Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:15

welmoed__ schreef:
KimD schreef:
Wat achterlijk veel geld voor zo'n combinatie, te gek voor woorden. Sowieso is die combi te gek voor woorden. In zo'n gevallen snap ik ook niet dat de teef eigenaar niet laat afspuiten. :n

Zou je dit verder kunnen onderbouwen? Waarom vind jij de combi te gek voor woorden? Je laatste zin snap ik ook niet helemaal.

De recensie knop kende ik nog niet op marktplaats, na even zoeken vond ik hem. Vind het inderdaad verdacht dat er meerdere recensies zijn bij meerdere rasgroepen. Gaan er bij mij ook wel alarmbellen rinkelen.

Als je teef ongewenst gedekt wordt kun je een soort morning-after laten spuiten bij de DA, dan wordt het 'oeps' nestje niet geboren. Daarom kun je een Oeps nest ook geen oeps nest noemen, er zijn altijd opties om kruisingen, waardeloze of een combinatie van beide te voorkomen.

De Golden en de Leon zijn op geen één punt een goede match. Die twee rassen zijn voor totaal andere doeleinden en totaal anderen soort honden. Ze zullen elkaar niet aanvullen, de pups zullen vast hartstikke pluizig en schattig zijn , maar ook een bron voor blessures en genetische afwijkingen omdat de genen niet matchen.

Een vriend van ons heeft een border Stafford kruising. Leuk dier om te zien, maar er klopt niks aan wat betreft verhouding. Zij zit zichzelf ook in de weg door de kruising. In dit geval zal het betekenen dat hij meer bezoeken moet brengen aan de osteo & fysio, de top nooit zal bereiken en met 7 jaar de hond zal moeten stop leggen.

En €500,- is echt te gek veel geld voor zoiets. Die zouden niet meer mogen kosten dat een paspoort & chip, bij wijze van spreken.

Bij een rashond kun je nu al kennis maken met de fokker, op de wachtlijst en kennis maken met de ouderdieren.

welmoed__

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:18

Bedankt voor de duidelijke uitleg.

Zijn er naar jouw mening überhaupt goede kruisingen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:23

welmoed__ schreef:
Bedankt voor de duidelijke uitleg.

Zijn er naar jouw mening überhaupt goede kruisingen?

Nee.

Tenzij dat het inkruisen van bloed is in een bepaalde lijn om het ras te verbeteren of om bloedspreiding te krijgen. Dat komt nog wel eens voor in kleine genenpoelen, en uiteraard is dit vroeger veel meer gebeurt anders hadden we niet zoveel hondenrassen. Of de meer hippere variant, de doodle in wat voor variant dan ook. :=

Of een kruising voor eigen gebruik, dat gebeurt ook nog wel eens, maar dan heb je alle 'problemen' zelf.

Edit: Al die doodles vind ik ook vreselijk trouwens. 8 van de 10 fokkers ruiken alleen maar geld.

Dan is hun labrador of golden 'perongeluk' gedekt door de poedel van de buren. Maar de pups zijn wel ruim over de €1000,- euro.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:30

Al die hippe kruisingen zijn zo’n geldklopperij. En nog voor veel meer geld.... labradoodle, golden doodle, en alle andere doodle varianten, pomsky, de in Amerika populaire cowboy corgi etc... veel te dure kruisingen.
Koop veel beter een goed gefokte rashond van een goede fokker.
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 30-06-19 21:34, in het totaal 2 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:32

Zoe_97 schreef:
Al die hippe kruisingen zijn zo’n lidmaatschap. En nog voor veel meer geld.... labradoodle, golden doodle, en alle andere doodle varianten, pomsky, de in Amerika populaire cowboy Borgo etc... veel te dure kruisingen.
Koop veel beter een goed gefokte rashond van een goede fokker.

Ik verbaas me ook echt wat mensen voor een kruising neerleggen. := En dan hebben ze werkelijk niks in handen.

Die Pomsky levert ook zo achterlijk veel geld op.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 21:37

welmoed__ schreef:
O ja zeker hoor, de bovengenoemde ras honden worden sowieso bij een fokker vandaan gehaald! Ik betaal liever wat meer voor een gezonde, sociale pup! Ik heb er ook al een aantal opgeslagen.
Alleen als ik dan voor kruisingen kijk, wat wij ook erg leuk vinden, weet ik niet zo goed waar ik moet zoeken. Aangezien die over het algemeen niet bij fokkers gefokt worden, omdat zij alleen fokken met bepaalde rassen. Dan kom je toch gauw bij MP uit, maar dat voelt ook niet helemaal goed.

