Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 01:32

Neko neko toch :P

Boris is thuis en heeft speeltje vermoord :')

Afbeelding

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 07:06

Hahaha die foto van boris :')
Zo leuk de kittsen Amable! Ben benieuwd hoe ze 'droog' uitzien. :)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:14

De eindstand zijn er 6, 4 helemaal zwart en 2 met een patroontje. Ik zal vandaag wat droog foto's maken :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 12:59

Droogfoto's! *\o/*

De poekies vinden het zo heerlijk als ik avonddienst heb. <3 lekker rustig opstarten. Goed begin van de dag.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:31

Is ook lekker!

Collega neemt morgen bovenlader mee. Mocht het niet lukken met Noa kan ik die mand ook nog proberen! Heb er nu weer vertrouwen in! :)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:31

Boris is een boerenkat he :') , die is het gewend vogels te verscheuren met mama _O-

Awhh zo lief <3

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:20

Tis hier zó koud dat wij besloten hebben op de bank onder de wol te kruipen. <3
Afbeelding

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:41

Amable schreef:
Rustig de dag starten vinden ze bij mij ook altijd heerlijk! En ik ook trouwens :))

Ik heb nog geen droogfoto's, wel een droog filmpje :D

https://www.youtube.com/watch?v=jZu4l9jkyxw

Aaahhww <3
Gefeliciteerd met de kitty's

Volgende week dinsdag kan ik eindelijk onze Maine coon Kitty ophalen!! Heb er zoveel zin in *\o/* *\o/*

Afgelopen zaterdag voor het eerst op schoot bij mij (bij zijn fokster ligt hij iedere avond op schoot)

Afbeelding

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:10

Aah ligt heerlijk!

Ik vind Mao zo sneu ze is echt van de leg door de krolsheid. Heefr geen moment rust, grote ogen en schrikt overal van. Blij dat er zoiets bestaat als steriliseren...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 08:32

Ginger is met haar krolsheid echt heel plakkerig maar verder valt het gelukkig mee. Een hoop schoonmaken alleen want de bank zit elke ochtend onder de haren dan := iig neer dan normaal

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:09

gefel met de kittens, wow je poes ziet je ook graag

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:11

Rebecca schreef:
Neko neko toch :P

Boris is thuis en heeft speeltje vermoord :')

[ [url=m/rQpaD4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha :D gelukkig is het een speeltje, het lijkt eerder op een gepluimde kanarie zo

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:04

mag ik ook mee kletsen?
Ben een echte kattekop ;) heb momenteel een schildpadpoes van 8 jaar en een hele brutale maar lieve Main Coon kitten van nu een half jaar. En daar kan ik hele boeken over schrijven met wat zij allemaal uitvreet.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:27

Tuurlijk Klien, je bent van harte welkom! :)

Ik vind krolse poezen altijd heel aandoenlijk, ze zijn dan ook vaak ineens zo knuffelig :)

Wat fijn Pluche-pluus, lekker op schoot. Als hij straks bij jullie woont gaat 'ie dat vast tot vervelens toe veel vaker doen, haha.

Ik heb een apart topic voor de kittens aangemaakt, spam ik niet dit hele topic onder :P
[BB] [Volg] Kittens van Anushka

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:10

oh wat lief die kittens Amable <3

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:11

Nou mijn krolse poezen zijn niet bepaald aandoenlijk :') die hebben het volume van een luchtalarm en dat de hele dag door, en de ene plast sinds kort alles onder en begon vandaag ook te sproeien. Niet echt leuk maar ach voor het arme beestje is 't nog zwaarder.

Leuk Klien! Heb je ook foto's?

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:24

Gezellig :)

Ik zal me even voorstellen
Ik ben Klien, vroeger erg actief hier op bokt, maar de laatste jaren te druk geweest met andere dingen.
Nu kom ik weer een beetje "thuis" op het forum.

We zitten momenteel in het jonge grut op beestengebied. Met de paarden, maar sinds een paar maanden ook met een kitten in huis.
Meet Zoë :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit is Zoë nu met 6 maanden

Afbeelding

en onze oudere poes Spatje

Afbeelding

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:25

krolse poezengeluid is niet echt mijn favoriet hahaha :=

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:07

Mooie katten klien!

Gelukkig deed Mao weer een gewoon miawtje. En kan ze weer heerlijk bij je blijven liggen. Veranderen poezen ook nog door een sterilisatie?

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:32

wouterpaard schreef:
Mooie katten klien!

Gelukkig deed Mao weer een gewoon miawtje. En kan ze weer heerlijk bij je blijven liggen. Veranderen poezen ook nog door een sterilisatie?

