Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:02

lor1_1984 schreef:
cursebreaker schreef:
Heeft ze een mogelijkheid dan om ergens anders naartoe te gaan? Niet iedereen kan ook verder weg de hond gaan uitlaten kan ik me zo voorstellen. En uiteindelijk komen overal wel andere honden die potentieel giardia kunnen verspreiden, ook op rustigere stukken, dus ze moet toch wat denk ik tenzij iedereen z'n hond alleen nog in eigen tuin zou moeten laten poepen... Lastig hoor, want ik denk als wij met Giardia zouden zitten, zou ik toch gewoon hier in de buurt m'n hond moeten uitlaten waar idd tig anderen ook wandelen. Ik kan geen 4x keer per dag met de auto ergens naartoe waar het 'rustiger' is- en waar net zo goed Ook honden komen.

Meer als de ontlasting van je hond goed opruimen en afstand houden van anderen kun je denk ik niet doen, want daar is anders geen beginnen aan. In theorie kan ook elke hond die bij jou in de wijk loopt wormen hebben bv en dat blijft zich dan hetzelfde allemaal. Wij zijn er vooral enorm op gefocust om zelf niet door het gras te lopen hier in de wijken en de ontlasting van anderen echt heel actief te vermijden en Arya daar ook niet te laten snuffelen bv. Meer kunnen we niet doen en ik blijf maar bidden dat we niet getroffen worden :')

Net zoals met loopse teven bv. Tijdens de loopsheid ging ik zoveel als het kon dan idd wel naar een rustigere plek, maar ik kon geen 4x per dag met de auto overal naar buitengebied gaan karren dus we liepen ook met haar in onze drukke wijk. Kan er niks aan doen voor de reu eigenaren maar ja ik kan m'n hond niet ineens laten oplossen en niet meer laten bestaan. :')

xSannee
Jaa idd bij paarden is dat al zo lang idd. Het is voor mij al echt ruim 10 jaar geleden dat ik een eigen paard had en toen werd dat al preventief zo gedaan. Maar idd met reizen soms zoals naar Schotland, kom je er niet onderuit nee.

Er zijn genoeg plekken waar niet bijna de hele wijk zijn honden uitlaat, zelfs binnen 50 meter van waar ze op dat moment liep.
Poep opruimen doet bijna niemand hier, ben er voor het gemak maar vanuit gegaan dat degenen met giardiahonden dat ook niet doen.
Maar al zouden ze dat wel doen lopen ze alsnog de halve buurt te besmetten lijkt mij, zeker als de hond aan de diarree is waardoor je het nooit goed opgeruimd krijgt. :)
En ja, ik persoonlijk vind dat als je een hond met iets als guardia hebt en je hebt een tuin, je de hond maar daar moet uitlaten tot het dier weer schoon getest is. :o

Loopse honden heb ik geen probleem mee, maar ik heb geen intacte reuen omdat ik een intacte teef heb.
Maar als je je hond bij je houdt kan het mij weinig schelen of je hond sociaal is of niet, een intacte reu of niet etc.
Ik heb weleens de opmerking gehad dat ik mijn loopse teef niet mocht uitlaten op een bepaalde plek terwijl hun reu op mijn hond liep te rijden.
Ik de mijne er onderuit geplukt, opgetild en het buikje met overduidelijk piemeltje laten zien en gevraagd sinds wanneer teven piemels hebben. :')
Overigens laat mijn teef zich niet dekken door vreemde honden, die vindt ze eng. :+

Dan had ik Odin graag bij jou willen brengen voor ons lange traject met Giardia :') ik gok dat je hem na een week in alleen maar in de tuin graag naar buiten trapt.

