heeft Dana mss een calcium tekort? Mila had dezelfde trekjes en toen ik haar calcium in poedervorm ging toedienen trok ze bij.
Ze hebben al mooie gewicht toename!

Hier zit Raya in een flinke angst fase waar ze thuis de broek aan heeft is ze buiten echt voor elke boe of bah bang. Ze lijkt zich ook niet aan Emma op te trekken maar zit helemaal aan mij geplakt. Ze gaat nu dagelijks even mee in de werk en stal routine om haar wat makkelijker erdoor te helpen.

Afbeelding

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 01:17

Kaus, we hebben nu de 'heideroute' gelopen, maar er is ook nog een veenroute, meerroute en grote ronde die alles combineerd. Dus nog genoeg te ontdekken! :D. Naast wat je zelf nog kan samenstellen maar dat loopt hier nooit zo gesmeerd _O-.

Ligt naast de deur, dus ik moet me eigenlijk schamen dat ik er nooit aan denk. Voor Koda wel ideaal, overzichtelijk en aanlijn (houden zich in DU meestal wel goed aan regels ook).

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 10:08

arabella
Ja, Teverenerheide is idd echt prachtig. Vind de overzichtelijkheid en bredere paden ook wel wat meer relaxed lopen. En qua concentratie van aantal mensen per vierkante meter is het een stuk beter te doen tov brunssumerheide haha - al is het er in de weekenden ook nog steeds erg druk, maar ik loop er normaal ook eigenlijk altijd doordeweeks. Met Kim nu aan de andere kant van de heide gestart waar ik zelf nog niet was geweest - ik parkeer altijd aan de andere kant want dat is voor mij sneller - maar dat was echt heel erg mooi ook weer. Dus wil er nog wel wat andere routes gaan lopen ook :j. En nu ook een paar keer bij de Mechelse heide in Maasmechelen geweest en dat gebied vond ik ook echt fantastisch, dus daar wil ik ook echt binnenkort eens naar terug :j

Nog even door bikkelen dus met werk! Fijn dat de pijnstilling goed aanslaat bij Gioia en dat vooralsnog de kou nog wel goed te doen is met d’r. Leuke foto’s!! Dat uitzicht ook bij die 2e; heerlijk!

KimD
Zo heerlijk die close up foto’s. Wat een prachtige pups hebben zij en Gandalf ervan gemaakt zeg. Heel erg benieuwd hoe die verder uitgroeien qua kleur ook! Dat groei overzichtje zo in die app is echt ideaal zeg!

Kaus
Nou, jouw foto vind ik dan echt fantastisch hoor! Heel erg mooi met dat licht zo ook, prachtig <3! Ziet er uit als een super fijn losloop gebied! Kun je dan paaltjes volgen of hoe weet je welke route je loopt allemaal losloop is? De eerste keer toen ik bv bij de Loonse en Drunense duinen was met Cupcakes, vond ik waar wij geparkeerd hadden, het maar lastig om uit te vogelen wat precies losloop was of niet en welke route je dan moet Lopen. Ben daar zo slecht in haha.

En stiekem ben ik wel wat verwend geraakt met onze omgeving. Ik kan zoveel kanten op en heb dan heel diverse landschappen. Enige wat ik wel echt soms mis is toch duinen/strand en echt berg landschap vind ik waanzinnig, maar de heuvels zijn dan op zich wel iets van een alternatief nog haha. Voor de rest mogen we echt niet klagen met waar we wonen en hoe snel we ook over de grens andere uitzichten kunnen bewonderen. Ik heb gelukkig ook het voordeel dat ik dit soort wandelingen veelal doordeweeks kan doen. In weekenden en zeker in vakantie periodes zijn dit soort plekken en heuvelland routes wel een stuk minder leuk :') Ik wil komend jaar eens wat meer van de Belgische Ardennen gaan ontdekken en ook wel eens in DL wat meer kanten op. Kennis van me zit momenteel ergens in the middle of nowhere in DL en daar is het zoo vreselijk sprookjesachtig mooi en dat is 140km hier vandaan bv, dus dat is best wel iets wat ik een keer op 1 dag zou kunnen doen als ik me goed genoeg voel wat langer te rijden. Toen we terug reden uit Frankrijk, heb ik zoveel toffe plekjes gezien dus ook in de Ardennen waar we langsreden en wat op misschien 40min rijden ligt, dus da’s gewoon echt heel goed te doen. Maar voor nu is het ook gewoon prima genieten hier en kun je bijna oneindig nieuwe routes lopen wat dat betreft. Maar ik vind het ook altijd heerlijk om andere plekjes in Nl te ontdekken, waar het dan toch ook net wat anders is als hier <3 Maar qua wandelmogelijkheden en afwisseling en afstanden tot alles denk ik niet dat ik binnen Nl snel ergens anders naartoe zou gaan.

