Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

biggirl

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 11:40

Wat een goed nieuws suze ! Kan me goed voorstellen wat voorn zorgen je dan hebt !

Nynkster wat leuk bokt visite

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:02

Fijn suze! Hopelijk gaat alles nu alleen maar beter!

Leuk Nynkster!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:04

Fijn suze dat het beter gaat! Hadden ze nog bloed getrokken om uit te zoeken wat het was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:20

Ja alle bloedwaarden waren goed.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:34

Super Suze! Fijn dat het wat beter gaat en ze weer lekker thuis is!

Gezellig Nynkster, mini bokt meeting haha.

Ik ging net even helemaal dood in de tuin, Skye had dr momentje _O- geloof dat ze de tunnel niet eng vind :):)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:47

Hahaha hilarisch, die vind die tunnel echt fantastisch.

Ik baal stiekem een beetje. Heb echt zo'n leuke kruising gevonden, leonberger x golden, maar komt echt wat te vroeg voor ons. Maar kan niet stoppen met kijken naar de foto's. :o

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:47

Fijn Suze dat je haar alweer thuis hebt!

Ooh wat wordt Fizzy al groot! Op de een of andere manier dacht ik dat hij kleiner zou blijven :')

Heerlijk die Skye :=

Leonberger & Golden! Jammer dat het te vroeg is. Hier loopt een Leonberger pupje in de straat, zo'n dotje is het. Zo zacht en pluizig ook, niet normaal <3

Ik ben net even op de koffie geweest bij een "buur"vrouw met wat 'hondenworst' van het slachthuis. Maar haar chihuahua hoefde het niet :')

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 13:47

Haha geweldig kim ! Skye vermaakt zich wel :D
Welmoed jammer is het he als je wat leuks tegen komt en het nog te vroeg is -O-

Candy hier ziekjes overgeven en aan de diaree nu maar kip met rijst voor haar koken

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 13:52

Ah wat fijn Suze! Goed om te horen! Haar bekje gaat nu ook weer beter open? Hoop dat het deze stijgende lijn blijft houden.

Zie een hoop leuke fotos en alles. Hier zal niets leuks vandaan komen. We zijn net een half uurtje thuis, ja niet zoals gepland. Ik voel me extreem schuldig tegenover Bodhi dat ik hem dit heb aangedaan en ik ben gigantisch kwaad over het feit hoeveel domme mensen er vandaag mijn hond niet zijn ruimte gaven. En niet 1x nee meerdere keren. En als je er wat van zegt kijken ze je schaapachtig aan.
Dus niets van de kenneldag meegekregen of kunnen doen door te weinig ruimte.
Zelfs als je in een hoekje staat, ver van iedereen, valt het kwartje blijkbaar niet. Zelfs als ze hem horen grommen nog niet. Is een klein beetje afstand houden echt teveel gevraagd?

Hij ligt nu uitgeteld van alle prikkels op de koele vloer.

Heb Mera van een afstandje gezien en een aai over dr bol kunnen geven en verder waren vele andere mensen er meer mee bezig dan dat wij de mogelijkheid kregen.

Ik vond t genoeg... had eerder weg willen gaan maar kon niet bij mijn spullen. Ik voel me zo rot :(

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 13:58

Wat naar Denise maar ik denk eerlijk gezegd dat je dat wel een beetje had kunnen voorkomen. Een kenneldag is net waar baasjes heen gaan zodat hun honden letter met familieleden kunnen spelen. Ik zou een hond die problemen met drukte en andere honden heeft eigenlijk niet naar dit soort evenementen meenemen. Zeker van fokkers die al heel wat nesten gedaan hebben zijn zo’n kenneldagen vaak toch echt druk.

Maar goed is weer een les geweest en heb je weer kunnen zien hoe hij reageert. Als je het niet probeert had je nu gedacht “wat als het wel goed ging”.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 13:59

Wat balen denies!!! Kan me voorstellen dat je baalt dat het zo gegaan is. Jij had dit alleen ook niet kunnen voorzien natuurlijk. Dus geef jezelf niet teveel op de schuld!

