Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:59

JesdaJinn schreef:
996981 schreef:
Dakhorst?

Nope. Ook nog nooit van gehoord xD

Haha! Lijkt er erg op :))

punjab

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:50

Haha soms komen de oudere weer ff langs piepen hier. :o

We hebben zin in dinsdag om Cursebeaker en KimD eindelijk eens te ontmoeten. Ook weer spannend voor Senna en beetje voor mij. :o

JesdaJinn gefeliciteerd wat gaat de tijd snel al weer 1 jaar.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 23:42

Hier was Ivy blij dat zij na vier weken geen honden school (vakantie en een x ging het niet door) eindelijk weer mocht. Nog nooit zo goed gaat best gedaan haha.

Afbeelding
Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 18:47

Wij hebben vandaag iets leuks gedaan! :D Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 19:46

Ohhh zo’n poedershoot?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:55

kiwiwitje schreef:
Ohhh zo’n poedershoot?

Ja! Heel gaaf was het :) Jij hebt die ook wel eens gedaan geloof ik hea?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 20:24

Nee ik niet KimD wel! :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:36

Ja! Het was ik. :+

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:47

Gaaf zulke foto's. Benieuwd naar het resultaat.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:55

Ja, heel gaaf zijn ze!
Zo zijn die van Cody niet geworden denk ik. We waren bij fotografen die hiermee wilden oefenen :o Ik heb een paar portret foto's gezien en ben ook heel benieuwd naar de actie :D

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:57

Sorry dat ik even inbreek.
Sinds gister zijn wij trotse ouders van een chocobruine labrador :).
Onwijs lief ding.
Maar hij heeft diarree en eet ook niet geweldig. zou dat kunnen nog vanwege de wisseling van huis?
Hij krijgt eukanuba large breed puppy dit kreeg hij bij de fokker ook.
Ben benieuwd of jullie dit belend voorkomt bij de eerste paar dagen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:04

Themba schreef:
Onwijs lief ding.
Maar hij heeft diarree en eet ook niet geweldig. zou dat kunnen nog vanwege de wisseling van huis?

Ja hoor, dat kan zeker. Alles is nieuw en onwennig. Als hij wel gewoon drinkt, blij en zichzelf is zou ik me geen zorgen maken en het eten gewoon aanbieden.

Ik zou wel overwegen om over te stappen van voer, dit is niet iets wat je lang of veel wilt voeren.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:10

Oeh Kim v Cody, ik ben benieuwd naar de resultaten!
KimD, die foto's blijven heel tof!

-------------------------------------------

Ik kom ook even onder mijn steen vandaan. Na een hele heftige 1,5 a 2 weken hebben we vandaag de afsluiting gehad. Nu is het zaak om alles te verwerken en hopelijk krijgen we geen ellende meer. Mijn portie ellende is dit jaar opgebruikt. -O- Y;(

Voor wie het ontgaan was, ik ben een webwinkel aan het opstarten .
Zie mijn onderschrift voor de link! :j

Afgelopen zaterdag met Kim van Cody (al die Kimmen, vrij verwarrend!) een toffe maar natte wandeling gehad bij de Roestelberg. Maar wat zijn Jip en Cody een leuk stel samen <3. Het liefst zou ik elke week zo'n wandeling plannen. Maar helaas is mijn school en stage het daar niet zo mee eens :')

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door CupCakes_ op 01-11-21 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:11

KimD schreef:
Themba schreef:
Onwijs lief ding.

Ja hoor, dat kan zeker. Alles is nieuw en onwennig. Als hij wel gewoon drinkt, blij en zichzelf is zou ik me geen zorgen maken en het eten gewoon aanbieden.

Ik zou wel overwegen om over te stappen van voer, dit is niet iets wat je lang of veel wilt voeren.

Nee had al het plan om over te stappen op biofood. Maar denk eerst even het bekende houden. En twijfel nog tussen krokant en geperst. En mogelijk in combi met kvv. Keuzes keuzes keuzes.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 07:46

Ben benieuwd Kim hoe de foto’s van Cody zijn!!

Cupcakes gefeliciteerd met je webshop!

Punjab wordt vast gezellig! Veel plezier!

Marlies : fijn dat het goed ging!!!