Ach mijn eerste eigen sbt pup komt van marktplaats en Chick, mijn teefje, kwam op net 1 jr van facebook. En vooral bij de laatste is meer gelogen dan dat er waar van was.

Kruisingen vind ik prima. Bij voorkeur wel in dezelfde rasgroep en getest op de aandoeningen die in beide rassen voorkomen. En alleen met ouders die een goed karakter hebben. Of dat een goed karakter voor het ras is, maakt voor mij dan niet uit.
Als voorbeeld; mijn reu is echt een sul. Iets wat voor het ras eerder ongewenst is. Ze moeten een soort arrogantie en ,bij wijze van spreken, in de ring een andere hond op willen vreten (uiteraard iets overdreven.. ) en mogen best wat bravour hebben en moeten onbevreesd zijn.
Mijn reu gaat echt de strijd niet aan als t niet nodig is. Die trekt zn eigen plan en als ie een ander lastig vind negeert ie heel lang tot je echt over zijn grens gaat, in geval van honden buiten zijn ''roedel''. Djessey (mijn pup van 18 weken) corrigeert ie wel. Hij zal zichzelf ook echt niet drukker maken dan nodig. Word je moe van :')
Voor het ras is dit ''ongewenst''. Maar als ik dan denk aan waar een hoop van dit soort honden zitten; in een drukke woonwijk. Kindjes, onverantwoorde baasjes van andere hondjes. Gefrustreerde (kleine) andere honden. Nou dan ben ik trots met zijn karakter. Ik zou hem aan ieder kind mee kunnen geven. ongeacht leeftijd en hij zou niks doen. uiteraard kan ik dit nooit met 100% garanderen, zeker niet als t kind alleen zou lopen en aangevallen worden oid.

Maar met kruisingen heb ik geen moeite mits verantwoord gefokt. Ach, de SBT is ook een kruising.. en niet eens uit de eigen rasgroep :o

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:38

Mocht je ook open staan voor een volwassen hond, er zitten hele diverse kruisingen in de asielen.

Wat iemand over heeft voor een hond moet ieder voor zich weten. En dat je met een kruising nooit de top zult bereiken is ook onzin. Niet iedereen heeft een of meerdere honden om er fanatiek mee op wedstrijd te gaan. Dus dan hoeft een kruising ook niet met 7 jaar stop worden gelegd. Met 7 zou jij zo'n hond maar afmaken, KimD? Of begrijp ik het verkeerd?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 21:41

Maar dat zegt ze ook niet Christina. :) Ze zegt dat DIE hond niet klopt. en dat DIE hond de top niet kan bereiken en dus eerder ''kapot'' of ''stuk'' is en meer fysio etc nodig heeft en met een jaar of 7 gewoon klaar is. Niet gelijk afgemaakt maar gewoon stuk/versleten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:42

Binnen rasgroep is onzin. Bijvoorbeeld in Engeland zijn de rasgroepen al anders verdeeld dan hier (in mijn ogen logischer). Er zijn kruisingen binnen rasgroep die veel minder goed passen dan een kruising buiten de rasgroep. Maar ik ben echt geen voorstander van kruisen. Zeker niet wanneer er voor iets wat 10 jaar terug nog een “vuilnisbakkie” of “stratier” genoemd zou worden meer geld wordt gevangen dan voor een goed gefokte rashond. Al die “oeps” nestjes zijn echt onzin. Neem je verantwoordelijkheid ervoor en anders erna. Je eigen reu op je eigen teef gooien (of de reu van de buren) valt niet onder “verantwoord fokken” in 99,9% van de gevallen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:43

_Christina schreef:
Mocht je ook open staan voor een volwassen hond, er zitten hele diverse kruisingen in de asielen.

Wat iemand over heeft voor een hond moet ieder voor zich weten. En dat je met een kruising nooit de top zult bereiken is ook onzin. Niet iedereen heeft een of meerdere honden om er fanatiek mee op wedstrijd te gaan. Dus dan hoeft een kruising ook niet met 7 jaar stop worden gelegd. Met 7 zou jij zo'n hond maar afmaken, KimD? Of begrijp ik het verkeerd?

