Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 22:01

Welkom! Hier heb ik heel stug 2 weken geprobeerd om de pup in de kamer te laten in de bench. Maar kreeg hem snachts niet zindelijk en ik had flink gebroken nachten. Na 2 weken het opgegeven en pup in de bench op de slaapkamer. In 1 klap zindelijk en hele nachten doorgeslapen. Dus ik ga ik het vervolg er ook gewoon voor dat ze met bench in de slaapkamer komen snachts.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:02

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:06

Ook hier op de slaapkamer geslapen de eerste paar maand. AJ is nu te zwaar om naar boven te tillen, dus nu slaapt hij beneden.

Hij was in principe direct zindelijk, moest dan wel om 6u naar buiten.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:11

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:13

geen softshell maar wel warm, 600 dn erg sterk en waterdicht, is een broek voor jagers :j ik jaag niet maar ze maken dus wel goede warme spullen :P

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:19

Zie hem op de nederlandse site niet bij staan... :(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:57

Azmay schreef:
Eerste nacht ging hier super, van 10 tot 6 stil geweest. Is een beetje aftasten denk ik.

Ik train bij de BOS jumpers, jij traint bij High 5 toch?

We dachten het al te zien, hoe ben je daar terecht gekomen? Kende je M. Verbruggen al of zag hem nu voor het eerst?

Wij trainen inderdaad bij High Five, en bij Wild side. Dat zijn beide inmiddels vrienden van ons. :j Zondag is er (team)wedstrijd in de hal, mocht je niks te doen hebben.

Kenzo schreef:
Ik meld mij hier ook! Volgende week gaan wij onze labradoodle pup halen. Een teefje met een prachtige blonde kleur.

We kijken er enorm naar uit en vinden het tegelijkertijd ook best wel spannend. Hoe zullen de eerste dagen en nachten gaan. Je leest en hoort zoveel verschillende dingen.

Hebben jullie tips voor de eerste nachten?

Wij slapen de eerste week beneden, eigenlijk standaard. Dat is makkelijker met naar buiten rennen als ze 's nachts beginnen te piepen. Binnen een week leren wij ze aan om 's nachts één keer te plassen, en wij (vooral ik, Kay slaapt nog door als er een bom valt) proberen ze met anderhalve week tot twee weken 's nachts door te laten slapen. Dat is dan van 0.00u tot 06.00u.

Wij voeren in het begin drie tot vier keer, dat is écht pup afhankelijk wat prettig is.

'S morgens na het opstaan, 06.30u, dan om 12u, dan om 17u/18u en dan om 22u nog eens. Doordat ze een vol buikje hebben heeft het spijsverteringsstesel 'iets' te doen waardoor ze in een rustigere en diepere slaap komen. Wat uiteraard bevorderlijk is voor het doorslapen. :j

Wij gebruiken de eerste weken ook mandjes in de vorm van een 'nestje', veel pluche, een holletje of zo'n rond mandje met foam. Iets wat ze echt opsluit en een geborgen gevoel geeft. Vinden pups over het algemeen heel prettig. Die mandjes zijn niet duur waardoor je iedere maand een maatje groter kunt kopen, en meestal met een maand of 5/6 merk je dat ze steeds minder dat veilige gevoel opzoeken van zo'n mandje.

Wij hebben de laatste twee pups geen gebruik meer gemaakt van een bench in huis maar van een ren, en ik vind het echt de beste uitvinding ooit. Ben daar echt super, maar dan ook super tevreden over en zou dat de volgende pup(s) ook zeker weer doen. :j

Ze kennen overigens wel de bench, uiteraard vanuit de auto, maar ik heb het wel getraind. Stel er zou iets gebeuren vind ik het prettig als ze de bench wel kennen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:25

XxDiandraxX schreef:
Zie hem op de nederlandse site niet bij staan... :(

oh dat is jammer -O- na ja heb het al eerder gezegt als iemands wat wilt ik kan het prima bestellen en naar NL verzenden :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 06:59

Ik voer pups juist nooit laat ivm dan s nachts moeten poepen. Hier 3x voeren en voor de nacht lekker knaagwerk. Maar ben een ramp met 3x voeren dus vaak zitten ze met 4 maanden leeftijd al op 2x voeren en rond 12 uur iets te knagen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 07:17

Ik vind het geen probleem als het beestje moet poepen 's nachts, ik ben er toch al uit omdat die moet plassen. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 08:21

Boellie had als pup altijd brokken staan snachts. Omdat hij een lastige was met eten en dan zette ik zijn brokjes als we gingen slapen gewoon in zijn bench. De volgende ochtend was het dan altijd op. Poepen snachts heeft ie hier eigenlijk nooit gedaan. Behalve in die 2 weken toen hij nog niet op de slaapkamer sliep. Maar toen pieste hij ook alles onder. En dan ging ik er rustig 8/10 keer uit per nacht. En dan deed ie het buiten en zodra ik hem weer hoorde plaste hij ook buiten en bench nat ondertussen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:10

