Voor de rest is ze helemaal oké hoor! Wij zijn trouwens ooit binnengekomen in het 2018 topic en sinds dit jaar is onze 2021 (geschat) puppy er ook bij.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Galaika schreef:Ik las iets over honden die hun tong uitsteken?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Voor de rest is ze helemaal oké hoor! Wij zijn trouwens ooit binnengekomen in het 2018 topic en sinds dit jaar is onze 2021 (geschat) puppy er ook bij.
Pantykous schreef:cursebreaker schreef:knip
Ik heb niet zo’n behoefte om me overal in te verdiepen.
Titeren had ik wel op bokt over gelezen en dat had de fokker ook gedaan dus daar kon ik me goed in vinden
Ontvlooien maar zeker ontwormen volgens een schema vind ik logisch bij puppy’s. Als ze volwassen zijn ben ik daar niet zo strikt meer mee.
En idd, 40 jaar ervaring zegt misschien niet alles maar wel voor mij genoeg. Ik kreeg een getiterde hond mee met een mooi voerschema, inclusief vers en brok voor thuis. In ieder geval voor mij genoeg informatie gekregen om er van uit te kunnen gaan dat ze goed op de hoogte is van wat ze doet.
En verder is er ook nog zoiets als gezond verstand waar ik genoeg van denk te hebben, dus moet goed komen
Miepmiept schreef:Heeft iemand wel eens eens wormen bij volwassen hond gehad? Ik ben daar eigenlijk vrij laks in, denk er gewoon niet aan.
Majabeestje schreef:Hier ook een tonguitstekerBij elke diepe slaap gaat die tong eruit. Intelligent lijkt ze dan
![]()
[ Afbeelding ]
KimD schreef:Maar wat maakt een pup klakkeloos ontwormen volgens een schema dan logisch? Daar ben ik wel benieuwd naar.
cursebreaker schreef:Heeft ze een mogelijkheid dan om ergens anders naartoe te gaan? Niet iedereen kan ook verder weg de hond gaan uitlaten kan ik me zo voorstellen. En uiteindelijk komen overal wel andere honden die potentieel giardia kunnen verspreiden, ook op rustigere stukken, dus ze moet toch wat denk ik tenzij iedereen z'n hond alleen nog in eigen tuin zou moeten laten poepen... Lastig hoor, want ik denk als wij met Giardia zouden zitten, zou ik toch gewoon hier in de buurt m'n hond moeten uitlaten waar idd tig anderen ook wandelen. Ik kan geen 4x keer per dag met de auto ergens naartoe waar het 'rustiger' is- en waar net zo goed Ook honden komen.
Meer als de ontlasting van je hond goed opruimen en afstand houden van anderen kun je denk ik niet doen, want daar is anders geen beginnen aan. In theorie kan ook elke hond die bij jou in de wijk loopt wormen hebben bv en dat blijft zich dan hetzelfde allemaal. Wij zijn er vooral enorm op gefocust om zelf niet door het gras te lopen hier in de wijken en de ontlasting van anderen echt heel actief te vermijden en Arya daar ook niet te laten snuffelen bv. Meer kunnen we niet doen en ik blijf maar bidden dat we niet getroffen worden![]()
Net zoals met loopse teven bv. Tijdens de loopsheid ging ik zoveel als het kon dan idd wel naar een rustigere plek, maar ik kon geen 4x per dag met de auto overal naar buitengebied gaan karren dus we liepen ook met haar in onze drukke wijk. Kan er niks aan doen voor de reu eigenaren maar ja ik kan m'n hond niet ineens laten oplossen en niet meer laten bestaan.![]()
xSannee
Jaa idd bij paarden is dat al zo lang idd. Het is voor mij al echt ruim 10 jaar geleden dat ik een eigen paard had en toen werd dat al preventief zo gedaan. Maar idd met reizen soms zoals naar Schotland, kom je er niet onderuit nee.
Pantykous schreef:KimD schreef:Maar wat maakt een pup klakkeloos ontwormen volgens een schema dan logisch? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Je bent zo maar te laat als je pas gaat ontwormen als er klachten zijn. Daarnaast ben ik niet overtuigd van ontlastingsonderzoek, ook bij paarden niet. Vals negatief komt mij te vaak voor. Overigens vind ik elke 4 weken niet nodig bij een puppy. Voor mij dus bewuste keuze om het zo te doen.
Daarnaast vreet Max graag kattenstront en ik weet niet wat die rotbeesten allemaal uit/opvreten dus ik maak de afweging om dan toch vaker te ontwormen,
Bij onze volwassen honden deden wij het geloof ik maximaal 1x per jaar (?) maar zeker niet vaker.
Enten doe ik wel met behulp van titeren.
Hoe lang hebben jullie je puppy's in de bench? Max zit er met zn 15 weken nog steeds heel veel in, hij rust anders te weinig uit.![]()
Die tongetjes![]()
Gisteren de eerste training van de basiscursus gedaan, hij vind het zo leuk! Met de puppy cursus was hij al super enthousiast maar hij gaat ook lekker op de clicker die nu geintroduceerd is. Dat is voor mij ook nieuw maar vind het fijn werken
cursebreaker schreef:Ik vind dat je in principe niemand te zeggen hebt of ze hun hond wel of niet zouden horen uit te laten ergens waar het door iedereen gebeurd, of ze wel of geen tuin thuis hebben. Iedereen heeft recht in principe om hun hond buiten eigen terrein uit te laten, ook honden met giardia of loopse teven (want ga je dan idd ook ergens anders lopen met je loopse teef omdat je intacte reuen die in je wijk lopen anders tot last bent bv. Dat zouden reu eigenaren dan ook wel graag willen zien natuurlijk) of andere ziektes moeten kunnen lopen buiten. Wij hebben een postzegel tuin in een tussenwoning en no way dat ik m’n hond hier non-stop alle behoeftes zou laten doen als ze giardia zou oplopen, sorry maar nope. That said, hoop ik dat we er echt nooit mee te maken krijgen![]()
Het niet opruimen van poep ed gebeurd helaas overal wel ja. Wij houden daar rekening mee als we hier lopen en laten haar op bepaalde stukken ook nooit/nergens snuffelen ed omdat je idd gewoon nooit weet wat ze met zich meedragen.
Edit:
Wij liepen tijdens de loopsheid dus wel deels op rustigere plekken maar dat was voor onszelf zodat Arya meer rust had omdat ze al genoeg ‘in dr koppie zat’ en last van de hormonen had.