Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Macs schreef:Hier zijn al mijn ratten meega relaxed (geweest) in een kleine reismand. Dat ze dus gewoon op hun rug gaan liggen slapen. Over stress zou ik me geen zorgen maken.
Ik zou ze elk uur een stukje komkommer aanbieden als je geen drinkfles hebt. En gewoon voer erbij leggen. Zorgen dat ze geen tocht hebben maar wel frisse lucht. En met de gordel vastmaken zodat als je hard remt ze niet door de auto liggen. Geen zon op de reismand.
Eenmaal na de reis in hun kooi met eigen luchtjes zoals een fleecedeken met hun geur er in doen en even hun gang laten gaan zodat ze weer kunnen settelen.
Als het je lukt zou het fijn zijn als de kooi al gebruiksklaar staat als je aankomt.
Dat is waar ik aan kan denken nu haha. Ga je terug naar NL of blijf je in Duitsland?
Arashah schreef:als je een grote schoendoos hebt, die aan 2 kanten een rondje aan de zijkant knippen (groot genoeg dat de dikste er met gemak doorheen kann. de bovenkant met deksel dicht doen. dan helemaal volproppen met papier/karton (wat je als bodembedekking gebruiken kann).
als ik hier een bak neerzet, zijn ze uren aan de gang om dat ding helemaal uit te graven. en het leukste is als ze af en toe wat lekkers vinden.