Met zo'n hond kun je feitelijk de top niet halen, aangezien je daar alleen komt met een hond met stamboom. Zonder stamboom kun je niet deelnemen namelijk.

Ja, dat begrijp je verkeerd, stopleggen doe je vanwege het gestel van de hond, vanwege de bouw, spieren en de botten. Langer dan zeven jaar van zo'n hond verwachten is egoïstisch. Afmaken is natuurlijk onzin, staat verder ook nergens.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:46

Ok, ik viel al bijna van m'n stoel. "Stopleggen" klinkt voor mij als afmaken, vandaar.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 21:48

Zoe_97 schreef:
Binnen rasgroep is onzin. Bijvoorbeeld in Engeland zijn de rasgroepen al anders verdeeld dan hier (in mijn ogen logischer). Er zijn kruisingen binnen rasgroep die veel minder goed passen dan een kruising buiten de rasgroep. Maar ik ben echt geen voorstander van kruisen. Zeker niet wanneer er voor iets wat 10 jaar terug nog een “vuilnisbakkie” of “stratier” genoemd zou worden meer geld wordt gevangen dan voor een goed gefokte rashond. Al die “oeps” nestjes zijn echt onzin. Neem je verantwoordelijkheid ervoor en anders erna. Je eigen reu op je eigen teef gooien (of de reu van de buren) valt niet onder “verantwoord fokken” in 99,9% van de gevallen.

Is maar net hoe je t ziet. Een terrier kruisen met een drijver vind ik ook een absolute no-go net als dus een leonberger x golden... En in dat soort opzichten bedoel ik het dus ook.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:51

Ik denk dat binnen de rasgroep wel iets te streng is. Zo heb je in Engeland de Lurcher die super populair is. Dat is een kruising windhond met wat dan ook. Afhankelijk van het doel. Ik zou super graag een windhond x BC willen. Die worden in Engeland genoeg gefokt met stamboom en gezondheidstesten. Maar die honden worden dus wel met een doel gefokt.

Even een andere vraag, welk gewrichtssupplement zouden jullie aanraden voor een bejaarde hond? Geen duidelijke aandoeningen maar wel gewoon stram en stroef.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:52

Ik heb eens gehoord over een mechelaarXjachthond. Dat was een jachthond met doorzettingsvermogen van een mechelse. Geen houden aan. Zal misschien niet zo met elke hond zijn maar je zult maar net alle ''slechte'' eigenschappen krijgen

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:52

kiwiwitje schreef:
Zoe_97 schreef:

Is maar net hoe je t ziet. Een terrier kruisen met een drijver vind ik ook een absolute no-go net als dus een leonberger x golden... En in dat soort opzichten bedoel ik het dus ook.

Binnen de meeste rasgroepen zijn ook secties. En die liggen vaak ook ver uit elkaar. Een schnautzer met een Berner is okk zelfde rasgroep. Maar toch echt geen geschikte kruising. Dus waarom pom met husky of corgi met cattle Dog dan ineens zo een ingenieus geweldig idee is dat duizende euro’s opbrengt? Nee. Mij maak je dat niet wijs :p

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:53

Kaus schreef:
Ik denk dat binnen de rasgroep wel iets te streng is. Zo heb je in Engeland de Lurcher die super populair is. Dat is een kruising windhond met wat dan ook. Afhankelijk van het doel. Ik zou super graag een windhond x BC willen. Die worden in Engeland genoeg gefokt met stamboom en gezondheidstesten. Maar die honden worden dus wel met een doel gefokt.

Even een andere vraag, welk gewrichtssupplement zouden jullie aanraden voor een bejaarde hond? Geen duidelijke aandoeningen maar wel gewoon stram en stroef.

Een kruising kan dus echt NOOIT met stamboom...

Ik hoor veel positieve ervaringen met duivelskruid of duivelsklauw. Ik heb het mijn paard met artrose gegeven. Nooit nog een pas onregelmatig geweest

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:55

Kaus schreef:

Joint comp hoor ik veel positieve dingen over, raad het daarom ook aan zonder eigen ervaringen.

