Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Christina

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:16

Gefeliciteerd met Kymo! Fijn dat het zo goed gaat tegenwoordig :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:26

Het klinkt als veel te veel honden op een veel te klein terrein. Daarnaast vind ik het ook zeer onverantwoord van de fokker om zo'n dag door te laten gaan in deze temperaturen en met zulke jonge puppen. De temperatuur werkt in deze ook mee, veel honden zijn opgefokt en onrustig daardoor. Denk dat mijn mond daar nog het meeste van open valt.

De familiedag van de kortharen is wat dat betreft super geregeld, groot terrein en echt ruimte zat voor iedereen zijn eigen plek te krijgen. Wij mochten toen zelfs onze auto op het terrein onder de bomen zetten omdat wij alle honden bij ons hadden.

Hele jonge honden wordt ook geadviseerd niet te komen.

biggirl schreef:
Haha geweldig kim ! Skye vermaakt zich wel :D
Welmoed jammer is het he als je wat leuks tegen komt en het nog te vroeg is -O-

Candy hier ziekjes overgeven en aan de diaree nu maar kip met rijst voor haar koken

Dit is trouwens een hardnekkig fabeltje, de hond vind het lekker om te eten, maar het doet verder vrij weinig.

Het afgekookte water heeft vaak wel effect, er zit namelijk een smaakje aan het water waardoor de hond het drinkt en dus vocht binnen houdt.

Als de diarree aanhoudt op normaal voer kun je beter 24 uur vasten, alleen maar drinken en eventueel aan het water een supplement toevoegen.

Na 24 uur nog eens voeren en kijken wat er gebeurt.

Voer heeft een hond niet perse nodig, water wel. Als ze maar blijven drinken kun je ze rustig laten vasten.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:42

Gefeliciteerd Dierenfan :)

Hier was het niet warm, anders had ik sowieso niet gegaan. Het was zelfs koud door de wind en heb ik de hele tijd een vest aangehad. De eerste kenneldag hadden we ook een groter terrein met behendigheid en frisbee en dergelijke. Dat had ik nu ook gehoopt maar daar heb ik mij op verkeken. Ik ben een mens, ik maak fouten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:56

Ylvi had net het infuusslangetje losgetrokken . Alles onder t bloed dus heb net alles maar losgemaakt en eruit gehaald...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 15:59

Alweer 1 jaar dierenfan! Time flies!

Hier is het in de wind ook wel aan de frisse kant zeker als je niet in de zon staat. In de zon voel je de zon wel vrij snel branden ondanks het windje.

Jammer dat het zo slecht geregeld was Denies. Anders was t vast iets beter gegaan. En als je dan ziet hoe hij reageert en je zelf je ,natuurlijk heel begrijpelijk, gaat ergeren dan voelt hij dat ook. Dus verstandige keuze om naar huis te gaan.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 16:02

Jammer denies

Gelukkig dat het weer beter gaat suze!

Hier is het gelukkig ook iets afgekoeld. Of nouja er staat wat wind.

Nog steeds geen dekking -O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 16:24

Ik kom naar jullie, wij hebben 32 graden en vol zon.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 19:05

Nou Van, ik duim dat ze er nog wel zin in krijgen...

T is hier best lekker zo buiten bbqen.

Ik verwacht Chicka inmiddels ieder moment echt loops.. muts zo groot als een meloen. Nouja soortvan en net rondom haar muts maar goed. En ze heeft vandaag al 2x ruzie met ons gehad omdat ze echt echt niet luistert. Voornamelijk echt niet luisteren. Dus niet begrijpen/horen wat je zegt en dan overstuur zijn omdat ze niet luistert. En dat heeft ze over t algemeen de gehele loopsheid :\ 8)7

Bij nadere inspectie. Ze is loops :')

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 19:15

Gaat om deze pups voor de nieuwsgierige mensen onder ons.
leonberger x golden retiever pups
€ 500,00
http://link.marktplaats.nl/m1427071916? ... ialbuttons

Het is helaas nog te vroeg, omdat we er nu de tijd niet voor hebben. Ik ga straks onregelmatig werken en dan word het makkelijker.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 19:27

Uit de zon is het inderdaad al de hele dag prima te doen :) Zonnetje vind ik sowieso deze zomer erg branderig. Erger dan normaal.

Nou Van ik duim dat het snel gaat gebeuren!

Ik krijg de advertentie niet geopend Welmoed. Als je inderdaad de tijd er niet voor hebt dan is het een goede beslissing om het niet te doen. Maarja soms lopen dingen anders dan als je zou plannen :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 19:30

Als je op marktplaats zoekt op leonberger vind je ze vrij snel. Link deed t hier ook niet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 19:31

welmoed__ schreef:
Gaat om deze pups voor de nieuwsgierige mensen onder ons.
leonberger x golden retiever pups
€ 500,00
http://link.marktplaats.nl/m1427071916? ... ialbuttons

Het is helaas nog te vroeg, omdat we er nu de tijd niet voor hebben. Ik ga straks onregelmatig werken en dan word het makkelijker.

Wat achterlijk veel geld voor zo'n combinatie, te gek voor woorden. Sowieso is die combi te gek voor woorden. In zo'n gevallen snap ik ook niet dat de teef eigenaar niet laat afspuiten. :n

kiwiwitje schreef:
Nou Van, ik duim dat ze er nog wel zin in krijgen...

T is hier best lekker zo buiten bbqen.

Ik verwacht Chicka inmiddels ieder moment echt loops.. muts zo groot als een meloen. Nouja soortvan en net rondom haar muts maar goed. En ze heeft vandaag al 2x ruzie met ons gehad omdat ze echt echt niet luistert. Voornamelijk echt niet luisteren. Dus niet begrijpen/horen wat je zegt en dan overstuur zijn omdat ze niet luistert. En dat heeft ze over t algemeen de gehele loopsheid : 8)7

Bij nadere inspectie. Ze is loops :')

_O-

Hier nog niks loops.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 19:36

kiwiwitje schreef:
Als je op marktplaats zoekt op leonberger vind je ze vrij snel. Link deed t hier ook niet.

Oooh gevonden. Je ziet bij 'recensies' wel meer kruisingen staan .. :o Maar als je de tekst lees en hun koppies ziet snap ik wel dat je er verliefd op wordt :) Succes in je keus Welmoed!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 19:42

Haha ja sorry KimD :') ik zie haar lopen en ineens hing er een druppel aan _O-

Zon lijkt inderdaad dit jaar meer te branden.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:19

KimD schreef:
Wat achterlijk veel geld voor zo'n combinatie, te gek voor woorden. Sowieso is die combi te gek voor woorden. In zo'n gevallen snap ik ook niet dat de teef eigenaar niet laat afspuiten. :n

Zou je dit verder kunnen onderbouwen? Waarom vind jij de combi te gek voor woorden? Je laatste zin snap ik ook niet helemaal.

De recensie knop kende ik nog niet op marktplaats, na even zoeken vond ik hem. Vind het inderdaad verdacht dat er meerdere recensies zijn bij meerdere rasgroepen. Gaan er bij mij ook wel alarmbellen rinkelen.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:30

Ohh echt KimD wist ik niet ! Bedankt voor de uitleg weer iets geleerd
Gelukkig is Candy gewoon actief en oog verder niet ziek en drinkt ook goed dat houden we goed in de gaten

Ohjeejtje jammer zeg denies

Hier in het zuiden brand de zon ook erg maar ach komende week weer wat minder warme temperaturen.

Haha jeej kiwiwitje
Dierenfan gefeliciteerd met Kymo !

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:34

Ik zou hier ook geen 500€ voor over hebben := Slaat ook nergens op aangezien ze helemaal nergens op zijn getest. Ook het verhaaltje dat erbij hoort is een standaard kopieer en plak verhaaltje. Zegt niks over de ouders, dat het een oepsnestje is (hoop ik dan) maar gewoon verhaaltje dat je bij elk nestje kan plakken. Zeker bij een ras als de Leonberger zou ik geen ongeteste kopen :n

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:37

Nee, het was ook zeker niet de bedoeling om van deze adverteerder te kopen, daar ik het ook belangrijk vind dat ouder dieren getest zijn. Ik vond de kruising alleen erg leuk.
De tekst kwam op mij ook niet professioneel over.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:40

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:48

Zie in de recensies veel verschillende data en verschillende pups. Lijkt mij typetje broodfok.
Ik zou denk ik ook niet snel een leonberger kruising nemen. En al helemaal niet met ongeteste ouders.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:51

ik zie ze nu ook adverteren onder andere namen in dezelfde woonplaats. Inderdaad gevalletje broodfok..

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:52

wat voor type hond wil je er graag bij? misschien kun je je op de lijst laten zetten bij een goede fokker?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:54

We zijn nog zoekende. Willen wel graag een middel/grote hond. We hebben gekeken naar een Witte of oud Duitse herder, maar ook een kruising vinden we erg leuk.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:00

Zulke honden zou ik altijd bij een goede fokker kopen. Er zitten zoveel waardeloze dieren bij DH. Zul je net zien dat iemand ze aanbied als oud duitse herders en dat het heel anders blijkt te zijn.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:04

O ja zeker hoor, de bovengenoemde ras honden worden sowieso bij een fokker vandaan gehaald! Ik betaal liever wat meer voor een gezonde, sociale pup! Ik heb er ook al een aantal opgeslagen.
Alleen als ik dan voor kruisingen kijk, wat wij ook erg leuk vinden, weet ik niet zo goed waar ik moet zoeken. Aangezien die over het algemeen niet bij fokkers gefokt worden, omdat zij alleen fokken met bepaalde rassen. Dan kom je toch gauw bij MP uit, maar dat voelt ook niet helemaal goed.