[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:03

Tody schreef:
En jij en de kat samen maar hopen dat er eentje uitspringt... }>

:')
Ja grrr, die maanvissen blijven maar leven. Zo jammer.
Wel een ramerezi dood helaas.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:04

Zit je ook niet mee he goof, ik begrijp nu plots je moordneigingen op de maantjes :+ :o

Hier een 'kerstcadeautje' gekregen van mijn moeder, die was haar aquarium beu en besloot even haar volledige bestand bij mij te dumpen (zonder overleg). Visjes zijn dus van Friesland naar Zeeland gereden, kon het niet over mn hart krijgen om ze weer retour te sturen.

Hier nu dus extra:
2x corydoras sterbai (had zelf al 5x panda)
5x neon tetra (had ik er zelf 6 van)
En 9x plati |o zijn opzich wel mooi gekleurd, uiteinden zwart en midden knal oranje. Jammergenoeg zitten er 2 mannen bij, ik krijg ze niet meer gevangen zonder enorm veel stress anders gingen die sowieso weg.

Aquarium zit nu dus behoorlijk wat voller dan de bedoeling was, al kan het opzich nog wel, maar ik merk dat de beta er wel wat gestresst van wordt, dus hopelijk gaan die plati's snel dood :')

Afbeelding

Goof

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:49

Zonder overleg?? Lekker dan! Sterbai zijn wel leuk, die hebben wij ook. Die vind ik altijd zo lekker rondscharrelen zonder dst ze zich iets van een ander aantrekken.
Ik heb vandaag een vis voor de 3e x gezien in de afgelopen 2 jaar. We hebben een nogal verlegen Lnummer erin zitten, bruin met gele stippen. Ik zie dat ding serieus eens in het half jaar ofzo en iedere x als ik hem zie vraag ik me weer af of we ineens een nieuwe vis hebben voordat ik me realiseer dat dat 'die ene' is. Raar ding.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 00:38

Jep zonder overleg.. beestjes hebben meer dan 24 uur in een onverwarmd, ongefilterd plastic bak gezeten (zo'n 10 liter bakje) dus is nog een wonder dat ze allemaal leven.

De sterbai zijn wel leuk ja, stuk groter dan de panda's maar ze zitten toch als groep veel bij elkaar.

Meeste vissen zijn al meer dan 4 jaar oud (En dus verhuisd van Zeeland naar Friesland en nu weer terug) dus heb hoop dat ze niet al te lang meer leven én dat de platies niet meer zullen fokken.

Da's ook wel grappig, zo'n mysterieuze vis haha.

Hier is t zo met de garnalen, soms zie je er een week lang maar 1 of 2 en dan opeens weer alle 8 samen. Daar wil ik er nog wel wat meer van, Maar ik wacht even tot er wat overleden is.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:20

Na de zoekfunctie gebruikt te hebben kwam ik uit op dit topic (hoewel er hier ook niet heel veel over gesproken wordt).

Mijn vriend wil heel graag een schildpad. Hij vindt ze reuze interessant om te bekijken. Omdat wij maanden druk zijn geweest met het verbouwen van ons huis is dat er nooit van gekomen, maar nu dat klaar is kan hij er toch weer aan denken.

Pas had hij het er weer over, en bedacht ik mij dat het misschien ook wel leuk is om dit voor Kerst te doen. Alleen wat voor terrarium heb je nodig? Ik weet dat hij geen wil die serieus groot wordt. Maar je komt zoveel tegen als je op Google zoekt, en ik vind het ook zielig als ik met een te kleine bak thuis kom. Uiteraard is het wel mogelijk om naar een grotere bak over te stappen als de schildpad groter wordt.
Hij wil graag eentje die binnen kan blijven.

Hopelijk zitten hier een paar mensen die mij in ieder geval een paard handvaten kunnen geven, en ga ik nu nog even verder zoeken naar meer informatie. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:51

Wat voor schildpad wil je dan?
Ik had vroeger 2 roodwangen, leuk hoor. Vrij makkelijk te houden. Zorg voor een grote bak met voldoende diep water en een plek waar ze droog kunnen zitten onder een lamp.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:24

Hij mag van mij zelf een schildpad uitzoeken, had al wel uitgezocht dat het het beste is om er 1 te houden. Maar wat is een grote bak? Moet ik dan aan minimaal 1 meter bij 1 meter denken?

Ik ga zo even in mijn pauze naar de dierenzaak hier, die hebben ook veel schildpadden en bijbehorend materiaal. Eens even wat extra info vragen. :j

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 15:06

In principe is groter altijd beter. Ga ook vooral even op marktplaats op zoek naar een sterk/groot buitenfilter. Die zijn nieuw verschrikkelijk duur, 2e hands vaak veel beter te doen. Ook daar, hoe meer capaciteit hoe beter omdat schildpadden bekend staan als vieze stinkerds. :P
Aquaria zijn over het algemeen langwerpig, dan heb je bijvoorbeeld 1 meter bij 40 centimeter. Vierkante bakken zijn mooi, maar vaak veel duurder omdat dat geen standaard maten zijn.