Wij hebben gister snel even foto’s gemaakt toen het net niet donker was. Enorm veel ruis op de foto’s maar te lief om niet te delen. Guinness is een super model en lyn kan nooit ontspannen kijken :P die haar hoofd gaat hele dag 180km per uur. En zo kijkt ze ook *\%/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:43

punjab
Zal vast goedkomen straks! Maar ik blijf dat ook altijd even spannend vinden hoor. Ook met meerdere honden bij elkaar moet ik bij Arya toch ook kijken of ze niet overprikkeld raakt/wat hoog in adrenaline komt bv en anders managen- laatste keer met Kim waren we met 19 honden bv en dat vond ze soms ook even lastig verwerken al die adrenaline en prikkels om d'r heen. Maar normaal is het op dinsdag ook niet heel druk op de heide hier, dus komt vast goed straks met z’n allen xD Veilige reis gewenst naar ons mooie Zuiden en tot straks!

Marlis
Ah top zeg!

Kiimm
Ohh die kleurtjes ook allemaal, wat leuk! Ik ben heel erg benieuwd naar die foto’s!!

Themba
Hoe gaat het ondertussen?
Wisseling van huis kan idd zeker voor onrustige darmen zorgen ja. Je kunt de brok ook wat aanlengen met lauwwarm water, kijken of dat beter gegeten wordt. Maar het wat minder eten en onrustige darmen is vaak te wijten aan de stress rondom verhuizing. Als het echt drastisch erger wordt, moet je wel voor waken natuurlijk, maar meestal trekt het binnen een paar dagen wel bij.

Cupcakes
Echt heerlijke foto’s en videos van Cody en Jip kwamen overal voorbij. Kan echt niet wachten om een nieuwe doggy date te plannen dat we ook van de partij kunnen zijn. Denk dat Arya heel goed ertussen past als ik dat zo zag haha.

Nynkster
Ohh prachtige plaatjes hoor! Heerlijk die blik van Lyn haha! Ze is idd echt AAN zeg maar, dat zie je meteen ja haha!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:50

Nynkster schreef:
Ben benieuwd Kim hoe de foto’s van Cody zijn!!

Cupcakes gefeliciteerd met je webshop!

Punjab wordt vast gezellig! Veel plezier!

Marlies : fijn dat het goed ging!!!

Wij hebben gister snel even foto’s gemaakt toen het net niet donker was. Enorm veel ruis op de foto’s maar te lief om niet te delen. Guinness is een super model en lyn kan nooit ontspannen kijken :P die haar hoofd gaat hele dag 180km per uur. En zo kijkt ze ook *\%/*

[ [url=m/M5SBN8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FVr0Ox.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZBzYun.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze staan er goed op, leuk stel samen

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:30

cursebreaker schreef:
punjab
Zal vast goedkomen straks! Maar ik blijf dat ook altijd even spannend vinden hoor. Ook met meerdere honden bij elkaar moet ik bij Arya toch ook kijken of ze niet overprikkeld raakt/wat hoog in adrenaline komt bv en anders managen- laatste keer met Kim waren we met 19 honden bv en dat vond ze soms ook even lastig verwerken al die adrenaline en prikkels om d'r heen. Maar normaal is het op dinsdag ook niet heel druk op de heide hier, dus komt vast goed straks met z’n allen xD Veilige reis gewenst naar ons mooie Zuiden en tot straks!

Marlis
Ah top zeg!

Kiimm
Ohh die kleurtjes ook allemaal, wat leuk! Ik ben heel erg benieuwd naar die foto’s!!

Themba
Hoe gaat het ondertussen?
Wisseling van huis kan idd zeker voor onrustige darmen zorgen ja. Je kunt de brok ook wat aanlengen met lauwwarm water, kijken of dat beter gegeten wordt. Maar het wat minder eten en onrustige darmen is vaak te wijten aan de stress rondom verhuizing. Als het echt drastisch erger wordt, moet je wel voor waken natuurlijk, maar meestal trekt het binnen een paar dagen wel bij.

Cupcakes
Echt heerlijke foto’s en videos van Cody en Jip kwamen overal voorbij. Kan echt niet wachten om een nieuwe doggy date te plannen dat we ook van de partij kunnen zijn. Denk dat Arya heel goed ertussen past als ik dat zo zag haha.

Nynkster
Ohh prachtige plaatjes hoor! Heerlijk die blik van Lyn haha! Ze is idd echt AAN zeg maar, dat zie je meteen ja haha!