Dankjewel :o

Poezen veranderen niet qua karakter hoor na een sterilisatie. Wel worden ze rustiger, maar dat worden ze ook als ze ouder worden. De nadrukkelijk aanwezige katers voor de deur blijven daarna wel weg :D

Onze Spatje is overigens nog steeds onrustig op de momenten dat de meeste katten krols zijn. Zo wil ze nu elke dag naar buiten terwijl ze de hele winter de deur niet uit te slaan was.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:44

Welkom Klien! :wave:

Mijn ervaring is dat poezen wat stabieler worden omdat ze die hormonen niet of veel minder aanmaken.
Maar bitches blijven bitches en lieve katten blijven lieve katten over het algemeen gesproken. :)

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:11

Hoi Lor1 :D Volgens mij kennen wij elkaar toch?

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:17

Het leven van een kitten valt nog niet mee.

Een flink aantal weken samen met mama en alle broertjes en zusjes was het nog zorgeloos, maar eenmaal in het nieuwe gezin is het hard aanpoten om iedereen nieuwe regels aan te leren.
Ik weet niet hoe dat andere jonge poezen en katers afgaat, maar het gezin waar ik in terecht ben gekomen is nogal halsstarrig en dwars volgens mij. Maar dan kennen ze mij nog niet: ik hou vol!
’s Morgens vroeg voordat de wekker gaat, jaja, ik weet heus wel wanneer dat rare ding de mensen wekt, spring ik alvast op bed en gebruik de slaperige lijven als trampoline. Dat vinden ze heel fijn, want ik krijg direct reactie :D

Nou ja, ze gaan in ieder geval uit bed. En om ze niet te laten verdwalen, loop ik vlak voor ze uit naar de keuken. Dan kunnen ze mijn eten regelen. Maar elke keer vallen ze over mij heen en krijg ik iets te horen van: ga weg, ik moet eerst nodig naar de wc. Ik begrijp het niet, wie weet komt dat ooit nog als ze ook leren miauwen.

Eerst ging ik die ruimte ook in, maar daar doen ze allemaal vreemde dingen met stromend water. Ik ben al eens in mijn slaap in zo’n waterballet gevallen, dus laat ik me daar liever niet meer zien.

Afbeelding

In de tussentijd geef ik mijn oudere nieuwe zus wat beweging. Ik kan je wel zeggen dat ze niet zo leuk kan spelen als mijn broertjes en zusjes hoor, ze heeft een behoorlijk ochtendhumeur als je het mij vraagt. Maar ze wil best een paar rondjes door het huis rennen als ik haar opjaag.
En als ze heel boos is op me, dan schuil ik me gewoon achter de grote witte honden, dan durft ze niet verder hoop ik.

Overdag als de mensen weg zijn, dan slaap ik veel. Het is helemaal niet leuk om alleen te spelen, de blaadjes van de planten te trekken of de bloemen uit de vaas te halen. Die tijd gebruik ik dus om vooral fit te zijn voor de avond uren.

Afbeelding

Zodra de deur opengaat en 1 van de mensen binnenkomt, gedraag ik me heel lief. Doe mijn uiterste best om een aai te krijgen en hoop zo snel mogelijk te eten te krijgen.
Geven ze me dat niet, dan help ik ze wel met hun eten hoor, ik kan prima op tafel komen tegenwoordig en ben heel snel met mijn poten om lekkere dingen uit de pan of van het bord te pikken. De mensen vinden dat vast een leuk spelletje, want zij zetten me steeds op de grond en ik spring er weer op. Dat houden we best lang vol, tot ik een beetje moe wordt.

Afbeelding

Gelukkig ben ik net op tijd weer wakker als ze voor dat rare grote ding gaan zitten waar licht en geluid uit komt. Tijd om aandacht te vragen, mijn favoriete muisje te brengen zodat ze die kunnen weggooien. Ik haal hem dan weer op en geeft het af om schoot. Dan zijn ze echt blij, want ik merk dat ze dan heel trots op me zijn. Mijn grote witte broer wil dan ook meedoen, maar die is niet zo goed als ik zeggen ze.

Afbeelding

Maar het leukste vindt ik als ze samen met me komen spelen, want ik heb een heuse achtbaan met balletjes erin. Als ik ze daar mee bezig zie, dan ben ik ook trots op mezelf, want het begint me toch te lukken om ze op te voeden naar mijn zin!

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:26

klien schreef:
Hoi Lor1 :D Volgens mij kennen wij elkaar toch?

Klopt, van het MMforum geloof ik. :D