Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZoZenn

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:29

Leuke foto's Fannetje! Kun je wel zien dat ze nog echt pwuppy is :D.

Wij zijn laatst lekker naar het hondenstrand van Lemmer geweest, AJ is gek op water <3.
Alleen Zig staat aan de kant met zijn zwemvestje om zo van eeehhhhhh dikke doei :') :x :)) .

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:47

Kaus schreef:
Kim, ga je nu weer aan de chocolademelk met slagroom _O-

Wij gaan regelmatig naar het strand maar wij wonen ook op kwartiertje/twintig minuten rijden. Hebben alleen geen auto _O- Maar zodra we die weer eens lenen gaan we regelmatig.

Ik ben eraan toe denk ik. :')

Zeeland is voor ons ook zeker 2,5 uur, maar ik ben zo graag aan het strand! Wel alleen maar in het najaar, zo'n stormachtige dag. Heeeeeerlijk!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:50

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 20:09

Voor ons is het strand ook ruim 1,5 uur rijden. Maarja ach het is wel iets wat al lang op de planning staat :P

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:20

Ik heb een logé hond sinds vandaag. Skip is helemaal door het dolle. Brak het huis van mijn ouders af tijdens het eten. Even laten uitrausen op het strand. Voor de 2e keer in mijn leven met de auto naar het strand _O- het is namelijk wel 3 (ofzo) hele minuten rijden. Maar met pup nog iets te ver om heen en weer te lopen.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:01

Hebben jullie ervaringen met jeukerige pups? De mijne zit erg veel te krabben, schijnt nu ook een plekje op zijn elleboog te hebben. Vlooien heeft hij niet maar jeukt al vanaf het begin regelmatig. Ik weet dat het een puppy ding is, maar voor ik hem ga openkrabben voor een afkrabsel even vragen wat jullie er van denken. Hij staat nu op royal canin puppybrok giant.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 21:04

Hier geen jeukende pup gehad. Maar t gemene aan jeuk is dat de oorzaak echt 1001 dingen kunnen zijn :(

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:08

_xManadisx_ schreef:
Hebben jullie ervaringen met jeukerige pups? De mijne zit erg veel te krabben, schijnt nu ook een plekje op zijn elleboog te hebben. Vlooien heeft hij niet maar jeukt al vanaf het begin regelmatig. Ik weet dat het een puppy ding is, maar voor ik hem ga openkrabben voor een afkrabsel even vragen wat jullie er van denken. Hij staat nu op royal canin puppybrok giant.

Die van mij jeukte zich de pleuris op RC, sinds de voerwissel geen last meer van. Graan _-:(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:19

ZoZenn schreef:
_xManadisx_ schreef:

Die van mij jeukte zich de pleuris op RC, sinds de voerwissel geen last meer van. Graan _-:(

In dit geval is het niet het graan, maar het zoutgehalte van RC. Manadis, als je er niet bij had gezet welk voer je gaf had ik het zonder pardon kunnen raden.

Sowieso die Giant pup is écht zo'n rotzooi! Ik zou die zak de deur uit pleuren en snel iets anders halen.

Bij zo'n ras zou ik zelf snel van de puppyvoer afgaan. Werkt nooit voordelig. Wij voeren zelf sowieso nooit puppybrok, vanuit mijn studie heb ik daar nooit echt de meerwaarde van ingezien, dus ik heb het zelf nooit gevoerd met alleen maar positieve resultaten.

Edit: De Giant icm je kruising is sowieso niet logisch. Hoe kwam je erbij dat te voeren?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:37

Ik zou sowieso weg blijven bij RC tenzij je bijvoorbeeld een specifieke brok voor de nieren nodig hebt of zo. Het kan inderdaad enorm veel oorzaken hebben. Ik zou even goed naar je voer kijken.

Overigens, hier geen tafelspringers meer *\o/* Wel met de voorpootjes erop maar dat vind ik prima, anders kunnen ze ook niet naar buiten kijken.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:38

Ik ben op de giant gegaan vanwege de grootte van de vader, die was 25kg+, wilde daar geen risico mee lopen. Welk voer qua brok raden jullie aan? Ik heb rc genomen omdat dat makkelijk bestellen was via de praktijk, maar wilde sws overgaan op een andere brok na deze zak. Ben er nu wel bijna doorheen denk ik. Maandag kom ik thuis, maar kan evt vragen of mijn collega's een bestelling in de agenda zetten. Ik ben niet echt thuis in het voer (meer het gebied van een collega), maar is hills bijvoorbeeld aan te raden?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:43

Ik voer Dog Lovers Gold. Voor de ene de Original en voor de ander de Cold Pressed, die ging scheten laten van krokant. Kost meen ik 40€ voor 13kg.

