Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 09:45

Dankjewel!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:47

Beterschap met Djessey Kiwi! :(:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 09:53

CupCakes_ schreef:
Beterschap met Djessey Kiwi! :(:)

Dankjewel Y;(

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:04

IMJ schreef:
Goeie. Ga ik eens overleggen. Mal dat de ene er zo op reageert en de ander niet hè..

Oh en edgar en cooper is alweer vies >;) meine gute..

Ja, zo hebben wij op stal 30 paarden ongeveer. 29 kunnen mee in de enting (voorjaar of najaar). 1 paard niet. Die moet geënt worden in juni, juli of augustus, anders wordt ze ziek. Soms weet je ook écht niet waarom he...

Ow pfff, écht een moeilijke eter he?
Wat heb je geprobeerd inmiddels? E&C wordt toch juist wel als smakelijk ervaren meestal... Heb je ook geprobeerd twee smaken af te wisselen? Ochtend de ene, avond de andere zeg maar? Zodat ze een beetje enthousiast zijn omdat het 'nieuw' is iedere keer?

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:09

Beterschap met frummel.

Deniese oei das minder examen in die warmte.

Cupcakes kort nachtje gehad.

Wel fijn dat de nieuwe pups al snel hun draai al hebben gevonden.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:14

Sterkte Kiwi!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 11:26

Dank jullie!
uiteraard begint ze nu iets minder te knijpen...... heks.. :P

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:32

Sterkte Kiwi!!

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:30

Sterkte kiwiwitje!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:31

Beterschap en sterkte Kiwi! :*

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:32

kiwiwitje schreef:
Dank jullie!
uiteraard begint ze nu iets minder te knijpen...... heks.. :P

Dat zal je altijd net zien :')

Jip is aan het bijslapen geloof ik, na de wandeling vanochtend is hij gaan liggen en met het eten kwam hij pas overeind. Kleine plaswandeling en hij ligt weer opnieuw te tukken. Vanavond maar een grote wandeling met veel oefeningen doen. :Y)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:38

Haha nu maar hopen dat hij zo moe is dat hij zijn lesje geleerd heeft. Ik zou vandaag wel wat hersenwerk enz gaan doen zodat hij niet vannacht ineens helemaal opnieuw energie heeft.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:16

Jaa, dat doe ik inderdaad wel. Anders zitten we weer haha

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:18

Many
Oeps, da’s jammer van het kussen hihi. Pomme kijkt er ook heerlijk bij, alsof niks aan’t handje is haha.

IMJ
Ah jeetje wat naar zeg dat pupsel zo reageerde op de enting :( En die wagenziekte is lastig, maar hopelijk groeit ie daar nog overheen. Is een beetje afhankelijk ook van wat de oorzaak is, met hoe je daarmee om kunt gaan Ik weet dat Arya nog wel eens misselijk wordt als ze met een lege maag de auto in moet in de ochtend dus daar kan ik gelukkig wel iets aan doen; zorgen dat ze vooraf eten heeft gehad. Voor de rest is ze gelukkig rustig in de auto. Maar denk dat het bij sommige honden ook niet of moeilijk eruit te krijgen is, net als dat sommige mensen ook gewoon altijd wagenziek (kunnen) zijn. Kwijlen en smekken deed Arya bv. ook toen we haar gingen ophalen en 2,5u naar huis moesten rijden die eerste keer. Was met name dan het eerste stuk waarbij we nog niet op de autosnelweg zaten en ze was toen ook wel misselijk maar toen zal het stress gerelateerd zijn geweest. En ik ben sindsdien elke dag minimaal 1x met de auto gaan rijden ook met d'r, dus als het toen al stress gerelateerd was, is ze daar nu gelukkig wel overheen omdat we eigenlijk elke dag nog wel even in de auto zitten om ergens te gaan wandelen > wat leuk is xD Als het dus misschien nog wat stress gerelateerd is, is het fijn als ze straks de link kunnen leggen met in de auto = leuk en dan zwakt het misschien ook nog wat af.

NorwayFjord
Leuke foto’s weer!

Skippy
Ahh, lekker hoor Toby in het zonnetje! Wel wat minder van die uitgekotste aarde, oepsss. Die diarree zal dan idd ook wel daarvan zijn. Het lichaam is het er duidelijk niet mee eens met wat Toby naar binnen heeft gewerkt.