Skip heeft het iets te bont gemaakt vannacht. Ik hoorde dat hij rondjes liep in de slaapkamer dus bedacht me tijdens het wakker worden dat hij waarschijnlijk moest plassen. Ik dus met half dichte ogen uit bed, ondertussen springt meneer op bed en gaat daar vrolijk staan pissen -:(- -:(- dat leverde hem een retourtje wc op half aan zn nekvel, wat was ik boos!!!! Gelukkig een waterdichte molton,dus matras droog maar ik kon op de bank gaan slapen de rest van de nacht. Skip is verbannen naar de bench en vanaf nu is het gezellig slapen in de slaapkamer dus ook verleden tijd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 11:24

Oeps dat zal wel een bende geweest zijn... Slim zo'n waterdichte molton!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:33

Oeps, op bed plassen is echt niet leuk... -O- Dexter heeft het ook een meer geflikt. Wij hebben nu vuilniszakken onder het overtrek liggen :=

We hebben schaapjes gedreven *\%/* Dexter vond het echt GEWELDIG. In het begin lichtelijk spannend maar na een paar minuten ging de knop om.

Dundy vond het mwah. Was wel leuk maar in het gras (schapenpoep ahem) rollen was ook leuk. Hij heeft ook regelmatig een hark in zn gezicht gekregen omdat hij te heftig op de schapen af ging. Typische Cattle Dog dus maar het voegt voor ons allebei niet heel veel toe om met hem door te gaan. Dexter gaat wel een talentje worden :)) *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 11:37

Kijk das leuk om te horen dat hij het drijven echt leuk vind en goed doet.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:09

De bende viel mee. Alleen hoeslaken en molton een natte plek. Maar daar wordt je niet blij van om 03:00 gelukkig is de wasmachine geduldig.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 12:15

Nee ik kan me een betere nacht voorstellen...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:35

mvdende schreef:
Skip heeft het iets te bont gemaakt vannacht. Ik hoorde dat hij rondjes liep in de slaapkamer dus bedacht me tijdens het wakker worden dat hij waarschijnlijk moest plassen. Ik dus met half dichte ogen uit bed, ondertussen springt meneer op bed en gaat daar vrolijk staan pissen -:(- -:(- dat leverde hem een retourtje wc op half aan zn nekvel, wat was ik boos!!!! Gelukkig een waterdichte molton,dus matras droog maar ik kon op de bank gaan slapen de rest van de nacht. Skip is verbannen naar de bench en vanaf nu is het gezellig slapen in de slaapkamer dus ook verleden tijd.

En dit zijn precies van die situaties waarin je gedachtegang volledig verkeerd zit.

Jij bent het schuld dat hij op bed heeft geplast, jij hebt ervoor gekozen om hem niet in een bench te zetten, jij hebt ervoor gekozen dat hij al op bed mag en bovenal, jij was te laat met reageren.

Hij kon duidelijk zijn plas niet meer ophouden. Hij denkt echt niet "Zo. Even demonstratief op bed plassen voor het baasje te pesten!"

Je reactie op de hond is dan ook volledig misplaatst en onbegrijpelijk voor hem. Hier bereik helemaal niks mee. ;)

Probeer eens anders te gaan denken, het levert je veel meer op. Nu alleen maar frustratie. Daar wordt je zelf ook niet gelukkig van...

Overigens wel vervelend van je bed, maar zo'n matrasbeschermer is een prima uitvinding, we hebben ze overal omheen. +:)+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:54

Ik ben inderdaad ook nooit boos of gefrustreerd geworden door plassen. Doet me ondertussen ook niet heel veel meer := Even goed schoonmaken en we huren nu eens per maand een stoomreiniger (al wordt er bij ons door eigen honden niet meer binnen geplast. Oppashonden en al helemaal de puppy wel).

Waarschijnlijk koos je hond het bed omdat het niet spettert.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:03

Ik kan de vergelijking "je kind" in deze situatie ook zo weer van stal halen. Zou je je eigen vlees en bloed zo gestraft hebben?

Zo'n punten leverde ook altijd discussie op tijdens studies en praktijkopdrachten. Iedere hondentrainer, gedragstherapeut, dierenarts etc heeft er een andere kijk op.

Maar, het is bewezen dat je met een positieve benadering veel verder komt. :j En sinds ik zelf honden heb kan ik mijn eigen theorie in praktijk brengen en het werpt alleen maar zijn vruchten af en heeft een goed resultaat. Dus dan sta ik er ook achter, anders had ik mijn eigen visie op dingen ook weer moeten aanpassen.

