lor1_1984 schreef:cursebreaker schreef:Heeft ze een mogelijkheid dan om ergens anders naartoe te gaan? Niet iedereen kan ook verder weg de hond gaan uitlaten kan ik me zo voorstellen. En uiteindelijk komen overal wel andere honden die potentieel giardia kunnen verspreiden, ook op rustigere stukken, dus ze moet toch wat denk ik tenzij iedereen z'n hond alleen nog in eigen tuin zou moeten laten poepen... Lastig hoor, want ik denk als wij met Giardia zouden zitten, zou ik toch gewoon hier in de buurt m'n hond moeten uitlaten waar idd tig anderen ook wandelen. Ik kan geen 4x keer per dag met de auto ergens naartoe waar het 'rustiger' is- en waar net zo goed Ook honden komen.
Meer als de ontlasting van je hond goed opruimen en afstand houden van anderen kun je denk ik niet doen, want daar is anders geen beginnen aan. In theorie kan ook elke hond die bij jou in de wijk loopt wormen hebben bv en dat blijft zich dan hetzelfde allemaal. Wij zijn er vooral enorm op gefocust om zelf niet door het gras te lopen hier in de wijken en de ontlasting van anderen echt heel actief te vermijden en Arya daar ook niet te laten snuffelen bv. Meer kunnen we niet doen en ik blijf maar bidden dat we niet getroffen worden![]()
Net zoals met loopse teven bv. Tijdens de loopsheid ging ik zoveel als het kon dan idd wel naar een rustigere plek, maar ik kon geen 4x per dag met de auto overal naar buitengebied gaan karren dus we liepen ook met haar in onze drukke wijk. Kan er niks aan doen voor de reu eigenaren maar ja ik kan m'n hond niet ineens laten oplossen en niet meer laten bestaan.![]()
xSannee
Jaa idd bij paarden is dat al zo lang idd. Het is voor mij al echt ruim 10 jaar geleden dat ik een eigen paard had en toen werd dat al preventief zo gedaan. Maar idd met reizen soms zoals naar Schotland, kom je er niet onderuit nee.
Er zijn genoeg plekken waar niet bijna de hele wijk zijn honden uitlaat, zelfs binnen 50 meter van waar ze op dat moment liep.
Poep opruimen doet bijna niemand hier, ben er voor het gemak maar vanuit gegaan dat degenen met giardiahonden dat ook niet doen.
Maar al zouden ze dat wel doen lopen ze alsnog de halve buurt te besmetten lijkt mij, zeker als de hond aan de diarree is waardoor je het nooit goed opgeruimd krijgt.
En ja, ik persoonlijk vind dat als je een hond met iets als guardia hebt en je hebt een tuin, je de hond maar daar moet uitlaten tot het dier weer schoon getest is.
Loopse honden heb ik geen probleem mee, maar ik heb geen intacte reuen omdat ik een intacte teef heb.
Maar als je je hond bij je houdt kan het mij weinig schelen of je hond sociaal is of niet, een intacte reu of niet etc.
Ik heb weleens de opmerking gehad dat ik mijn loopse teef niet mocht uitlaten op een bepaalde plek terwijl hun reu op mijn hond liep te rijden.
Ik de mijne er onderuit geplukt, opgetild en het buikje met overduidelijk piemeltje laten zien en gevraagd sinds wanneer teven piemels hebben.![]()
Overigens laat mijn teef zich niet dekken door vreemde honden, die vindt ze eng.
Dan had ik Odin graag bij jou willen brengen voor ons lange traject met Giardia

Wij hebben ook gewoon door de wijk gelopen en ik heb ook mijn lange wandelingen op vrijdag gewoon gedaan. Ik ga mijn hond niet opsluiten. Ik heb ook geen tuin of balkon dus er was ook geen keus. Ik heb contact met andere vermeden, het drukke uitlaatveldje (waar hij het wss heeft opgelopen) vermeden en dat doe ik nu nog steeds. Maar ook hij zal ergens moeten poepen, hier in de buurt komen honden overal want er is niet heel erg veel gras, dus een rustiger plekje is er bijna niet. De besmettingsdruk is hier gewoon hoog omdat 90% hier weigert zijn schijt op te ruimen. Ik ruim daar in tegen wel altijd alles netjes op, dus de kans was toch echt groter dat ze van een andere besmette hond Giardia kregen, dan die van mij.