Wij hebben ook gewoon door de wijk gelopen en ik heb ook mijn lange wandelingen op vrijdag gewoon gedaan. Ik ga mijn hond niet opsluiten. Ik heb ook geen tuin of balkon dus er was ook geen keus. Ik heb contact met andere vermeden, het drukke uitlaatveldje (waar hij het wss heeft opgelopen) vermeden en dat doe ik nu nog steeds. Maar ook hij zal ergens moeten poepen, hier in de buurt komen honden overal want er is niet heel erg veel gras, dus een rustiger plekje is er bijna niet. De besmettingsdruk is hier gewoon hoog omdat 90% hier weigert zijn schijt op te ruimen. Ik ruim daar in tegen wel altijd alles netjes op, dus de kans was toch echt groter dat ze van een andere besmette hond Giardia kregen, dan die van mij.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:04

Even een ander onderwerp :o
Iemand tips om een pup te motiveren? Welke beloning werkt bij jou heel goed?
Koda is niet heel erg voer gemotiveerd, maar ook niet speelgoed gemotiveerd. Ik ben honden gewend die ongeveer je hand erbij opeten als je ze een brokje geeft, die er dus alles voor over hebben. Koda dus niet haha. Af en toe heeft hij z’n momenten, als hij trek heeft of heel erg zin heeft om wat te doen of zo. Zijn brokjes eet hij ook niet per se direct als je het in z’n bakje doet, of heel rustig. Het is dan ook niet dat hij op het snoepje afvliegt, en als er iets anders voorbij komt (een blaadje bijvoorbeeld haha) dan ziet hij het voer al helemaal niet meer, dan eet hij het ook niet al houdt je het recht voor zijn neus.
Ik werk nu met z’n eigen brokjes, maar de snoepjes die ik geprobeerd heb vind hij ook niet veel meer bijzonder, gekookte kip ook niet.
Ik zoek dus eigenlijk iets wat hij fantastisch vindt (als dat bestaat) waardoor ik hem wat meer kan motiveren.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:06

Reeltje_5 schreef:
Even een ander onderwerp :o
Iemand tips om een pup te motiveren? Welke beloning werkt bij jou heel goed?
Koda is niet heel erg voer gemotiveerd, maar ook niet speelgoed gemotiveerd. Ik ben honden gewend die ongeveer je hand erbij opeten als je ze een brokje geeft, die er dus alles voor over hebben. Koda dus niet haha. Af en toe heeft hij z’n momenten, als hij trek heeft of heel erg zin heeft om wat te doen of zo. Het is dan ook niet dat hij op het snoepje afvliegt, en als er iets anders voorbij komt (een blaadje bijvoorbeeld haha) dan ziet hij het voer al helemaal niet meer, dan eet hij het ook niet al houdt je het recht voor zijn neus.
Ik werk nu met z’n eigen brokjes, maar de snoepjes die ik geprobeerd heb vind hij ook niet veel meer bijzonder, gekookte kip ook niet.
Ik zoek dus eigenlijk iets wat hij fantastisch vindt (als dat bestaat) waardoor ik hem wat meer kan motiveren.

Je zou eens lokaal gestoomde worsten bij de dierenwinkel kunnen halen. Die kun je heel klein snijden dus lang mee doen.

En wat ik als high reward gebruikte was heel slecht Smac worst of knakworsten in kleine stukjes, toen ze jonger was.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:10

Ik gebruikte frikandellen.
Gewoon een frikandel uithalen, laten ontdooien, in schijfjes van max 1cm dik snijden en de plakjes weer in 4-12 stukjes snijden afhankelijk vh formaat vd hond.
Ik deed sommige plakjes in 4, andere in 6, 8 of 12 stukjes zodat het altijd een verrassing was of ze een groot of klein beloningkje kregen.
En bij supergoed afgesloten oefeningen oid kun je een klein handje rondstrooien als megabeloning.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:11

Toevallig was er zo’n vraag gisteren op cursus. Die kreeg het advies om, als er echt niks anders werkt, stukjes kaas of frikadel te proberen.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:13

lor1_1984 schreef:
Miepmiept schreef:
Giardia gelukkig nog nooit gehad.

Maandag gaat Chimmy ook voor het eerst naar school, benieuwd hoe hij het gaat doen. Misschien dat hij in de toekomst Agility wel leuk vindt.

Chimmy is die beagledoodlemix toch?
Zou speuren/detectie oid niet iets voor hem zijn?