KimD
Heerlijke waterpret foto’s! Ik ben ‘m net ook gaan halen bij de Jumper en we gaan ‘m morgen uittesten bij m’n ouders achterom. Ik vond het pakketje erg gammel en goedkoop dus ben idd benieuwd hoe hij in elkaar te zetten is en hoelang het heel blijft haha. M’n vader heeft gelukkig ook wel tape e.d. liggen dus dan kunnen we het daar ook wat mee verstevigen. Denk dat Milan het net zo leuk gaat vinden als Arya haha.

Cupcakes
O hemel dat is wel erg actief gedrag zo in de nacht haha. Maar misschien door de diarree? Kan me voorstellen dat hij daar lig wel wat door van slag is geweest. En na dat druk zijn vannacht is hij nu natuurlijk KO ja, lol. Misschien idd vanavond voor het slapengaan nog even wat moe proberen te maken. Heb je een snuffel mat? Anders zou je bv. zijn portie eten (als je brok geeft, geloof het wel he?) van vanavond een keer via de snuffelmat kunnen geven - roept maar wat.

smurffie
O dat gaat idd snel, al 4 tandjes uit! Zal dan misschien last van de tandjes hebben gehad, dat ze daardoor wat onrustig is geweest in de nacht.

Jeanine
Toen wij met Arya gingen proberen of ze zonder te tillen tot aan het gras kon lopen, heeft ze ook wel eens op de stoep geplast. Toen hebben we d’r toch maar weer even getild tot aan het gras en dan doen ze het niet normaal gesproken, dus misschien anders nog even blijven tillen? Gewoon binnen al optillen voor de deur open gaat bv. Als ze echt zo graag zelf naar buiten wil < dan blijft de deur gewoon nog even dicht hihi. En de hik heeft Arya hier ook heel veel gehad toen ze jong was! Is veel voorkomend bij pups. Leuke wandeling gehad met je vriendin? Wat die logeerlijn betreft. Wij hebben bij Arya ook een logeerlijn eraan gehangen voor een paar dagen zodat we in het donker niet het gras op hoefden te lopen waar veel hondenpoep ligt. Maar in onze ervaring: ik vond die musketon en longeerlijn echt te zwaar. Ik zou dat dus niet aanraden voor langer gebruik, ook niet als er nog een lijn tussen zit. Het is toch echt wel veel gewicht wat eraan hangt, ook al lijkt het niet zo. En dan was Arya al een grotere pup tov een teckel en daar vond ik dat toch echt al opmerkzaam bij. Je hebt bij agradi bv. Maar eigenlijk heel veel andere webshops/winkels die dieren spullen verkopen hele fijne langere hondenlijnen van verschillende afmetingen voor goede prijzen waar een hele lichte musketon aan zit. Daar ben ik op overgestapt toen - is maar een tip :) Een kattenlijn zou voor bij een teckel ook heel handig kunnen zijn - die gebruiken wij voor de kat achterom maar onze kat is denk ik al zwaarder dan de gemiddelde teckel pup dus dan zou dat voor een teckel pup ook wel heel fijn moeten zijn denk ik.

Denies
O het lijkt me idd echt heel rot om in zo’n weer examen te doen. Dat wordt peentjes zweten haha. Denk dat je wel een heel voldaan gevoel hebt erna als je helemaal bezweet klaar bent en het examen doorgelopen hebt.

kiwi
Ah wat rot dat het toch nog niet helemaal weg is. Goed dat je dan toch even gaat checken. Wie weet krijg je even een zalfje mee wat dan net nog even wat beter kan helpen. Maar ook altijd goed als de DA even in het oog kan kijken, je weet maar nooit of er niet misschien toch nog iets zit ergens wat je zelf in een oogopslag misschien zelf niet goed ziet. Succes straks <3

---

Wij zijn zomer proof

Afbeelding

Net even die sproeier gaan halen wat Kim ook heeft, het badje had ik via Amazon gekocht en kwam een paar dagen terug al binnen en ik heb van de Jumper net ook gelijk een koelmat meegenomen zodat die al in huis is - voor straks alles in rap tempo uitverkocht is. Ik heb ook nog zo'n ding voor aan de tuinslang waar ze met de poot op moet meppen en dan komt er water uit. Verwend kreng :') Komende week ben ik van plan om ook even het hondenstrand op te zoeken waar Kim met de roedel is geweest. Iets meer als 40 min. rijden vanaf hier dus dat is heel goed te doen.

