Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:37

Pandameisje schreef:
ik heb net een dalmatiër fokker gemaild :D

Ik wilde vroeger altijd een dalmatiër, vond die stippen altijd zo leuk :+

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:39

Gewoon even uit interesse dan: als je hond 'nee' (of welk commando je voor diezelfde context hanteert) wel kent, maar negeert, wat is dan jullie stappenplan? Ben wel benieuwd hoe jullie daarmee omgaan.

[edit] Ik zie dat Kaus al antwoord heeft gegeven voordat ik de vraag had gesteld :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:41

Kaus schreef:
Ik vind een mep of een pets of nekvel pakken ook echt te ver gaan. Hier kennen ze over het algemeen het woord 'nee' prima. Dundy moet nu leren dat er meer mensen in dit gebouw wonen en heeft de neiging om naar iedereen op de parkeerplaats te blaffen. Ik wil dan dat hij gaat zitten en pas als hij weer rustig is lopen we door. Als hij na de zoveelste 'stil' of 'nee' of 'zit' nog niet zit ga ik hem niet in zijn nekvel grijpen of zelf hardhandig laten zitten. Maar ik kan hem dan best even aanduwen met mijn been, even uit balans halen zodat hij op mij let. Op het moment dat hij dan stil is en naar mij kijkt krijgt hij wat lekkers en lopen we verder.

Ik vind persoonlijk ook dat er een verschil zit tussen je hond even aanraken om zijn aandacht te trekken en hem even uit zijn focus halen of een fysieke correctie.

Leuke pandameisje! Toch geen kelpie?

Ik ook, net zoals een flinke ruk aan de riem of het nagooien van een slipper, kommetje, sleutel of in het strafhoekje plaatsen, denk aan bench, ren, garage of buiten. Zo kan ik nog tig dingen opnoemen die ik ontzettend laag vind tegenover een weerloos dier (of kind of mindervalide bijv.)

Zulke mensen hebben het niet begrepen en verdienen dezelfde behandeling wat mij betreft.

Zo was er op IG een kanaal wat trots in de stories de prikketting deed promoten dus daar ben ik de discussie mee aangegaan. Zij vond het vooral een fenomenaal hulpmiddel èn de honden hadden met één wandeling begrepen dat ze niet meer moesten trekken. "Ja dûh..." 8)7

Maar nogmaals, een passende correctie is in uitzonderlijke gevallen wel echt nodig. Maar één of twee gepaste correcties die goed getimed zijn zijn vaak meer dan voldoende om het gedrag om te buigen en om te zetten. Maar dan moet het getoonde gedrag wel gevaarlijk zijn.

Many schreef:
Gewoon even uit interesse dan: als je hond 'nee' (of welk commando je voor diezelfde context hanteert) wel kent, maar negeert, wat is dan jullie stappenplan? Ben wel benieuwd hoe jullie daarmee omgaan.

[edit] Ik zie dat Kaus al antwoord heeft gegeven voordat ik de vraag had gesteld :D

Als de hond het commando negeert is het niet goed getraind en moet je dus een stap terug want de associatie is niet gemaakt. Het gaat ook niet om het "Nee" commando an sich, wel om het gedrag dat daarop volgt.
Laatst bijgewerkt door KimD op 28-05-20 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 15:14

Is het commando per definitie niet goed getraind als een hond dat commando een keer negeert? Ook als hij er negen van de tien keer wel op reageert?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 15:16

Terug naar luchtige dingen, een slapende hond. :Y) :+

Ik test de stream uit en alle instellingen eromheen met een slapende hond. _O-
Op slapende kun je klikken mocht iemand het missen!

Many schreef:
Is het commando per definitie niet goed getraind als een hond dat commando een keer negeert? Ook als hij er negen van de tien keer wel op reageert?

:j En dan doe je even een stapje terug, al is het voor 10 minuten. Één stap vooruit, twee stappen terug. Hebben wij nu nog met onze hond van 8 jaar. Even een stapje terug, weer bevestigen en weer vooruit.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 15:44

Over luchtig gesproken, ik loop net de woonkamer in en zie dit :') Pomme vond dat één van de kussens wel met minder vulling toe kon. Ik was heel even in de werkkamer gaan zitten, slecht idee haha.

