Kaplaars schreef:Mag ik tussendoor een andere vraag stellen? Als aankomend pup-opvoeder.
Ik heb heul lang geleden gehoord dat piepjes in hondenspeeltjes zorgde voor moordlustige honden omdat die piep de kreet van een prooi na doet. Hoe is jullie mening over speeltjes met piepjes?
(Mijn huidige honden hebben geen interesse in speelgoed, dus ik heb mij hier nooit in verdiept)
(Oh, onze huidige honden vangen sowieso al konijnen en ratten trouwens, dat mag ook van ons ivm onze woonsituatie en overlast)
Dit is echt hilarisch, die heb ik nog nooit gehoord.

Onze honden hebben minstens 50 speeltjes rond liggen en in minimaal 80% zit minstens één of meerdere piepers. Dan hebben we nog zo'n 75-100 ZP's waar drie mini speeltjes inzitten met ALLEMAAL één pieper. Ze liggen weliswaar niet allemaal rond maar de piepers hebben hier nog nóóit problemen opgeleverd, ze zijn er eeuwig gelukkig mee en vinden het hilarisch.
Ik kan er ook prima mee overweg, het is mijn white noise zeg maar. Behalve als ze allemaal beginnen, dan moet ik soms even vriendelijk vragen of het ietsje minder kan. Ze hebben van CupCakes een varken gehad, dat maakt een ander geluid. Puk vind dat FAN-TAS-TISCH, mijn wederhelft vind het vreselijk. Die verstopt het varken dus steeds en als ik hen dan weer tegenkom krijgt ze hem weer.

Zelf let ik wel op als iets loops is, ik wil niet dat ze in de schijndracht schieten, dan zijn die piepjes wel de hel op aarde en triggeren reacties die je niet wilt.
Maar moordlustige machines? Ik heb wel een aantal k*twijven maar dat kan ik niet wijten aan de speeltjes vermoed ik.