Hier trouwens mijn dagelijkse uitzicht in de ochtend als ik uit het hok kom waar het voer staat en dan terugkom met Arya's brok... HOI SANSA :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 29-05-20 14:26, in het totaal 2 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 14:25

Dankjewel allemaal!

Nu druk druk :') dus zit weer mobiel en dat is *****

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:30

Zal je net zien kiwitje dat het wat minder word.

Cursebeaker geshopt voor de zomer. Vind de bloem wel leuk maar gaat nooit lang mee met onze sloper. Die word al gek met de tuinslang.

Hier weer ff zorgen om paard.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:34

Ik ben er ook bang voor of dat ding lang heel blijft haha. Maar ik vond €10 nog wel een bedrag dat het waard was om het eens aan te kijken xD Ik zag op de Action pagina ook iets voorbij komen wat maar €2,50 kost zelfs, ook zo'n sproeiertje. Zag er ook geinig uit.

En wat rot zeg dat je zorgen om je paard hebt :( Ik weet niet wat er is, maar heel veel sterkte!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:39

IMJ (dacht ik zo?) maar het blijven switchen van voeding zal ook niets oplossen, waar om is de E&C dan nu binnen een dag(?) niet meer lekker?
Ik hoor dit probleem zóvaak in de winkel en ik heb met al mijn honden nog nooit problemen gehad met het niet-willen eten. Doe ik dan iets raars of??

Nouja .. *kijkt naar links naar een puppy die voor een hamsterboxje op de grote tafel ligt* oké ik kan dat zelf wel invullen.

Sterkte Kiwiwitje, hoop dat het inderdaad meevalt! Voor in de toekomst wellicht handig om eens naar vetericyn te kijken, dat heeft ook een genezende/herstellende werking. Ik zweer erbij.

Cursebreaker, het is niet echt de bedoeling dat we gaan zweten :P We moeten in een vierkant lopen met aandacht, omdraaien, commando's. Tandjes laten zien, blijf 2 minuten op afstand, voorkomen, aan de voet zitten en volgens mij zijn we er dan.
Maar goed .. we functioneren niet met die temperaturen dus dat wordt een fantastische examen *not*

Ohnee ik mag niet meer zeggen dat iets 'nooit meer over gaat' of 'niet gaat lukken' :Y)

Koelmat wordt hier niet gebruikt, ik gebruik hem dus zelf. Hoop dat die van jou er wel gebruik van maken. Dat 'non toxic' geloof ik alleen niet zo haha. De substantie binnenin die koelblijft is echt geen oké goedje.
Dat ding hebben wij ook, maar Bodhi vind dat we daar samen me moeten spelen. Als het badje op staat vind ie ook dat we samen in het badje moeten. Bodhi is niet zo van het alleen-dingen doen & Mera juist weer wel :P

Wel een beetje up to date zo heh?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:51

Denies
Ahh ok, ja ik ging er dus ook vanuit dat je zo'n uur dan volmaakt net als met een les zeg maar (geen idee waarom ik dat allemaal voor ogen heb en daar vanuit ging, maar ok) :') , maar dat is niet heel logisch denk ik. Want je bent met zo'n examen natuurlijk veel gerichter bezig en hoeft dan tussendoor geen 'extra' dingen te doen om te herhalen zoals met een les ga ik vanuit :') Ik functioneer vandaag maar op een half brein denk ik :j Ik kan zelf ook echt niet omgaan met deze temperaturen, vreselijk. Hopelijk valt het dinsdag alsnog mee met de warmte. Of misschien verplaatsen ze het qua tijd nog?

Gister gelukkig een wandeling kunnen maken met veel schaduw en windje erbij, maar vandaag krijgt Arya met name wat kortere stukken hier in de wijk ipv dat we een langere wandeling doen ergens. Misschien dat ik vanoavond nog even naar de hei ga, aangezien het langer licht is nu en dan zal het wel weer wat beter te doen zijn xD Ik gedij ook echt niet met dit weer, nu al niet, dus ik kan ook echt janken om de zomer die eraan komt.