Die van mij doen het er echt super op. Heb hiervoor Carnis gevoerd (en 300 andere merken omdat mijn ene hond allergisch lijkt te zijn voor een bepaald conserveermiddel) maar daar moest hij ruim de dubbele ADH van. Nu zitten we er zo'n 20g boven met een mega actieve hond. Geen loze opvulling dus.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 06-09-18 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:44

Hij jeukte trouwens ook toen hij op vlees stond, maar nu wel erger.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:52

Giant is voor 45+kg volwassen gewicht. 25-30kg is gewoon een normale hond, daar hoef je niks speciaals voor te hebben. Dus dan zou ik zeker meteen met de RC Giant stoppen!

Brok is echt persoonlijk, maar ik zou het weg blijven van merken als RC, Eukanuba, Purina etc.

Wij voeren zelf Prins bij op wedstrijd of als ze meer energie verbruiken dan opnemen. Prins heeft namelijk een hoog gehalte aan calorie opname en is koudgeperst. En vooral koudgeperst vind ik héél belangrijk. :j Dan kan de brok nog zo perfect zijn, als hij niet koudgeperst is komt de brok er niet in.

De perfecte brok heb ik nog niet gevonden, maar tot die tijd voeren wij dus Prins Super Active. Omdat wij hem alleen maar bij voeren vind ik het nog niet zo heel spannend om een brok te voeren die niet volledig aansluit op onze wensen. Maar ik ben tevreden. Geen kankerverwekkende stoffen, geen rotzooi en niet teveel vet en dus koudgeperst.

Maar nogmaals, je moet kijken waar je hond het goed op doet, als je merken als RC en Eukanuba etc kunt vermijden, zeker doen! :j

Edit: Ik ben ook absoluut geen fan van Hills, buiten dat het absurd duur is.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:57

Oh ik heb niet de brokken uit de dierenwinkel trouwens, maar de brokken van 25+ kg. Dus niet die, die jij bedoelt gelukkig. Zulke brok zou ik niet zomaar kopen. Zal maandag eens kijken naar de dog lovers gold. Weet niet hoe labg de levertijd is, maar ben nog op vakantie tot maandag.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:58

Als je echt graanvrij wilt, dan is wellicht Orijen iets voor je? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik hoor er wel positieve dingen over.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:00

Ik bestel trouwens de brok altijd via www.topdierenshop.nl en mijn vlees kan ik ook online bestellen, maar aangezien een vriend van ons het verkoopt bestel ik het online, maar ga het ophalen. :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:01

Je zou ook Wolf of Wilderniss kunnen voeren maar die is weer wat duurder. Weet niet wat je budget is.

Acana en Orijen zijn ook goed maar laatste tijd veel in het nieuws ivm taurine oid. Met DLG heb je dat 'probleem' sowieso niet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:04

WoW is toch dat voer met die bladeren en aardappelen? Of?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 22:06

Ik ben heel tevreden over wolf of wilderness. In het begin ook over orijen(kat) maar hoor daar juist weer veel negatieve dingen over. En onze katten werden er mega snel dik van en die moesten echt ver onder de richtlijk gevoerd worden om niet dik te worden. Zijn binnenkatten maar wel mega actief.
Dit hoor ik ook bij honden. Maar het is toch echt hond afhankelijk wat je gaat voeren. Wat ze lekker vinden en waar ze het goed op doen.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:07

Ik ga DLG proberen. Zie nu dat ze het thuis in de stad verkopen dus even aan de oppas gevraagd of ze een kleine zak wil halen om te proberen :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 22:15

KimD schreef:

Bladeren?

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:19

Excuses, ik had niet giant maar large, foutje :')

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:20

Ik voer ook DLG, m'n ene hond is fitter en minder propperig bespierd. Ook heeft hij meer conditie nu, eerder op ander voer ging dat slecht met opbouwen. M'n pup glanst en heeft veel energie, ook is hij niet meer misselijk sinds wissel RC naar DLG.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:28

kiwiwitje schreef:
KimD schreef:

Bladeren?

Bladeren / kruiden(achtige soorten)

Ik meen me te herinneren dat die een half bos verwerken. Wel graanvrij, maar met maretak en kamille en dat soort dingen en tig soorten bessen.

Of verwissel ik dat nou met een ander merk?

Toen dat het sprake kwam weet ik nog dat ik echt gigantisch begon te lachen, maar het bleek echt zo te zijn. Ik dacht dat het WoW was, maar ik kan me vergissen.