Doet me denken aan die ene keer dat Coco bij mij op schoot zat en over mijn vriendin die een meter verder op zat heen plaste
melody7
Geplaatst: 06-02-17 18:02
2 van mijn dames zijn er goed in, Mitchy en Sammy. Dat hoor je ook echt spuiten en die plas ligt dan ook erachter in plaats van onder ze. Het is wel slim
Ik lees ook even mee. Ik zij dit weekend nog tegen mijn vriend wat is die zijkant van die bak eigenlijk vies. Plassen ze daar tegen aan. Maar dat is blijkbaar echt zo.
Nog ander vraagje voor winsel of de rest. Eten ze nou zo'n rol op? Ik heb een kleintje en dacht dat ze er aan zoude knagen maar dat doen ze nu nog niet. Maar weet niet of die van mij dan afwijkend zijn. . Heb nu sinds een paar maanden cavia's en ben dus nog een beetje alles aan het leren.
Nog een ander vraagje. Houden jullie de cavia's in de zomer ook binnen of doet iedereen ze naar buiten? Word het niet dan te warm voor ze? Ons huis kan best warm worden. Maar moet anders nog wen hok voor buiten vinden. Maar vind ze binnen ook wel gezellig.
Ik houd ze 's zomers gewoon binnen ivm weinig ruimte in de tuin en terrorkatten. Wel zet ik ze af en toe in een klein rennetje buiten in de schaduw als het op mijn kamer te warm wordt. Ook op echt warme dagen gaat de ventilator in het stopcontact of een ice pack in een theedoek in het hok ter verkoeling.
Ik woon in een appartement met balkon. Van t zomer zet ik ze wel op balkon. Misschien in een rennetje overdag of permanent buiten dat weet ik nog niet.
Hier eten ze die rollen wel op ja.. Maar ook de houten huisjes Ze nemen het 'knaag' gedeelte hier zeer serieus.
Ik zet ze in de zomer als ik thuis ben overdag vaak buiten. In het voorjaar gaan we een vaste ren + hok maken zodat ze dan overdag altijd naar buiten kunnen. 's nachts durf ik ivm. marters, katten etc. niet meer. Mijn laatste 2 konijnen zijn uit hun hok geroofd, het is echt mijn grootste nachtmerrie dat ik alle cavia's zo zou vinden. Op hun zolder wordt het echt te warm maar hier in de huiskamer en in de schuur is het altijd prima te doen.
Hier gaan ze dag/nacht naar buiten. Wel hou ik er een paar binnen voor de gezelligheid; die gaan alleen overdag naar buiten en 's avonds weer naar binnen. De oudjes en de zwakken haalde ik met heet weer wel binnen, maar die heb ik nu niet meer.
Ik heb ze in de zomer ook buiten. Vanaf April/Mei tot vaak Oktober. Ja het word warm maar dat is overal. Ik heb ze in een groot hok en bij goed weer dagelijks op het gras. Hok altijd in de schaduw met hitte en ice pods erbij.
Wordt heel leuk WinSel!! Schattig die hartjes op dat onderzeil hihi
Ohh jouw rennetje is ook echt heel leuk Miesemuisje! Ik heb dan wel geen zebraprint maar panter fleece voor ze in vast te houden
Bij mij hebben ze trouwens (nog) niet op schoot geplast.. Hoop dat dat ook niet gaat gebeuren
Ik denk dat mijn caafs in de zomer ook lekker op het balkonnetje kunnen als het fijn weer is. Ook kan ik ze eventueel mee naar pap nemen kunnen ze grazen in een rennetje maar dat moet ik nog even kijken hoe ik dat precies aanpak.
Ziet er goed uit, ben benieuwd hoe de hele boel er uit ziet als het klaar is
melody7
Geplaatst: 08-02-17 13:25
Het is echt gaaf geworden!!
Ik heb al heel vaak een nat pak gescoord Ik heb er een paar die even gaan piepen of trappelen voordat ze gaan plassen maar de meeste laten het gewoon lopen. Volgens mij mikken ze het ook expres op mij in plaats van op hun doeken
Eleadoras
Geplaatst: 08-02-17 14:52
Ziet er inderdaad super uit!
Ghehe en dat plassen.. hier is het de truc om haar niet te lang vast te houden maar soms ben je dan net te laat.
Hoe vaak halen jullie de cavia's uit hun hok? Mijn dametje vind het niet leuk om er uit gehaald te worden of te worden geaaid in haar hok, maar op schoot laat ze vervolgens wel tevreden geluidjes horen als ze geaaid word. Ze zal eerder weglopen dan naar me toe komen in haar hok. Hoe is dat bij jullie?
Ik pak ze bijna nooit op. Ze vinden het ook heel eng en willen ook niks eten. Aaien lukt alleen als ze ergens zitten waar ze niet snel weg kunnen. het lijkt als of ze het dan wel oké vinden. Maar ben al blij als ze iets uit mijn hand pakken. Als ik iets lekkers in mijn hand heb dan komen ze wel naar mij toe anders ook niet hoor.
Ik heb mijn dames eigenlijk elke avond wel op schoot. Soms even en soms kijken we samen een film haha. Ondertussen smikkelen ze lekker witlof of andijvie
Mijn cavia komt zowiezo niet als ik iets van groente in mijn handen heb, ze pakt ook eigenlijk niks aan. En eten op schoot doet ze eigenlijk ook niet echt.
Ziet er goed uit Winsel!! Ben erg benieuwd hoe het er uitziet als het helemaal klaar is
Met oppakken zijn mijn dames nog wat bang, maar ik zit idd ook bijna iedere avond met ze op de bank! Dat vinden ze dan best oké geloof ik haha ze knorren en piepen soms wat en zijn best vrij. Durven ookal een paprikatje te eten dus gaat best goed
Hoeveel gram brokjes voeren jullie je cavia's eigenlijk? Ik lees van 20 gram tot 50 gram per dag. Op de zak voer staat ook 50 gram per dag per cavia maar dat vind ik zo veel lijken!! (Ik heb selectieve) ze zijn nu ook pas 5 weken, moeten ze dan al een volwassen hoeveelheid hebben?
Ze krijgen nu 2x daags een handje brokjes. En tussendoor variërend wortel, paprika, appel of broccoli dus ze komen niks te kort. (En natuurlijk onbeperkt hooi)
Hier krijgen de heren een klein handje per dag en de dames een flinke hand of 1,5 hand. De dames buiten krijgen 2 handjes want die hebben wat meer nodig.