Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 06:32

@cupcakes ow, die van jou ook al? Ik kon er ook vannacht uit ivm diarree bij Toby... (Zeker niet alle tuinaarde uit gespuugd eerder...)
Gelukkig geen puber, dus die ging gelijk weer slapen daarna _/-\o_

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 06:38

Nou, hij heeft het een hele nacht volgehouden. Om half 4 was hij even stil, maar toen begon het geblaf weer.

De rest van het huis zal heel blij met me zijn nu :=

Dus mocht iemand tips hebben, graag! :Y)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 06:44

Misschien teveel energie?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 06:50

Buikpijn? Is hij stil als je bij m gaat zitten? Wat gebeurd er als je m de bench uit laat?
Zeker met diarree zou ik niet zomaar van gedrag uitgaan.

Hier heeft pup ons gister voor het eerst een nacht wakker gehouden. Matrasje voor de bench gelegd en halve nacht wakker geweest.
Ze is in 1 dag 4 voortandjes kwijt en tandvlees is flink dik. Vannacht weer gewoon doorgeslapen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 06:51

smurffie schreef:
Buikpijn? Is hij stil als je bij m gaat zitten? Wat gebeurd er als je m de bench uit laat?
Zeker met diarree zou ik niet zomaar van gedrag uitgaan.

Hier heeft pup ons gister voor het eerst een nacht wakker gehouden. Matrasje voor de bench gelegd en halve nacht wakker geweest.
Ze is in 1 dag 4 voortandjes kwijt en tandvlees is flink dik. Vannacht weer gewoon doorgeslapen.

Als ik hem de bench uitlaat wil hij alleen spelen. Er naast zitten heb ik geprobeerd maar dat maakte niet veel uit eigenlijk.

Al 4 tanden kwijt, dat gaat rap!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:27

Hier moest hij er ook 2x uit vannacht maar hij heeft ook laat gegeten omdat hij zo van de leg was van de vaccinatie gisteren.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:44

Ik heb een hotdog rondlopen met de hik ofzo :+

Gisteravond half 11/kwartvoor 11 naar bed en binnen 3 minuten stil en slapen, tor half 6 :D weer droog alleen het gras hebben we niet gered, was gelijk buiten de deur zitten zo plassen :+

Daarna weer in de hal en heeft ze lopen spoken en spelen met zich zelf. Net eten gegeven en bijna op en nu zit ik met een slaperige kop op de bank en mevrouw slaapt alweer bijna :o

Die sproeier vind ik ook super leuk, wie weet voor ooit :)

Aaah smurffie, al zoveel tanden kwijt!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 07:48

x_Jeanine_x schreef:
Ik heb een hotdog rondlopen met de hik ofzo :+

Gisteravond half 11/kwartvoor 11 naar bed en binnen 3 minuten stil en slapen, tor half 6 :D weer droog alleen het gras hebben we niet gered, was gelijk buiten de deur zitten zo plassen :+

Daarna weer in de hal en heeft ze lopen spoken en spelen met zich zelf. Net eten gegeven en bijna op en nu zit ik met een slaperige kop op de bank en mevrouw slaapt alweer bijna :o

Die sproeier vind ik ook super leuk, wie weet voor ooit :)

Aaah smurffie, al zoveel tanden kwijt!

Djessey heeft dat ook vaak gehad dat we t gras niet haalde. Dan plaste ze op de stoep :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:50

@smurffie ahhh zoveel tandjes ineens kwijt, dat is ook wel heftig!

@IMJ Toby is altijd van de leg van combinatievaccinaties. Ik laat ze bij voorkeur los zetten nu (dan maar iets duurder uit) en dat gaat een stuk beter. Is met een pup misschien niet te doen, dat weet ik niet. Bij Toby houd ik ongeveer 2 weken aan tussen entingen, en dan dus geen combinaties meer (behalve als één prik natuurlijk echt een cocktail is, dat los geven lukt niet altijd).
Maar bijv L4 en rabiës ent ik niet meer tegelijk - na overleg met de dierenarts uiteraard.

@jeanine een hotdog met de hik? ahhh... Fijn dat ze het toch al zo lang vol houdt! Dan maar nét voor de deur, beetje water erover en dat is ook verholpen weer :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:50

Bakje water erover heen en door :D
Ze wil al heel duidelijk zelf naar buiten rennen, krijg niet de kans om haar op te tillen :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 08:13

Het wordt dinsdag 26 graden, leuk hoor voor een examen :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 08:17

xDenies schreef:

Oeps succes :D heb je die overdag of in de avond?

Zondag naar mijn ouders heb zus maar gevraagd of er thuis nog een longeerlijn ligt. Zij wonen aan een 80 km weg, wel omheind... Maar niet teckelpup proof :o

Ik ga zo wandelen met vriendin, pup in de draagzak en gaan met die banaan, paar keer ff laten spelen en dan komt het goed :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 08:18

x_Jeanine_x schreef:
xDenies schreef:

Oeps succes :D heb je die overdag of in de avond?

Zondag naar mijn ouders heb zus maar gevraagd of er thuis nog een longeerlijn ligt. Zij wonen aan een 80 km weg, wel omheind... Maar niet teckelpup proof :o

Ik ga zo wandelen met vriendin, pup in de draagzak en gaan met die banaan, paar keer ff laten spelen en dan komt het goed :)

Let je op met de musketon? Wel een beetje groot voor een teckelpup misschien. Wel verstandig dat je aan de omheining denkt!