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:52

Misschien was het zijn kleur niet?

Hier vanochtend redelijk vroeg bij de DA geweest voor 9weken enting. Op de terugweg was hij duidelijk wagenziek (zag het op de heenweg al, begon zo te kwijlen, allemaal kleine straatjes met vluchtheuvels etc) Hij was echt van de leg daarna joh. Slapen, niet willen lopen, eten of drinken.. plaste half liggend.
Dus ik dacht, voor ik de DA bel (hij moet toch drinken) doe ik eerst met een spuitje druppelsgewijs wat water in zijn bek.. daarna stond hij op en liep naar de voerbak :D . Hij heeft nog niet veel gegeten maar dat maakt me nu ff niet uit!

Hij ligt inmiddels op zijn rug met een oude washand te spelen (dat is interessanter dan al het hondenspeelgoed). Hij is er nog niet maar ik dacht vanmiddag dat ie aan een infuus moest ofzo.. iets met overbezorgde vrouw..

Hopelijk is hij morgen weer de oude!

Ik ben het er wel mee eens dat de ene hond de ander niet is. Mijn vorige was ook nergens van onder de indruk en was van nature wel echt wat dominant. Daar moest ik anders mee omgaan dan met deze. Deze is veel gevoeliger en een Nee is bij hem al redelijk duidelijk. Mijn vorige hond stak nog net zijn middelvinger niet op.

Kindje op de gang zetten werkt voor sommige kinderen heel fijn. Ik ken er 1 die dat zelf al doet als ze boos is. Even uit de situatie. Hier is het gelukkig zelden aan de orde.

Ik ben te laat voor je stream geloof ik Kim :D

Many

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 17:20

Agos, arme puppy. Wat kun je je dan zorgen maken hè. Hoop voor hem (en jou) dat hij over zijn wagenziekte geen groeit. Had hij daar ook last van toen jullie hem gingen ophalen? Of kwam het nu echt door de route denk je?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 17:23

Nee! Dat had hij niet! Ik denk inderdaad de route (en ik moest ook doorrijden want was eerst mijn vacc boekje vergeten }:0 en zat daarna vast achter een vuilniswagen en later stond een vrachtwagen vast waar een soort filevorming achter zat.. op een stukje van normaal 9min deed ik nu ruim 15min over..

Kon het gelukkig opvangen. Zag het aankomen en hij zat naast me.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:32

Hahahaha Many oeps, ze kijkt er ook wel wat schuldig bij :D

Ohh IMJ dat is vervelend! Mulan is ook wagenziek, uit zich in kwijlen en ik moet haar geen eten geven vlak voor we met de auto weggaan want dat kan ik gegarandeerd kots opruimen. Hopelijk groeien ze er allebei overheen!

Gewoon nog even omdat ze me zo blij maakt <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:34

Wat een leuke foto’s !

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:11

Hm, ik had een héle blije Toby vandaag, hij mocht in de zon:

Afbeelding

En toen ging ik naar stal (toen was hij dus binnen) en kwam ik thuis en had meneer letterlijk tuinaarde uitgekotst. Ik was in de tuin aan het werk toen hij er lag. Ik heb dus écht écht écht gemist dat hij moestuinaarde heeft opgegeten, maar het overgeefsel zag er toch echt uit (en rook) als moestuinaarde... *Zucht* Soms zou het fijn zijn als ze gewoon een beetje volwassen zouden worden... |o

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:50

Dubbel..
Laatst bijgewerkt door IMJ op 28-05-20 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:51

Wat is het ook een leukerd norway! Wat voor tuig heeft zij?

Oh nee! Zand gegeten!! Wat kiezen ze uit hè?

Ik had hem dus idd eten gegeven.. eigenlijk omdat hij vanuit Zeeland helemaal niet wagenziek was.. Ik had het niet verwacht..

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:01

Maakt het bij autozieke honden ook verschil of je ze voorin zet, naar de horizon kan laten kijken etc. Net zoals bij mensen zeg maar?

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:03

IMJ schreef:
Wat is het ook een leukerd norway! Wat voor tuig heeft zij?

Oh nee! Zand gegeten!! Wat kiezen ze uit hè?

Ik had hem dus idd eten gegeven.. eigenlijk omdat hij vanuit Zeeland helemaal niet wagenziek was.. Ik had het niet verwacht..