candalisa
Ja, ben eens benieuwd hoe ze uitgroeit straks ook. Qua bouw en vorm kop gaat ze wel denk ik heel anders als hun vorige hond zijn bv. Denk dat ze wat grover in de kop gaat zijn oa. We gaan het zien. Altijd wel leuk om dat groei proces te kunnen volgen.

En wat rot zeg van die angstfase! Wel fijn dat je je zo kunt aanpassen erin naar Raya toe. Hoe oud zijn de schatjes ondertussen? Wat een heerlijke foto van die 2 samen!

KimmeL
Nog genoeg te ontdekken inderdaad! Maar deze route was idd ook al mooi divers moet ik zeggen. Wel maar goed dat jij paaltjes kunt lezen, want ik was zo anders al 2 of 3x een ander pad ingelopen haha. Ik ben er zo slecht in, lol.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 13:25

CB, ze mogen overal los! Een stukje waar het niet mag maar dat is omheind en duidelijk aangegeven. Verder kan je elk pad nemen dat je wil :D

https://www.doggydating.com/hondenloslo ... d-deventer

Candalisa, wat sneu :(:) Hoe oud zijn ze nu?

KimmeL, ga eens heeeel snel daar wandelen :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 13:35

Ohhh, da's wel super chill zeg zoveel losloop dan en dat je je kop niet hoeft te breken telkens of je op de goede losloop route/stuk zit of niet, etc haha en ook fijn hoe goed het aangegeven is waar het niet kan.
Het is 2u14min rijden van hier. Ga ik niet even 'snel' naartoe, maar die ga ik wel even opslaan <3. Daar wil ik dan wel eens een keer naartoe :j

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 13:46

cursebreaker schreef:
Ohhh, da's wel super chill zeg zoveel losloop dan en dat je je kop niet hoeft te breken telkens of je op de goede losloop route/stuk zit of niet, etc haha en ook fijn hoe goed het aangegeven is waar het niet kan.
Het is 2u14min rijden van hier. Ga ik niet even 'snel' naartoe, maar die ga ik wel even opslaan <3. Daar wil ik dan wel eens een keer naartoe :j

Jaaa leuk! ik woon in deventer :P kunnen we wellicht keer met Dieke ook afspreken haha.
Zou wel leuk zijn keer groepswandeling aan deze kant van het land haha!

Even snel stiekem berichtje vanaf het werk :P
Moet eigenlijk rapporteren en administratieve taken nog afmaken :')

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 17:48

ohhh die gebieden klinken allemaal zo lekker <3

Ik kom net terug van een wandeling met Pinto in het bos, super druk op zondag maar dat vind ik soms wel leuk, lekker veel honden om mee te spelen! Pinto leefde zich uit haha, het is zo’n heerlijk beest.
Denk wel 15 honden tegen gekomen en mee gespeeld/gesnuffeld, nog veel meer gezien van veraf. Helaas wel 1 grote waterhond die los op ons af kwam en pinto naar hem toe en toen deed die heel lelijk naar pinto, grommen happen omver lopen echt pinto’s nek gepakt dus dat was wel echt heel vervelend. Hij liep hem in een hoek en deed écht lelijk. Ik was echt even bang dat ie zou bijten, maar gelukkig kwam die toen wel terug bij zn baasje. Dus even geschrokken, maar viel uiteindelijk mee qua schade. Pinto was ook wel even geschrokken denk ik, mevrouw deed haar hond daarna aanlijnen en zei duizend maal sorry en ze had het echt niet zien aankomen, hij deed wel eens lelijk tegen ongecastreerde reuen, daarom hadden ze hem laten castreren en sindsdien was het weg, maar castratie was kortgeleden en dis even een terugval. Heel naar voor pint, maar even gecheckt of die ok was, even gerust gesteld en wat snoepjes laten snuffelen in de blaadjes, daarna was het wel weer goed en rende die net zo enthousiast pp de volgende hond af. Dus hopelijk daarna weer rechtgetrokken, maar wel even vervelend.

