gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 11:00

Hoe is het met alle konijntje hier?
Jeika, heb je ze al in het bestaande hok gezet?

Eoweyn, echt lief zo oma en nala <3

Ik heb het idee dat Pepper het toch wat zwaar heeft, nu ik havermout toegevoegd heb aan haar maaltijd eet ze alleen nog maar de havermout, brokjes blijven liggen :') schiet niet echt op dus! Luzerne wordt wel ook gegeten gelukkig .. ik twijfel om toch nog een kuur fenbendrops te halen, wat denken jullie?

Afbeelding

Afbeelding
Ondanks m'n zorgen maakte Pepper net binkies, en daar word ik zo enorm blij van <3

Jeika

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 11:18

met Fenbendrops heb ik geen ervaring Tarzan! Moffel maakte gisteren ook voor het eerst weer binkies, zo schattig! ik heb ze in het normale hok gezet, en eigenlijk ging het gewoon meteen goed, alsof ze daar altijd al samen in hadden gezeten <3

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 12:27

Leuke foto's van Pepper!

Met Sproet gaat het heel goed, ze is een heel vrolijk konijn ondanks dat ze nu (nog) geen maatje heeft. Het hondenhok is gearriveerd en bevalt prima. ze heeft nu veel meer (beschutte) ruimte dan in haar vorige hok en er is nu ook eindelijk ruimte voor nog een konijn. Ik ben druk op zoek maar wil het liefst nog een Franse hangoor omdat ze qua karakter uniek zijn merk ik. Ik heb nog nooit zo'n leuk en dapper konijn gehad als Sproet, en als ik informatie lees over Franse hangoren schijnt dat normaal te zijn voor dit ras en zijn de mannetjes nog tammer. :D Ik houd de opvang hier in de gaten maar als er een leuke kerel bij zit die van een ander type is gaat hij natuurlijk gewoon mee.

Gister had ik een kartonnen doos waar ik een gat in had geknipt in de ren gezet en het was echt geweldig om te zien hoeveel lol Sproet daar mee had. Er in, er uit, keihard rondjes er omheen racen, erop.. Nu vanmorgen zag ik dat de doos helemaal plat en aangeknaagd op de grond lag haha.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 12:33

Lieve foto's van pepper, ze ziet er happy uit <3

Hopen dat je snel een maatje vind voor Sproet!

Vriendjes! <3 beetje onduidelijke foto maar ze waren zo leuk met elkaar aan het rennen/spelen
Afbeelding
Afbeelding

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 13:29

Hier gaat ook alles goed. Ik heb laatst een tent gekocht voor de dames en die volgegooid met stro. Het hok word nu niet meer gebruikt, ze zitten of buiten of in de tent :')

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 13:34

Oh wat leuk, slopen ze de tent niet dan? :P

Lieve foto's Jannicke :+:

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 14:02

Ik heb ook 2 kartonnen dozen in de ren staan, vinden ze geweldig!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 14:05

Leuke foto's van blije bunnies allemaal <3

Ivy, wat voor tent is dat precies?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 14:31

Gewoon een simpele kampeertent haha. Een koepeltent geloof ik. Ze hebben hem wel gesloopt, maar ze eten het verder niet op gelukkig.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 14:34

Dat vraagt om een foto.. O:) Haha. Ik zit daardoor nu te denken om een katten tentje in de ren te zetten, die dingen kosten niet veel en misschien zorgt dat weer even voor wat speelplezier.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:23

Afbeelding
Even snel een foto van binnen gemaakt haha, het zeil zorgt ervoor dat het niet binnen regent. Ze zijn er volgens mij erg blij mee :)

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:02

Wat leuk! Zou wel bang zijn dat ze het op zouden eten.. gelukkig doen ze dat niet :-)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:30

Ik was er ook bang voor, maar ik zie al het afgeknaagde op de grond liggen en als ik ze zie knagen zie ik ze het niet op eten.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:50

Dat ziet er leuk uit, die hebben het goed voor elkaar! :) Ik heb zo'n tunnel die eigenlijk voor katten is bestemd, dat lijkt ook van een soort tentstof te zijn gemaakt. Sproet knaagt daar ook aan maar ze eet het gelukkig niet op.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 09:26

Ik kwam gisteravond thuis met -4 en de konijnen zaten gewoon buiten... tot zover dat we ons zorgen maken over de kou hahaha

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:00

Konijnen kunnen heel goed tegen de kou, beter dan tegen de warmte. Ik hoef me helemaal geen zorgen te maken want Franse Hangoren schijnen zich beter te voelen bij -20 dan bij 20 graden en dat heb ik gemerkt. Van de zomer lag Sproet al met 18 graden te puffen, er was geen beweging in te krijgen. En nu springt ze vrolijk rond en ligt daarna gewoon heerlijk languit op de tegels.. (ik moet er niet aan denken! :+) Ze heeft ook een enorm dikke wintervacht gekregen.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:42

Die van mij lijken er ook geen last van te hebben, en ik me maar zorgen maken dat ze het koud hebben. Ze zaten vanmorgen gewoon lekker op hun hok ipv er in :+

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:06

Hier ook, ik had een extra hok gemaakt waar hij in kan en goed volgestoken met stro. Ik ging gisteren voor het slapen nog even kijken, lag hij er gewoon bovenop. Vanmorgen lag hij dan weer bovenop zijn andere hok te slapen. Overigens ook een franse hangoor dus lekker dikke vacht.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:18

Jannickee schreef:
Die van mij lijken er ook geen last van te hebben, en ik me maar zorgen maken dat ze het koud hebben. Ze zaten vanmorgen gewoon lekker op hun hok ipv er in :+

Hetzelfde hier! Ik liep vannacht ook langs het hok, toen het -3 was en ze lagen ook op de stenen buiten! :')

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:22

Hier is het ook bijna min 3 nu en ze zitten gewoon buiten. Dus koud zullen ze het niet hebben :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:08

Had al extra veel stro in het hok gedaan, maar de mijne zitten ook lekker buiten :D
Helaas wel weer bevroren waterbakjes 's nachts.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:29

Gisteren even voor controle naar de DA geweest voor Storm's oog. Zag er goed uit, nog een klein beschadigd plekje. Nog 1 week zalven voor de zekerheid. Ze was in 3 weken tijd wel 500 gram afgevallen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 08:10

Aah spooky wat fijn dat het oogje beter gaat! Wel vreemd dat ze zo veel is afgevallen! Zei de DA daar niks over?

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 15:03

De DA vond haar nog wel goed op gewicht.
Vanochtend was Spency weer aan het niezen, kwam een hoop snot uit haar neusje :(:) Ook maar weer langs de DA met haar

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:55

Vinden jullie het goed als ik hier de komende tijd even meelees en misschien af en toe even wat vraag? Al langere tijd zit ik eraan te denken om een aantal konijnen aan te schaffen en in september is dit er ook bijna van gekomen, maar vanwege de heersende ziekte dit plan nog maar even uitgesteld. Voor nu is het het plan om dit voor jaar een aantal konijnen uit de opvang te gaan halen. Tot die tijd wil ik me zo goed mogelijk gaan inlezen en gaan verdiepen, maar soms kom ik erg tegenstrijdige informatie tegen op het internet, dus zou het fijn zijn als ik dat hier zou mogen vragen. En het is natuurlijk stiekem ook erg leuk om jullie belevenissen te kunnen lezen en te kunnen leren van de dingen waar jullie misschien tegenaan lopen..