Ik kan natuurlijk niks 'verkopen' wat duidelijk niet werkt of waar ik zelf niet achter sta. :n

Stoomreiniger kun je trouwens beter kopen! Zo duur zijn die dingen niet. :n Is een van mijn beste vrienden in huis! En de grindvloer, die vind ik ook erg aardig. <<)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:09

Ik weet wel dat hij het niet doet om te pesten, en als hij gewoon voor de deur had geplast was er hoogstens flink wat gemopper van mijn kant. Maar als ik om 11:00 de honden uitlaat (oppas hond) dan verwacht ik wel dat ik een paar uur kan slapen. Skip is ondertussen ook geen 12 weken meer maar wordt volgende week een half jaar. Dan mag het wel eens dat hij een nacht door slaapt.

Daarnaast wordt hij buiten altijd beloond voor netjes buiten plassen. Doe ook zo veel mogelijk aan positieve opvoeding, maar af en toe werkt dat gewoon niet bij Skip. Een keer duidelijk maken dat iets echt niet mag geeft dan meer resultaat.

En wat betreft het wel/ niet in de bench. Ik ben van mening dat als een hond zich netjes gedraagt, hij niet persé in de bench hoeft. Tot nu toe ging het ook meestal wel goed. Maar vannacht vond ik gewoon echt niet leuk. Plas dan op je eigen kussen....

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:35

Plas dan op je eigen kussen...serieus :') :') :') Sorry hoor, maar je reactie was wel enorm overdreven. Niet iedere hond is snel totaal zindelijk en hij heeft er blijkbaar nog gewoon moeite mee als die veel ruimte heeft. Dus zijn ruimte beperken door in een andere kamer te doen of gang.. en anders bench.

Mijn Olly heeft poosje terug met 11 maanden nog op mijn bed gezeken, gewoon door een droom denk ik, want hij schrok er zelf ook van. Nou ongelukje, prima. Balen, maar kan die ook niks aan doen.

Mijn teckel is soms ´s avonds met de laatste wandeling ook te druk bezig met andere dingen en dan vergeet ze te poepen, dan staat ze ook hijgend bij mijn bed en kan ik er nog uit midden in de nacht en die is 9 jaar :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:36

mvdende schreef:
Ik weet wel dat hij het niet doet om te pesten, en als hij gewoon voor de deur had geplast was er hoogstens flink wat gemopper van mijn kant. Maar als ik om 11:00 de honden uitlaat (oppas hond) dan verwacht ik wel dat ik een paar uur kan slapen. Skip is ondertussen ook geen 12 weken meer maar wordt volgende week een half jaar. Dan mag het wel eens dat hij een nacht door slaapt.

Daarnaast wordt hij buiten altijd beloond voor netjes buiten plassen. Doe ook zo veel mogelijk aan positieve opvoeding, maar af en toe werkt dat gewoon niet bij Skip. Een keer duidelijk maken dat iets echt niet mag geeft dan meer resultaat.

En wat betreft het wel/ niet in de bench. Ik ben van mening dat als een hond zich netjes gedraagt, hij niet persé in de bench hoeft. Tot nu toe ging het ook meestal wel goed. Maar vannacht vond ik gewoon echt niet leuk. Plas dan op je eigen kussen....

'Je verwacht dat'. Het is een puppy, je hebt niks te verwachten, dit weet je als je een puppy koopt. De ene puppy is nou eenmaal minder snel zindelijk dan de andere en kost meer gebroken nachten.

Harvey pist ook in zijn bench als we zijn gaan zwemmen en terug naar huis rijden. Hij kan het gewoon niet ophouden. Moet je eens voorstellen wat dat voor bende is.

Hond nat, kussen nat, pis door de auto. Wat maakt het uit? Het is nou eenmaal zo. Hij zal moeten leren dat hij even moet piepen als hij moet plassen in de auto. De laatste keer zijn we drie(!) keer onderweg moeten stoppen, het is 55 kilometer. Ik kan dan ook niet verwachten dat hij het toch maar ophoud, want ik wil doorrijden.

Hetzelfde met een pup, je kunt niks verwachten, en een half jaar is gewoon hartstikke jong!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:03

Ik ben Dana spelen aan het leren, voor de agility is dat soms makkelijker. :j Ze doet het erg leuk en begint het sjorren en trekken langzaam te zien als een spelletje. Maar het leukste vind ze als ze aan het einde van de training het zakje mag leeghalen.

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:19

Ik ben terug ! :D ik heb altijd mooi meegelezen maar wou vooral genieten en zo weinig mogelijk op de gsm zitten op vakantie.
Maar: I’ve got my baby back <3

Afbeelding