Super filmpje Kim :P wat een feestnummer is het

Biggirl jij ook sterkte met zieke hondje!

Weemoed wat jammer! Wel een aparte kruising zeg!

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 13:59

Sterkte met Candy!

Balen xDenies :(:) jammer dat er geen mogelijkheden werden gegeven om rustig met de toekomstige pup samen te zijn. Ik dacht dat dat wel een beetje de insteek was, ondanks dat het een kenneldag was.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 14:01

Jammer Denies! Goed dat je toch besloten hebt te gaan. Had je het minder druk ingeschat misschien?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:06

Nee hoor, want 3 jaar geleden ging het hartstikke goed en heeft ie zelfs losgelopen. Wij zijn in die tijd juist heel erg gegroeid dus nee, ik had niet niet kunnen zien aankomen.

Het terrein was nu veel kleiner en veel honden aan lange lijnen. Maar wij stonden in het uiterste hoekje en toch steeds naar ons komen.

Je bent ook op een kenneldag een eigenaar die rekening met honden moet houden. Niet alleen daar buiten.
Laatst bijgewerkt door xDenies op 30-06-19 14:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:08

Oei dat is jammer. Ik haalde niet uit je post dat je al eerder met hem naar zo’n dag was geweest. En met je trainingen dan in mijn achterhoofd. Dan is de terugval natuurlijk extra jammer

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:09

Ik ben juist gegaan omdat me verzekerd werd dat dit absoluut wel kon met Bodhi. Ik zou namelijk niet de enige zijn geweest met een angstige hond.

Ik voel me al rot en verdrierig genoeg dus de les is echt wel duidelijk ;)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:14

Niet over inzitten denies! We waren er niet bij dus kunnen ook niet zeggen hoe of wat. Bodhi komt er vast weer overheen. Gelukkig kon je alsnog wat eerder vertrekken.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:15

Wat schrikken Suze!

Ah man, wat balen joh Denies! Ik was dan ook gewoon weg gegaan, goed dat je dat zag en ook hebt gedaan. Jammer dat het zo druk was ook! Ikzelf neem alleen AJ mee naar dat soort dingen, Zig heeft niks met andere mensen of honden dus die ligt liever thuis op de bank :'). Vooral niet verdrietig om zijn hoor, soms gaat het mis en dat maakt niks uit. Weet je dat ook weer.

Ik baal wel een beetje van de warmte, zo kunnen we niks. We doen maar wat paaltjes/wip in de tuin of wat spelletjes. Ook alweer 2 teken gevonden :(.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:18

_Christina schreef:
Sterkte met Candy!

Balen xDenies :(:) jammer dat er geen mogelijkheden werden gegeven om rustig met de toekomstige pup samen te zijn. Ik dacht dat dat wel een beetje de insteek was, ondanks dat het een kenneldag was.

Ja, dat was inderdaad de insteek. Heb ruim van te voren proberen te pijlen wat we gingen doen en in principe het groepje waar we waren ingedeeld bestond uit jonge honden (al heb ik het idee dat ik die niet eens heb gezien). Maar de aanzet tot we wat gingen doen duurde gigantisch lang. Ik was er vrij op tijd en ben op een begeven moment toen het drukker werd naar het hoekje van het 'terrein' gegaan, achter de puppyren. En dat ging vrij goed en ik had Bo ook iedere keer van te voren afgeleid of snel uit zijn angstbubbel maar er zaten echt hardleerse hondeneigenaren tussen die dan met hun neus bovenop de pups hingen en hun honden deden maar wat aan de lange lijn. Ik kon niet door de schutting heen om weg te kunnen dus tsja ….
Uiteindelijk werden de groepen opgesplitst en kwam er wat meer ruimte en mochten wij beginnen met dingetjes in het water .. maar iedereen stond met 10 honden op een clubje dus daar konden wij niet tussen, dat risico neem ik gewoon niet. Kregen we wel verderop nog wat te doen maar na 6x snoepjes happen heeft Bo ook zoiets van; Was leuk, en nu? :')
Maar toen was het weer wachten & wachten en hebben wij ons weer terug getrokken naar een ander hoekje op het '' terrein '' en dat ging heel lang goed, tot de eigenwijze eigenaren weer kwamen.