En dat non-toxic geloof ik ook niet nee haha (al doelen ze volgens mij op het materiaal wat om de vulling heen zit zoals ik het kan lezen op de doos, wat van Nylon is), maar ik ga er wel vanuit dat ze het niet gaat opeten en ze krijgt het dan ook alleen onder toezicht om te gebruiken. Er staat achterop wel ook dat het niet giftig is, geen geur heeft en absoluut veilig is. Ben idd benieuwd of ze het gaat opzoeken/gebruiken tzt. Hier in huis blijf je echt kapot. We hebben geen mogelijkheid tot het aansluiten van een airco, mobiele airco trekt het hier niet en we hebben echt al veel fatsoenlijke airco's geprobeerd, we kunnen niet tochten, hebben geen ramen onder die open kunnen (alleen de deur achterom maar dan kun je dus niet tochten en dat schiet niet op. We hebben 2 grote lichtkoepels waar lakens op liggen maar dat helpt niet veel aangezien we de gehele dag door zon er bovenop hebben staan net als op de tuin want die ligt op het zuiden. Het is echt vreselijk hier in huis in de zomer ;( ;( ;( Rex kon er meestal wel redelijk mee omgaan, maar ik wil het toch in huis hebben, mocht het wel van pas kunnen komen. De konijnen vonden die dingen bv. altijd heerlijk om te gebruiken. En misschien dat Sansa het ook fijn gaat vinden, wie weet :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:54

Nee hoor, het is alleen het examen en daarna zijn we klaar. Denk max een halfuurtje.

Hier is het tot nu toe alle avonden lekker met uitlaten geweest en ochtenden ook, dus dat zal in principe wel goed komen. Ons huis is op het zuidendus wij hebben continu zon maar gelukkig gaat het nu redelijk. Sinds vanochtend tot nu 19,5 graden en hij is net naar 20 gestegen dus in principe houden we het nog wel uit. Vorig jaar wastie op z'n max 28 graden. Huurhuis dus ook geen airco mogelijkheid en de mobiele airco trekt het ook niet. Dus tsja .. wat dan ..

Die koelmatten zijn wel fijn maar .. (ook algemeen) nóóit in een bench gebruiken waar ze er niet vanaf kunnen.Maarja hier doen ze er niets mee en het is echt wel lekker met die hitte om er op te gaan liggen (als menszijnde dus)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:58

wij hebben vanavond ook gewoon weer les, ik doe van 20:15 tot 21:15 behendigheid, dan is het tot nu toe best te doen :D

Kiwi beterschap!

KimD Wat een leuke sproeier!

Denies succes!

IMJ Wat doen ze als je het bijv op een snuffelmat doet? Of in een voerbal?

Curse KLaar voor de zomer zo te zien!! hier ook nog wat inkopen te doen maar dat binnenkort maar. Koelmat wilde hij niet op liggen. Hebben meeste profijt van zijn koel jas tegenwoordig

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:59

Denies
Als ze er gebruik van kan maken en het verlichting biedt zou dat idd wel fijn zijn voor d'r. Wie weet heeft ze het idd niet nodig, maar zo wel, dan hebben we het iig in huis. En zoiets zou ik idd nooit zonder toezicht geven (ze krijgt eigenlijk sowieso niets zonder toezicht, ze heeft alleen d'r nest knuffel en de snuffelmat in d'r bench liggen 's nachts of als we weg zijn omdat ze in de avond d'r brok in de snuffelmat krijgt maar die sloopt ze ook niet, ze sloopt gelukkig eigenlijk sowieso niet op een fase na met de tanden en laatst waarin ze wat gestresst was door de omschakeling van drukte in huis, maar in de regel niet gelukkig) en idd zeker niet in de bench waar ze geen andere kant uit kan, maar daar ligt ze overal sowieso al niet veel in aangezien ze meestal ergens vlakbij een van ons in de buurt is (as we speak ligt ze ook weer aan m'n voeten haha) en ik was ook niet van plan om 'm s nachts aan te bieden. Het is dus meer gekocht voor 'dan hebben we het in ieder geval in huis' :j