Dat vind ik zelf iig wel leuker haha, maar er is heel weinig aanbod hier in de buurt daarin. Mogelijk als de tunnel tolvrij wordt dat ik dan wat verder weg kan kijken. We gaan eerst maar eens beginnen met de basis en dan zien we wel.

Chimmy is een lekkerbek, mijn Herder was qua voedsel alleen te porren voor stukjes Frolic.

lor1_1984

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:17

Je zit daar ook echt in een uithoek natuurlijk. :+
Mahdutje vond vooral balans en coördinatie ontzettend leuk:
Samen alle toestellen etc verkennen zonder dat hij die stomme commando's moest opvolgen die bij de gehoorzaamheid wel moesten.
Dívka vond gehoorzaamheid ontzettend leuk maar was letterlijk aan het gillen en stuiteren van enthousiasme bij detectie *\%/*, ze zat in 2 lessen op 6 boxen en bij les 4 kon ze overgezet worden op geur.
Bloedfanatiek was ze daarmee.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:27

Hondenhotdogs van de AH deden het hier goed voor de motivatie :+

Wbt giardia; ik zou niet weten waar ik zou moeten uitlaten. Overal lopen hier honden. Heel veel honden. Dus ik zou geen veld/grasstrook oid weten hoor. Opruimen zou ik zoveel mogelijk doen uiteraard. Maar ook ingewikkeld als het echt diarree is :+

Loops laat ik gewoon aan de riem uit, even niet naar het losloopgebied, maar helemaal honden vermijden is zo ongeveer onmogelijk. Als je je hond dan los laat lopen waar het niet mag is het niet mijn schuld dat ie niet meer met je mee komt _O-

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:27

Kun je zo’n gestoomde worst lang bewaren? Want volgens mij zijn die best groot.

Frikandellen eten wij nooit, eens kijken of ze een kleine verpakking daarvan hebben haha.

Smac of knakworst kan ik ook eens proberen.

Ik dacht dat kaas niet goed was voor honden?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:30

Ik vind die gestoomde worst zo plakken aan mn eigen handen :))
Maar ze kunnen bewaard worden in de vriezer, dus kun je elke keer een stukje gebruiken!

Hotdog/knakworst bleven mn eigen handen wat schoner :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:31

Reeltje_5 schreef:
Kun je zo’n gestoomde worst lang bewaren? Want volgens mij zijn die best groot.

Frikandellen eten wij nooit, eens kijken of ze een kleine verpakking daarvan hebben haha.

Smac of knakworst kan ik ook eens proberen.

Ik dacht dat kaas niet goed was voor honden?

Bij oa Plus verkopen ze frikandellen in doosjes van 4-5 stuks. :)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:52

Ah bedankt! Dan ga ik die dingen uitproberen :)

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:11

lor1_1984 schreef:
Je zit daar ook echt in een uithoek natuurlijk. :+
Mahdutje vond vooral balans en coördinatie ontzettend leuk:
Samen alle toestellen etc verkennen zonder dat hij die stomme commando's moest opvolgen die bij de gehoorzaamheid wel moesten.
Dívka vond gehoorzaamheid ontzettend leuk maar was letterlijk aan het gillen en stuiteren van enthousiasme bij detectie *\%/*, ze zat in 2 lessen op 6 boxen en bij les 4 kon ze overgezet worden op geur.
Bloedfanatiek was ze daarmee.

Volgens mij zit in die basiscursus ook wat balans en coördinatie, bij Gork (Gehoorzame huishond) was het toen alleen maar zit/af/volg e.d., maar goed voor koek vond hij het al gauw goed.

