We hadden echt zo veel moeite met de raakvlakken. Zo trots hoe mooi hij remt wanneer ik het zegt en me aankijkt en blijft staan. Wachten op wat er daarna gaat gebeuren.
Zit soms een beetje info over rassen te lezen, gewoon zomaar voor later. Als er ooit nog een andere hond komt neig ik toch meer naar de herder groep kant. Vind poedels erg leuk, maar zijn wel lastige eters en toch ook wel stress gevoelig. Vind bijv. Pumi's ook erg leuke honden. Maar ook bijv Pyreneese herder en de miniature Australian Shepherd. Fanatieke, snelle hondjes waar je leuk mee kan sporten. Wel zelfde formaatje wat ik nu heb. Maar hoop dat Levi toch nog heel lang bij me blijft hoor .
Zouden jullie weer hetzelfde ras nemen als je nu hebt?
Als ik na Kenny en hond zou nemen komt er denk ik een sheltie. We hebben thuis nog een hondje, een kruising sheltie en hij is zo leuk,lief en werkwillig. M'n zusje(13) traint nu samen met mij bij de combifun maar ns de zomer gaat ze behendigheid doen, hondje vind dat zo verschrikkelijk leuk
Ik vind alles waar mini voor staat niks ik hou niet van doorfokken op kleiner vanuit een hond die groot is. Bij de mini aus zijn het ook lang niet allemaal zuivere aussies.
Ik weet t nog niet, het liefste weer een csiva pumi, mudi en de echte aus staan nu op de shortlist. Mudi bovenaan
JesdaJinn
Geplaatst: 13-05-15 22:57
Mijn training van vandaag.
Sinds gisteren heb ik tape om mijn gebroken voet en mag van de dokter alles weer doen. Vandaag maar direct zelf weer getraind. Ben bewust niet voluit gegaan met rennen. Gewoon voor de zekerheid.
Zoals je kan zien begint het filmpje wat laat maar Jinn sprong al zonder dat ik het zei. Terug leggen.
De 1e hoog ging goed. Door slecht aangeven van mij schiet hij bijna de tunnel in. Even terug gehaald en daarna gingen de palen erg mooi. Volgende stukje was rommelig. Ik zei niks of te weinig en Jinn begreep me niet.
Dan een stukje wat ik zelf erg netjes vind. De hoogte sprong, wel een enorm brede bocht. Het terug halen en de kattenloop. Trots op het raakvlakkie
Dan een fijn stukje van hoog, hoog, tunnel, hoog en schutting. Weer mooi raakvlak. Hij moet van mij altijd blijven staan. Dat deed ie niet dus zette ik hem weer terug.
Hoog en palen. Palen ging fout en je hoort mij ook 'nee' roepen. Jinn stopt (blaft) en doet de palen goed. Dan weer hoog en breed en weer de tunnel. Erg fijn vooruit te werken maar dat stukje was erg moeilijk voor mij om mee te rennen.
Laatste 3 sprongen waren echt een zooitje. Even halverwege terug gelegd en daarna opnieuw. Netjes afgesloten.
Mijn eigen punten zijn dat ik soms te traag ben met aangeven of te snel wegstap. Jinn kan zo snel reageren en dat is een werkpuntje.
En toch JJ... Je vlakken kosten je nu zo 20 seconden extra in een rondje. 10 sec op kat, 5 schut en wip ook? Hoe ga je dat straks oplossen? waarom geef je hem geen wacht commando bij het vlak ipv halverwege? Ik snap dat je trots bent hoor, maar t kost wel enorm veel tijd zo...
Klopt. Helemaal mee eens! Die tijd maakt me voorlopig niet uit. Dat komt straks, hij is snel zat. Ik wil dit voor 110% er in hebben en dan gaan oefenen zonder de blijf halverwege. Dat is het doel
Gaaf paintlinger! Leuk filmpje van Jinn Net alle hinden even laten snuffelen met onze snuffelmat, was voor allemaal de eerste keer maar ging erg goed. Kenny was heel de tijd aan de bank aan t likken, nu slaapt ie lekker. Denk dat dat toch verveling is. Dus maar even aankijken en sws weer op gaan bouwen met fietsen.
Doen ze bij jullie clubs nog iets aan de dag van de hond zondag?
Paintlinger: wat leuk een dauwtrap canicross! Ik canicross altijd alleen, ga niet zo hard.... dus houd ik de andere alleen maar op. Hopelijk morgen mijn bikejoring spullen binnen, kan ik ze zaterdag nog uittesten.
Ziet er netjes uit Mariska! Misschien alleen niet te fel klinken als hij ergens iets fout doet. Dat is mij in ieder geval geleerd, als Bodhi een fout maakt in de palen haal ik haar gewoon terug door 'foutje' te roepen en opnieuw in te steken. Ze willen bij ons nu opeens aanleren om 2 on 2 off te doen bij de raakvlakken, beetje jammer dat ze dat dan niet vanaf het begin deden, nu is het erg lastig om Bodhi dit nog aan te leren.
Ik heb nog geen idee wat voor hond ik hierna zou nemen, denk dat ik toch bij de border collie blijf hangen.
Afgelopen weekend meegedaan met de dogfrisbee en behendigheid op Animal Event! Zal de filmpjes straks even plaatsen.
Ik wilde het eerst ook bij Levi doen inderdaad Angelique maar raakvlakken gaan nu redelijk goed dus hou het met trainen lekker zo. Zou veel dingen ook wel anders beginnen met trainen als ik overnieuw zou beginnen hihi. Je leert ervan he.
Zag je filmpjes op FB, leuk! Misschien dat ik volgend jaar ook mee kan doen
Voor Levi tijdje terug een nieuw speeltje gekocht. Zo'n uittrekbaar touw met elastiek met balletje eraan. Kan hem er lekker mee bezig houden. Laatst met de onderlinge ook gedaan tijdens het wachten op onze beurt, hij was met starten veel rustiger als normaal. Mag je dit nou ook gewoon bij je hebben met de officiële wedstrijden eigenlijk? Dat je het gewoon weg stopt in je zak als je bent. Heb ook zijn fleeceriem wel, maar ballenspeeltje is echt het einde voor hem.