Als een van onze honden eenmaal oud en versleten is zal ik dit ook bijvoeren. :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:56

Nynkster schreef:
Ik heb eens gehoord over een mechelaarXjachthond. Dat was een jachthond met doorzettingsvermogen van een mechelse. Geen houden aan. Zal misschien niet zo met elke hond zijn maar je zult maar net alle ''slechte'' eigenschappen krijgen

Dat is dus ook het gevaar van die kruisingen. Daarom zijn kruisingen zoals border x aussie ook levensgevaarlijk. Maar ze zijn vaak pluizig en schattig, én hebben een leuke kleur, dus dan betalen mensen wel €750,-. :j

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:59

Ik ben er dus niet mee eens dat kruisingen niet werken. Ken er toch wel genoeg die een hartstikke leuke gezinshond zijn en dat is waar ik naar op zoek ben. Ik hoef geen hond die de top bereikt, ik wil gewoon een maatje waar ik lekker mee kan wandelen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 22:06

Zoe_97 schreef:
Binnen de meeste rasgroepen zijn ook secties. En die liggen vaak ook ver uit elkaar. Een schnautzer met een Berner is okk zelfde rasgroep. Maar toch echt geen geschikte kruising. Dus waarom pom met husky of corgi met cattle Dog dan ineens zo een ingenieus geweldig idee is dat duizende euro’s opbrengt? Nee. Mij maak je dat niet wijs :p

Blijkbaar is lezen wat ik zeg toch te moeilijk..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 22:11

welmoed__ schreef:
Ik ben er dus niet mee eens dat kruisingen niet werken. Ken er toch wel genoeg die een hartstikke leuke gezinshond zijn en dat is waar ik naar op zoek ben. Ik hoef geen hond die de top bereikt, ik wil gewoon een maatje waar ik lekker mee kan wandelen.

En als dat maatje voor het een jaar is een erfelijke ziekte heeft die door teste te voorkomen was, moet je je maatje net zo vroeg weer afgeven...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 22:13

kiwiwitje schreef:
Zoe_97 schreef:

Blijkbaar is lezen wat ik zeg toch te moeilijk..

Nee? Jij zegt dat je binnen de rasgroep wel ok vind. Maar golden x leonberger niet. Maar de kruisingen die ik noem zijn binnen de rasgroep hoor. Net zoals de pom x husky die je wel verdedigd omdat hij binnen de rasgroep is (maar wel uit 2 compleet verschillende secties en beide rassen geen enkele overeenkomst hebben).

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 22:13

Ook daar kan je op zoek gaan naar geteste ouders.
Zoals ik al zei, ik ken en zie genoeg kruisingen die gezond oud worden zonder dat ze allemaal rare ziekten hebben.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 22:15

Maar dat gebeurd nu 99% van de tijd niet. Waarom perse een kruising. Als er genoeg rashonden zijn die in je lijstje passen?

Wist je trouwens dat in België kruisen wettelijk verboden is? Van mij mogen ze hier veel meer op gaan handhaven!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 22:18

@ Kaus,
Hier krijgt Lupa de Glucosamine, MSM & Chondroitine van Frama. Ik ben begonnen in eerste instantie met hun Glucosamine maar op een begeven moment merkte ik dat dit niet voldoende was en ben ik die andere gaan geven en daar doet ze het super op. Ze krijgt 1/4 schepje per dag over haar brokjes, eet het goed op, schouder slaat bijvoorbeeld niet meer op slot en ze beweegt voor een 12jarige prima. Al wordt het nu wel steeds minder maarja .. je kan niet alles onder drukken natuurlijk. Veel klanten die er ook zeer positieve verhalen over hebben en zelfs een aantal klanten die het zelf gebruiken (fytotherapie dus ook geschikt voor humaan).
Hoop dat je er iets aan hebt :)

Ik ken een labradoodle fokker die vraagt €2500.- per pup .. en het is nou niet dat de pup bij de eigenaar en alles wordt uigezocht. Als er nog één over is dan kan je hem bij wijze van de volgende dag ophalen :o

Net bemoedigende woorden van de fokker gehad en ook dat een aantal mensen mij mistte op de kenneldag en ze het heel sneu vonden dat ik weg was gegaan. De mensen die continu geen rekening met ons hielden waren dus blijkbaar ook al meerdere keren aangesproken en deden het ook bij andere honden die meer ruimte nodig hadden. Ook dat we een topteam zijn en er heel goed te zien was hoe gigantisch we samen gegroeid zijn. Dat doet me toch wel even goed :) Op naar ons Meraaaatje! :D