noox
Qua voedingsdeskundigen heb ik eventueel nog wel wat aanraders. Zal je even een WhatsAppje doen
Ik geef Arya tussendoor een mutlivitaminen/mineralen mix van Groene Os. En verder is het mijn doel om minimaal 1x per jaar bloed te laten trekken en te kijken of er eventueel tekorten zijn of niet. Als dat zo is, kun je specifiek dat tekort nog extra aanvullen bv. Dat is bij ons nog niet nodig geweest in ieder geval. Maar ik vind het wel fijn om gewoon even extra te checken zodat je gewoon meer weet
Maar wat ik zei; ze halen sowieso al dingen uit het vlees ook, zeker als je gewoon een goed samengesteld menu hebt met kwalitatief goede kvv, en als je echt met een voedingsadviseur aan de slag gaat zal hij/zij je hierin ook verder op weg helpen nog
Oshaa
Ah jeetje. Ik heb niet zo heel veel tips denk ik, maar misschien zijn vrijheid buiten even beperken? Sowieso als je niet zelf bij kunt zijn, maar da's meer een ding van mij gevoelsmatig haha. Ik heb ze hier liever echt in zicht - nu hebben wij wel echt een postzegel tuintje dus er is voor hun hier sowieso niet veel te beleven achterom helaas. Is misschien even rot dat hij dan niet meer zo veel buiten kan zitten omdat het voor jezelf te koud is lang buiten te zijn, maar ik denk dat het voor nu beter voorkomen als genezen is en dan kijken idd hoe je de issue in basis kunt gaan aanpakken. Hoe gaat het nu?
Kaus
Wauw, indrukwekkende runderen zeg! Wat knap van Dexter en leuk om te horen hoe de kelpies onderling zo samenwerken en hun eigen weg vinden in dat ‘partnerschap’. Echt heel gaaf!
meisie
Tijd vliegt he!! Van harte met jullie kerel! Op naar nog vele mooie jaren erbij.
candalisa
Ik had het inderdaad gezien; gezellige boel bij jullie haha! Leuke vooruitzichten bij de hondenschool; veel plezier!
--
Ik ben gister even op pad geweest met kleine Riley. Even naar een nabij gelegen 'winkel straatje' waar ze veel heeft gesnuffeld en we bezig zijn geweest met proberen prikkels te negeren want ze wil heeeeel graag overal naartoe haha en ze is erg volhardend. Maar mooie momentjes gehad waarin ze echt hele fijne focus bij mij had dus da's ook wel knap voor het 11 weken oude ding hihi. Erna nog even bij een basisschool op afstand gaan zitten waar ze buiten aan't spelen waren. daar heeft ze vol interesse naar de spelende kids zitten en liggen kijken. Toen werd het emmertje langzaam vol en heb ik haar weer bij d'r humom gedropt thuis haha. Die was deze week nog thuis ivm niet kunnen lopen door d'r knie. Vanaf volgende week zal ze waarschijnlijk wel weer gaan werken dus dan ga ik daar thuis oppassen.

Met Arya erna nog naar een losloop park geweest in de buurt, waar we even heerlijk one on one time gehad hebben. Lekker rustig was het

Daar de dierenarts gebeld en gevraagd of er ook een leonberger in de buurt woonde. En ja hoor! Paar honderd meter verderop. Daarheen gelopen, baasje natuurlijk niet thuis, die waren aan het zoeken. Toevallig wist ik dat dit de schoonouders van mijn rijinstructeur zijn dus hem gebeld en gevraagd of hij zijn schoonouders wilde bellen dat ik hun hond gevonden had 

Gelukkig is de hond weer bij zijn baasjes

Ook vond ik dat de melk niet helemaal lekker op gang kwam en haar melklijsten wat leeg en slapjes oogde. Ik had nog puppymelk in huis en heb dat gemaakt en gevoerd icm karnemelk en vanochtend leken de melklijsten een stuk voller en trof ik allemaal gevulde buikjes onder mama aan.
Maar al met al doet ze het echt super!
Wij waren in het grote losloopgebied in Deventer. Echt een aanrader!
. En nu ook een paar keer bij de Mechelse heide in Maasmechelen geweest en dat gebied vond ik ook echt fantastisch, dus daar wil ik ook echt binnenkort eens naar terug

Even zien hoe het zich ontwikkelt maar ben er niet heel positief over, vooral omdat het zijn wolfsklauw is