Er zijn heel veel leuke schildpadsoorten. Ik vind zelf zaagrugjes erg leuk om te zien. Ga vooral niet af op wat er in de zaak gezegd word, maar schrijf namen op van dieren die je leuk vind en ga google-en. Liefhebbers weten vaak veel beter (en zijn veel eerlijker over) wat wel en niet werkt in het houden en verzorgen van dieren.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:27

Zelf heb ik muskus schildpadjes gehad, deze blijven redelijk klein :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:51

Wij hebben op de zaak de driekie, muskus, zaagrug en de nelsoni zitten.

Als je extra info wil moet je maar een PB sturen ;)
Hebben een repietelen zaak dus ik kan je wel goed advies geven haha!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 01:08

Ahhh lief! Ik ga discodip even een pb sturen!

Verder bedankt allemaal, vanavond even naar de dierenzaak geweest. Mijn vriend werd alleen nog maar enthousiaster haha! :')

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:50

Kaitlyn schreef:
Na de zoekfunctie gebruikt te hebben kwam ik uit op dit topic (hoewel er hier ook niet heel veel over gesproken wordt).

Mijn vriend wil heel graag een schildpad. Hij vindt ze reuze interessant om te bekijken. Omdat wij maanden druk zijn geweest met het verbouwen van ons huis is dat er nooit van gekomen, maar nu dat klaar is kan hij er toch weer aan denken.

Pas had hij het er weer over, en bedacht ik mij dat het misschien ook wel leuk is om dit voor Kerst te doen. Alleen wat voor terrarium heb je nodig? Ik weet dat hij geen wil die serieus groot wordt. Maar je komt zoveel tegen als je op Google zoekt, en ik vind het ook zielig als ik met een te kleine bak thuis kom. Uiteraard is het wel mogelijk om naar een grotere bak over te stappen als de schildpad groter wordt.
Hij wil graag eentje die binnen kan blijven.

Hopelijk zitten hier een paar mensen die mij in ieder geval een paard handvaten kunnen geven, en ga ik nu nog even verder zoeken naar meer informatie. :)

Ik zal je een pb doen! Inmiddels weet ik zelf na alle ervaring genoeg over denk ik

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 00:40

Zou dit een ballon molly kunnen zijn?

Afbeelding

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:50

Even een vraagje,

Ik heb nu een aquarium zonder verwarming, maar had net een gesprek met mijn oma en die vertelde dat haar temperatuur regelaar niet altijd aanstaat?. Ik heb geen verstand van die dingen maar ik heb een 35 liter aquarium, aan hoe een temperatuur regelaar moet ik denken en wat zou dat gaan kosten ?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:12

Of je verwarmd of niet hangt af van de vissen die je hebt.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 22:45

Hoihoi!

Wat komen hier geweldige aqauriums voorbij en begint het bij mij ook te kriebelen vroeger guppies gehad en goudvissen als ik er weer voor zou gaan zou ik graag tropischere vissen willen, maar hee zo ver is het nog niet en wil eerst eens kijken hoe en wat.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 22:52

lotteenjoy schreef:
Even een vraagje,

Ik heb nu een aquarium zonder verwarming, maar had net een gesprek met mijn oma en die vertelde dat haar temperatuur regelaar niet altijd aanstaat?. Ik heb geen verstand van die dingen maar ik heb een 35 liter aquarium, aan hoe een temperatuur regelaar moet ik denken en wat zou dat gaan kosten ?

Heb je wel een thermometer in de bak om de temperatuur in de gaten te houden? Wat is de temperatuur van de ruimte waar de bak in staat? En zitten en levende dieren in?
35 liter is echt heel klein, zonder een verwarmingselement schommelt die net zo hard in temperatuur als de omgeving dat doet.

Voor zo'n klein bakje heb je een nieuw verwarmingselement rond de 15 euro, tweede hands waarschijnlijk nog wel goedkoper. :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 22:55

Ik wil nieuwe planten aan schaffen gezien alles is aangetastf door bruin alg en wil er nieuw leven in blazen.

Alleen ben ik slecht in zelf samenstellen met midden en achtergrond planten. Weet iemand toevallig een site oid waar ze planten pakketten te koop aan bieden?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:12

PanamaD schreef:
Ik wil nieuwe planten aan schaffen gezien alles is aangetastf door bruin alg en wil er nieuw leven in blazen.

Alleen ben ik slecht in zelf samenstellen met midden en achtergrond planten. Weet iemand toevallig een site oid waar ze planten pakketten te koop aan bieden?

Heeft Aquaplantsonline ook geloof ik?

Daar bestel ik tegenwoordig de planten en dat bevalt erg goed! :)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:15

PanamaD schreef:

Heb je de oorzaak van de algen wel al veranderd? Anders zit je nieuwe plantenpakket er ook in een mum van tijd onder.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:29

Westernfreak, daar ga ik naar kijken.

Julius, als ik mn blauwe led aan laat gaat het goed... helaas lukt het mij niet om t volledig weg te houden en hoopte met nieuwe planten dat het beter ging... maar je zegt wel iets heel slims. Wat raad jij aan?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:23

Waar moet je nu eigenlijk op letten bij aanschaf aquarium?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:29

@PanamaD, voeg je ook CO2/Carbo toe?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:36

Westernfreak schreef:
@PanamaD, voeg je ook CO2/Carbo toe?

Jip! Maar misschien moet ik dat vaker dan 1 keer per week toevoegen??

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:44

Nah ik zou CO2/Carbo niet snel gaan overdoseren.

Maar in combinatie met voldoende (goed) licht zou bruinalg dan toch in theorie geen kans meer mogen hebben :o?