Pandameisje schreef:ik heb net een dalmatiër fokker gemaild
Ik wilde vroeger altijd een dalmatiër, vond die stippen altijd zo leuk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kaus schreef:Ik vind een mep of een pets of nekvel pakken ook echt te ver gaan. Hier kennen ze over het algemeen het woord 'nee' prima. Dundy moet nu leren dat er meer mensen in dit gebouw wonen en heeft de neiging om naar iedereen op de parkeerplaats te blaffen. Ik wil dan dat hij gaat zitten en pas als hij weer rustig is lopen we door. Als hij na de zoveelste 'stil' of 'nee' of 'zit' nog niet zit ga ik hem niet in zijn nekvel grijpen of zelf hardhandig laten zitten. Maar ik kan hem dan best even aanduwen met mijn been, even uit balans halen zodat hij op mij let. Op het moment dat hij dan stil is en naar mij kijkt krijgt hij wat lekkers en lopen we verder.
Ik vind persoonlijk ook dat er een verschil zit tussen je hond even aanraken om zijn aandacht te trekken en hem even uit zijn focus halen of een fysieke correctie.
Leuke pandameisje! Toch geen kelpie?
Many schreef:Gewoon even uit interesse dan: als je hond 'nee' (of welk commando je voor diezelfde context hanteert) wel kent, maar negeert, wat is dan jullie stappenplan? Ben wel benieuwd hoe jullie daarmee omgaan.
[edit] Ik zie dat Kaus al antwoord heeft gegeven voordat ik de vraag had gesteld
Many schreef:Is het commando per definitie niet goed getraind als een hond dat commando een keer negeert? Ook als hij er negen van de tien keer wel op reageert?
IMJ schreef:Wat is het ook een leukerd norway! Wat voor tuig heeft zij?
Oh nee! Zand gegeten!! Wat kiezen ze uit hè?
Ik had hem dus idd eten gegeven.. eigenlijk omdat hij vanuit Zeeland helemaal niet wagenziek was.. Ik had het niet verwacht..
Slmt9 schreef:Maakt het bij autozieke honden ook verschil of je ze voorin zet, naar de horizon kan laten kijken etc. Net zoals bij mensen zeg maar?
Slmt9 schreef:Maakt het bij autozieke honden ook verschil of je ze voorin zet, naar de horizon kan laten kijken etc. Net zoals bij mensen zeg maar?
kiwiwitje schreef:Slmt9 schreef:Maakt het bij autozieke honden ook verschil of je ze voorin zet, naar de horizon kan laten kijken etc. Net zoals bij mensen zeg maar?
Bij sommige wel. Ik merk dat onze honden bijv rustiger zijn bij het liggen in een dichte bench(dus niet open zoals een draadkooi)
Maar rijstijl kan ook mee spelen net als t type auto.
Al onze pups gingen vanaf 5 weken mee de auto in. Nooit problemen. Onze pups gingen verhuizen en iedereen kwam met een personen auto en moest 1,5/2 uur rijden..
1 pup werd met een busje gehaald(ford transit) en hoefde maar 20 minuten en heeft alles ondergekotst.
Dus ik wil best geloven dat er verschil in auto/positie in de auto, manier van vervoeren en rijstijl zit.
Hier helaas geen ruimte voor dat ding KimD ik vond hem gaaf