Chimmy lijkt wel goed te luisteren, maar ik denk dat het met afleiding nog wel een uitdaging gaat worden. Zelf wandel ik vooral voor de rust, maar met een jong hondje is het wel handig om het op te zoeken om het wél te leren.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:18

Mocht je hond trouwens niet vlees gemotiveerd zijn ,willen poffertjes ook nog wel eens werken. Even in stukjes snijden, sommigen doen er een moord voor. Ik kreeg dattoen als tip op jachttraining voor Roetsj, maar Roetsj wilde haar gejatte dummy nergens voor terugbrengen :+

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:18

Poffertjes _/-\o_ _O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:27

lor1_1984 schreef:
Over Giardia gesproken, een buurtbewoner liep eens te gillen dat we afstand moesten houden want haar hond had Giardia.
Maar ze was hem aan het uitlaten op het meest drukbezochte uitlaatveld in de buurt. :+
En dan daarna natuurlijk dom kijken als de halve buurt alsnog met Giardia zit want ze hield toch afstand. 8)7

Tbh heb ik het ook wel eens geroepen met uitlaten, maar meer omdat mensen gewoon geen respect hebben voor de ruimte die ik mijn honden wil geven := Zeker toen ze nog reactief was. Roepen dat ze een parasiet heeft of ziek is werkt 1000x beter dan 'joh kan je aub afstand houden ze is reactief'.

Alleen in situaties waar ik letterlijk geen kant uit kon hoor. Anders vermeed ik het wel.

Maisie was toen ze jong was ook niet voer gemotiveerd (na de eerste loopsheid + castratie wel meer geworden, gelukkig). Bij haar moesten we vooral veel afwisselen. Ene keer worst (en dan wat smaken wisselen), andere keer van die Kronch zalmsnoepjes enzo. De jumbo hotdogs waren ook favoriet. Frikandel deed het ook goed. Kaas krijgt ze niet, daarvan gaat ze aan de schijt :)). Hadden standaard altijd 2 soorten snoepjes bij.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:31

Ik heb ook wel eens geroepen naar iemand dat Arya wat besmettelijks had en toen kon mevrouw opeens WEL haar honden komen halen die al buiten zicht van haar los onze kant op kwamen met veel gestaar en 2 honden sterk en ik kon nergens naartoe. Had al herhaaldelijk verzocht dat ze haar honden aan kwam lijnen, of iig bij zich kon houden - wat genegeerd werd. Het is jammer dat het nodig is, en mensen een reden nodig hebben bovenop de vraag of ze hun lieveling bij zich kunnen houden, maar het werkte wel en ik zag op dat moment ook geen andere uitweg meer want mevrouw negeerde mij tot dan volledig. Vind het bizar en schijt irritant dat het zover moet komen soms voordat mensen eens rekening houden met een ander - of ja, ze handelde vast in het belang van haar eigen honden vooral natuurlijk. Maar als zoiets roepen Wel effect heeft voor mij op zo’n moment zou ik het in de toekomst zeker weer inzetten :') :j

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:45

Tegenwoordig loop ik veel met Max ODH, die dwingt met zijn uiterlijk al een hoop respect af. Ideaal is dat. :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:49

Ja dat merken wij deels ook wel, dat als herder eigenaar je bij een beste groep eigenaren al vanzelf vermeden word, wat ik ook niet erg vind. Maar heb je dan weer weinig aan als honden zonder eigenaar in beeld komen en de eigenaar is uit zicht van alles :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:08

Heb ik toch het verkeerde type herder gekozen :)) Die fluffy aussies zijn echt een mensenmagneet soms

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:14

Een aussie word idd gemiddeld genomen wel anders benaderd als een Duitse, Hollandse, Belgische herder etc. ja :’) Mensen hebben daar toch sneller een ‘ah wat mooi en lief, koetsjie koetsjie' gevoel bij in verhouding dan. Ik heb ook nog een hond die vrij donker is, dat werkt toch ook vaak al tegen haar. En voor een teef is ze best groot ook wel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 16:21

Hier een mega verschil. Loop ik met mn zwarte staffies willen de meeste niet aaien.. loop ik met fred(wit met rode kop) dan wil iedereen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:29

Derde hond hier wordt een Duitse Herder of een Staffie hoor ik al :)).
Het 'koetsjie koetsjie' gehalte is soms best vervelend. Als ze vragen vind ik het oke, maar soms rennen ze er ook gelijk op af dan denk ik HO

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 16:31

Wel een zwarte dan :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:32

Lekker donker zodat die tanden en ogen extra opvallen ;)