Op een begeven moment zaten wij vanaf half 11 tot één uur alleen nog maar toe te kijken hoe andere dingen aan het doen waren en vond ik het wel genoeg en heeft iemand aangeboden Bo even vast te houden zodat ik onze spullen kon pakken. Toen met het naar de auto lopen vloog een andere hond nog op Bodhi af... ik had zo met hem te doen.
& dan al die meningen en blikken van andere mensen he … %) Had een brok in m'n keel waar je u tegen zegt.

Ik hoop op recht dat we niet weer helemaal bij af zijn met het wandelen straks. We hebben zó gigantisch hard gewerkt samen. Wellicht dat het me daarom zo veel verdriet doet. En ik baal er ook gewoon gigantisch van dat ik Mera weinig tot niet heb kunnen zien .. maar goed, nog 7/8 dagen en dan is ze helemaal van mij <3

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:34

Pfoe echt vervelend! Het was 'gewoon' allemaal teveel tegelijk denk ik en dat die mensen dan geen begrip hebben maakt het extra stom. Niet te rot over voelen, je kon ook niet weten dat het zo zou lopen en dat mensen blijkbaar geen rekening met elkaar(s honden) houden :(

Gelukkig is ze inderdaad al bijna bij jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:41

Ach Denise ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. Zoveel teleurstelling kan je dan voelen over hoe het verloopt en dan je as pupje amper contact mee kunnen maken er bovenop. :*

Een golden leonberger klinkt te schattig. Heb je foto's? :D

Hier liggen beide meiden al een uur te slapen +:)+ heb zelfs hele huis kunnen poetsen. 2m

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:52

Dankjewel voor jullie oppeppende woorden. Ga mijn best doen om het los te laten. Ben nu vooral zelf heel moe & mijn arm doet vreselijk veel pijn.

Ik ben ook wel benieuwd naar de pup fotos! En waarom is het te vroeg?

Hier ook alles plat, inclusief ik zelf haha.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:57

Hier kon hij geen plek vinden om te liggen. Maar nu eindelijk rustig slapen bij de ventilator dus dan ga ik nu snel naar de ponys. Liep net op blote voeten even bij ons door de tuin. Niet normaal zo heet! Dus heb Guinness maar naar het gras getild zodat hij nog even zijn behoeftes kon doen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:04

Ben helaas nog nooit naar een terug kom dsg geweest van Kenzo zijn fokster. Ook door zijn gedrag en ik er van te voren al vanuit ga dat 9 vd 10 mensen toch vergeten hoe hij is. Bovendien door training ziet hij er vaak relaxt uit maar ik weet dat hij dat inwendig niet zal zijn. Soort lopende tijdbom en dat wil ik niet.

Kenzo is trouwens onherkenbaar veranderd in afgelopen 1,5 maand. Heb sinds die tijd een vriend en wonder boven wonder is het vanaf eerste kennismaking helemaal oke tussen hun. We zijn vaak bij hem lekker rustig in huis in rustig dorp. We lopen zeer vlot de polders in en staan zo aan de zee. Heb mijn honden nog nooit zo ontspannen mee gemaakt.
Ze zijn gisteren en nu net zelfs al alleen thuis geweest daar (in aparte benchen) en ook dat gaat erg goed.

Ik werk momenteel 7 dagen per week door onvoorziene omstandigheden op mijn werk en merk wel dat ze hierdoor erg moe zijn.(ze gaan altijd mee) Extra fijn dus dat ze zo goed kunnen ontspannen tussendoor.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:09

Oh en Kymo is deze week 1 jaar geworden en dussssss nu jaren pup vrij hier hopelijk. Inmiddels dus bekend dat hij 17 kg zwaar is. Hij is ongeveer zo hoog als de gemiddelde labrador teef. De kruising is idd labrador x duitse jacht terrier en dat laatste deel is behoorlijk pittig hahaha. Geen standaard hondje voor standaard honden mensen ;)

Afbeelding