Dank je wel! :D Het is een Anny-X tuigje, suuuper fijn tuig! Ligt mooi ruim achter de oksels, had met andere tuigjes dat het daar ging schuren en ze dus kale plekken kreeg maar dat heb ik met deze niet.

Hopelijk was het dan alleen deze keer omdat hij net gegeten had. Als hij vorige keer met een lange rit geen last had...

Ohh jeetje Skippy! Ze kunnen je zo lekker bezig houden he...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:09

Slmt9 schreef:
Maakt het bij autozieke honden ook verschil of je ze voorin zet, naar de horizon kan laten kijken etc. Net zoals bij mensen zeg maar?

Voor veel honden niet en voor veel mensen trouwens ook niet. Het enige wat voor mij helpt is zelf rijden. :Y)

Puk was ook ontzettend wagenziek, ongeacht hoelang we reden of hoelaat we vertrokken ze maakte er een zwembad van kwijl van in de auto. Bij haar bleek het een negatieve associatie met autorijden. Ze gingen nooit leuke dingen doen als ze in de auto moest. Ze is er naarmate de tijd verstreek overheen gegroeid omdat er bij ons geen stress aan het autorijden verbonden was.

Wij hebben een nieuw waterspeelgoedje gekregen, functioneert best goed, je moet hem alleen creatief aansluiten. :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:25

Ja die zag ik ook! Bevalt hij?

Ja ik zei ook al, dit weekend even een tripje met de auto maken naar iets leuks. Even naar de hei ofzo. Neem wel een kleedje mee want zover mag hij natuurlijk nog niet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:33

Hij doet wat hij moet doen. Wel met wat extra kabelbinders en tape. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 21:53

Slmt9 schreef:

Bij sommige wel. Ik merk dat onze honden bijv rustiger zijn bij het liggen in een dichte bench(dus niet open zoals een draadkooi)
Maar rijstijl kan ook mee spelen net als t type auto.
Al onze pups gingen vanaf 5 weken mee de auto in. Nooit problemen. Onze pups gingen verhuizen en iedereen kwam met een personen auto en moest 1,5/2 uur rijden..
1 pup werd met een busje gehaald(ford transit) en hoefde maar 20 minuten en heeft alles ondergekotst.
Dus ik wil best geloven dat er verschil in auto/positie in de auto, manier van vervoeren en rijstijl zit. :)

Hier helaas geen ruimte voor dat ding KimD ik vond hem gaaf

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:02

kiwiwitje schreef:
Slmt9 schreef:

Bij sommige wel. Ik merk dat onze honden bijv rustiger zijn bij het liggen in een dichte bench(dus niet open zoals een draadkooi)
Maar rijstijl kan ook mee spelen net als t type auto.
Al onze pups gingen vanaf 5 weken mee de auto in. Nooit problemen. Onze pups gingen verhuizen en iedereen kwam met een personen auto en moest 1,5/2 uur rijden..
1 pup werd met een busje gehaald(ford transit) en hoefde maar 20 minuten en heeft alles ondergekotst.
Dus ik wil best geloven dat er verschil in auto/positie in de auto, manier van vervoeren en rijstijl zit. :)

Hier helaas geen ruimte voor dat ding KimD ik vond hem gaaf

Je moet wel ruimte hebben ja. Zelfs met onze tuin zijn de buren aan twee kanten ook gewassen. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 22:40

Ja dat bedoel ik _O-

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:42

Het leek me ook wel leuk voor op de camping ofzo.. voor hond en kind :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 23:32

IMJ schreef:
Het leek me ook wel leuk voor op de camping ofzo.. voor hond en kind :D

Hij moet op een tuinslang met een fatsoenlijke druk erachter, heb je die tot je beschikking op de camping?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 02:19

Is het puber gedrag dat Jip om 0200 s' nachts begint te blaffen? Normaal gesproken is hij pas rond half 8 wakker. De rest van de familie is niet zo blij met me nu, ik laat hem gewoon blaffen _O-

Sidenot;
Ik heb hem even laten plassen, want meneer had diaree en vloog naar het gras toe. Maar nu wil hij niet meer slapen :')

Wie zei ook alweer dat een puber leuk was :+