Lief dat je dat vraagt.
Vanmorgen 1ste was breiig en 2e en 3e weer water dun. Toch even de dierenarts gebeld en gewoon even laten kijken voor eigen gemoedsrust. Hij is verder namelijk zo relaxt en rustig. Geen tekenen van stress.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:17

Even een update:

Toch even een diarree remmer en purina gastro. Licht verteerbare brokken. Hij weegt nu met 8 weken 4.8kg dus niet mega veel om bij te zetten. Dus nu hiervoor gekozen om hem even een ondersteuning te geven. Thuis gelijk gegeven en at er zichtbaar smakelijker van dan van de eukanuba. Nu even tijdje deze voeding geven en kijken / onderzoeken wat ik hierna wil gaan geven.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 15:57

Oef, zo snel wisselen na verhuizing met een hond die al diaree heeft zou ik absoluut niet gedaan hebben. Samen met een diaree remmer niet mijn eerste keuze eerlijk gezegd.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:19

Snap ik. Stond zelf ook wel even van oke. Maar je pup op randje uitdrogen hebben zitten door de diarree is ook geen fijn verloop om even aan te kijken.
Ga hier dan toch even uit van de deskundigheid van jaren studeren

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 16:36

Voor mij was een worm /giardia onderzoek t eerste. De vraag waarom hij diarree heeft is belangrijker. En zeker wormen of giardia kan heel goed zo jong. En dan doen diarree remmers meer kwaad dan goed.

Dit had onze dierenarts nooit gedaan. Gelukkig.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:39

Ik ben ook niet zo'n fan van gastro voer bij maag-darmklachten maar misschien gaat het hier wel goed op. Ik zou dit voer dan wel even een tijdje blijven geven zodat je pup kan bijkomen. Naar hoor :(:)

Dexter was afgelopen weken ook wisselend aan de diarree zonder oorzaak. Uiteindelijk laten testen op giardia en wormen (doei €52,- :wave: ). Uitslag uiteraard beiden negatief en de volgende dag was het over :roll: _O-

Overigens wel interessant. Dexter is al ruim twee jaar niet ontwormd en dus negatief bevonden op wormen. Hij is veel bij schapen en vreet ook regelmatig hun stront. Verder is het gelukkig geen hond die dingen van straat eet o.i.d. Maar dus wel interessant om te zien dat zo'n hond gewoon negatief is voor wormen en dat vier keer per jaar (of soms zelfs vaker) ontwormen daarmee echt overdreven zou zijn voor hem :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 17:38

Ohh Kaus, zuur van de centjes, maar op zich wel fijne resultaten en dat de diarree erna op hield. Hier vinden we met ontlasting onderzoek via de DA so far eigenlijk ook nooit iets. Preventief ontwormen doen we idd hier ook niet. Arya wil ook nog wel eens schapen keuteltjes eten, maar doet dit niet heel snel meer en is te verwaarlozen. We hebben wel preventief ontwormd na onze terugkomst uit Frankrijk omdat daar een bepaalde type worm zit die wel echt heel gevaarlijk is, dus daar het ontlasting onderzoek toch even omzeild en gewoon ontwormd iets na terugkomst voor het geval dat, ook al zou het alleen effect hebben gehad als ze de worm daadwerkelijk had gehad. En nu gaan we weer gewoon regelmatig ontlasting laten checken bij DA :)

En lastig met de pup hoor. We kunnen wel zeggen ja t is wat snel om een DA vanalles te laten voor schrijven en erin te duwen bij de pup, maar anderzijds eet de pup in ieder geval nu wel iets beter lees ik? Dus ik zou dan idd voor nu dan wel even dat voer aanhouden aangezien je dat nu hebt geprobeerd en als het wat gestabiliseerd is allemaal kun je weer even verder kijken eventueel. Rot wel dat je zo moet beginnen met je pup die er net is, beterschap.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 08:53

Even een update.
Duidelijk een betere ontlasting en een mooie glanzende vacht waar die eerst wat dof was.
Beestje is ook stuk actiever en speelser. Dus toch heeft er iets niet lekker gezeten. Wij blij pup blij. Nu de grote vraag wat zal ik hierna gaan voeren.
Zit aan kvv te denken. Welke merken zijn jullie tevreden over? En gebruiksgemak?