En het voordeel van het voorjaar nu nog is dat het idd nog even afkoelt in de avonden en nachten. Een aantal dagen terug was ik 's morgens om 8u op de heide en was het echt al heel warm in de zon vond ik. Vandaag staat er een flink windje tussendoor, dus dan is het al beter te doen. Maar ik vermijd op deze tijden sowieso plekken als de heide waar veel zand ligt - dat wordt zo snel warm in de zon. En ik loop zoveel mogelijk dan nu in de schaduw ook, zeker als er stoep/asfalt gebruikt wordt met stukken. Maar gelukkig veel mogelijkheden om in de natuur te lopen, waar we dan met de auto naartoe gaan (gelukkig ook dat we auto's hebben met heel goed werkende airco's dus het auto rijden kan met warm weer ook nog prima dan aangezien ze er niet in blijft zitten verder. Had ik met een van m'n oude autootjes niet kunnen doen met warmer weer die arme hond erin zetten haha) veel bosrijk gebied wat schaduw biedt dus dat is wel fijn.

En een half uurtje is idd wel te doen ja. Ook wel fijn voor de zenuwen als dat niet zo tot een uur gerekt wordt, dan heb je het snel achter de rug xD

Nynkster
Op die tijd is dat idd nog wel goed te doen. Fijn wel ook dat het nu wat langer licht is al denk ik he. En die koelmat... Ik ben eens benieuwd haha. Hij is nu gekocht ook meer met het idee: Dan hebben we het iig liggen. Ik houd zo'n koeljas ook nog in gedachten, voornamelijk om te gebruiken tussendoor voor de wat langere wandelingen en als ze het dan sneller warm zou hebben. En wie weet vind de kat het ook wel fijn om te gebruiken, we gaan het zien :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:28

Denies. Ik heb 4 honden gehad en het nog nooit gehad.. zijn zus en vader hebben het ook.

Ik switch niet (althans ik wilde over op iets met een hoger vleesgehalte dan de cavom van de fokker en had naast cavom, Markus Muhle black angus gekocht). Maar ik gaf hem eerst het voer van de Fokker (cavom) en dat eet hij echt met lange tanden. Dus de zaak van Markis M geopend maar dat probeert hij niet eens.

In de voerbal helpt niet en ermee spelen ook niet. Hij proeft soms en spuugt uit. Kauwt er niet eens op.

Hij eet het voer van de Fokker (cavom dus) nu redelijk dus ik hou het erbij voor nu maar zou het zo leuk voor hem vinden als hij het met smaak at. Nu eet hij wat met lange tanden en laat weer staan tot hij echt honger heeft maar oke, hij eet.

Ik had een proefpakketje van E&C ontvangen. Ik was blij dat hij dat heel lekker leek te vinden.

Ik kreeg een proefpakket met brokjes van royal canin bij de DA. Dat proeft hij niet eens. Bij de geur is hij al klaar.
Er zat ook een zakje low calory snoepjes bij. Die lust hij! Dat zijn de eerste treats die hij eet.
Ik kan niets lekkers in zijn bench leggen want hij vindt niets echt lekker.

Ik vind die waterspelletjes heel erg leuk! Ga zeker binnenkort eens even kijken!
Laatst bijgewerkt door IMJ op 29-05-20 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:32

Is vers vlees een optie? Ik hoor altijd goede verhalen van mensen die van brok naar een kwalitatief goed vers vlees merk gaan met honden die dus idd heel slecht eten en dat dat vaak wonderen doet. Lastig wel zo zeg, zeker op die leeftijd als ze gewoon hun voedingsstoffen echt zo hard nodig hebben met groeien. Had je met de E&C al verschillende smaken geprobeerd? Misschien dat je kunt afwisselen met die kleine zakken bv.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:39

Vers wil ik ergens wel. Maar ik wil hem ook mee nemen op vakantie. Dan is kvv zo lastig!
Maar als het zo blijft ga ik dat wel proberen hoor!
Nu eet hij de cavom nat :')

Ik had van E&C 1 proefzakje ontvangen :)

Goh! Meneer doet echt niets meer binnen maar sneakt hem wel de tuin in om het daar te doen. Vind ik opzich al knap maar is niet de bedoeling :D
Laatst bijgewerkt door IMJ op 29-05-20 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt