Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:57

Ja ze rollen wel, maar niet helemaal briljant. Stroom willen we niet dus dan wordt het gaas. Tot die tijd blijven ze binnen, ik moet er niet aan denken dat er straks 1 weg is. Dat wordt nog gezellig, want ze zijn nogal graag buiten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:17

Marcella schreef:
Nee geen van beide ze eten kleine beetjes. Als er grote hoeveelheden naar binnen gaan dan weet ik ook dat ik kots mag gaan ruimen. :')

En dan gaat de mijne niet op de grond over haar nek maar op m'n bed

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 00:03

:roll:

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 08:04

En ik vond het al vervelend dat ze altijd nekken op het vloerkleed... Dan toch liever op het vloerkleed.. :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 08:21

Ik heb ook stroom. Dat steekt idd maar weinig naar binnen itt dat gaas. Vind dat echt zonde, helemaal als je al niet zo'n hele grote tuin hebt. Dat gaas steekt nl 70cm de tuin in.
Plus dat dat gaas 4x zo duur was. Keuze voor mij snel gemaakt.
En het stroom staat nu meestal uit. Ze leren snel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 08:54

purny schreef:
Marcella schreef:
Nee geen van beide ze eten kleine beetjes. Als er grote hoeveelheden naar binnen gaan dan weet ik ook dat ik kots mag gaan ruimen. :')

En dan gaat de mijne niet op de grond over haar nek maar op m'n bed

Hier nog wel eens onder het bed. Moet bed uitkomen dus ga dat maar even doen voor Blue iets sloopt. :')

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:43

Ik heb gaas gespannen. Rol van 50cm breed en die met pvc pijp in vlaggenstok houders bevestigd.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:02

Ik probeer me hier een voorstelling van te maken, maar heb je misschien een foto?

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:52

Afbeelding
Zo heb ik het

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:25

Nou mijn kat gaat daar gegarandeerd overheen. :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:32

Ik ga ook voor stroom als we ons nieuwe huis hebben. Nu een net over de hele tuin, maar irriteer me dood dat het zo zichtbaar is. Gaas vind ik ook teveel aanwezig.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:45

Needje schreef:
Nou mijn kat gaat daar gegarandeerd overheen. :D

Ja dit is echt puur voor mijn gevoel. Arya is mega lui die springt nog niet op tafel als het niet noodzakelijk is :P

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:48

Nee mijn andere zal er ook niet over gaan gok ik. Die vind klimmen al moeite vaak. Maar die kleine... Denk binnen een minuut. Verticale planken boeit m ook niet, klimt ie net zo makkelijk in omhoog.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:54

Even een vraagje tussendoor... Zijn er hier mensen bekend met versvlees van Barf? Vroeger kregen de katten altijd brokjes, gewoon de goedkoopste.... We wisten niet beter .

Inmiddels ben ik me over diverse soorten voeding aan het inlezen omdat ik het graag "beter" zou willen doen voor mijn kat. Ook in de hoop dat de kattenbak minder stinkt naar gebruik want mijn woning is niet zo groot hahaha.

Naast Barf, zijn er nog andere voedings mogelijkheden die jullie mij zouden willen aanraden om daar ook eens naar de kijken.

Dat het duurder zal worden dan de goedkope brokjes uit de dierenwinkel dat snap ik, maar het moet om eerlijk te zijn ook niet te gek duur worden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:08

BARF niet, maar wel Darf kvv. Mijne krijgen dat naast brokjes. De lam en zalm. de classic niet ivm kip-allergie.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:36

silvericathy schreef:
Even een vraagje tussendoor... Zijn er hier mensen bekend met versvlees van Barf? Vroeger kregen de katten altijd brokjes, gewoon de goedkoopste.... We wisten niet beter .

Inmiddels ben ik me over diverse soorten voeding aan het inlezen omdat ik het graag "beter" zou willen doen voor mijn kat. Ook in de hoop dat de kattenbak minder stinkt naar gebruik want mijn woning is niet zo groot hahaha.

Naast Barf, zijn er nog andere voedings mogelijkheden die jullie mij zouden willen aanraden om daar ook eens naar de kijken.

Dat het duurder zal worden dan de goedkope brokjes uit de dierenwinkel dat snap ik, maar het moet om eerlijk te zijn ook niet te gek duur worden.

Barfmenu bedoel je dan? Dat is een merk waar ik heel erg achter sta. Die zijn goed compleet.

Veel andere merken zijn compleet volgens barfprincipe en volgen dus puur percentages (verhouding spiervlees, bot, orgaan). Daar missen vaak wel een aantal voedingsstoffen helaas. Zeker Mangaan en Vitamine E zitten niet echt in vlees namelijk.

Ik stel volledig zelf samen en ben 55,- ong kwijt aan 2 katten per maand. Barfmenu zal ietsje hoger uitvallen miss maar niet veel.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:23

Niet waar je om vroeg, maar houtpellets stinken minder dan die standaard korrels in de kattenbak. Ik ben zelf helemaal weg van peewee, het zaagsel komt dan ook onderin de bak. Je katten moeten er wel aan kunnen wennen, ik lees wel eens dat niet iedere kat het fijn vind. Hier gaan ze er gelukkig alle 3 nu op. Één van de kittens had er in het begin moeite mee en heeft wel eens een 'ongelukje' gehad, maar dat gebeurd gelukkig nu niet meer, *afkloppen*.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:36

Ik gebruik Cat's best als kattenbakvulling. Deze klontert bij plas. Ik schep dan 's ochtends en 's avonds de drollen en plasbollen uit de bak. Verder heb ik op de bodem baking soda gestrooid voor het neutraliseren van geur. Bij mij ruik je de kattenbak niet :)

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:50

J0anieke schreef:
Niet waar je om vroeg, maar houtpellets stinken minder dan die standaard korrels in de kattenbak. Ik ben zelf helemaal weg van peewee, het zaagsel komt dan ook onderin de bak. Je katten moeten er wel aan kunnen wennen, ik lees wel eens dat niet iedere kat het fijn vind. Hier gaan ze er gelukkig alle 3 nu op. Één van de kittens had er in het begin moeite mee en heeft wel eens een 'ongelukje' gehad, maar dat gebeurd gelukkig nu niet meer, *afkloppen*.

Dankje, ik maak op dit moment al gebruik van houtpallets :)
We hebben een paar jaar geleden de kat zelf laten kiezen en toen was daar gek genoeg al zijn voorkeur voor. Daarnaast woon ik in een gebied waar restafval lastiger weggooien is dan gft afval, dus vandaar dat houtpallets sowieso al mijn voorkeur had omdat ik het makkelijk weg kan gooien.. hihi :D

De kattenbak zelf ruik ik ook bijna niet, het is puur als de kat net zijn behoefte gedaan heeft...dan stinkt de hele kamer naar zijn luchtje. Haha

Ik had deze gezien online,maar ik twijfel over het aantal gram. Ik weet niet zo goed hoeveel de behoefte van een volwassen kat a 4/5 kilo is. Ja.. hij is niet dik, gewoon groot en zwaar :+

https://webshop.barfmenu.nl/barfmenu-compleet-kat.html
Laatst bijgewerkt door silvericathy op 28-10-20 15:55, in het totaal 2 keer bewerkt

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:54

Haha herkenbaar. Die poep luchtjes hier zijn ook zeer aanwezig.. _O-

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:55

Dat valt hier wel mee. Zou het verschillen tussen poezen en katers?
Dat idee heb ik wel eens.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:05

Ik denk dat het ook vooral verschilt qua voedsel en leeftijd. De kleine ukken stinken echt bijzonder erg en krijgen kittenvoer. De oude kat ruik ik eigenlijk nooit en die krijgt voer tegen blaasgruis. Zijn wel allemaal mannetjes. De oude is wel gecastreerd, de kleintjes zijn over 2 weken aan de beurt. ~~}>

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:46

Blue stinkt soms meer van ontlasting dan Maira. Zijn beide dames, maar heb bij Blue wel eens het idee dat ze het express doet zeker als ik lui te lang in bed blijft liggen. En balkondeur niet open gooi.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:14

silvericathy schreef:
J0anieke schreef:

Dankje, ik maak op dit moment al gebruik van houtpallets :)
We hebben een paar jaar geleden de kat zelf laten kiezen en toen was daar gek genoeg al zijn voorkeur voor. Daarnaast woon ik in een gebied waar restafval lastiger weggooien is dan gft afval, dus vandaar dat houtpallets sowieso al mijn voorkeur had omdat ik het makkelijk weg kan gooien.. hihi :D

De kattenbak zelf ruik ik ook bijna niet, het is puur als de kat net zijn behoefte gedaan heeft...dan stinkt de hele kamer naar zijn luchtje. Haha

Ik had deze gezien online,maar ik twijfel over het aantal gram. Ik weet niet zo goed hoeveel de behoefte van een volwassen kat a 4/5 kilo is. Ja.. hij is niet dik, gewoon groot en zwaar :+

https://webshop.barfmenu.nl/barfmenu-compleet-kat.html

Bestel iig de rolletjes van 250 gram. Das handiger met een kat. Dan: weet je wat hij nu eet? Dan even bekijken hoeveel kcal dat zijn en dan kun je weer berekenen in hoeverre dat overeenkomt met barfmenu en hoeveel gram je dan daarvan moet voeren.

Intratuin heeft het ook; haal daar wat smaken (begin met kip ofzo), en probeer het dan even. Niets zo zonde als hele doos kopen en een kat die het niet eet. Al zal hij misschien wat overtuigingskracht nodig hebben sowieso hoor.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:19

Heb het geprobeerd. Maar doe te lang met een klein rolletje gevolg dat de dames het na 3x niet meer hoeven. Van natvoer krijgen ze 2x daags 1/4 of 1/3 anders kan ik grote hoeveelheden weggooien.