Denise lekker inderdaad. Dat wordt zweten!!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 08:22

Zowel ik als mijn honden functioneren niet meer boven de 20graden :') We hebben hem om 15.30!

Musketon is inderdaad een handige om over na te denken. Die zijn aan lange lijnen eerruugg groot voor een teckelpup. Wij laten hem in de winkel altijd overzetten door de schoenmaker.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 08:37

Ik kan hem altijd aan het puppy riempje doen die heeft een lusje op het einde en dan komt 1.20 meter pas de longeerlijn :D daar had ik stiekem ook al overnagedacht. Maar de flex lijn, roldingriem leek mij ook niks :o mocht het goed gaan dan kan ik hem altijd over laten zetten volgende week.

Denk ook niet dat ze extreem vaak bij m'n ouders zal zijn, had stiekem de hoop dat ze deze week al gewoon langs zouden komen, maarja ik moet daarheen :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 08:41

x_Jeanine_x schreef:
Ik kan hem altijd aan het puppy riempje doen die heeft een lusje op het einde en dan komt 1.20 meter pas de longeerlijn :D daar had ik stiekem ook al overnagedacht. Maar de flex lijn, roldingriem leek mij ook niks :o mocht het goed gaan dan kan ik hem altijd over laten zetten volgende week.

Denk ook niet dat ze extreem vaak bij m'n ouders zal zijn, had stiekem de hoop dat ze deze week al gewoon langs zouden komen, maarja ik moet daarheen :D

Je kunt altijd van die propyleen touw halen bij de action en een kleine musketon eraan natuurlijk. Kost niks, en is dan veel lichter dan een longeerlijn en met name lichter dan de musketon daaraan (die toch bestand moet zijn tegen iets meer gewicht ;) )

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 08:53

Ohhh dat ligt nog wel in de schuur hier :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 08:55

@jeanine ik vermoed bij de meeste ((voormalige) paarden)mensen wel, maar is dus voor best veel dingen handig! Niet alleen voor touwhalsters en het rijgen van hooinetten :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 08:58

Wij gaan vanavond naar de dierenarts me Djessey :(

Woensdag was ze geprikt en donderdag ochtend was de zwelling zo goed als weg maar t oogje nog wel wat geirriteerd. Maar niet meer knijpen en veel knipperen. Donderdag middag ineens weer knijpen,knipperen en tranen en zag toen een heel klein beetje ''snot' zitten. Dus ben gekookt water en kamille thee blijven gebruiken. Maar geen snotjes meer gezien. Vanochtend was haar oogje gewoon helemaal open maar inmiddels zit ze weer te knijpen en te tranen. Dus om half 7 hebben we een afspraak en gaan we naar haar oogje laten kijken.
Ze is verder alert, wakker, wil spelen etc dus dat is allemaal goed gelukkig.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:06

Ow jeetje, fingers crossed dat het meevalt en je met wat druppeltjes naar huis mag!
Ik vind dingen aan de ogen altijd echt wel spannend zelf.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 09:09

Skippy01 schreef:
Ow jeetje, fingers crossed dat het meevalt en je met wat druppeltjes naar huis mag!
Ik vind dingen aan de ogen altijd echt wel spannend zelf.

Ja ik ook. En toen ze geprikt was ben ik gewoon begonnen met kamille thee erop. En de zwelling was gelukkig snel weg. En t oogje toen alleen wat geirriteerd maar tot gister middag niks meer aan te zien. en nu ineens wel. Ik vind t wel goed. liever even checken.. Hoop dat t mee valt.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:15

Ja, liever een check teveel dan een te weinig denk ik altijd...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 09:17

met oogjes zeker in dit geval.. en anders zal je net zien dat t in t weekend erger word, dan wil ik t liever nu gecheckt hebben :o

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:18

Ja precies! Met ogen zéker! Ik ben toen met Toby 4x geweest voor zijn oog in 2 weken tijd. Precies in de kerst/nieuwjaar periode ook, was ook érg fijn.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:39

Skippy01 schreef:
@smurffie ahhh zoveel tandjes ineens kwijt, dat is ook wel heftig!

@IMJ Toby is altijd van de leg van combinatievaccinaties. Ik laat ze bij voorkeur los zetten nu (dan maar iets duurder uit) en dat gaat een stuk beter. Is met een pup misschien niet te doen, dat weet ik niet. Bij Toby houd ik ongeveer 2 weken aan tussen entingen, en dan dus geen combinaties meer (behalve als één prik natuurlijk echt een cocktail is, dat los geven lukt niet altijd).
Maar bijv L4 en rabiës ent ik niet meer tegelijk - na overleg met de dierenarts uiteraard.

@jeanine een hotdog met de hik? ahhh... Fijn dat ze het toch al zo lang vol houdt! Dan maar nét voor de deur, beetje water erover en dat is ook verholpen weer :)

Goeie. Ga ik eens overleggen. Mal dat de ene er zo op reageert en de ander niet hè..

Oh en edgar en cooper is alweer vies >;) meine gute..

Wat een knapperd jeanine!

Ah bah kiwiwitje! Sterkte!