Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KarmaChansy schreef:ik heb deze broek gevonden, dus ga het proberen haha https://www.decathlon.se/byxa-bgb500w-id_8514196.html
Doodle's zijn zo hyper haha hier slapen ze ook op de slaapkamer
Azmay schreef:Eerste nacht ging hier super, van 10 tot 6 stil geweest. Is een beetje aftasten denk ik.
Ik train bij de BOS jumpers, jij traint bij High 5 toch?
Kenzo schreef:Ik meld mij hier ook! Volgende week gaan wij onze labradoodle pup halen. Een teefje met een prachtige blonde kleur.
We kijken er enorm naar uit en vinden het tegelijkertijd ook best wel spannend. Hoe zullen de eerste dagen en nachten gaan. Je leest en hoort zoveel verschillende dingen.
Hebben jullie tips voor de eerste nachten?
mvdende schreef:Skip heeft het iets te bont gemaakt vannacht. Ik hoorde dat hij rondjes liep in de slaapkamer dus bedacht me tijdens het wakker worden dat hij waarschijnlijk moest plassen. Ik dus met half dichte ogen uit bed, ondertussen springt meneer op bed en gaat daar vrolijk staan pissen![]()
dat leverde hem een retourtje wc op half aan zn nekvel, wat was ik boos!!!! Gelukkig een waterdichte molton,dus matras droog maar ik kon op de bank gaan slapen de rest van de nacht. Skip is verbannen naar de bench en vanaf nu is het gezellig slapen in de slaapkamer dus ook verleden tijd.
mvdende schreef:Ik weet wel dat hij het niet doet om te pesten, en als hij gewoon voor de deur had geplast was er hoogstens flink wat gemopper van mijn kant. Maar als ik om 11:00 de honden uitlaat (oppas hond) dan verwacht ik wel dat ik een paar uur kan slapen. Skip is ondertussen ook geen 12 weken meer maar wordt volgende week een half jaar. Dan mag het wel eens dat hij een nacht door slaapt.
Daarnaast wordt hij buiten altijd beloond voor netjes buiten plassen. Doe ook zo veel mogelijk aan positieve opvoeding, maar af en toe werkt dat gewoon niet bij Skip. Een keer duidelijk maken dat iets echt niet mag geeft dan meer resultaat.
En wat betreft het wel/ niet in de bench. Ik ben van mening dat als een hond zich netjes gedraagt, hij niet persé in de bench hoeft. Tot nu toe ging het ook meestal wel goed. Maar vannacht vond ik gewoon echt niet leuk. Plas dan op je eigen kussen....