Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:59

Eelmo schreef:
Ellie is een kerstbaby, die wordt 2 jaar. Haar zusje is een paar maanden terug ingeslapen. Ook longtumor.
Ik denk niet dat ik er zo snel weer babies bij wil. Maar misschien als er in een opvang iets zit wat matched dat ik die dan wel een fijn thuis wil geven.

Het gaat idd niet om de dierenartskosten, maar om het verdriet iedere keer.

Mocht je in de buurt van roosendaal zitten. Ik heb een vrouwtje van 1.5 evt die een nieuw huisje zoekt

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:09

marengolike schreef:
Eelmo schreef:
Ellie is een kerstbaby, die wordt 2 jaar. Haar zusje is een paar maanden terug ingeslapen. Ook longtumor.
Ik denk niet dat ik er zo snel weer babies bij wil. Maar misschien als er in een opvang iets zit wat matched dat ik die dan wel een fijn thuis wil geven.

Het gaat idd niet om de dierenartskosten, maar om het verdriet iedere keer.

Mocht je in de buurt van roosendaal zitten. Ik heb een vrouwtje van 1.5 evt die een nieuw huisje zoekt

Nijmegen, dus dat flink uit de buurt :(

marengolike

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:03

Ai inderdaad haha

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:22

Heb sinds een week zo'n leuk setje hangmatjes en dingen in de kooi nu! :D
Afbeelding

Afbeelding

Het wordt ook zo gewaardeerd door de twee jongsten <3
Afbeelding

Afbeelding

Die twee stomme smurfen krijgen van mij alleen nog maar plastic dingen _-:( |o Frummel en Muis zijn tenminste dankbaar, die zijn er zuinig mee en liggen de godganse dag te slapen met z'n tweeën :+

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:25

Geen 1 matje is nog heel hier., moet nodigand nieuwe maken XD maar leuke setjes!

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:34

Ik heb mijzelf betrapt om op internet te kijken naar een opvang die ratten hebben, en er is er 1 met jongere en oudere ratten. Ik zit er over na te denken om er een paar een nieuw huisje te geven bij mij. Ivm dorete en haar gemis om Loli.

Plaats is er zat in kooi, kan ik als nood in tweeen delen.

Preciese informatie stond er niet op, alleen dat twee ratten damen jonger als 1 jaar zijn en de anderen worden iets ouder geschat.

Ik kan hun deze week nog wel even bellen hoeveel vrouwtjes ze hebben.
Ze hebben zoals site aangeeft 8 ratten, vrouwtjes en mannetjes. Natuurlijk niet bij elkaar XD

Hoe doen jullie dat met koppelen van oudere ratten en groepen? Mij is klaar dat ik ze niet direkt samen in 1 kooi druk. Ik heb een brede gang waar alleen bo af en toe komt omdat ik de deur open had staan maar anders is dat een neutrale en warm en grote plek.

Wederom is geld geen probleem

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 06:52

Kijk op fb bij tamme ratten. Daar staat een hele introductie uitleg bij van begin tot eind

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:36

Dat ligt denk ik ook aan het karakter van je rat.
Bij Moos zou ik rittens niet eens aandurven. Bij beer zou ik ze zo in de kooi zetten :o
Volwassen ratten zou ik wel volgens de richtlijnen koppelen.

Ik ga vanavond met Moos naar de dierenarts.
Hij gebruikt zijn voorpootjes niet met eten, hij eet als een cavia zegmaar.
Hij is ook afgevallen. In zijn situatie geen ramp maar het valt wel op. Hij heeft wel kracht in zn pootjes maar het lijkt alsof hij zijn buik niet opgericht kan houden of zo. Het is in ieder geval niet goed..

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:19

Dat is een goede tip, dankhe wel! De jongere durf ik zo ook in de kooi te zetten, mijn dames gooien ze een keer om en liggen dan in 30 min. Tijd samen op 1 hoop. Het gaat mij meer om de ouderen.

O dat is niet goed.. ik hoop dat het meevalt! Vandaag moet ik naar de dierenarts met de twee met tumor, ik heb het idee dat dorete wat afgevallen is..

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:13

Dorete wordt volgende week geopereerd, is 1 tumor en nog niet zo groot. Bij Bo durft zij het niet aan, ze zij omdat ze al is geopereerd en nu weer twee heeft is het overduidelijk uitgezaaid. Ik geef Bo het beste wat ik kan, ik hoop dat ik haar echt nog wat langer bij mij mag houden.

Ik bel morgen de opvang op, vraag dan naar informatie over de ratten dames daar. Ik heb goede berichr van mijn dierenarts gehoord dat deze opvang ook kennis van ratten heeft, en dus deze dieren alleen in ervaren handen meegeven.

Of ik dat werkelijk nog ratten erbij neem weet ik niet maar ik kan in ieder geval maar wat informatie zamelen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:25

Ach jee. Hopelijk doet de operatie wat.. jammer dat het bij Bo toch is uitgezaaid.
Toch spannend weer even kijken naar rittens. Denk dat als je ze ziet dat je overgehaald bent :D

Ik stond net bij de DA voor de deur, was de sleutel vd praktijk kwijt.
Er was ook een andere dierenarts. Die stelde zich onprofessioneel op en wist eigenlijk niks van ratten.
Ik ga morgen dus terug.. dan is mn eigen dierenarts er wel.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 06:37

Daar ben ik ook bang voor :') maar ik moet eerst maar zien hoeveel vrouwtjes ze hebben,die twee jonge kan ik er altijd bijhebben. Maar ik.moet realustisch blijven, ik kan niet alles een huisje bieden.

Dat is vervelend, mijn nieuwe dierenarts weet gelukkig ook wat van ratten af en ze heeft ervaring met ratten opereren. Ze heeft ook een duidelijke professionele mening.

