Dubbeldun: mijn heren moeten afvallen. Maar jij schreef dat je je heren 1 handje per dag voerde. Voer jij dan bij als het bakje leeg is of laat je dat leeg staan tot de volgende dag?
Wow super mooi!! Lekker groot, en leuk dat ze inderdaad naar boven kunnen hihi
WinSel
Geplaatst: 11-02-17 18:25
Naar boven zijn ze nog niet geweest haha. Ik heb vandaag een beetje provisorisch de ren aan het hok gezet om te kijken hoe t lijkt aan de voorkant ipv zijkant. Denk dat ik het zo ga doen nu alleen t zeil nog aan de binnenkant bevestigen en dan is het echt klaar haha.
Net nu ik het berichtje typte gaat Olivia met een snelheid de trap op en is boven haha. Kon geen foto maken want toen zat ze al weer op de trap naar beneden haha
Ik vroeg me af waar jullie de cavia's hebben staan?
Ze staan bij mij nu in de woonkamer maar soms denk ik erover om ze boven op mijn studeerkamer te zetten (dit ook i.v.m. onze kat die nu niet alleen in de woonkamer kan vanwege zijn facinatie voor cavia's ). Dan kan ik ook bijvoorbeeld een ren aan de kooi vast maken. Nadeel is alleen wel dat ze dan minder mensen om zich heen hebben.
Hier staan ze in de woonkamer en de kat kijkt er gelukkig zelden naar. Wel is het hier erg rustig, dus ik merk dat ze eerder bangig worden als het eens wat drukker is. Dus dat zul je in de studeerkamer ook merken. Wel fijner voor hun is dat er dan veilig een ren aan kan
Ik heb ze ook in de kamer staan. Heb in het begin ook getwijfeld om ze ergens anders neer te zetten ivm de kat. Eigenlijk gaat het best goed. Kat gaat er soms wel voor zitten maar cavia's trekken zich er bijzonder weinig van aan en gaan lekker door met spelen
Ik vraag me af hoe doen jullie het met cavia's die bijten/knabbelen? Ik pak ze ongeveer iedere avond op schoot en ze worden steeds vrijer. Ook gaan ze aan het mandje en aan mijn kleding en gister ook ineens aan mijn hand knabbelen! Ik schrok ervan en heb ze een klein tikje op de neus gegeven. Hiervan waren ze totaal niet onder de indruk en ze gingen vrolijk verder. Ze krijgen toch echt wel genoeg te eten... Vraag me af hoe kan ik ze dit afleren?
Ik geef ze ook altijd een tikje op de kop en zeg dan 'foei' met een boze stem. de meesten leren het zo wel af. Als je vingers naar iets lekkers ruiken is het natuurlijk een ander verhaal, dan kun je er niets aan doen als ze bijten.