Hij heeft echt heerlijk gerend en luisterde weer top :D <3 mijn kleine perfecte hondje :)
Ik was echt wel onder de indruk vandaag, vorige keer in het bos rende hij naar een hond echt keihard in 1 lijn en luisterde niet naar mijn ‘nee, kom!’ Dus daar baalde ik van, maar vandaag wel 3 keer goed terug gekomen toen hij richting een hond rende! :D zo trots :) vind het zó fijn en belangrijk om ook rond andere loslopende honden te kunnen zeggen ‘nee’. Gewoon omdat niet alle honden het leuk vinden te schrikken dat er ineens een hond naast ze staat.

Afbeelding

Na het bos weer onder de douche, hij was zwart :+ :
Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:38

Ah fijn hoor noox dat geeft toch wel altijd een fijn gevoel hè als ze het dan zo goed doen! Hij heeft wel een mooie aftekening zo hij wilde meer bont _O-

Eloya foei bokten tijdens het werk! Hahaha dat doe ik nou noooooit :roll:

Vind wel leuk om een keer mee te wandelen maar merk dat ik lang auto rijden nog echt vermoeiend vind en wil juist beetje energie hebben om te wandelen.

De meisjes zijn nu 17 weken. Bij mijn eigen honden heb ik het nog niet eerder zo heftig gehad. Er is ook niks gebeurd waarbij ik een trigger kan plaatsen behalve dat het gebeurt is nadat ik zelf niet lekker in mijn vel zat na het overlijden van mijn merrie.

Vandaag heb ik trainersdag gehad en zijn we begonnen met apporteren. Dit was niet weg gelegd voor mila want zij is veel blijer met mensen en snoepjes dan evt apporteer dingen. Daarna hebben we gespeurd dit vonden wij beide geweldig om te doen. Eerste keer wat onzeker maar 2de keer volgde zij meteen de spoor en de laatste keer met verschillende splitsingen degene gevonden die ze moest zoeken! Erg trots.

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:02

Ja superschattig pups KimD

@candalisa wat vervelend die angstfases, de een geeft er ook meer last van als een ander.

Heeft er iemand ervaring met de benchkoning? Ben aan het kijken voor een andere autobench, gezien er een andere auto komt, deze eigenlijk te klein is en liever een stevige bench heb. En zoekende naar de maat. Kom nu op deze uit: https://www.benchkoning.nl/Autobox-Enke ... 0x65x69-cm

Woody mag vrijdag voor zijn controletiter afspraak stond woensdag maar door verkoudheid toch afgezegd.

@kimmmm_ superfijn als de les goed bevalt!

Afgelopen week hebben wij de eerste hoopersles bij een kynologenvereniging gehad, beviel goed. Kleine groep veel aandacht en Woody deed het in de groep beter dan gedacht. Alleen met feedback moet ik hem vasthouden anders gaat ie wel naar de andere honden en dat zijn honden die niet zo graag honden in personal space hebben maar goed om te oefenen nu tijdens winterstop. :)

@nooox heerlijk moddermonster <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:28

Eloya, oeh leuk! Kom je ook weleens in dat gebied?

Noox, wat naar voor Pinto :(:) Vooral als het zo'n oneerlijke situatie is...

Candalisa, oh dat kan er heel goed mee te maken hebben ja. Ze pikken het zo op. Kan het er ook mee te maken hebben dat ze nestgenootjes zijn?

Hier iets minder goed nieuws. Ben bang dat Dexter zijn ziekte weer terug is -O- Tijdens het trainingsweekend in Duitsland vorige week zag ik al een scheur in zijn nagel die ik herkende van een andere nagel paar maanden terug. In de gaten gehouden en vandaag kwam zijn nagel eraf, nadat meneer het nodig vond om ruim 120cm hoog over stroomdraad te springen toen hij zijn schapen zag -:(- Even zien hoe het zich ontwikkelt maar ben er niet heel positief over, vooral omdat het zijn wolfsklauw is -O-

(Foto is niet bloederig, laat wel het leven in de nagel zien, best interessant)
Spoiler:
Afbeelding

Zo was het een uur daarvoor nog.
Afbeelding