Dan hoop ik dat vandaag alles ok is met jou ratten!

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:19

Toch geen ratten uit het opvang, ik heb iemand gevonden die 3 rattenbabys heeft. Zijn nu 13 weken en ca. 160 gr. Twee russen en 1 waarvan ik het vergeten ben. (Ik vraag morgen nog maar een keer)

Ik kan ze morgen ophalen, zoals ik op foto zag ziet er 1 uit als een mini Bo.

Ik ben benieuwd wat de dames vinden, ik.maak morgenvroeg een neutrale plek hier. Omdat het kleintjes zijn verwacht ik wederom geen problemen. Ik ben verder de gehele dag thuis, kan ik ze in de gaten houden.

Edit: ik heb een kleine badkamer, kunnen ze eerst wel in. Ik doe het koppelen zoals het moet.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:47

Is 160 gr voor 13 weken niet heel weinig of vergis ik me?

Ik moet ook op zoek..
Helaas Moosje vandaag laten inslapen. Hij had schade in zijn merg waardoor de prikkelgeleiding niet goed verliep. Bewoog pootjes vanuit zijn schouder, reageerde niet op pijnprikkels. De dierenarts kon niets doen. Ze zei nog je kan hem meenemen en papjes maken en hem wassen maar hij is in 3 dagen al zo achteruit gegaan. Dus ik zei dat ik hem verder leed wilde besparen. Hij lag gisteren ook de hele dag in een hoekje.
Mn lieve dikkertje... als agressief molletje kwam hij hier, en vandaag zat hij lekker met de dierenarts te knuffelen. Een wereld van verschil. Het is zo snel gegaan. Voor de andere 3 had ik nog heel intensief gezorgd om ze op te lappen. Moosje was sinds gisteren eigenlijk echt niet ok. Dus het komt een beetje onverwachts allemaal..

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 21:08

Ik vond het qua gewicht ook al veel, maar ook ik ben mij niet zo zeker of het normaal is. Maar voor 3,5 maand is het toch in orde?
Geen idee, ik zie het morgen of ze gezond zijn. Wanneer alles goed uit ziet neem ik ze mee.

Heel veel sterkte!! Dat is verschrikkelijk dat het zo plotseling ging..

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 09:01

Sterkte Macs :(:) Eerlijke beslissing.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 10:06

Heel veel sterkte Y;( :(:)

Ik was gisteren bij een vriendin haar nieuwe kamer langs en een van haar huisgenoten had dus ratten. Toen ze er met een op haar schouder naar beneden kwam kon ik wel gillen.:') Het was echt zo'n groot knuffelbeest, zo leuk. Het wordt echt tijd dat ik een vaste kamer vind, wil ze ook zo graag.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 10:42

Ik ben zo nerveus, 12:30 kan ik de kleine pluisjes ophalen.

Ik heb de gang schoongemaakt en leeg geruimd, daar laat ik hun allen kennismaken. En daar kan ik ingrijpen wanneer wat aan de hand is. Ik leg er straks nog een kleed heen, dat ze niet op laminaat lopen moeten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:17

Ratjes op kamers zijn leuk :D huisgenoten vinden ze ook leuk en komen wel eens knuffelen. Nu ben ik een paar dagen thuis en zorgt een huisgenoot voor ze, ideaal!

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:32

13:00 was ik thuis, en blij ook. Zover gaat het goed tussen de dames, ik zit er zelf ook tussen, de jongen worden langzaam aan rustiger. Ze zitten/bij elkaar nu.

Mijn *** wat stonk het daar bij oude eigenaar, ik stond zowat te kokhalzen.. diertjes zijn wel allemaal tip top gezond, de moeder en oma heb ik ook daar gezien.
Beestjes zijn lief en handtam. Zodra ik foto kan maken (wanneer ze een keer rustig zitten weer) dan laat ik jullie zien.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 17:24

Beetje onduidelijk, ze bewegen veel XD
Afbeelding

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 18:13

Aaah.. lief!!! Fijn dat het goed gaat en je ze uit de stank heb weggehaald.
Ik twijfel om rittens of volwassenen erbij te zetten.
Beertje is bang aangelegd en wil niet dat de rittens het overnemen.
Aan de andere kant vind ik het spannend wat ik in huis neem als het volwassen dieren zijn. Zag 2 mannetjes van een jaar op marktplaats. Wil ik dat beertje aandoen.. en mezelf. Kostte mij toen ook best veel energie/hartverzakkingen :')

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 18:36

Hier hebben zij mij ook al een hartverzakking gegeven :') tot nu toe gaat het super, bo is de enige die af en toe duwt en trekt en piept. De andere twee vinden het wel prima.

Dankzij Bo en Nova die beide mijn been hoogklimmen wouden, doen de kleintjes dat ook.. nu heb ik als ik rechtop sta 6 ratten aan mijn been hangen _O-

Ik zie net dat 1 kleintje de grote aan het wassen is <3

Die met witte neus heet Divera, de andere twee hebben nog geen naam. Ben nog met mijn nichten aan het discuteren welke naam :') Lena en Emma vind ik leuke namen, nu nog mijn nichten overhalen. Die wouden die kauwgombal en dondertje noemen :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 18:55

Hier vind 1 huisgenoot ze heel leuk, die voert ze idd ook als ik weg ben. De andere 2 vinden ze maar niks. Wil ze nog steeds een keer "per ongeluk" loslaten om ze op stang te jagen _O-

Wat een leukjes Arashah <3

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:23

Sterkte met het verlies Macs!
Leuk die jonge beestjes Arashah, veel plezier met ze! Ik zou ze gewoon lekker noemen zoals jij wil! :)